9.1 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Un informe exculpa a Jorge Ignacio d’intentar drogar i matar a les huit testimonis del cas Marta Calvo

 

Un informe, elaborat per dos metges forenses de l’Institut de Medicina Legal de València, podria ser la clau per a exculpar a Jorge Ignacio P. d’intentar drogar i matar a huit xiques, testimonis del cas Marta Calvo. Les huit xiques asseguraren en la seua declaració «haver patit un quadre clínic, coincident en tots els casos».

 

A pesar d’això, segons informa ‘Las Provincias’, este nou informe assegura que els quadres clínics de les xiques no eren «d’evolució ràpidament mortal» i que «no es corresponen a la intoxicació aguda per cocaïna». A demés, afegix que les conseqüències i les seqüeles «depenen de la dosi i de la susceptibilitat de l’intoxicat».

 

Estes conclusions fan referència a la perillosa pràctica sexual, coneguda com a ‘festa blanca’, que hauria provocat la mort de Marta Calvo i altres dos xiques. L’acusat, empresonat en Picassent, li hauria introduït a Marta cocaïna pels genitals sense el seu consentiment. Una pràctica perillosa perquè esta forma de consumir droga, segons els forenses, s’absorbix fàcilment «a través de les mucoses (nasal, vaginal o rectal) i en pocs minuts accedix a la sang i al sistema nerviós central, a on exercix els seus efectes principals».

 

Huit supervivents i tres xiques mortes

Jorge Ignacio hauria utilitzat esta pràctica amb 11 xiques, de les que huit (les testimonis) van conseguir sobreviure. Les altres tres, malauradament, van perdre la vida. Es tracta d’Arliene R., una prostituta morta en l’hospital després de mantindre relacions sexuals amb l’acusat en una casa de cites de la Gran Via Marqués del Túria de València, i una altra xica morta per sobredosi de cocaïna en juny de 2019 en un pis de la zona de l’avinguda de la Plata de València.

 

En el cas de Marta Calvo, el Grup d’Homicidis de la Guàrdia Civil considera que la seua mort «no va ser accidental», sinó un homicidi dolós per «l’afany egoista del detingut per satisfer les seues inclinacions sexuals».

Últimes notícies

86-73: el València doblega al Partizan i tanca la primera tornada al capdamunt

El València Basket va véncer 86-73 a un Partizan en millora després d'anar a remolc durant gran part del dol. Va remuntar amb Thompson i el rebot ofensiu per a tancar la primera volta a dalt.

L’Elx tanca 24-25 amb 7 milions de pèrdues i preveu 15 de benefici en 25-26

La junta d'accionistes va aprovar uns comptes amb prop de 7 milions en negatiu i un pressupost que anticipa 15 milions de benefici en 2025-26. El club va eixir del concurs de creditors i mantindrà la inversió en plantilla i infraestructures.

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern ha designat a Zulima Pérez com a interlocutora per a concretar amb Vicente Martínez Mus la comissió mixta de la DANA. Les dos parts han fixat una reunió el 9 de gener per a acordar la seua constitució i definir el seu funcionament.

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.

5 anys i 11 mesos de presó per intentar assassinar a la seua dona després de comunicar-li la ruptura

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys i onze mesos de presó a un home per la temptativa d'homicidi de la seua dona amb un cúter després d'anunciar-li la ruptura. La sentència aplica agreujants de gènere i parentiu i imposa allunyament, retirada de pàtria potestat i possible expulsió.