Íñigo Errejón, a judici per un presumpte delicte lleu de maltractament

 

La titular del Jutjat d’Instrucció número 16 de Madrid, Margarita Valcarce, ha acordat enviar a judici al líder i diputat de Más Madrid, Íñigo Errejón per un presumpte delicte lleu de maltractament contra un veí del districte de Lavapiés.

 

En un acte amb data de 25 de juliol, la magistrada ha decidit transformar el procediment d’un presumpte delicte de lesions a un lleu de maltractament sobre la base de l’informe mèdic forense realitzat en la causa. «Els fets fins ara investigats poden revestir el caràcter de delicte lleu de maltractament (…) sense que s’haja acreditat l’existència d’un delicte de lesions a la vista de l’informe mèdic forense», indica.

 

La jutgessa recorda que en aqueix informe es deixa constància que no es considera acreditada l’existència de lesions traumàtiques agudes derivades de l’agressió física que va ser descrita com a «puntada amb impacte amb planta del peu en regió baixa abdominal». Per això, al no estimar lesions, ho transforma en delicte lleu de maltractament.

 

Aquest tipus de delicte està previst en l’article 147.3 del Codi Penal i es refereix al que colpege o maltracte d’obra a un altre però sense causar-li lesió. Segons la normativa, és castigat amb penes de multa d’un o dos mesos.

Errejón no ha recorregut

El judici contra Errejón se celebrarà en els jutjats de Plaza de Castilla, en una data que encara està per determinar, ja que en tractar-se d’un delicte lleu no es veu afectat l’aforament que gaudeix com a diputat del Congrés. En concret, la jutgessa indica que d’acord amb la jurisprudència del Tribunal Suprem, aquest no és competent per al coneixement del delicte lleu.

 

Recorda a més que l’enjudiciament correspon al jutge d’instrucció i que la persona sotmesa a aquest procediment de delictes lleus «tampoc rep la denominació de processament, inculpat, imputat o investigat, sinó la de denunciat».

 

Apunta a més que contra aquesta resolució cap recurs de reforma en el termini de tres dies o d’apel·lació en el termini de cinc dies. La defensa del diputat de ‘Mas Madrid’ no ha recorregut aquest acte pel que està conforme amb la resolució.

 

Tres mesos d’investigació

Aquesta decisió arriba tres mesos i mig després que el veí de 67 anys presentarà denúncia davant la Comissaria Centre de Madrid. L’home va assegurar a les autoritats policials que Errejón li va propinar una puntada que ha tingut conseqüències en la seua salut, en concret, en l’hèrnia inguinal que diu tindre per un càncer de còlon.

 

En el marc de les perquisicions, la magistrada va prendre declaració al denunciant i a un dels testimonis. Fonts presents en l’interrogatori van assegurar que tots dos van ratificar la declaració que van prestar en seu policial.

 

Així mateix, la titular del jutjat va arribar a dirigir-se al Congrés per a demanar que acreditarà la condició de diputat d’Errejón i va reclamar a la Policia Científica que realitzara una anàlisi «exhaustiva» de les imatges recollides per les càmeres de seguretat que van gravar la presumpta agressió del dirigent al veí de Lavapiés de Madrid.

 

Errejón va negar els fets

Ara que ha acordat transformar el procediment a un delicte lleu de maltracte, la magistrada no té l’obligació d’elevar exposició raonada al Tribunal Suprem perquè investigue a Errejón en qualitat d’aforat.

En el seu acte, sol·licita a més les parts que es pronuncien sobre l’argument de la defensa d’Errejón que apuntava al fet que seria causa d’abstenció o recusació que la jutgessa haguera participat en la instrucció.

 

Durant una roda de premsa en el Congrés després de conéixer-se la denúncia, el diputat de Más Madrid va negar haver agredit al veí de Lavapiés. «L’acusació que se’m dirigeix és falsa i jo, faltaria més, estic a la disposició de qualsevol informació oficial que se’m requerisca», va dir Errejón després de reconéixer que el denunciant, al costat d’altres persones, se li va acostar aquella nit per a demanar-li una foto i li «van començar a cridar» i a insultar-li.

Últimes notícies

Cárdenas afronta la final amb el Barça complint el somni de jugar contra els seus ídols

El base del Valencia Basket Álvaro Cárdenas ha explicat que és una il·lusió especial disputar la final de la Lliga Endesa contra el Barça i enfrontar-se a bases com Nico Laprovittola, jugadors que havia seguit per televisió.

El nou trasvasament Tajo-Segura aportarà 120 hectòmetres cúbics en juny i juliol

La Comissió d'Explotació de l'Aqüeducte Tajo-Segura ha autoritzat un nou enviament de 120 hectòmetres cúbics per als mesos de juny i juliol, 60 cada mes, mentres els municipis riberenys critiquen que encara no s'han actualitzat les regles d'explotació.

Els pantans del Xúquer i del Segura perden aigua però resisten millor que la mitjana estatal

Les reserves dels pantans del Xúquer i del Segura han baixat un 0,8 % i un 0,3 % en lúltima setmana, per davall del descens mitjà espanyol del 0,9 %, ambdós per damunt del 50 % de la seua capacitat.

Estudiants de la UMH busquen el podi de la Shell Eco-Marathon amb el vehicle Dátil 26

Un equip d’estudiants de la UMH d’Elx competirà del 24 al 29 de juny al circuit polonés de Silesia Ring amb el prototip Dátil 26, amb l’objectiu declarat de pujar al podi de la Shell Eco-Marathon Europe and Africa 2026.

Sis de cada deu espanyols gasten uns 20 euros en tapes almenys una volta a la setmana

El 65 % dels espanyols ix de tapes almenys una vegada a la setmana i gasta fins a 20 euros per ocasió. El sector busca ara que el tapeo siga reconegut com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat per la UNESCO.

Les primeres peces de la Foguera Oficial ja ocupen la plaça de l’Ajuntament d’Alacant

Les primeres peces de ‘Singulares’, la Foguera Oficial d’Alacant de Pedro Espadero, ja han arribat a la plaça de l’Ajuntament, on este dimecres està previst alçar el gran remat amb l’ajuda de grues.

Mor un home en una baralla amb armes blanques a Aldaia i hi ha dos detinguts

Un home ha mort en una baralla amb armes blanques a Aldaia i dos més han sigut detinguts. La Guàrdia Civil s'ha fet càrrec de la investigació.

Com observar de forma segura l’eclipsi solar total del 12 d’agost a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha presentat el Pla de Gestió de l’Eclipsi Solar Total del 12 d’agost, que coordina seguretat, salut, mobilitat, medi ambient, turisme i divulgació científica, amb huit punts oficials d’observació repartits per la Comunitat Valenciana.