Un incendi arrasa un habitatge a Alacant

La Regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant informa que ahir a la nit es va produir un incendi en un habitatge situat en un baix d’un edifici al carrer Poeta Sansano, que va ser controlat i sufocat amb celeritat pels bombers del Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS).

En aquesta emergència van resultar ferides per inhalació de fum dotze persones, que van ser ateses pels serveis sanitaris, sent necessari el trasllat d’una dona i un menor a l’hospital, i quedant tres habitacions de l’habitatge afectat arrasades per les flames.

L’SPEIS va rebre l’avís al voltant de les 20,25 hores alertant d’un incendi en un baix d’un edifici de tres plantes, immediatament es va muntar un operatiu amb tres dotacions de bombers i cinc patrulles de Policia Local, que van tallar els accessos i van ajudar a traure als veïns que estaven eixint de l’edifici.

Segons fonts de Bombers, van ser els propis inquilins els que van descobrir el foc quan van entrar a l’habitatge, localitzat en una de les habitacions, i en accedir van donar avís del sinistre. Els bombers van trobar l’incendi molt avançat a la seua arribada, i les flames eixint per la part exterior del baix, que inundava de fum tot l’accés a les escales dels habitatges. Alguns veïns van decidir eixir, motiu pel qual van resultar ferits per inhalació.

Un total de deu bombers, es van dividir en dos equips per a atacar les flames que es propagaven molt ràpidament per tot l’immoble, un va intervindre per l’exterior per a controlar que no s’estenguera a les plantes superiors per la façana, i un altre grup d’efectius van accedir a l’interior de l’habitatge incendiat per a aconseguir extingir-lo. Els bombers van trobar tres estades molt afectades, amb el foc molt avançat.

Els bombers van aconseguir extingir l’incendi amb celeritat, però a causa del virulent foc l’habitatge ha quedat molt afectada per les flames, i amb posterioritat s’han fet les tasques de ventilació. En total va ser atés pels serveis sanitaris dotze persones, el matrimoni i els tres fills menors, inquilins de l’habitatge incendiat, sent necessari el trasllat a un hospital de la dona i un menor. Així com set veïns de l’edifici atesos in situ.

Així mateix va ser necessari també utilitzar els grups de pressió positiva per a ventilar les escales perquè el fum havia afectat els accessos.

L’incendi s’ha originat per causes que es desconeixen, les tasques d’extinció es van allargar més d’una hora, i l’habitatge ha quedat arrasada per les flames, els inquilins es van desplaçar a casa d’uns familiars, ja que va quedar clausurada.

Últimes notícies

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.

La UV i la UPV passen a classes en línia per l’alerta taronja per pluges

La Universitat de València i la Politècnica han suspés les activitats a l’aire lliure i han passat la docència a línia per l’alerta taronja per pluges activada per Emergències de la Generalitat arran dels avisos d’Aemet.