12.9 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Provoquen tres incendis al realitzar  instal·lacions elèctriques il·legals a Vilamarxant

La Guàrdia Civil ha detingut als integrants d’un grup criminal que es dedicava a realitzar instal·lacions elèctriques il·legals en terreny no urbanitzable de la localitat de Vilamarxant, posant així fi al risc d’incendi que aquesta situació de perill estava generant.

La Guàrdia Civil de Riba-roja de Túria, en el marc de l’Operació “VILLALDEA”, ha investigat la instal·lació il·legal de comptadors elèctrics en terrenys no urbanitzables com a causa dels incendis que van tindre lloc l’any 2020 en les partides de Sénia i Enchilagar del Rulo, de la localitat de Vilamarxant. Un total de tres incendis que han possibilitat la detenció dels autors del grup criminal.

La Policia Local de Vilamarxant va informar la Guàrdia Civil de Riba-Roja sobre les irregularitats detectades per IBERDROLA, la companyia distribuïdora d’electricitat, qui posava de manifest les irregularitats detectades en les instal·lacions elèctriques com a causa dels incendis en els diversos informes facilitats a la Guàrdia Civil.

Modus Operandi

El “modus operandi” dels integrants del grup criminal consistia a oferir la possibilitat d’instal·lar un comptador elèctric als propietaris de terrenys no urbanitzables, en els quals no està autoritzada aquesta instal·lació. Per a això, els autors sostreien aquests comptadors d’habitatges no ocupats per a, posteriorment, instal·lar el comptador en el terreny del nou propietari i connectar-lo a la xarxa de subministrament elèctric principal.

Subministrament que, a vegades, estava a centenars de metres de distància, per a això era necessària la realització de rases amb maquinària pesant. Aquest comptador continuava figurant en la ubicació de l’habitatge de la qual havia sigut sostret, però a nom del nou client. Els autors utilitzaven tant vehicles com uniformitat de la citada companyia distribuïdora d’electricitat per a generar confiança en els perjudicats.

Aquestes instal·lacions no comptaven amb les oportunes mesures de seguretat, la qual cosa va provocar els incendis l’any 2020. S’ha procedit a regularitzar la situació d’aquestes instal·lacions en un total de 9 parcel·les, amb el consegüent perjudici econòmic de les persones que de bona fe van pagar quantitats entre 8000 i 12000 euros per cada instal·lació. Els investigadors no descarten que es descobrisquen noves dades.

Per al desenvolupament de la citada investigació la Guàrdia Civil de Riba-Roja del Túria ha comptat amb la col·laboració, tant de la Policia Local de Vilamarxant, com d’IBERDROLA, qui ha col·laborat activament en el bon desenvolupament de la investigació que va finalitzar el mes d’abril passat amb la detenció de tres homes, de 38, 39 i 68 anys i de nacionalitats espanyola i argentina, als quals se’ls atribueixen els delictes de pertinença a grup criminal, furt, estafa i defraudació de fluid elèctric.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 7 de Llíria.

Últimes notícies

Pintades de ‘assassí’ a la casa del detingut per la mort d’un menor a Sueca

La façana de la vivenda on es va cometre el crim ha aparegut amb pintades de 'assassí' i 'justícia per a Àlex' i seguix precintada. El detingut, de 48 anys, ha passat la seua primera nit a la presó provisional sense fiança.

50 soldats de la Brigada Canàries XVI, condecorats per la seua ajuda en la DANA de València

Cinquanta militars han sigut distingits per la seua intervenció immediata després de la DANA de 2024 a València, on van treballar sota coordinació de la UME a Algemesí. La Brigada afronta ara noves comeses a l'Iraq i l'Euro Battle Group.

Veïns i afins acomiaden amb dolor al menor assassinat a Sueca (València)

El funeral d'Álex, de 13 anys, s'ha celebrat a l'església de La nostra Senyora de Fàtima amb gran afluència i mostres de dolor. El jutge va acordar l'ingrés a la presó provisional sense fiança del detingut pel presumpte assassinat.

El vent obliga a tallar la línia 1 de Metrovalencia entre Alginet i Castelló

Metrovalencia ha informat de la interrupció de la línia 1 entre Alginet i Castelló pel temporal i s'ha establit un servici alternatiu amb autobusos. Aemet manté l'avís groc per ratxes fortes en la Comunitat.

Pintades de ‘assassí’ a la casa del detingut per la mort d’un menor a Sueca

La vivenda on va ocórrer el crim ha aparegut amb pintades i seguix precintada. L'arrestat ha passat la seua primera nit a la presó i el funeral se celebra esta vesprada.

Consell i alcaldes veuen necessari adaptar la normativa nacional per a agilitzar les obres postdana

La Generalitat i els municipis de l'Horta Sud han coincidit a adaptar la normativa nacional per a accelerar la reconstrucció després de la DANA, amb 2.500 milions mobilitzats i noves reunions per a coordinar obres en domini públic hidràulic.

Les pintures de Sorolla de la Hispanic Society arribaran a València abans de l’estiu en tres enviaments

Generalitat i Ajuntament de València han firmat amb la Hispanic Society l'arribada abans de l'estiu d'unes 220 obres de Joaquín Sorolla. Hi haurà tres enviaments, seu provisional en el Museu de la Ciutat i futura seu europea en el Palau de les Comunicacions.

Emergències recomana extremar precaucions per vent, onatge i neu en la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior demana prudència davant un episodi amb alertes per vent, fenòmens costaners i neu. S'activen avisos taronges i grocs en diverses zones.