Provoquen tres incendis al realitzar  instal·lacions elèctriques il·legals a Vilamarxant

La Guàrdia Civil ha detingut als integrants d’un grup criminal que es dedicava a realitzar instal·lacions elèctriques il·legals en terreny no urbanitzable de la localitat de Vilamarxant, posant així fi al risc d’incendi que aquesta situació de perill estava generant.

La Guàrdia Civil de Riba-roja de Túria, en el marc de l’Operació “VILLALDEA”, ha investigat la instal·lació il·legal de comptadors elèctrics en terrenys no urbanitzables com a causa dels incendis que van tindre lloc l’any 2020 en les partides de Sénia i Enchilagar del Rulo, de la localitat de Vilamarxant. Un total de tres incendis que han possibilitat la detenció dels autors del grup criminal.

La Policia Local de Vilamarxant va informar la Guàrdia Civil de Riba-Roja sobre les irregularitats detectades per IBERDROLA, la companyia distribuïdora d’electricitat, qui posava de manifest les irregularitats detectades en les instal·lacions elèctriques com a causa dels incendis en els diversos informes facilitats a la Guàrdia Civil.

Modus Operandi

El “modus operandi” dels integrants del grup criminal consistia a oferir la possibilitat d’instal·lar un comptador elèctric als propietaris de terrenys no urbanitzables, en els quals no està autoritzada aquesta instal·lació. Per a això, els autors sostreien aquests comptadors d’habitatges no ocupats per a, posteriorment, instal·lar el comptador en el terreny del nou propietari i connectar-lo a la xarxa de subministrament elèctric principal.

Subministrament que, a vegades, estava a centenars de metres de distància, per a això era necessària la realització de rases amb maquinària pesant. Aquest comptador continuava figurant en la ubicació de l’habitatge de la qual havia sigut sostret, però a nom del nou client. Els autors utilitzaven tant vehicles com uniformitat de la citada companyia distribuïdora d’electricitat per a generar confiança en els perjudicats.

Aquestes instal·lacions no comptaven amb les oportunes mesures de seguretat, la qual cosa va provocar els incendis l’any 2020. S’ha procedit a regularitzar la situació d’aquestes instal·lacions en un total de 9 parcel·les, amb el consegüent perjudici econòmic de les persones que de bona fe van pagar quantitats entre 8000 i 12000 euros per cada instal·lació. Els investigadors no descarten que es descobrisquen noves dades.

Per al desenvolupament de la citada investigació la Guàrdia Civil de Riba-Roja del Túria ha comptat amb la col·laboració, tant de la Policia Local de Vilamarxant, com d’IBERDROLA, qui ha col·laborat activament en el bon desenvolupament de la investigació que va finalitzar el mes d’abril passat amb la detenció de tres homes, de 38, 39 i 68 anys i de nacionalitats espanyola i argentina, als quals se’ls atribueixen els delictes de pertinença a grup criminal, furt, estafa i defraudació de fluid elèctric.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 7 de Llíria.

Últimes notícies

Confirmen 6 anys i mig de presó per intentar volar a Romania amb cocaïna i cannabis a l’aeroport de València

El TSJCV ha confirmat 6 anys i mig de presó i una multa de 100.000 euros per a una dona que va intentar volar de València a Bucarest amb més de 2 quilos de cocaïna i 5 de cannabis amagats en una maleta.

Confirmen 22 anys de presó per l’assassinat masclista d’Alcoi amb 18 ganivetades

El TSJCV ha confirmat la pena de 22 anys i mig de presó per a l’home que va matar la seua parella a Alcoi el 2022 amb 18 ganivetades. El tribunal descarta totes les al·legacions de la defensa, que ja ha anunciat recurs de cassació davant el Tribunal Suprem.

Dos ferits greus en un xoc amb bolcades a l’AP-7 a Ondara

Un accident entre dos vehicles a l’AP-7, a l’altura d’Ondara, ha deixat dos ferits greus, un pare i la seua filla de Luxemburg, i un ferit lleu, un veí de Pedreguer.

Sisé dia de lluita contra l’incendi forestal de Sogorb amb mitjans terrestres

Els bombers continuen treballant per controlar l’incendi forestal declarat dijous a Sogorb, estabilitzat des de diumenge després de cremar 630 hectàrees. S’ha alçat el confinament a Gàtova, però el nivell 1 del PEIF es manté i les pistes forestals seguixen tancades.

Detinguts tres veïns per vendre cocaïna des de casa a Castelló de Rugat

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones a Castelló de Rugat que, presumptament, venien cocaïna des de la finestra de sa casa. En el registre s’han intervingut més d’un quilo de cocaïna, altres drogues, diners en efectiu i material per a preparar dosis.

Detingut a València un fugit buscant a Alemanya per un intent d’homicidi

La Policia Nacional ha detingut a València un fugit alemany reclamat per un intent d’homicidi amb metralladora comés en 2025.

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.