Set anys d’inhabilitació per arreglar unes oposicions per a la germana de l’alcalde

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de València ha condemnat set anys d’inhabilitació per a ocupació o càrrec públic a un exsecretari de l’Ajuntament d’Aielo de Malferit, com a cooperador necessari d’un delicte de prevaricació administrativa, per arreglar un concurs d’oposicions per atorgar una plaça d’administrativa a la germana del llavors alcalde.

La Sala ha absolt en canvi la que va ser regidor de Personal en el moment dels fets, per a la qual la Fiscalia sol·licitava una pena de deu anys d’inhabilitació com a autora d’un delicte de prevaricació, perquè considera que no ha quedat provat que signés les resolucions d’adjudicació de les places amb coneixement que estes estaven fora de la llei.

Els fets van començar el 2010, quan un Jutjat Contenciós Administratiu de València va anul·lar un procediment de selecció per a dos places d’administratiu municipal perquè una de les aspirants era germana de l’alcalde, entre altres raons. La sentència resolia que el primer regidor s’havia d’abstenir durant el procés de selecció.

Com a conseqüència de l’anul·lació, l’Ajuntament d’Aielo va delegar un nou procediment per a la provisió d’estes places a la regidora de Personal, qui va subscriure i aprovar el 2012 les resolucions que va redactar i de les quals va informar el condemnat, en aquell moment secretari municipal acumulat.

Segons l’Audiència Provincial, durant esta nova tramitació del procediment es van produir il·legalitats amb les diferents resolucions, que no es van publicar al BOE, ni es van complir els terminis legals, ni es van efectuar les proves de selecció, “simulant un procediment administratiu que en cap moment va tenir lloc”.

La Sala manté que el penat sabia que les resolucions «eren radicalment i absolutament contràries a dret al prescindir-se del procediment legal» amb l'»únic propòsit» d’aconseguir el nomenament de la germana de l’alcalde com a funcionària de carrera. El Tribunal afegeix que la regidora delegada no coneixia l’abast de les resolucions ni de la seua il·legalitat.

Últimes notícies

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.

Regres ordenat dels desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i avís per l’aigua a la Vilavella

La Generalitat coordina el retorn dels veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i adverteix que l’aigua de l’aixeta no és potable als municipis afectats, especialment a la Vilavella.

Les ajudes per emergències catastròfiques arriben a 211 zones de catorze comunitats

El Govern espanyol ha declarat zones afectades per emergències de protecció civil 211 episodis catastròfics en catorze comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana, majoritàriament per incendis forestals, i obri així la porta a un ampli paquet d’ajudes.

Els treballadors afectats pels incendis podran cobrar una ajuda fins a quatre mesos

El Govern central ha aprovat una nova prestació extraordinària del SEPE per a treballadors afectats pels incendis forestals, que cobrirà el 70 % de la base reguladora i es podrà percebre fins a quatre mesos.

Alacant tanca el pressupost de 2025 amb un superàvit de 65,5 milions

L'Ajuntament d'Alacant ha tancat l'exercici pressupostari de 2025 amb un superàvit de 65,5 milions i un remanent de tresoreria de 176,8 milions, segons l'informe de la Intervenció General. El govern local del PP destaca que es complixen les tres regles fiscals: estabilitat pressupostària, regla de gasto i límit de deute públic.

Els embassaments del Xúquer baixen al 59,7% i els del Segura al 55,8% després d’una setmana més seca

Els embassaments del Xúquer han perdut 31 hm³ i baixen al 59,7% de capacitat, mentres que els del Segura resten 7 hm³ i se situen en el 55,8%. La reserva hídrica espanyola global ha retrocedit fins al 71,3% esta setmana d’estiu.

La gira wagneriana de Bayreuth farà parada a València este setembre

La bisneta de Richard Wagner qualifica d’excepcional la gira de l’Orquestra del Festival de Bayreuth per Espanya, que passarà per Barcelona, Santander, Sevilla, Madrid i culminarà al Palau de la Música de València el 6 de setembre, amb Pablo Heras-Casado al front.

Hisenda ajorna a setembre el Consell de Política Fiscal i Financera

El Ministeri d'Hisenda ha acceptat la petició de diverses comunitats del PP i ha ajornat fins al 4 de setembre el Consell de Política Fiscal i Financera previst per a esta setmana, dedicat a la reforma del sistema de finançament autonòmic.
FILMOTECA D'ESTIU