Un intern de la presó de Villena ataca amb lleixiu a un funcionari

 

L’associació professional de treballadors penitenciaris ‘Tu Abandono Me Puede Matar’ -TAMPM- ha informat que este divendres 19 de febrer al matí, en el departament d’aïllament de la presó de Villena, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant), un intern en primer grau, molt conflictiu i perillós, va atacar a un treballador de manera salvatge, llançant-li a la cara gran quantitat de lleixiu.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Información’, segon pareix, l’intern va cridar a un treballador i este en acostar-se i a través dels barrots li va abocar el contingut del producte químic provocant-li irritació en els ulls.

 

A demés, també li va entrar lleixiu en la boca, a pesar de portar posada la mascareta, i li va afectar a la zona de la faringe. Immediatament, el treballador va ser traslladat d’urgències a l’hospital.

 

No tenen permés l’ús de productes químics

L’associació de treballadors penitenciaris ha explicat que els interns en primer grau no tenen permés l’ús de productes químics, però se’ls fa lliurament tots els dies d’una xicoteta quantitat per a netejar la seua cel·la. Per este motiu, sospiten que l’home l’anava guardant per a quan tinguera l’oportunitat d’atemptar contra un funcionari.

 

Des de l’organització afirmen que l‘intern ha protagonitzat diferents altercats en les últimes setmanes, l’última el dimarts 16 de febrer al costat d’altres interns que es van amotinar dins de les seues cel·les armats amb estaques esmolades de fusta extretes dels pals de pal de fregar que se’ls presta per a netejar la cel·la, amb l’única intenció d’exigir medicació psiquiàtrica amb la intenció de drogar-se.

 

En el comunicat, l’organització assenyala que eixe mateix matí l’intern, havia d’assistir a un judici que s’anava a celebrar mitjançant videoconferència i es va negar a eixir, negant-se també al fet que registraren la seua cel·la.

 

La denúncia dels funcionaris

Finalment, els funcionaris van practicar este registre rutinari i van trobar un poal amb fruita fermentada amb el qual els interns, mitjançant un procés de destil·lació, es fabriquen alcohol que solen mesclar amb medicació psiquiàtrica per a drogar-se.

 

Davant esta nova agressió, els funcionaris del centre penitenciari denuncien la nefasta gestió que s’està produint en el departament d’aïllament de la presó.

 

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.