L’important canvi que realitzarà el Govern a partir de 2024

El Govern ha anunciat que considera 2024 com la data en la qual es podria començar cobrar d’alguna manera per l’ús de les autovies, com a resposta als dos principis en els quals es basarà a partir d’aqueix moment la utilització de les carreteres: «qui contamina paga» i «el que usa paga».

No especifica com implementarà el sistema de pagament per ús en la xarxa de carreteres de l’Estat. El Govern s’hi ha planejat dur a terme una campanya de «conscienciació i sensibilització» sobre els transportistes i la població quant a la necessitat d’executar esta mesura, segons ho assegura en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència remés a Brussel·les.

El Govern ha assegurat així i tot que buscarà l’acord social i polític per a implementar esta mesura, per al que consultarà amb transportistes professionals, així com amb les comunitats autònomes i altres administracions.

Quant als camions i resta de vehicles pesants autoritzats per al transport de mercaderies per carretera, el text aclareix que s’impulsaran des de l’Administració les condicions normatives necessàries perquè el cost del peatge siga assumit pels carregadors, incentivant així la cerca de la sostenibilitat i eficiència del transport.

Últimes notícies

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.

El Levante inicia la pretemporada 26-27 amb Bardeli com a únic fitxatge i pendent d’eixides

El Levante comença dilluns la pretemporada 26-27 amb Enzo Bardeli com a única cara nova, sense vendes tancades i amb diversos jugadors en l’aparador.