Ingressen a un xiquet de 13 anys per un coma etílic a Torrevieja

 

El Centre d’Informació i Comunicació d’Urgències (CICU) ha informat este matí de l’ingrés d’un home menor de 13 anys per intoxicació etílica. No han transcendit les causes de la intoxicació.

No obstant això, les mateixes fonts indiquen que el menor es troba en estat de coma. Els efectius del SAMU ho han assistit i traslladat a l’Hospital de Torrevieja

Segons fonts del Ministeri de Sanitat, el consum d’alcohol sol iniciar a Espanya al voltant dels 13 anys. En l’actualitat l’alcohol està molt present en el temps lliure i en les relacions socials dels joves.

El 75% de menors ha consumit alcohol alguna vegada

El 75,1% dels adolescents de 14-18 anys ha consumit alcohol alguna vegada a la vida 6 de cada 10 adolescents, s’han emborratxat alguna vegada a la vida i 1 de cada 3 ho ha fet en els últims 30 dies.

El nombre de xiques que consumeix alcohol i s’emborratxa és superior al dels xics. Els xics beuen més quantitat d’alcohol que les xiques.

La meitat dels adolescents espanyols no creu que consumir 4 o 5 copes durant els caps de setmana pot ocasionar problemes de salut.

A Espanya, és molt elevat el percentatge de joves i adolescents que beuen alcohol des d’edats molt primerenques. El consum d’alcohol pels adolescents produeix greus efectes sobre la seua salut física, psíquica i social al no haver-se completat el seu desenvolupament i augmenta la probabilitat de ser dependent de l’alcohol en l’edat adulta.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana rep molts fons per a lectura però cau al fons del PISA

La Comunitat Valenciana és una de les autonomies que més diners rep per a reforçar la comprensió lectora i les matemàtiques, però ha registrat una forta caiguda en els resultats de PISA 2025, tant en lectura com en competència matemàtica.

Una fallada en la xarxa informàtica paralitza durant una hora diversos centres de salut

Una incidència en la connexió de la xarxa informàtica ha deixat durant quasi una hora sense servici diversos centres de salut dependents de la Conselleria de Sanitat. El tall ha afectat aplicacions clau com GVASalut i el sistema de gestió sanitària Abucasis, encara que la comunicació ja s’ha restablit.

Baldoví dona per fet que serà candidat de Compromís a la Generalitat

Joan Baldoví dona per fet que serà el candidat de Compromís a la presidència de la Generalitat com a síndic del grup a Les Corts, i preveu una ratificació interna prompte. El dirigent critica Juanfran Pérez Llorca i rebutja unes primàries obertes amb Podem perquè defensa que la realitat valenciana és distinta.

La Universitat de València inicia el curs amb 50.000 estudiants i quasi totes les places cobertes

La Universitat de València ha arrancat el curs 2026-2027 amb quasi totes les 9.019 places de nou ingrés cobertes i una previsió global de 50.000 estudiants, inclosa la mobilitat internacional.

El PSOE reclama al Suprem que agilite el recurs contra l’absolució de Camps

El PSOE ha demanat al Tribunal Suprem que done un impuls processal al recurs presentat contra la sentència que va absoldre Francisco Camps en l’últim serrell del cas Gürtel, després de més de díhuit mesos sense resolució sobre l’admissió.

El macrojudici per Grand Coral arranca amb acords de conformitat de diversos acusats

El judici per l’operació Grand Coral a Mèxic, que hauria causat un perjuí de 750 milions, ha arrancat amb acords de conformitat de diversos acusats, entre ells l’exconseller delegat de Banco de Valencia i els principals promotors del projecte.

CSIF reclama protocols contra el suïcidi en les policies locals valencianes

El sindicat CSIF ha traslladat als ajuntaments de la Comunitat Valenciana una proposta de protocol per a previndre conductes suïcides en les policies locals i protegir la salut mental dels agents.

Així lidera Alacant el lloguer per a estrangers junt amb Balears

Alacant i Balears concentren el 26 % de les cerques d’estrangers que volen llogar vivenda a Espanya, segons Idealista. València destaca tant a nivell provincial com com a capital entre els principals mercats internacionals.