Un intern de Fontcalent aïllat en sa casa per un possible positiu per Covid-19

 

Un intern de tercer grau del Centre d’Inserció Social (CIS) de Fontcalent en la ciutat d’Alacant, està en aïllament domiciliari, després de què este cap de setmana haja alertat que tenia símptomes compatibles amb el coronavirus. L’home es va posar en contacte amb el seu centre sanitari que li va instar a estar confinat.

 

Segons han requerit fonts d’Institucions Penitenciàries a Europa Press, l’afectat està, per prescripció sanitària, en sa casa i a l’espera que les proves confirmen o descarten que patix el Covid-19. En qualsevol cas, des del centre penitenciari alacantí ja s’ha posat en quarantena a la vintena d’interns del CIS d’Alacant que han tingut contacte amb l’intern afectat.

 

Per part seua, des de l’associació professional de treballadors penitenciaris ‘El teu Abandó Em Pot Matar‘ han considerat que la política d’Institucions Penitenciàries per a afrontar la crisi sanitària «posa en greu risc tant als professionals com a les persones privades de llibertat».

 

«És qüestió de temps que, davant de l’alçament de totes les mesures preventives, el virus entre en les presons espanyoles, afectant una població de greu risc amb conseqüències imprevisibles», han estimat. Des de l’entitat, han apuntat que el retorn dels vis a vis farà que el risc siga «extrem». Per això, han exigit l’«anul·lació de l’autorització d’entrada» als familiars.

Últimes notícies

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.

El PSPV porta a Fiscalia Massó per dir que Sánchez és ‘capo de la màfia corrupta’

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia davant la Fiscalia Provincial de València contra la presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), per un presumpte delicte d’injúries amb publicitat després d’haver qualificat Pedro Sánchez de ‘capo de la màfia corrupta’ en la xarxa social X.

Més de 2.700 jóvens ja tenen aval de la Generalitat per a comprar la seua primera vivenda

La Generalitat ha avalat 2.718 jóvens de la Comunitat Valenciana en set mesos de 2026 per a comprar 1.812 vivendes, amb més de 39 milions en garanties i finançament de fins al 100 % del preu.