Intervenen una festa il·legal amb 22 persones en Xirivella

 

La Policia Local de Xirivella, en la comarca de l’Horta Oest (València), va irrompre dissabte passat en una festa il·legal d’aniversari que congregava a 22 persones en una nau industrial abandonada. Segons l’acta policial, l’operatiu es va activar a les 17.25 hores després de la cridada d’un veí informant d’una trobada «amb música i molta gent» en un terreny barrat d’un dels polígons del municipi.

 

Minuts després una patrulla inspeccionava el lloc, corroborant la veracitat dels fets en percebre música a alt volum des de fora. Després de colpejar la porta d’accés sense obtindre resposta, els agents van trobar la manera d’entrar en la nau sorprenent dins a una vintena de persones «sense guardar distàncies de seguretat i sense portar mascareta la majoria d’elles».

 

Aniversari en família

Un dels assistents es va identificar com a organitzador manifestant que «estaven celebrant una festa d’aniversari en família», segons consta en l’informe. Per a major sorpresa dels agents, l’organitzador
va al·legar que, al seu entendre, «sí que podien celebrar la festa perquè el local el tenia llogat per a la seua activitat com a transportista», encara que no va presentar cap documentació que justificara la seua versió.

 

Informats tots de l’incompliment de la normativa vigent, van finalitzar la reunió i van abandonar la nau, cadascun amb la seua corresponent sanció. La Policia Nacional, avisada davant la resistència inicial d’alguns dels assistents, va participar en el desallotjament i les tasques d’identificació.

 

Vicent Sandoval, regidor de Seguretat, felicita el treball policial, agraïx la col·laboració sempre útil de la ciutadania i apel·la al sentit cívic per a evitar situacions contràries a la llei i la salut pública. «No és moment de festes ni d’ignorar l’enorme perill que esta classe de celebracions tenen per als seus assistents i per al conjunt de la població», recorda l’edil.

Últimes notícies

Així funcionen els requisits d’empadronament per a l’abonament transport segons cada comunitat

La limitació de Madrid per a la targeta de transport personal ha reobert el debat sobre si cal estar empadronat per a obtindre l’abonament en cada comunitat autònoma.

Dimarts assolellat i lleuger descens de les màximes al sud d’Alacant

Dimarts l'oratge serà estable a la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolat o ras i un lleuger descens de les temperatures màximes a la mitat sud d'Alacant.

Un jurat popular declara culpables dos acusats d’assassinar i descuartitzar el propietari del pis on vivien

Un jurat popular ha declarat culpables d’homicidi un home i una dona per la mort i el descuartizament del propietari del pis on vivien, al barri de Verge del Carme d’Alacant. La Fiscalia manté la petició de 17 anys de presó per a cadascun, mentres les defenses anuncien recurs.

Un jove es presentada a la comissaria de Burjassot i és detingut per apunyalar mortalment un home

La Policia Nacional ha detingut un jove de 24 anys després que es presentara a la comissaria de Burjassot amb les mans plenes de sang i confessara haver matat un home presumptament apunyalant-lo.

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904 milions extra per a cobrir el dèficit de 2025

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904,25 milions d’euros de l’Extra FLA, més de la mitat del total estatal per a cobrir l’excés de dèficit de 2025. A més, el Govern li ha assignat 2.126,03 milions per al tercer trimestre de 2026.

Troen a internet un manuscrit del segle XVIII perdut fa més de 50 anys a Oriola

El Cabildo Catedralicio d'Orihuela ha recuperat a través d'una web de venda un manuscrit del segle XVIII de Marcelo Miravete de Maseres, perdut des de fa més de mig segle i pertanyent a la Biblioteca del Seminari d'Oriola.

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.