Huit xiques detingudes per furtar a ancianes quan cobraven la pensió en València

 

La Policia Nacional ha detingut en València a huit delinqüents pertanyents a tres bandes que es dedicaven a furtar targetes bancàries i les cartilles del banc a ancianes quan estes cobraven la pensió a finals de mes. Segons ha informat la Policia Nacional en un comunicat, s’atribuïx a les detingudes, d’entre 20 i 30 anys, fins a 25 actes delictives d’esta classe comesos des de setembre.

 

Les investigacions es van iniciar en detectar els agents un augment de denúncies formulades per persones majors, a les que els havien furtat les carteres, cartilles o targetes bancàries, amb les que posteriorment van efectuar reintegraments de diners.

 

Durant les investigacions, els policies van constatar que les autores dels fets eren grups de dones joves que havien canviat el seu mètode i zona d’actuació, ja que anteriorment furtaven les carteres a les seues víctimes dins de comerços.

 

Actuaven en grups de 3 a 4 persones

En l’actualitat es dedicaven a furtar cartilles, targetes bancàries i carteres en els voltants dels bancs i sempre a persones majors i en horari de matí i a finals de mes, quan les seues víctimes, d’edats entre els 67 i 77 anys, cobraven la pensió. Les detingudes actuaven en grups formats per tres o quatre integrants, i, de manera organitzada, mentres una d’elles selecciona a les víctimes dins del banc, les altres esperen en els voltants per a interceptar-les.

 

La ‘captadora’ avisava per telèfon als seus col·legues, informant de quina víctima es tracta i el lloc a on porta els diners o la cartilla. Un volta que obtenien els objectes, una altra persona diferent anava al banc a fer l’extracció de diners, generalment fins a 1.000 euros, que sol ser el topall màxim dels caixers.

Últimes notícies

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.

Darius Thompson trenca el seu contracte amb el Valencia Basket abans del 2028

El Valencia Basket i Darius Thompson han pactat este juny la rescissió del contracte que els unia fins a 2028. L’exterior nord-americà, clau en l’aposta per l’Eurolliga, ha perdut protagonisme fins a quedar fora de les últimes convocatòries.

La major mostra del Museu de l’Or de Bogotà arriba al Marq amb 300 peces úniques

El Marq d’Alacant acull fins al 2 de maig de 2027 la mostra més gran del Museu de l’Or de Bogotà, amb 291 objectes arqueològics i creacions indígenes actuals que exploren la connexió entre l’or, els rituals i l’univers.