Huit detinguts en un operatiu antidroga en Elx

Detingut un menor per tràfic de drogues en Almenara, en la Plana Baixa (Castelló)

Droga | Pixabay

 

La Policia Nacional d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), en col·laboració amb la Policia Local, ha desmantellat diferents cultius dedicats a la producció de marihuana, a demés de diferents punts de distribució i venda de substàncies estupefaents. En l’operatiu s’ha detingut als huit presumptes responsables i s’han confiscat 1.200 plantes de marihuana.

 

La investigació va arrancar fa uns mesos, segons ha informat la Comissaria provincial este dijous, contra el cultiu, distribució i venda de marihuana en els barris de Carrús i Toscar d’esta localitat alacantina. Durant el transcurs de la investigació, els agents van fer seguiments sobre una persona identificada com a presumpta propietària de tres punts a on es cultivaven plantacions de marihuana.

 

L’organització era molt coneguda

Continuades les perquisicions, els agents van descobrir que esta persona era el presumpte cap d’una organització criminal perfectament estructurada en la que participaven altres set persones amb faenes com la custòdia i cura de les plantacions o la distribució a la menuda pels barris.

 

Els agents van detindre a tots els membres de l’organització i van fer diferents registres en els que es van desmantellar diferents cultius hidropònics de marihuana amb més de 1.200 plantes. En un dels registres es va intervindre una pistola i una arma detonadora que havia sigut modificada per a disparar foc real. També es van trobar cartutxos per a usar com a munició.

 

Les cases investigades estaven dotades amb mesures de seguretat amb sistemes de vídeo-vigilància que controlaven tot l’exterior per a dificultar la labor policial. Gràcies a les investigacions, els detinguts han passat a disposició judicial del Jutjat d’Instrucció en funcions de Guàrdia d’Elx.

Últimes notícies

Educació proposa pujar 120 euros el salari als docents valencians en 2027

La Conselleria d'Educació planteja als sindicats una pujada salarial de 120 euros en el complement específic autonòmic per a 2027 i manté una proposta de ràtios similar a l'anterior, amb ajustos en infantil i en les substitucions en Primària.

Baleària culmina la presa de control dels actius d’Armes Trasmediterránea a Canàries

Baleària assumix el control de les rutes d'Armes Trasmediterránea a Canàries i connexions amb la Península, amb més de 50 vaixells, 4.500 empleats i un pla inversor de 45 milions.

Nou ferits i llargues retencions per l’incendi d’un cotxe en l’AP-7 a la Vila Joiosa

El xoc entre quatre vehicles en l'AP-7 a l'altura de la Vila Joiosa va provocar l'incendi d'un cotxe, va deixar nou ferits amb contusions i esquinços cervicals i va causar importants retencions.

Educació i sindicats es tornen a asseure en plena segona setmana de vaga indefinida docent

Educació i els sindicats docents reprenen la negociació en la Comunitat Valenciana en la segona setmana de vaga indefinida, amb el salari, les plantilles i les infraestructures com a punts centrals del conflicte.

PP i Vox imposen en Les Corts el seu dictamen sobre la dana entre dures crítiques de l’oposició

PP i Vox acorden en Les Corts un dictamen de 126 pàgines sobre la dana de 2024 que responsabilitza a l'Estat i a la Generalitat, mentres l'oposició el qualifica d'ignomínia i el compara amb l'informe del metre de 2006.

València llança la campanya de l’Orgull 2026 amb el lema La meta que compartim

València presenta la campanya institucional de l'Orgull LGTBIQ+ 2026, centrada en l'esport i vinculada als XII Gai Games que se celebraran a la ciutat entre el 27 de juny i el 4 de juliol.

L’Enforne Alacant reforça el seu lateral dret amb el portugués Rafael Vasconcelos fins a 2028

L'Enforne Alacant incorpora a l'internacional portugués Rafael Vasconcelos, cedit pel Sporting de Portugal fins a 2028, per a reforçar el lateral dret i la primera línia.

Educació obri el termini d’inscripció per a les proves d’accés a la universitat

Educació obri el termini d'inscripció a la PAU 2026 per a alumnat de secundària i posa en marxa un portal renovat amb tota la informació acadèmica i administrativa.