Set anys d’inhabilitació per arreglar unes oposicions per a la germana de l’alcalde

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de València ha condemnat set anys d’inhabilitació per a ocupació o càrrec públic a un exsecretari de l’Ajuntament d’Aielo de Malferit, com a cooperador necessari d’un delicte de prevaricació administrativa, per arreglar un concurs d’oposicions per atorgar una plaça d’administrativa a la germana del llavors alcalde.

La Sala ha absolt en canvi la que va ser regidor de Personal en el moment dels fets, per a la qual la Fiscalia sol·licitava una pena de deu anys d’inhabilitació com a autora d’un delicte de prevaricació, perquè considera que no ha quedat provat que signés les resolucions d’adjudicació de les places amb coneixement que estes estaven fora de la llei.

Els fets van començar el 2010, quan un Jutjat Contenciós Administratiu de València va anul·lar un procediment de selecció per a dos places d’administratiu municipal perquè una de les aspirants era germana de l’alcalde, entre altres raons. La sentència resolia que el primer regidor s’havia d’abstenir durant el procés de selecció.

Com a conseqüència de l’anul·lació, l’Ajuntament d’Aielo va delegar un nou procediment per a la provisió d’estes places a la regidora de Personal, qui va subscriure i aprovar el 2012 les resolucions que va redactar i de les quals va informar el condemnat, en aquell moment secretari municipal acumulat.

Segons l’Audiència Provincial, durant esta nova tramitació del procediment es van produir il·legalitats amb les diferents resolucions, que no es van publicar al BOE, ni es van complir els terminis legals, ni es van efectuar les proves de selecció, “simulant un procediment administratiu que en cap moment va tenir lloc”.

La Sala manté que el penat sabia que les resolucions «eren radicalment i absolutament contràries a dret al prescindir-se del procediment legal» amb l'»únic propòsit» d’aconseguir el nomenament de la germana de l’alcalde com a funcionària de carrera. El Tribunal afegeix que la regidora delegada no coneixia l’abast de les resolucions ni de la seua il·legalitat.

Últimes notícies

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.

El Bidasoa Irún atropella el Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i s’assegura plaça europea per a la pròxima temporada.

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.