16.7 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Un informe exculpa a Jorge Ignacio d’intentar drogar i matar a les huit testimonis del cas Marta Calvo

 

Un informe, elaborat per dos metges forenses de l’Institut de Medicina Legal de València, podria ser la clau per a exculpar a Jorge Ignacio P. d’intentar drogar i matar a huit xiques, testimonis del cas Marta Calvo. Les huit xiques asseguraren en la seua declaració «haver patit un quadre clínic, coincident en tots els casos».

 

A pesar d’això, segons informa ‘Las Provincias’, este nou informe assegura que els quadres clínics de les xiques no eren «d’evolució ràpidament mortal» i que «no es corresponen a la intoxicació aguda per cocaïna». A demés, afegix que les conseqüències i les seqüeles «depenen de la dosi i de la susceptibilitat de l’intoxicat».

 

Estes conclusions fan referència a la perillosa pràctica sexual, coneguda com a ‘festa blanca’, que hauria provocat la mort de Marta Calvo i altres dos xiques. L’acusat, empresonat en Picassent, li hauria introduït a Marta cocaïna pels genitals sense el seu consentiment. Una pràctica perillosa perquè esta forma de consumir droga, segons els forenses, s’absorbix fàcilment «a través de les mucoses (nasal, vaginal o rectal) i en pocs minuts accedix a la sang i al sistema nerviós central, a on exercix els seus efectes principals».

 

Huit supervivents i tres xiques mortes

Jorge Ignacio hauria utilitzat esta pràctica amb 11 xiques, de les que huit (les testimonis) van conseguir sobreviure. Les altres tres, malauradament, van perdre la vida. Es tracta d’Arliene R., una prostituta morta en l’hospital després de mantindre relacions sexuals amb l’acusat en una casa de cites de la Gran Via Marqués del Túria de València, i una altra xica morta per sobredosi de cocaïna en juny de 2019 en un pis de la zona de l’avinguda de la Plata de València.

 

En el cas de Marta Calvo, el Grup d’Homicidis de la Guàrdia Civil considera que la seua mort «no va ser accidental», sinó un homicidi dolós per «l’afany egoista del detingut per satisfer les seues inclinacions sexuals».

Últimes notícies

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.

Es puja al sostre d’un avió en l’aeroport de Manises i retarda un vol dos hores

Un home es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises i el vol a Amsterdam va eixir dos hores tard. Va ser reduït, atés i denunciat.

Fornals resol en el 88 i el Betis tomba al València (2-1)

Un gol de Pablo Fornals en el 88 va donar al Betis una victòria patida davant el València en La Cartoixa. Va haver-hi dos penals: Vallés va detindre un i Chimy Ávila va convertir un altre.