19.1 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Un intern de la presó de Villena ataca amb lleixiu a un funcionari

 

L’associació professional de treballadors penitenciaris ‘Tu Abandono Me Puede Matar’ -TAMPM- ha informat que este divendres 19 de febrer al matí, en el departament d’aïllament de la presó de Villena, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant), un intern en primer grau, molt conflictiu i perillós, va atacar a un treballador de manera salvatge, llançant-li a la cara gran quantitat de lleixiu.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Información’, segon pareix, l’intern va cridar a un treballador i este en acostar-se i a través dels barrots li va abocar el contingut del producte químic provocant-li irritació en els ulls.

 

A demés, també li va entrar lleixiu en la boca, a pesar de portar posada la mascareta, i li va afectar a la zona de la faringe. Immediatament, el treballador va ser traslladat d’urgències a l’hospital.

 

No tenen permés l’ús de productes químics

L’associació de treballadors penitenciaris ha explicat que els interns en primer grau no tenen permés l’ús de productes químics, però se’ls fa lliurament tots els dies d’una xicoteta quantitat per a netejar la seua cel·la. Per este motiu, sospiten que l’home l’anava guardant per a quan tinguera l’oportunitat d’atemptar contra un funcionari.

 

Des de l’organització afirmen que l‘intern ha protagonitzat diferents altercats en les últimes setmanes, l’última el dimarts 16 de febrer al costat d’altres interns que es van amotinar dins de les seues cel·les armats amb estaques esmolades de fusta extretes dels pals de pal de fregar que se’ls presta per a netejar la cel·la, amb l’única intenció d’exigir medicació psiquiàtrica amb la intenció de drogar-se.

 

En el comunicat, l’organització assenyala que eixe mateix matí l’intern, havia d’assistir a un judici que s’anava a celebrar mitjançant videoconferència i es va negar a eixir, negant-se també al fet que registraren la seua cel·la.

 

La denúncia dels funcionaris

Finalment, els funcionaris van practicar este registre rutinari i van trobar un poal amb fruita fermentada amb el qual els interns, mitjançant un procés de destil·lació, es fabriquen alcohol que solen mesclar amb medicació psiquiàtrica per a drogar-se.

 

Davant esta nova agressió, els funcionaris del centre penitenciari denuncien la nefasta gestió que s’està produint en el departament d’aïllament de la presó.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sarabia confia a aconseguir la primera victòria fora en San Mamés

El tècnic de l'Elx va afirmar que l'equip està preparat per a assaltar San Mamés i va demanar equilibri, fortalesa mental i focus en el dia a dia.

Athletic i Elx es creuen en San Mamés amb ratxes oposades

L'Athletic arriba amb 7 de 9 punts i marge sobre el descens; l'Elx encadena set jornades sense guanyar i no ha vençut fora. Baixes i dubtes marquen el xoc.

Llevant identifica a l’aficionat que va llançar una botella a Cömert després del derbi

El Llevant ha identificat a l'aficionat que va llançar una botella que va impactar en Eray Cömert després del derbi davant el València. LaLiga ja va denunciar els incidents i el club decidirà mesures en les pròximes hores.

Treballadora de la guarderia d’Algemesí declara com investigada després del tancament per maltractament

Una empleada del centre, segona investigada en la causa, ha declarat en els jutjats d'Alzira. La guarderia va ser tancada després de la detenció de la directora.

Copete: L’equip està capacitat per a guanyar en La Ceràmica

José Copete, central del València, va assegurar que van pels tres punts en La Ceràmica malgrat la dificultat del rival. Torna després de sanció i subratlla la millora defensiva de l'equip.

Thierry i Danjuma completen l’entrenament amb el València i miren a la Ceràmica

Thierry Rendall i Arnaut Danjuma es van entrenar amb normalitat per primera vegada en la setmana després de les seues molèsties i després de perdre's el dol davant el Llevant. Diego López va seguir al marge per un esquinç del lligament lateral intern i es va unir a les baixes de Diakhaby, Julen Agirrezabala, Dimitri Foulquier i Rubo Iranzo.

Les Corts han acordat crear una comissió d’investigació sobre les VPP d’Alacant

El ple de Les Corts ha aprovat la creació d'una comissió per a investigar l'adjudicació de VPP en el residencial Els Naus d'Alacant. La iniciativa, plantejada per Vox i secundada pel PP, fixa 12 mesos per a conclusions.

De Guindos defén que l’acord amb Mercosur és positiu per a Europa i demana minimitzar el seu impacte

Luis de Guindos ha defés que el pacte UE-Mercosur és favorable per a Europa i ha reclamat reduir el seu efecte en l'agricultura. Ha subratllat que, en un context de proteccionisme a l'alça, els acords comercials són clau i que les salvaguardes limiten els perjuís.