Huit xiques detingudes per furtar a ancianes quan cobraven la pensió en València

 

La Policia Nacional ha detingut en València a huit delinqüents pertanyents a tres bandes que es dedicaven a furtar targetes bancàries i les cartilles del banc a ancianes quan estes cobraven la pensió a finals de mes. Segons ha informat la Policia Nacional en un comunicat, s’atribuïx a les detingudes, d’entre 20 i 30 anys, fins a 25 actes delictives d’esta classe comesos des de setembre.

 

Les investigacions es van iniciar en detectar els agents un augment de denúncies formulades per persones majors, a les que els havien furtat les carteres, cartilles o targetes bancàries, amb les que posteriorment van efectuar reintegraments de diners.

 

Durant les investigacions, els policies van constatar que les autores dels fets eren grups de dones joves que havien canviat el seu mètode i zona d’actuació, ja que anteriorment furtaven les carteres a les seues víctimes dins de comerços.

 

Actuaven en grups de 3 a 4 persones

En l’actualitat es dedicaven a furtar cartilles, targetes bancàries i carteres en els voltants dels bancs i sempre a persones majors i en horari de matí i a finals de mes, quan les seues víctimes, d’edats entre els 67 i 77 anys, cobraven la pensió. Les detingudes actuaven en grups formats per tres o quatre integrants, i, de manera organitzada, mentres una d’elles selecciona a les víctimes dins del banc, les altres esperen en els voltants per a interceptar-les.

 

La ‘captadora’ avisava per telèfon als seus col·legues, informant de quina víctima es tracta i el lloc a on porta els diners o la cartilla. Un volta que obtenien els objectes, una altra persona diferent anava al banc a fer l’extracció de diners, generalment fins a 1.000 euros, que sol ser el topall màxim dels caixers.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.