Huit detinguts en un operatiu antidroga en Elx

Detingut un menor per tràfic de drogues en Almenara, en la Plana Baixa (Castelló)

Droga | Pixabay

 

La Policia Nacional d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), en col·laboració amb la Policia Local, ha desmantellat diferents cultius dedicats a la producció de marihuana, a demés de diferents punts de distribució i venda de substàncies estupefaents. En l’operatiu s’ha detingut als huit presumptes responsables i s’han confiscat 1.200 plantes de marihuana.

 

La investigació va arrancar fa uns mesos, segons ha informat la Comissaria provincial este dijous, contra el cultiu, distribució i venda de marihuana en els barris de Carrús i Toscar d’esta localitat alacantina. Durant el transcurs de la investigació, els agents van fer seguiments sobre una persona identificada com a presumpta propietària de tres punts a on es cultivaven plantacions de marihuana.

 

L’organització era molt coneguda

Continuades les perquisicions, els agents van descobrir que esta persona era el presumpte cap d’una organització criminal perfectament estructurada en la que participaven altres set persones amb faenes com la custòdia i cura de les plantacions o la distribució a la menuda pels barris.

 

Els agents van detindre a tots els membres de l’organització i van fer diferents registres en els que es van desmantellar diferents cultius hidropònics de marihuana amb més de 1.200 plantes. En un dels registres es va intervindre una pistola i una arma detonadora que havia sigut modificada per a disparar foc real. També es van trobar cartutxos per a usar com a munició.

 

Les cases investigades estaven dotades amb mesures de seguretat amb sistemes de vídeo-vigilància que controlaven tot l’exterior per a dificultar la labor policial. Gràcies a les investigacions, els detinguts han passat a disposició judicial del Jutjat d’Instrucció en funcions de Guàrdia d’Elx.

Últimes notícies

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.

Quatre judicis a València per un intent d’homicidi entre germans, odi LGTBI, estafa i abusos policials

L’Audiència de València jutja la setmana que ve quatre casos greus: un intent d’homicidi entre germans per una herència, un delicte d’odi LGTBI, una presumpta estafa en un torneig de futbol i un cas d’abusos policials.

Pérez Llorca destaca el paper clau dels transportistes en el dia del seu patró

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha agraït als transportistes la seua aportació al 4 % del PIB valencià i als 56.000 llocs de treball que genera el sector, durant la festivitat de Sant Cristòfol organitzada per la FVET a València.

Confirmat a Alacant un cas de virus del Nil en un home de 53 anys ja donat d’alta

Sanitat ha confirmat un cas de virus del Nil en un home de 53 anys a la província d’Alacant, que ja ha rebut l’alta, i recorda les mesures per a evitar picadures de mosquit.