La indemnització per Banc de València es pagarà al FROB i no a CaixaBank

 

La Sala II del Tribunal Suprem ha condemnat a 3 anys i 8 mesos de presó a l’exconseller delegat de Banc València Domingo Parra Soria per delicte continuat d’administració deslleial; a 1 any i mig de presó a l’exdirectiu de l’entitat Alfonso Monferrer Duandí; i a 1 any, 1 mes i 15 dies als empresaris Salvador Vila Soria i Juan Bautista Soler Luján, a estos tres últims com a cooperadors necessaris del mateix delicte d’administració deslleial.

El tribunal confirma les indemnitzacions civils que hauran de pagar els acusats, que és de 168 milions d’euros en el cas de Parra i Monferrer (a satisfer conjuntament i solidàriament), de 119 milions en el cas de Vila, i de 130 milions en el de Soler.

Però el Suprem, estimant el recurs referent al Fons de Reestructuració Ordenada Bancària (FROB), determina que la indemnització ha d’atorgar-se al FROB i no a CaixaBank com va fer la sentència de l’Audiència Nacional de 25 d’abril de 2019.

El Suprem redueix la condemna a Domingo Parra de 4 anys de presó a 3 anys i 8 mesos en considerar que l’Audiència no va justificar adequadament la individualització de la pena, i eleva des de 6 mesos a 1 any i 6 mesos de presó, en el cas de Monferrer, i de 4 mesos a 1 any i 1 mes de presó, en el de Vila i Soler, les seues condemnes per considerar que no són còmplices sinó cooperadors necessaris del delicte continuat d’administració deslleial, tal com demanava la Fiscalia.

Segons explica la sentència, la causa va investigar a directius del Banc de València i representants de societats mercantils que van convindre una sèrie de préstecs i línies de crèdit ruïnoses per a Banc de València mitjançant negocis altament especulatius, de manera que es van contraure obligacions fraudulentes per a l’entitat en quantitat milionària d’euros.

Este abús de funcions va provocar que el banc haguera de ser rescatat pel FROB amb diners procedents de la Unió Europea i acabara sent venut a CaixaBank per la quantitat simbòlica d’un euro.

La sentència explica que la causa va investigar a directius del Banc de València i representants de societats mercantils que convenen una sèrie de préstecs i línies de crèdit ruïnoses per al Banc de València, mitjançant negocis altament especulatius, de manera que es van contraure obligacions fraudulentes per a l’entitat, en quantitat milionària d’euros, amb abús de funcions i en perjudici del Banc, havent de ser rescatat pel FROB, amb diners procedents de la Unió Europea.

A conseqüència de la gestió bancària, el Banc acaba venent-se a CAIXABANK per la quantitat simbòlica un euro.

Últimes notícies

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.