Set anys d’inhabilitació per arreglar unes oposicions per a la germana de l’alcalde

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de València ha condemnat set anys d’inhabilitació per a ocupació o càrrec públic a un exsecretari de l’Ajuntament d’Aielo de Malferit, com a cooperador necessari d’un delicte de prevaricació administrativa, per arreglar un concurs d’oposicions per atorgar una plaça d’administrativa a la germana del llavors alcalde.

La Sala ha absolt en canvi la que va ser regidor de Personal en el moment dels fets, per a la qual la Fiscalia sol·licitava una pena de deu anys d’inhabilitació com a autora d’un delicte de prevaricació, perquè considera que no ha quedat provat que signés les resolucions d’adjudicació de les places amb coneixement que estes estaven fora de la llei.

Els fets van començar el 2010, quan un Jutjat Contenciós Administratiu de València va anul·lar un procediment de selecció per a dos places d’administratiu municipal perquè una de les aspirants era germana de l’alcalde, entre altres raons. La sentència resolia que el primer regidor s’havia d’abstenir durant el procés de selecció.

Com a conseqüència de l’anul·lació, l’Ajuntament d’Aielo va delegar un nou procediment per a la provisió d’estes places a la regidora de Personal, qui va subscriure i aprovar el 2012 les resolucions que va redactar i de les quals va informar el condemnat, en aquell moment secretari municipal acumulat.

Segons l’Audiència Provincial, durant esta nova tramitació del procediment es van produir il·legalitats amb les diferents resolucions, que no es van publicar al BOE, ni es van complir els terminis legals, ni es van efectuar les proves de selecció, “simulant un procediment administratiu que en cap moment va tenir lloc”.

La Sala manté que el penat sabia que les resolucions «eren radicalment i absolutament contràries a dret al prescindir-se del procediment legal» amb l'»únic propòsit» d’aconseguir el nomenament de la germana de l’alcalde com a funcionària de carrera. El Tribunal afegeix que la regidora delegada no coneixia l’abast de les resolucions ni de la seua il·legalitat.

Últimes notícies

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.

Deting per agredir i retenir la seua parella a València després que ella demanara ajuda

La Policia Local de València ha detingut de matinada un home acusat de maltractar i retenir la seua parella al domicili. La víctima va avisar una amiga per missatges i quatre agents han resultat ferits lleus en la intervenció.

Elias Valtonen es marca un objectiu clar amb el Valencia Basket

L’aler finés Elias Valtonen ha sigut presentat amb el Valencia Basket amb un contracte no garantit i ha deixat clar que el seu gran objectiu és quedar-se al club fins a final de temporada. El jugador afronta el repte d’aconseguir fitxa definitiva i d’estrenar-se en l’Eurolliga de la mà de l’equip taronja.

Processen 38 persones pel cas Azud, entre elles l’exnúmero dos de Rita Barberá

El Jutjat d’Instrucció 13 de València ha tancat la instrucció del cas Azud amb 38 processats, inclosos Alfonso Grau i el cunyat de Rita Barberá, José Corbín, per presumptes comissions il·lícites.

Tres de cada quatre xiquets valencians tenen alguna alteració visual

Un 72,8 % dels xiquets i adolescents de la Comunitat Valenciana tenen alguna alteració visual diagnosticada, sobretot miopia, segons el Baròmetre de la Salut Visual 2025 del COOCV. Els experts alerten que la primera revisió arriba massa tard, cap als 10 anys de mitjana.