10.2 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Un informe exculpa a Jorge Ignacio d’intentar drogar i matar a les huit testimonis del cas Marta Calvo

 

Un informe, elaborat per dos metges forenses de l’Institut de Medicina Legal de València, podria ser la clau per a exculpar a Jorge Ignacio P. d’intentar drogar i matar a huit xiques, testimonis del cas Marta Calvo. Les huit xiques asseguraren en la seua declaració «haver patit un quadre clínic, coincident en tots els casos».

 

A pesar d’això, segons informa ‘Las Provincias’, este nou informe assegura que els quadres clínics de les xiques no eren «d’evolució ràpidament mortal» i que «no es corresponen a la intoxicació aguda per cocaïna». A demés, afegix que les conseqüències i les seqüeles «depenen de la dosi i de la susceptibilitat de l’intoxicat».

 

Estes conclusions fan referència a la perillosa pràctica sexual, coneguda com a ‘festa blanca’, que hauria provocat la mort de Marta Calvo i altres dos xiques. L’acusat, empresonat en Picassent, li hauria introduït a Marta cocaïna pels genitals sense el seu consentiment. Una pràctica perillosa perquè esta forma de consumir droga, segons els forenses, s’absorbix fàcilment «a través de les mucoses (nasal, vaginal o rectal) i en pocs minuts accedix a la sang i al sistema nerviós central, a on exercix els seus efectes principals».

 

Huit supervivents i tres xiques mortes

Jorge Ignacio hauria utilitzat esta pràctica amb 11 xiques, de les que huit (les testimonis) van conseguir sobreviure. Les altres tres, malauradament, van perdre la vida. Es tracta d’Arliene R., una prostituta morta en l’hospital després de mantindre relacions sexuals amb l’acusat en una casa de cites de la Gran Via Marqués del Túria de València, i una altra xica morta per sobredosi de cocaïna en juny de 2019 en un pis de la zona de l’avinguda de la Plata de València.

 

En el cas de Marta Calvo, el Grup d’Homicidis de la Guàrdia Civil considera que la seua mort «no va ser accidental», sinó un homicidi dolós per «l’afany egoista del detingut per satisfer les seues inclinacions sexuals».

Últimes notícies

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.