19.5 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Ingressen a un xiquet de 13 anys per un coma etílic a Torrevieja

 

El Centre d’Informació i Comunicació d’Urgències (CICU) ha informat este matí de l’ingrés d’un home menor de 13 anys per intoxicació etílica. No han transcendit les causes de la intoxicació.

No obstant això, les mateixes fonts indiquen que el menor es troba en estat de coma. Els efectius del SAMU ho han assistit i traslladat a l’Hospital de Torrevieja

Segons fonts del Ministeri de Sanitat, el consum d’alcohol sol iniciar a Espanya al voltant dels 13 anys. En l’actualitat l’alcohol està molt present en el temps lliure i en les relacions socials dels joves.

El 75% de menors ha consumit alcohol alguna vegada

El 75,1% dels adolescents de 14-18 anys ha consumit alcohol alguna vegada a la vida 6 de cada 10 adolescents, s’han emborratxat alguna vegada a la vida i 1 de cada 3 ho ha fet en els últims 30 dies.

El nombre de xiques que consumeix alcohol i s’emborratxa és superior al dels xics. Els xics beuen més quantitat d’alcohol que les xiques.

La meitat dels adolescents espanyols no creu que consumir 4 o 5 copes durant els caps de setmana pot ocasionar problemes de salut.

A Espanya, és molt elevat el percentatge de joves i adolescents que beuen alcohol des d’edats molt primerenques. El consum d’alcohol pels adolescents produeix greus efectes sobre la seua salut física, psíquica i social al no haver-se completat el seu desenvolupament i augmenta la probabilitat de ser dependent de l’alcohol en l’edat adulta.

Últimes notícies

El Consell ha mostrat el seu rebuig a tramitar la reforma que suprimix privilegis als expresidents

El Consell ha emés un criteri desfavorable a la presa en consideració de la reforma de l'Estatut dels expresidents proposada per Compromís. La iniciativa planteja suprimir l'accés al CJC, la retribució associada i l'oficina de suport.

La xifra de negoci del Port de València puja un 9% i els beneficis un 50% en 2025

Valenciaport registra un 9% més d'ingressos i un 50% més de beneficis en 2025, amb 5,66 milions de TEU, rècord anual. L'augment del trànsit i de les taxes impulsa el resultat.

Aielo de Malferit tanca el Museu de Nino Bravo a petició de la família

L'Ajuntament ha anunciat el tancament immediat del museu després de la rescissió unilateral dels contractes per la família i la retirada de la imatge de l'artista. L'oposició acusa deixadesa i València explora acollir el llegat.

El Consell ha aprovat la OPE 2026 amb 2.671 places i un 10% reservat a discapacitat

El Consell ha aprovat l'Oferta d'Ocupació Pública de 2026 amb 2.671 places, el 60% de torn lliure i el 40% de promoció interna. La OPE inclou reserva del 10% per a discapacitat i un termini de tres mesos per a convocar els processos.

El Consell defén haver actuat amb immediatesa i exemplaritat davant les VPP d’Alacant

El Consell ha reivindicat una resposta immediata i exemplar davant les irregularitats detectades en una promoció de vivendes socials a Alacant i ha reforçat els controls per a evitar decisions individuals.

El Consell interpreta el resultat a Aragó com a suport al projecte de Pérez Llorca

El Consell ha valorat que el resultat a Aragó penalitza al PSOE i recolza als partits de centre dreta. Barrachina ha defés que reforça l'agenda de Pérez Llorca.

El PSPV redobla la seua aposta per Diana Morant malgrat el mal resultat del PSOE a Aragó

El síndic socialista José Muñoz ha assegurat que el PSPV manté i redobla l'aposta per la ministra com a futura candidata a la Generalitat i ha criticat al PP per donar espai a Vox

Sanitat confirma 16 casos de pallola en dos empreses del mateix edifici a Alacant

Salut Pública ha declarat un brot laboral amb 28 casos sospitosos: 16 confirmats, 3 negatius i 9 en estudi. S'han activat aïllament, vacunació i ús de màscares.