Un incendi arrasa un habitatge a Alacant

La Regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant informa que ahir a la nit es va produir un incendi en un habitatge situat en un baix d’un edifici al carrer Poeta Sansano, que va ser controlat i sufocat amb celeritat pels bombers del Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS).

En aquesta emergència van resultar ferides per inhalació de fum dotze persones, que van ser ateses pels serveis sanitaris, sent necessari el trasllat d’una dona i un menor a l’hospital, i quedant tres habitacions de l’habitatge afectat arrasades per les flames.

L’SPEIS va rebre l’avís al voltant de les 20,25 hores alertant d’un incendi en un baix d’un edifici de tres plantes, immediatament es va muntar un operatiu amb tres dotacions de bombers i cinc patrulles de Policia Local, que van tallar els accessos i van ajudar a traure als veïns que estaven eixint de l’edifici.

Segons fonts de Bombers, van ser els propis inquilins els que van descobrir el foc quan van entrar a l’habitatge, localitzat en una de les habitacions, i en accedir van donar avís del sinistre. Els bombers van trobar l’incendi molt avançat a la seua arribada, i les flames eixint per la part exterior del baix, que inundava de fum tot l’accés a les escales dels habitatges. Alguns veïns van decidir eixir, motiu pel qual van resultar ferits per inhalació.

Un total de deu bombers, es van dividir en dos equips per a atacar les flames que es propagaven molt ràpidament per tot l’immoble, un va intervindre per l’exterior per a controlar que no s’estenguera a les plantes superiors per la façana, i un altre grup d’efectius van accedir a l’interior de l’habitatge incendiat per a aconseguir extingir-lo. Els bombers van trobar tres estades molt afectades, amb el foc molt avançat.

Els bombers van aconseguir extingir l’incendi amb celeritat, però a causa del virulent foc l’habitatge ha quedat molt afectada per les flames, i amb posterioritat s’han fet les tasques de ventilació. En total va ser atés pels serveis sanitaris dotze persones, el matrimoni i els tres fills menors, inquilins de l’habitatge incendiat, sent necessari el trasllat a un hospital de la dona i un menor. Així com set veïns de l’edifici atesos in situ.

Així mateix va ser necessari també utilitzar els grups de pressió positiva per a ventilar les escales perquè el fum havia afectat els accessos.

L’incendi s’ha originat per causes que es desconeixen, les tasques d’extinció es van allargar més d’una hora, i l’habitatge ha quedat arrasada per les flames, els inquilins es van desplaçar a casa d’uns familiars, ja que va quedar clausurada.

Últimes notícies

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.

Regres ordenat dels desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i avís per l’aigua a la Vilavella

La Generalitat coordina el retorn dels veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i adverteix que l’aigua de l’aixeta no és potable als municipis afectats, especialment a la Vilavella.
FILMOTECA D'ESTIU