Íñigo Errejón, a judici per un presumpte delicte lleu de maltractament

 

La titular del Jutjat d’Instrucció número 16 de Madrid, Margarita Valcarce, ha acordat enviar a judici al líder i diputat de Más Madrid, Íñigo Errejón per un presumpte delicte lleu de maltractament contra un veí del districte de Lavapiés.

 

En un acte amb data de 25 de juliol, la magistrada ha decidit transformar el procediment d’un presumpte delicte de lesions a un lleu de maltractament sobre la base de l’informe mèdic forense realitzat en la causa. «Els fets fins ara investigats poden revestir el caràcter de delicte lleu de maltractament (…) sense que s’haja acreditat l’existència d’un delicte de lesions a la vista de l’informe mèdic forense», indica.

 

La jutgessa recorda que en aqueix informe es deixa constància que no es considera acreditada l’existència de lesions traumàtiques agudes derivades de l’agressió física que va ser descrita com a «puntada amb impacte amb planta del peu en regió baixa abdominal». Per això, al no estimar lesions, ho transforma en delicte lleu de maltractament.

 

Aquest tipus de delicte està previst en l’article 147.3 del Codi Penal i es refereix al que colpege o maltracte d’obra a un altre però sense causar-li lesió. Segons la normativa, és castigat amb penes de multa d’un o dos mesos.

Errejón no ha recorregut

El judici contra Errejón se celebrarà en els jutjats de Plaza de Castilla, en una data que encara està per determinar, ja que en tractar-se d’un delicte lleu no es veu afectat l’aforament que gaudeix com a diputat del Congrés. En concret, la jutgessa indica que d’acord amb la jurisprudència del Tribunal Suprem, aquest no és competent per al coneixement del delicte lleu.

 

Recorda a més que l’enjudiciament correspon al jutge d’instrucció i que la persona sotmesa a aquest procediment de delictes lleus «tampoc rep la denominació de processament, inculpat, imputat o investigat, sinó la de denunciat».

 

Apunta a més que contra aquesta resolució cap recurs de reforma en el termini de tres dies o d’apel·lació en el termini de cinc dies. La defensa del diputat de ‘Mas Madrid’ no ha recorregut aquest acte pel que està conforme amb la resolució.

 

Tres mesos d’investigació

Aquesta decisió arriba tres mesos i mig després que el veí de 67 anys presentarà denúncia davant la Comissaria Centre de Madrid. L’home va assegurar a les autoritats policials que Errejón li va propinar una puntada que ha tingut conseqüències en la seua salut, en concret, en l’hèrnia inguinal que diu tindre per un càncer de còlon.

 

En el marc de les perquisicions, la magistrada va prendre declaració al denunciant i a un dels testimonis. Fonts presents en l’interrogatori van assegurar que tots dos van ratificar la declaració que van prestar en seu policial.

 

Així mateix, la titular del jutjat va arribar a dirigir-se al Congrés per a demanar que acreditarà la condició de diputat d’Errejón i va reclamar a la Policia Científica que realitzara una anàlisi «exhaustiva» de les imatges recollides per les càmeres de seguretat que van gravar la presumpta agressió del dirigent al veí de Lavapiés de Madrid.

 

Errejón va negar els fets

Ara que ha acordat transformar el procediment a un delicte lleu de maltracte, la magistrada no té l’obligació d’elevar exposició raonada al Tribunal Suprem perquè investigue a Errejón en qualitat d’aforat.

En el seu acte, sol·licita a més les parts que es pronuncien sobre l’argument de la defensa d’Errejón que apuntava al fet que seria causa d’abstenció o recusació que la jutgessa haguera participat en la instrucció.

 

Durant una roda de premsa en el Congrés després de conéixer-se la denúncia, el diputat de Más Madrid va negar haver agredit al veí de Lavapiés. «L’acusació que se’m dirigeix és falsa i jo, faltaria més, estic a la disposició de qualsevol informació oficial que se’m requerisca», va dir Errejón després de reconéixer que el denunciant, al costat d’altres persones, se li va acostar aquella nit per a demanar-li una foto i li «van començar a cridar» i a insultar-li.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.

Facephi reforça la seua expansió internacional amb una nova filial al Canadà

Facephi amplia la seua presència internacional amb una nova filial al Canadà per a reforçar la seua proximitat al mercat i respondre a l'augment de la demanda de solucions d'identitat digital i antifrau basades en IA.

Asaja preveu una campanya de nispros a l’alça malgrat uns costos que considera inassumibles

Asaja Alacant preveu una campanya de nispros de Callosa d'en Sarrià amb al voltant de 10.000 tones, però advertix que el fort increment de costos posa en risc la viabilitat del cultiu.

Tres anys i deu mesos de presó per cremar el cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai

L'Audiència d'Alacant condemna a un home a tres anys i deu mesos de presó per incomplir de forma reiterada una orde d'allunyament i calar foc al cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai, a més d'imposar-li una indemnització econòmica.

La Comunitat Valenciana encadena set mesos liderant la creació de noves empreses

La Comunitat Valenciana registra al febrer un augment interanual del 56,8% en la creació de societats i encadena set mesos consecutius de creixement empresarial.

El Vila-real aconseguix els 60 punts i manté la seua tradició europea en Primera

El Vila-real arriba als 60 punts en LaLiga després de guanyar a l'Athletic a Bilbao, suma 13 temporades aconseguint esta xifra en Primera i manté el seu ple de classificació europea en cada ocasió.