Íñigo Errejón, a judici per un presumpte delicte lleu de maltractament

 

La titular del Jutjat d’Instrucció número 16 de Madrid, Margarita Valcarce, ha acordat enviar a judici al líder i diputat de Más Madrid, Íñigo Errejón per un presumpte delicte lleu de maltractament contra un veí del districte de Lavapiés.

 

En un acte amb data de 25 de juliol, la magistrada ha decidit transformar el procediment d’un presumpte delicte de lesions a un lleu de maltractament sobre la base de l’informe mèdic forense realitzat en la causa. «Els fets fins ara investigats poden revestir el caràcter de delicte lleu de maltractament (…) sense que s’haja acreditat l’existència d’un delicte de lesions a la vista de l’informe mèdic forense», indica.

 

La jutgessa recorda que en aqueix informe es deixa constància que no es considera acreditada l’existència de lesions traumàtiques agudes derivades de l’agressió física que va ser descrita com a «puntada amb impacte amb planta del peu en regió baixa abdominal». Per això, al no estimar lesions, ho transforma en delicte lleu de maltractament.

 

Aquest tipus de delicte està previst en l’article 147.3 del Codi Penal i es refereix al que colpege o maltracte d’obra a un altre però sense causar-li lesió. Segons la normativa, és castigat amb penes de multa d’un o dos mesos.

Errejón no ha recorregut

El judici contra Errejón se celebrarà en els jutjats de Plaza de Castilla, en una data que encara està per determinar, ja que en tractar-se d’un delicte lleu no es veu afectat l’aforament que gaudeix com a diputat del Congrés. En concret, la jutgessa indica que d’acord amb la jurisprudència del Tribunal Suprem, aquest no és competent per al coneixement del delicte lleu.

 

Recorda a més que l’enjudiciament correspon al jutge d’instrucció i que la persona sotmesa a aquest procediment de delictes lleus «tampoc rep la denominació de processament, inculpat, imputat o investigat, sinó la de denunciat».

 

Apunta a més que contra aquesta resolució cap recurs de reforma en el termini de tres dies o d’apel·lació en el termini de cinc dies. La defensa del diputat de ‘Mas Madrid’ no ha recorregut aquest acte pel que està conforme amb la resolució.

 

Tres mesos d’investigació

Aquesta decisió arriba tres mesos i mig després que el veí de 67 anys presentarà denúncia davant la Comissaria Centre de Madrid. L’home va assegurar a les autoritats policials que Errejón li va propinar una puntada que ha tingut conseqüències en la seua salut, en concret, en l’hèrnia inguinal que diu tindre per un càncer de còlon.

 

En el marc de les perquisicions, la magistrada va prendre declaració al denunciant i a un dels testimonis. Fonts presents en l’interrogatori van assegurar que tots dos van ratificar la declaració que van prestar en seu policial.

 

Així mateix, la titular del jutjat va arribar a dirigir-se al Congrés per a demanar que acreditarà la condició de diputat d’Errejón i va reclamar a la Policia Científica que realitzara una anàlisi «exhaustiva» de les imatges recollides per les càmeres de seguretat que van gravar la presumpta agressió del dirigent al veí de Lavapiés de Madrid.

 

Errejón va negar els fets

Ara que ha acordat transformar el procediment a un delicte lleu de maltracte, la magistrada no té l’obligació d’elevar exposició raonada al Tribunal Suprem perquè investigue a Errejón en qualitat d’aforat.

En el seu acte, sol·licita a més les parts que es pronuncien sobre l’argument de la defensa d’Errejón que apuntava al fet que seria causa d’abstenció o recusació que la jutgessa haguera participat en la instrucció.

 

Durant una roda de premsa en el Congrés després de conéixer-se la denúncia, el diputat de Más Madrid va negar haver agredit al veí de Lavapiés. «L’acusació que se’m dirigeix és falsa i jo, faltaria més, estic a la disposició de qualsevol informació oficial que se’m requerisca», va dir Errejón després de reconéixer que el denunciant, al costat d’altres persones, se li va acostar aquella nit per a demanar-li una foto i li «van començar a cridar» i a insultar-li.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.