Provoquen tres incendis al realitzar  instal·lacions elèctriques il·legals a Vilamarxant

La Guàrdia Civil ha detingut als integrants d’un grup criminal que es dedicava a realitzar instal·lacions elèctriques il·legals en terreny no urbanitzable de la localitat de Vilamarxant, posant així fi al risc d’incendi que aquesta situació de perill estava generant.

La Guàrdia Civil de Riba-roja de Túria, en el marc de l’Operació “VILLALDEA”, ha investigat la instal·lació il·legal de comptadors elèctrics en terrenys no urbanitzables com a causa dels incendis que van tindre lloc l’any 2020 en les partides de Sénia i Enchilagar del Rulo, de la localitat de Vilamarxant. Un total de tres incendis que han possibilitat la detenció dels autors del grup criminal.

La Policia Local de Vilamarxant va informar la Guàrdia Civil de Riba-Roja sobre les irregularitats detectades per IBERDROLA, la companyia distribuïdora d’electricitat, qui posava de manifest les irregularitats detectades en les instal·lacions elèctriques com a causa dels incendis en els diversos informes facilitats a la Guàrdia Civil.

Modus Operandi

El “modus operandi” dels integrants del grup criminal consistia a oferir la possibilitat d’instal·lar un comptador elèctric als propietaris de terrenys no urbanitzables, en els quals no està autoritzada aquesta instal·lació. Per a això, els autors sostreien aquests comptadors d’habitatges no ocupats per a, posteriorment, instal·lar el comptador en el terreny del nou propietari i connectar-lo a la xarxa de subministrament elèctric principal.

Subministrament que, a vegades, estava a centenars de metres de distància, per a això era necessària la realització de rases amb maquinària pesant. Aquest comptador continuava figurant en la ubicació de l’habitatge de la qual havia sigut sostret, però a nom del nou client. Els autors utilitzaven tant vehicles com uniformitat de la citada companyia distribuïdora d’electricitat per a generar confiança en els perjudicats.

Aquestes instal·lacions no comptaven amb les oportunes mesures de seguretat, la qual cosa va provocar els incendis l’any 2020. S’ha procedit a regularitzar la situació d’aquestes instal·lacions en un total de 9 parcel·les, amb el consegüent perjudici econòmic de les persones que de bona fe van pagar quantitats entre 8000 i 12000 euros per cada instal·lació. Els investigadors no descarten que es descobrisquen noves dades.

Per al desenvolupament de la citada investigació la Guàrdia Civil de Riba-Roja del Túria ha comptat amb la col·laboració, tant de la Policia Local de Vilamarxant, com d’IBERDROLA, qui ha col·laborat activament en el bon desenvolupament de la investigació que va finalitzar el mes d’abril passat amb la detenció de tres homes, de 38, 39 i 68 anys i de nacionalitats espanyola i argentina, als quals se’ls atribueixen els delictes de pertinença a grup criminal, furt, estafa i defraudació de fluid elèctric.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 7 de Llíria.

Últimes notícies

Queden en llibertat cinc motoristes detinguts per conducció temerària en grup a l’A-7 a Torrent

El jutjat d’instrucció 5 de Llíria ha deixat en llibertat cinc motoristes detinguts per conduir de manera temerària en grup per l’A-7 a l’altura de Torrent, encara investigats per delictes de conducció temerària i falsedat.

Sorprès robant material en una obra de Paiporta i detingut per la Policia Local

La Policia Local de Paiporta ha detingut un home en ser sorprés carregant material robat d'una obra en un vehicle dins del terme municipal.

Descomptes i més talent valencià en la sisena edició del festival FRESCA! a Alacant

La sisena edició del festival FRESCA!, del 17 al 25 de juliol a Alacant, reforça el talent valencià i amplia els descomptes per a públic jove i familiar.

Un any de presó per distribuir pornografia infantil amb més de 1.700 arxius pedòfils

Un home ha sigut condemnat per l’Audiència d’Alacant a un any de presó per distribuir pornografia infantil a internet, després de trobar-li més de 1.700 arxius pedòfils i reconéixer els fets. La pena de presó queda suspesa durant tres anys amb la condició que no torne a delinquir.

Arcadi España dona per fet que les explicacions de Zapatero pel cas Plus Ultra seran satisfactòries

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, ha assegurat a València que està segur que les explicacions de José Luis Rodríguez Zapatero com a investigat pel cas Plus Ultra seran satisfactòries i ha defensat la professionalitat de l'Agència Tributària.

Lydia Rodríguez deixa Presuntos Implicados i denuncia maltractament i control extrem

La cantant Lydia Rodríguez ha anunciat que abandona Presuntos Implicados després de 17 anys i acusa el grup i el seu entorn de control extrem sobre el seu físic i maltractament psicològic. El músic Nacho Mañó ha contestat indignat i defensa la seua honorabilitat.

Baldoví acusa Pérez Llorca de fer més de correveidile de Feijóo i Ayuso que de president dels valencians

Joan Baldoví ha acusat Juanfran Pérez Llorca de prioritzar els interessos de Feijóo i Ayuso davant del nou model de finançament autonòmic i la condonació del deute, aprofitant la seua reunió amb el ministre d’Hisenda, Arcadi España.

Arcadi España dona per bones les explicacions que Zapatero oferirà pel cas Plus Ultra

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha assegurat a València que està segur que les explicacions de José Luis Rodríguez Zapatero pel cas Plus Ultra seran satisfactòries i ha reivindicat la professionalitat de l’Agència Tributària.