Provoquen tres incendis al realitzar  instal·lacions elèctriques il·legals a Vilamarxant

La Guàrdia Civil ha detingut als integrants d’un grup criminal que es dedicava a realitzar instal·lacions elèctriques il·legals en terreny no urbanitzable de la localitat de Vilamarxant, posant així fi al risc d’incendi que aquesta situació de perill estava generant.

La Guàrdia Civil de Riba-roja de Túria, en el marc de l’Operació “VILLALDEA”, ha investigat la instal·lació il·legal de comptadors elèctrics en terrenys no urbanitzables com a causa dels incendis que van tindre lloc l’any 2020 en les partides de Sénia i Enchilagar del Rulo, de la localitat de Vilamarxant. Un total de tres incendis que han possibilitat la detenció dels autors del grup criminal.

La Policia Local de Vilamarxant va informar la Guàrdia Civil de Riba-Roja sobre les irregularitats detectades per IBERDROLA, la companyia distribuïdora d’electricitat, qui posava de manifest les irregularitats detectades en les instal·lacions elèctriques com a causa dels incendis en els diversos informes facilitats a la Guàrdia Civil.

Modus Operandi

El “modus operandi” dels integrants del grup criminal consistia a oferir la possibilitat d’instal·lar un comptador elèctric als propietaris de terrenys no urbanitzables, en els quals no està autoritzada aquesta instal·lació. Per a això, els autors sostreien aquests comptadors d’habitatges no ocupats per a, posteriorment, instal·lar el comptador en el terreny del nou propietari i connectar-lo a la xarxa de subministrament elèctric principal.

Subministrament que, a vegades, estava a centenars de metres de distància, per a això era necessària la realització de rases amb maquinària pesant. Aquest comptador continuava figurant en la ubicació de l’habitatge de la qual havia sigut sostret, però a nom del nou client. Els autors utilitzaven tant vehicles com uniformitat de la citada companyia distribuïdora d’electricitat per a generar confiança en els perjudicats.

Aquestes instal·lacions no comptaven amb les oportunes mesures de seguretat, la qual cosa va provocar els incendis l’any 2020. S’ha procedit a regularitzar la situació d’aquestes instal·lacions en un total de 9 parcel·les, amb el consegüent perjudici econòmic de les persones que de bona fe van pagar quantitats entre 8000 i 12000 euros per cada instal·lació. Els investigadors no descarten que es descobrisquen noves dades.

Per al desenvolupament de la citada investigació la Guàrdia Civil de Riba-Roja del Túria ha comptat amb la col·laboració, tant de la Policia Local de Vilamarxant, com d’IBERDROLA, qui ha col·laborat activament en el bon desenvolupament de la investigació que va finalitzar el mes d’abril passat amb la detenció de tres homes, de 38, 39 i 68 anys i de nacionalitats espanyola i argentina, als quals se’ls atribueixen els delictes de pertinença a grup criminal, furt, estafa i defraudació de fluid elèctric.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 7 de Llíria.

Últimes notícies

Nikola Mirotic jugarà en el Valencia Basket esta temporada

Nikola Mirotic i el Valencia Basket han tancat un acord perquè l’ala-pivot jugue esta temporada amb l’equip taronja, tal com han anunciat en un vídeo a les xarxes socials gravat a l’aeroport de Manises.

La inflació puja en totes les autonomies i la Comunitat Valenciana es manté entre les més baixes

La taxa anual de l’IPC ha pujat al mes d’agost en totes les comunitats autònomes fins a una mitjana del 4,3%, mentre que la Comunitat Valenciana s’ha situat en el 4,1%, entre els increments més moderats.

La inflació a l’agost puja al 4,1 % en la Comunitat Valenciana

L’IPC d’agost s’ha situat en el 4,1 % en la Comunitat Valenciana, dos dècimes per davall de la mitjana estatal del 4,3 %, impulsat per l’encariment dels carburants.

Deting a Paterna dos hores després d’atracar un hostal

La Policia Nacional ha detingut a Paterna un home acusat d’atracar un hostal, només dos hores després del robatori, gràcies a una telefonada prèvia al 091 que va permetre relacionar-lo amb una discussió familiar.

Dimarts assolellat i més calor a la Comunitat Valenciana

Dimarts estarà marcat per un cel poc nuvolós o ras i un augment de les temperatures, sobretot a València i al nord d’Alacant. Dimecres arribaran núvols i possibles ruixats amb tempesta a l’interior nord, especialment a Castelló.

Retards de fins a 50 minuts en Rodalia a València per una avaria ja reparada

Els trens de Rodalia que passen per l’Estació del Nord han patit este dimarts retards de fins a 50 minuts per una incidència tècnica registrada dilluns i reparada cap a les set del matí.

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.