Huit xiques detingudes per furtar a ancianes quan cobraven la pensió en València

 

La Policia Nacional ha detingut en València a huit delinqüents pertanyents a tres bandes que es dedicaven a furtar targetes bancàries i les cartilles del banc a ancianes quan estes cobraven la pensió a finals de mes. Segons ha informat la Policia Nacional en un comunicat, s’atribuïx a les detingudes, d’entre 20 i 30 anys, fins a 25 actes delictives d’esta classe comesos des de setembre.

 

Les investigacions es van iniciar en detectar els agents un augment de denúncies formulades per persones majors, a les que els havien furtat les carteres, cartilles o targetes bancàries, amb les que posteriorment van efectuar reintegraments de diners.

 

Durant les investigacions, els policies van constatar que les autores dels fets eren grups de dones joves que havien canviat el seu mètode i zona d’actuació, ja que anteriorment furtaven les carteres a les seues víctimes dins de comerços.

 

Actuaven en grups de 3 a 4 persones

En l’actualitat es dedicaven a furtar cartilles, targetes bancàries i carteres en els voltants dels bancs i sempre a persones majors i en horari de matí i a finals de mes, quan les seues víctimes, d’edats entre els 67 i 77 anys, cobraven la pensió. Les detingudes actuaven en grups formats per tres o quatre integrants, i, de manera organitzada, mentres una d’elles selecciona a les víctimes dins del banc, les altres esperen en els voltants per a interceptar-les.

 

La ‘captadora’ avisava per telèfon als seus col·legues, informant de quina víctima es tracta i el lloc a on porta els diners o la cartilla. Un volta que obtenien els objectes, una altra persona diferent anava al banc a fer l’extracció de diners, generalment fins a 1.000 euros, que sol ser el topall màxim dels caixers.

Últimes notícies

La Justícia avala l’ampliació nord del port de València i rebutja el recurs ecologista

El TSJCV ha desestimat el recurs d’Acció Ecologista Agró contra el projecte del nou moll de contenidors de l’ampliació nord del port de València, valorat en més de 660 milions d’euros, en considerar vigent la seua declaració d’impacte ambiental.

Mathew Ryan es consolida com un dels porters amb més parades de LaLiga

El porter del Levante Mathew Ryan suma 17 parades en quatre jornades i compartix liderat estadístic amb Álex Remiro i Unai Simón, reforçant el seu pes en l’inici de LaLiga EA Sports.

La investigació pel robatori del Tresor de Villena avança amb la Guàrdia Civil bolcada

La Guàrdia Civil manté el cas del robatori del Tresor de Villena com una prioritat i guarda el màxim sigil mentres avancen les investigacions per localitzar els tres encaputxats i les peces sostretes, valorades en uns 5 milions d’euros.

El Consell culpa el Botànic i Sánchez dels mals resultats de l’informe PISA

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha atribuït els mals resultats de l’informe PISA a les reformes educatives del Govern de Pedro Sánchez i ha assegurat que, en la Comunitat Valenciana, s’han agreujat per la gestió del Botànic.

La comunitat noruega de l’Alfàs seguirà en directe el funeral del rei Harald V

El Club Noruego Costa Blanca i la Iglesia Noruega de l'Albir han anunciat que seguiran en directe el funeral del rei Harald V des de l'Alfàs del Pi, en una jornada de dol molt sentida per a la nombrosa colònia noruega del municipi.

254 conductors acaben davant del jutge a l’agost per delictes de trànsit a la Comunitat Valenciana

La Agrupación de Tráfico de la Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 254 conductors a l’agost per delictes contra la seguretat viària, amb especial incidència de l’alcohol i la falta de permís. A la província de València s’han registrat 121 d’estos fets.

Fiscalia demana 4 anys i mig de presó per un presumpte alçament de béns a Alacant

Una dona, la seua parella i el fill d’ell s’enfronten a 4 anys i mig de presó per un presumpte delicte d’alçament de béns per eludir una deuda amb Hisenda, en un juí que es farà a l’Audiència d’Alacant.

El València torna a ser cuer quasi dos anys després

El València és cuer de LaLiga amb un punt després de la quarta jornada, situació que no vivia des de gener de 2025. L’equip de Carlos Corberán encadena tres derrotes i un empat i només supera l’Elx en gols.