L’important canvi que realitzarà el Govern a partir de 2024

El Govern ha anunciat que considera 2024 com la data en la qual es podria començar cobrar d’alguna manera per l’ús de les autovies, com a resposta als dos principis en els quals es basarà a partir d’aqueix moment la utilització de les carreteres: «qui contamina paga» i «el que usa paga».

No especifica com implementarà el sistema de pagament per ús en la xarxa de carreteres de l’Estat. El Govern s’hi ha planejat dur a terme una campanya de «conscienciació i sensibilització» sobre els transportistes i la població quant a la necessitat d’executar esta mesura, segons ho assegura en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència remés a Brussel·les.

El Govern ha assegurat així i tot que buscarà l’acord social i polític per a implementar esta mesura, per al que consultarà amb transportistes professionals, així com amb les comunitats autònomes i altres administracions.

Quant als camions i resta de vehicles pesants autoritzats per al transport de mercaderies per carretera, el text aclareix que s’impulsaran des de l’Administració les condicions normatives necessàries perquè el cost del peatge siga assumit pels carregadors, incentivant així la cerca de la sostenibilitat i eficiència del transport.

Últimes notícies

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.