Un intern de la presó de Villena ataca amb lleixiu a un funcionari

 

L’associació professional de treballadors penitenciaris ‘Tu Abandono Me Puede Matar’ -TAMPM- ha informat que este divendres 19 de febrer al matí, en el departament d’aïllament de la presó de Villena, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant), un intern en primer grau, molt conflictiu i perillós, va atacar a un treballador de manera salvatge, llançant-li a la cara gran quantitat de lleixiu.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Información’, segon pareix, l’intern va cridar a un treballador i este en acostar-se i a través dels barrots li va abocar el contingut del producte químic provocant-li irritació en els ulls.

 

A demés, també li va entrar lleixiu en la boca, a pesar de portar posada la mascareta, i li va afectar a la zona de la faringe. Immediatament, el treballador va ser traslladat d’urgències a l’hospital.

 

No tenen permés l’ús de productes químics

L’associació de treballadors penitenciaris ha explicat que els interns en primer grau no tenen permés l’ús de productes químics, però se’ls fa lliurament tots els dies d’una xicoteta quantitat per a netejar la seua cel·la. Per este motiu, sospiten que l’home l’anava guardant per a quan tinguera l’oportunitat d’atemptar contra un funcionari.

 

Des de l’organització afirmen que l‘intern ha protagonitzat diferents altercats en les últimes setmanes, l’última el dimarts 16 de febrer al costat d’altres interns que es van amotinar dins de les seues cel·les armats amb estaques esmolades de fusta extretes dels pals de pal de fregar que se’ls presta per a netejar la cel·la, amb l’única intenció d’exigir medicació psiquiàtrica amb la intenció de drogar-se.

 

En el comunicat, l’organització assenyala que eixe mateix matí l’intern, havia d’assistir a un judici que s’anava a celebrar mitjançant videoconferència i es va negar a eixir, negant-se també al fet que registraren la seua cel·la.

 

La denúncia dels funcionaris

Finalment, els funcionaris van practicar este registre rutinari i van trobar un poal amb fruita fermentada amb el qual els interns, mitjançant un procés de destil·lació, es fabriquen alcohol que solen mesclar amb medicació psiquiàtrica per a drogar-se.

 

Davant esta nova agressió, els funcionaris del centre penitenciari denuncien la nefasta gestió que s’està produint en el departament d’aïllament de la presó.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.