12.8 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

Set anys d’inhabilitació per arreglar unes oposicions per a la germana de l’alcalde

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de València ha condemnat set anys d’inhabilitació per a ocupació o càrrec públic a un exsecretari de l’Ajuntament d’Aielo de Malferit, com a cooperador necessari d’un delicte de prevaricació administrativa, per arreglar un concurs d’oposicions per atorgar una plaça d’administrativa a la germana del llavors alcalde.

La Sala ha absolt en canvi la que va ser regidor de Personal en el moment dels fets, per a la qual la Fiscalia sol·licitava una pena de deu anys d’inhabilitació com a autora d’un delicte de prevaricació, perquè considera que no ha quedat provat que signés les resolucions d’adjudicació de les places amb coneixement que estes estaven fora de la llei.

Els fets van començar el 2010, quan un Jutjat Contenciós Administratiu de València va anul·lar un procediment de selecció per a dos places d’administratiu municipal perquè una de les aspirants era germana de l’alcalde, entre altres raons. La sentència resolia que el primer regidor s’havia d’abstenir durant el procés de selecció.

Com a conseqüència de l’anul·lació, l’Ajuntament d’Aielo va delegar un nou procediment per a la provisió d’estes places a la regidora de Personal, qui va subscriure i aprovar el 2012 les resolucions que va redactar i de les quals va informar el condemnat, en aquell moment secretari municipal acumulat.

Segons l’Audiència Provincial, durant esta nova tramitació del procediment es van produir il·legalitats amb les diferents resolucions, que no es van publicar al BOE, ni es van complir els terminis legals, ni es van efectuar les proves de selecció, “simulant un procediment administratiu que en cap moment va tenir lloc”.

La Sala manté que el penat sabia que les resolucions “eren radicalment i absolutament contràries a dret al prescindir-se del procediment legal” amb l'”únic propòsit” d’aconseguir el nomenament de la germana de l’alcalde com a funcionària de carrera. El Tribunal afegeix que la regidora delegada no coneixia l’abast de les resolucions ni de la seua il·legalitat.

Últimes notícies

Aemet eleva a taronja l’avís per pluges del diumenge a la província de València

Aemet ha elevat a taronja l'avís per pluges en tota la província de València per a este diumenge. L'episodi estarà actiu de 7 a 24 hores i deixarà acumulats molt intensos.

Les pluges del dissabte deixen fins a 76,8 l/m² en l’Albufera i 68 a Benicarló

La jornada ha deixat acumulats destacats en la Comunitat Valenciana, amb el major registre en l'Albufera. Aemet eleva a taronja l'avís a l'interior de València este diumenge.

El futbol es bolca amb Fernando Martín després del naufragi a Indonèsia

RFEF, LaLiga i nombrosos clubs han expressat el seu pesar per l'entrenador del València femení B i tres dels seus fills després d'un naufragi a Indonèsia. El rescat continua en marxa.

Desapareixen en un naufragi a Indonèsia un exfutbolista valencià i tres dels seus fills

Els quatre desapareguts després de l'enfonsament prop de l'illa de Padar són Fernando Martín Carreras, de 44 anys, i tres dels seus fills. La mare i una altra filla van ser rescatades i continua un operatiu de busca de 3 a 4 dies.

Luís Castro arriba al Llevant amb convicció i sense exigir fitxatges

El nou tècnic del Llevant firma fins a 2027 i fixa la permanència com a objectiu. Confia en la plantilla, no imposa reforços i incorpora a Vicente Iborra al seu cos tècnic.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar, a l'est de Bali. Les operacions s'han vist limitades per ones, corrents i pluges.

Quatre membres d’una família valenciana, desapareguts després d’un naufragi a Indonèsia

Quatre espanyols de València seguixen desapareguts després de l'enfonsament d'una embarcació turística prop de l'illa de Padar. Exteriors fa costat a les famílies i el rescat continua.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un ciutadà espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar. L'esposa i una altra filla van ser rescatades, al costat de quatre tripulants i un guia.