Un intern de Fontcalent aïllat en sa casa per un possible positiu per Covid-19

 

Un intern de tercer grau del Centre d’Inserció Social (CIS) de Fontcalent en la ciutat d’Alacant, està en aïllament domiciliari, després de què este cap de setmana haja alertat que tenia símptomes compatibles amb el coronavirus. L’home es va posar en contacte amb el seu centre sanitari que li va instar a estar confinat.

 

Segons han requerit fonts d’Institucions Penitenciàries a Europa Press, l’afectat està, per prescripció sanitària, en sa casa i a l’espera que les proves confirmen o descarten que patix el Covid-19. En qualsevol cas, des del centre penitenciari alacantí ja s’ha posat en quarantena a la vintena d’interns del CIS d’Alacant que han tingut contacte amb l’intern afectat.

 

Per part seua, des de l’associació professional de treballadors penitenciaris ‘El teu Abandó Em Pot Matar‘ han considerat que la política d’Institucions Penitenciàries per a afrontar la crisi sanitària «posa en greu risc tant als professionals com a les persones privades de llibertat».

 

«És qüestió de temps que, davant de l’alçament de totes les mesures preventives, el virus entre en les presons espanyoles, afectant una població de greu risc amb conseqüències imprevisibles», han estimat. Des de l’entitat, han apuntat que el retorn dels vis a vis farà que el risc siga «extrem». Per això, han exigit l’«anul·lació de l’autorització d’entrada» als familiars.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.