15.7 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

L’important canvi que realitzarà el Govern a partir de 2024

El Govern ha anunciat que considera 2024 com la data en la qual es podria començar cobrar d’alguna manera per l’ús de les autovies, com a resposta als dos principis en els quals es basarà a partir d’aqueix moment la utilització de les carreteres: “qui contamina paga” i “el que usa paga”.

No especifica com implementarà el sistema de pagament per ús en la xarxa de carreteres de l’Estat. El Govern s’hi ha planejat dur a terme una campanya de “conscienciació i sensibilització” sobre els transportistes i la població quant a la necessitat d’executar esta mesura, segons ho assegura en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència remés a Brussel·les.

El Govern ha assegurat així i tot que buscarà l’acord social i polític per a implementar esta mesura, per al que consultarà amb transportistes professionals, així com amb les comunitats autònomes i altres administracions.

Quant als camions i resta de vehicles pesants autoritzats per al transport de mercaderies per carretera, el text aclareix que s’impulsaran des de l’Administració les condicions normatives necessàries perquè el cost del peatge siga assumit pels carregadors, incentivant així la cerca de la sostenibilitat i eficiència del transport.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Domingo amb cels buidats i pujada general de les temperatures

El diumenge arriba amb estabilitat per altes pressions, sense pluges i amb un ascens general de les temperatures. Hi haurà calitja a Canàries i boires matinals en diverses zones.

Un home ha resultat ferit en caure al fossat d’una tomba mentres reparava una làpida a Torrevieja

Un home ha caigut uns tres metres al fossat d'una tomba quan reparava una làpida en el cementeri de Torrevieja. Va ser rescatat amb escala i matalàs de buit i traslladat a l'hospital

Castro advertix: no és el millor moment per a mesurar-se al Barça

El tècnic del Llevant va alertar que el Barça arriba més concentrat després d'una derrota. Va detallar un pla per a minimitzar pèrdues, defendre junts i atacar els espais.

Corberán veu a la plantilla en un moment de forma i ambició molt positius

El tècnic del València va afirmar que l'equip arriba amb bona forma i ambició abans de visitar al Vila-real. Va insistir en la necessitat de sumar malgrat la rivalitat regional.

Pedri, al rescat d’un Barcelona tocat davant un Llevant que somia amb fer història

Pedri està recuperat i el Barcelona busca redreçar el rumb davant un Llevant penúltim que mai ha puntuat al Camp Nou. El dol, el diumenge a les 16.15 hores.

Dos morts en un xoc entre dos cotxes i una motocicleta a Los Montesinos

Dos persones han mort este dissabte en la CV-945, a l'altura del quilòmetre 5,8 de Los Montesinos, després d'un abast entre dos turismes i una motocicleta. Un home de 63 anys ha resultat ferit per policontusiones i ha sigut traslladat a l'Hospital Vega Baixa.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Tres hòmens han sigut detinguts i han ingressat a la presó per enviar càpsules seques de cascall a diverses províncies i als Estats Units. La Guàrdia Civil ha intervingut 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete després d'interceptar paquets en l'aeroport d'Alacant-Elx.

Dos anys de l’incendi de Campanar: la reconstrucció de l’edifici avança cap a la seua recta final

En el segon aniversari, el bloc de Campanar seguix en rehabilitació integral després del desenrunament i amb millores previstes en seguretat i eficiència. La comunitat commemora a les víctimes i confia a tornar a la fi d'any.