Un intern de la presó de Villena ataca amb lleixiu a un funcionari

 

L’associació professional de treballadors penitenciaris ‘Tu Abandono Me Puede Matar’ -TAMPM- ha informat que este divendres 19 de febrer al matí, en el departament d’aïllament de la presó de Villena, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant), un intern en primer grau, molt conflictiu i perillós, va atacar a un treballador de manera salvatge, llançant-li a la cara gran quantitat de lleixiu.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Información’, segon pareix, l’intern va cridar a un treballador i este en acostar-se i a través dels barrots li va abocar el contingut del producte químic provocant-li irritació en els ulls.

 

A demés, també li va entrar lleixiu en la boca, a pesar de portar posada la mascareta, i li va afectar a la zona de la faringe. Immediatament, el treballador va ser traslladat d’urgències a l’hospital.

 

No tenen permés l’ús de productes químics

L’associació de treballadors penitenciaris ha explicat que els interns en primer grau no tenen permés l’ús de productes químics, però se’ls fa lliurament tots els dies d’una xicoteta quantitat per a netejar la seua cel·la. Per este motiu, sospiten que l’home l’anava guardant per a quan tinguera l’oportunitat d’atemptar contra un funcionari.

 

Des de l’organització afirmen que l‘intern ha protagonitzat diferents altercats en les últimes setmanes, l’última el dimarts 16 de febrer al costat d’altres interns que es van amotinar dins de les seues cel·les armats amb estaques esmolades de fusta extretes dels pals de pal de fregar que se’ls presta per a netejar la cel·la, amb l’única intenció d’exigir medicació psiquiàtrica amb la intenció de drogar-se.

 

En el comunicat, l’organització assenyala que eixe mateix matí l’intern, havia d’assistir a un judici que s’anava a celebrar mitjançant videoconferència i es va negar a eixir, negant-se també al fet que registraren la seua cel·la.

 

La denúncia dels funcionaris

Finalment, els funcionaris van practicar este registre rutinari i van trobar un poal amb fruita fermentada amb el qual els interns, mitjançant un procés de destil·lació, es fabriquen alcohol que solen mesclar amb medicació psiquiàtrica per a drogar-se.

 

Davant esta nova agressió, els funcionaris del centre penitenciari denuncien la nefasta gestió que s’està produint en el departament d’aïllament de la presó.

 

Últimes notícies

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.

Tancament de tots els parcs naturals valencians durant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Generalitat ha decretat el tancament de tots els parcs naturals de la Comunitat Valenciana el 12 d’agost, dia de l’eclipsi solar, per l’alt risc d’incendis i la previsió de tempestes seques. També s’imposen restriccions de pas en terrenys forestals i es recomana observar el fenomen des de punts urbans i oficials.

El control del porc senglar s’intensifica a Castelló amb 228 captures enguany

La Generalitat ha reforçat el dispositiu contra el porc senglar a la Plana, amb 31 caixes trampa i 228 captures des de principi de 2026, 76 d’elles al terme de Castelló.

Igualtat actua contra el cartell sexista d’una penya de Sagunt

El Ministeri d’Igualtat i l’Institut de les Dones han enviat dos oficis a l’Ajuntament de Sagunt i a la Federació de Penyes per la difusió d’un cartell considerat sexista d’una penya festiva. La Generalitat Valenciana també ha reclamat revisar el cas i les ajudes públiques vinculades.

Sadiq torna a treballar sobre la gespa mentres el València busca un nou amistós

Sadiq Umar ha tornat a exercitar-se en solitari sobre la gespa de Paterna mentres el València CF intenta tancar un nou amistós i el fitxatge prioritari d’un lateral dret.

Elx dispararà 2,8 tones de pólvora en una Nit de l’Albà històrica

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà de rècord la nit del 13 al 14 d’agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 efectes pirotècnics i la tradicional Palmera de la Mare de Déu des del campanar de Santa María.