8.3 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Intervenen una festa il·legal amb 22 persones en Xirivella

 

La Policia Local de Xirivella, en la comarca de l’Horta Oest (València), va irrompre dissabte passat en una festa il·legal d’aniversari que congregava a 22 persones en una nau industrial abandonada. Segons l’acta policial, l’operatiu es va activar a les 17.25 hores després de la cridada d’un veí informant d’una trobada «amb música i molta gent» en un terreny barrat d’un dels polígons del municipi.

 

Minuts després una patrulla inspeccionava el lloc, corroborant la veracitat dels fets en percebre música a alt volum des de fora. Després de colpejar la porta d’accés sense obtindre resposta, els agents van trobar la manera d’entrar en la nau sorprenent dins a una vintena de persones «sense guardar distàncies de seguretat i sense portar mascareta la majoria d’elles».

 

Aniversari en família

Un dels assistents es va identificar com a organitzador manifestant que «estaven celebrant una festa d’aniversari en família», segons consta en l’informe. Per a major sorpresa dels agents, l’organitzador
va al·legar que, al seu entendre, «sí que podien celebrar la festa perquè el local el tenia llogat per a la seua activitat com a transportista», encara que no va presentar cap documentació que justificara la seua versió.

 

Informats tots de l’incompliment de la normativa vigent, van finalitzar la reunió i van abandonar la nau, cadascun amb la seua corresponent sanció. La Policia Nacional, avisada davant la resistència inicial d’alguns dels assistents, va participar en el desallotjament i les tasques d’identificació.

 

Vicent Sandoval, regidor de Seguretat, felicita el treball policial, agraïx la col·laboració sempre útil de la ciutadania i apel·la al sentit cívic per a evitar situacions contràries a la llei i la salut pública. «No és moment de festes ni d’ignorar l’enorme perill que esta classe de celebracions tenen per als seus assistents i per al conjunt de la població», recorda l’edil.

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.