16.7 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Huit detinguts en un operatiu antidroga en Elx

Detingut un menor per tràfic de drogues en Almenara, en la Plana Baixa (Castelló)

Droga | Pixabay

 

La Policia Nacional d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), en col·laboració amb la Policia Local, ha desmantellat diferents cultius dedicats a la producció de marihuana, a demés de diferents punts de distribució i venda de substàncies estupefaents. En l’operatiu s’ha detingut als huit presumptes responsables i s’han confiscat 1.200 plantes de marihuana.

 

La investigació va arrancar fa uns mesos, segons ha informat la Comissaria provincial este dijous, contra el cultiu, distribució i venda de marihuana en els barris de Carrús i Toscar d’esta localitat alacantina. Durant el transcurs de la investigació, els agents van fer seguiments sobre una persona identificada com a presumpta propietària de tres punts a on es cultivaven plantacions de marihuana.

 

L’organització era molt coneguda

Continuades les perquisicions, els agents van descobrir que esta persona era el presumpte cap d’una organització criminal perfectament estructurada en la que participaven altres set persones amb faenes com la custòdia i cura de les plantacions o la distribució a la menuda pels barris.

 

Els agents van detindre a tots els membres de l’organització i van fer diferents registres en els que es van desmantellar diferents cultius hidropònics de marihuana amb més de 1.200 plantes. En un dels registres es va intervindre una pistola i una arma detonadora que havia sigut modificada per a disparar foc real. També es van trobar cartutxos per a usar com a munició.

 

Les cases investigades estaven dotades amb mesures de seguretat amb sistemes de vídeo-vigilància que controlaven tot l’exterior per a dificultar la labor policial. Gràcies a les investigacions, els detinguts han passat a disposició judicial del Jutjat d’Instrucció en funcions de Guàrdia d’Elx.

Últimes notícies

La jutgessa de la dana cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La instructora de la causa sobre la gestió de la dana ha citat a tres escortes del llavors president Carlos Mazón per al 9 de febrer. També ha fixat les testificals d'Avelino Mascarell i de dos comandaments de la UME a inicis de març.

Els amos de Serra Gelada demanen executar la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions

Els propietaris del APR-7 de Serra Gelada han demanat l'execució de la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions, xifra que amb interessos ascendix a 352,6 milions. Reclamen execució immediata i alerten que la demora encarix el deute.

Carbonell admet pressió d’amfitrió i tractarà de trencar el malefici en la Copa

Enric Carbonell, director general del València Basket, va admetre la pressió extra de ser amfitrió en la Copa del Rei que es disputarà en el Roig Arena. Després del sorteig, l'equip va quedar aparellat amb el Joventut en quarts el dijous 19.

Els metges reprenen les protestes per a demanar jornada de 35 hores, topalls d’agenda i menys pacients

Els metges han représ concentracions davant la Conselleria de Sanitat per a exigir jornada de 35 hores de dilluns a divendres, topar agendes i limitar pacients. També demanen reforços en urgències i claredat en la productivitat variable.

Benavent sosté que els treballadors zombi eren altres i que ell sí que treballava

Marcos Benavent ha assegurat que no és un 'treballador zombi' i que 'clar que treballava' a l'inici del juí del cas Imelsa. S'enfronta a 6 anys i 6 mesos de presó, mentres les defenses discutixen nul·litats i prescripció.

Pérez Llorca i Barrachina han acordat reforçar la col·laboració per a l’aigua i la sanitat a Castelló

El president de la Generalitat i la presidenta de la Diputació han alineat prioritats per a accelerar el nou Hospital General, garantir el subministrament d'aigua i ordenar infraestructures. El full de ruta inclou incentius al sector ramader jove i la recatalogació de carreteres per a municipis xicotets.

El detingut per la mort del menor a Sueca passarà a disposició judicial el dimarts

L'home que es va entregar a Sueca per la mort d'un menor de 13 anys serà presentat davant el jutge el dimarts. L'autòpsia i totes les hipòtesis continuen obertes.

Camarero demana defendre a Europa el taulell de Castelló per a protegir l’ocupació

Susana Camarero ha reclamat al Govern que s'alie amb Castelló i defenga a Europa al sector tauleller davant la directiva d'emissions, pel seu impacte en costos, competitivitat i ocupació.