Un intern de la presó de Villena ataca amb lleixiu a un funcionari

 

L’associació professional de treballadors penitenciaris ‘Tu Abandono Me Puede Matar’ -TAMPM- ha informat que este divendres 19 de febrer al matí, en el departament d’aïllament de la presó de Villena, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant), un intern en primer grau, molt conflictiu i perillós, va atacar a un treballador de manera salvatge, llançant-li a la cara gran quantitat de lleixiu.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Información’, segon pareix, l’intern va cridar a un treballador i este en acostar-se i a través dels barrots li va abocar el contingut del producte químic provocant-li irritació en els ulls.

 

A demés, també li va entrar lleixiu en la boca, a pesar de portar posada la mascareta, i li va afectar a la zona de la faringe. Immediatament, el treballador va ser traslladat d’urgències a l’hospital.

 

No tenen permés l’ús de productes químics

L’associació de treballadors penitenciaris ha explicat que els interns en primer grau no tenen permés l’ús de productes químics, però se’ls fa lliurament tots els dies d’una xicoteta quantitat per a netejar la seua cel·la. Per este motiu, sospiten que l’home l’anava guardant per a quan tinguera l’oportunitat d’atemptar contra un funcionari.

 

Des de l’organització afirmen que l‘intern ha protagonitzat diferents altercats en les últimes setmanes, l’última el dimarts 16 de febrer al costat d’altres interns que es van amotinar dins de les seues cel·les armats amb estaques esmolades de fusta extretes dels pals de pal de fregar que se’ls presta per a netejar la cel·la, amb l’única intenció d’exigir medicació psiquiàtrica amb la intenció de drogar-se.

 

En el comunicat, l’organització assenyala que eixe mateix matí l’intern, havia d’assistir a un judici que s’anava a celebrar mitjançant videoconferència i es va negar a eixir, negant-se també al fet que registraren la seua cel·la.

 

La denúncia dels funcionaris

Finalment, els funcionaris van practicar este registre rutinari i van trobar un poal amb fruita fermentada amb el qual els interns, mitjançant un procés de destil·lació, es fabriquen alcohol que solen mesclar amb medicació psiquiàtrica per a drogar-se.

 

Davant esta nova agressió, els funcionaris del centre penitenciari denuncien la nefasta gestió que s’està produint en el departament d’aïllament de la presó.

 

Últimes notícies

Una caixa de resistència ajuda als docents valencians en vaga indefinida

La Coordinadora d’Assemblees Docents del País Valencià impulsa una caixa de resistència per a fer costat econòmicament al professorat en vaga indefinida i facilitar la continuïtat de les mobilitzacions.

L’exposició del MARQ sobre canibalisme ritual supera els 55.000 visitants

La mostra Rituals de pastors del MARQ, centrada en el primer cas documentat de canibalisme funerari no violent en el sud-est peninsular, ha rebut més de 55.000 visitants.

Demanen 12 anys i 8 mesos de presó a un home per intentar matar a la seua exparella a Alacant

La Fiscalia sol·licita 12 anys i 8 mesos de presó per a un home acusat d'intentar matar a la seua exparella a Alacant, malgrat tindre en vigor una orde d'allunyament. L'acusat hauria irromput en la vivenda, l'hauria amenaçada de mort i tractat d'apunyalar-la en el pit i abdomen.

Inici de setmana estable en la Comunitat Valenciana amb pujada de temperatures i ruixats aïllats

La Comunitat Valenciana comença la setmana amb temps en general poc nuvolós i estable, lleuger ascens de les temperatures i possibilitat de ruixats aïllats a l'interior i zones del litoral.

Que condisca l’exemple de Luis García Montero

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa que Espanya ha de reconéixer millor la seua pluralitat lingüística

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.