Un incendi arrasa un habitatge a Alacant

La Regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant informa que ahir a la nit es va produir un incendi en un habitatge situat en un baix d’un edifici al carrer Poeta Sansano, que va ser controlat i sufocat amb celeritat pels bombers del Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS).

En aquesta emergència van resultar ferides per inhalació de fum dotze persones, que van ser ateses pels serveis sanitaris, sent necessari el trasllat d’una dona i un menor a l’hospital, i quedant tres habitacions de l’habitatge afectat arrasades per les flames.

L’SPEIS va rebre l’avís al voltant de les 20,25 hores alertant d’un incendi en un baix d’un edifici de tres plantes, immediatament es va muntar un operatiu amb tres dotacions de bombers i cinc patrulles de Policia Local, que van tallar els accessos i van ajudar a traure als veïns que estaven eixint de l’edifici.

Segons fonts de Bombers, van ser els propis inquilins els que van descobrir el foc quan van entrar a l’habitatge, localitzat en una de les habitacions, i en accedir van donar avís del sinistre. Els bombers van trobar l’incendi molt avançat a la seua arribada, i les flames eixint per la part exterior del baix, que inundava de fum tot l’accés a les escales dels habitatges. Alguns veïns van decidir eixir, motiu pel qual van resultar ferits per inhalació.

Un total de deu bombers, es van dividir en dos equips per a atacar les flames que es propagaven molt ràpidament per tot l’immoble, un va intervindre per l’exterior per a controlar que no s’estenguera a les plantes superiors per la façana, i un altre grup d’efectius van accedir a l’interior de l’habitatge incendiat per a aconseguir extingir-lo. Els bombers van trobar tres estades molt afectades, amb el foc molt avançat.

Els bombers van aconseguir extingir l’incendi amb celeritat, però a causa del virulent foc l’habitatge ha quedat molt afectada per les flames, i amb posterioritat s’han fet les tasques de ventilació. En total va ser atés pels serveis sanitaris dotze persones, el matrimoni i els tres fills menors, inquilins de l’habitatge incendiat, sent necessari el trasllat a un hospital de la dona i un menor. Així com set veïns de l’edifici atesos in situ.

Així mateix va ser necessari també utilitzar els grups de pressió positiva per a ventilar les escales perquè el fum havia afectat els accessos.

L’incendi s’ha originat per causes que es desconeixen, les tasques d’extinció es van allargar més d’una hora, i l’habitatge ha quedat arrasada per les flames, els inquilins es van desplaçar a casa d’uns familiars, ja que va quedar clausurada.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.