La Guàrdia Civil investiga a diversos agents seus pel cas de Tomás Gimeno

 

El cas de les xiquetes desaparegudes de Tenerife ha revolucionat els mitjans de comunicació. Part del públic considera excessiu la cobertura del trist succés, però la veritat és que molts periodistes estan fent una gran labor.

Gràcies a les seues investigacions coneixem que Tomás Gimeno va parlar amb un policia abans de desaparéixer. La seua exparella va acudir a comissaria per a denunciar els fets just en el moment que va rebre la seua telefonada.

L’Institut Armat ha obert una informació reservada per a, segons requereixen fonts del Cos, saber per què no es va donar part d’eixa conversa. Els agents no la van registrar en l’informe de novetats.

El presumpte assassí d’Anna i Olivia es va enfrontar a les autoritats. Segons ha eixit publicat, va tindre una xarrada bastant tibant amb un dels agents.

Esta presa de contacte es va produir entre les 22.30 i 22.40 del 27 d’abril, la nit en la qual va començar l’infern de Beatriz.

El periòdic ‘El Mundo’ assegura que quan, segons la jutge i els investigadors, Tomás  estava en alta mar i acabava de llançar a Anna i Olivia per la borda, llastrades amb l’àncora de la seua llanxa.

Una hora després, a les 23.30, una embarcació de Salvament Marítim de la Guàrdia Civil va donar l’alt al filicida quan intentava arribar a port. Li va multar per saltar-se el toc de queda.

Tomás Gimeno va ensenyar als agents la documentació que li van requerir i fins i tot els va preguntar si podia tornar a la seua casa. Finalment, els va dir que es quedaria a dormir en el seu vaixell. En paral·lel, la dona ja estava buscant a les seues filles.

Poc després, Tomás tornaria a endinsar-se en la mar, a 20 quilòmetres d’on es va desfer de les seues filles, per a ja no tornar. Des d’esta posició, va parlar per última vegada amb Beatriz al caient de les 2.00 hores. La va tranquil·litzar i li va dir que li portaria a les xiquetes l’endemà.

Les últimes dades que es coneixen són completament desconcertants. Gimeno no suportava que la mare de les seues filles s’haguera tornat a enamorar, a pesar que ell ja tenia una nova parella.

Esta dona va rebre una carta de comiat. Seguint les últimes notícies, les seues línies no feien cap referència a les xicotetes.

Tot fa pensar que el progenitor va canviar de plans en l’últim moment. Resulta molt difícil de comprendre el motiu pel qual va citar a Zimmermann en el seu domicili, perquè va eixir d’allí poc abans que arribara.

 

Ajuda a la Guàrdia Civil 

El següent pas va ser demanar ajuda a la Guàrdia Civil. Un dels agents va arribar a conversar amb el segrestador, però no va donar part d’este succés.

‘El Mundo’ informa que diversos agents estan sent investigats. Aquella nit, una embarcació de Salvament Marítim li va multar per haver-se saltat el toc de queda.

Si algú haguera avisat de la crida anterior, Tomás hauria sigut detingut en l’instant. Els experts asseguren que les xiquetes ja haurien mort, però almenys el supòsit responsable no estaria en cerca i captura.

 

Una investigació oberta

 

Nacho Abad, un informador que maneja dades exclusives, ha anunciat que la jutgessa no ha donat per mort al pare de les xiquetes.

Existeix la possibilitat que haja fugit, per això ha emés una ordre internacional.

La Comandància de l’Institut Armat de Tenerife està investigant el comportament dels guàrdies civils que es van ocupar del cas. Beatriz els va demanar ajuda per a frenar a la seua exparella i pot ser que hagueren comés algun error.

El país està bolcat amb el cas. Els mariners que estan buscant a Anna prometen no descansar fins a trobar el cos.

Mentrestant, la seua progenitora ha escrit una carta d’agraïment. Sempre ha sigut un exemple d’enteresa perquè ha mantingut l’esperança fins a l’últim moment.

El vaixell oceanogràfic Ángeles Alvariño va patir una avaria, però ja ha tornat al treball. Tot fa pensar que donar amb el parador de la xicoteta serà una missió bastant complicada.

A pesar que part del personal de la Guàrdia Civil està sent investigat, cal deixar clar que Olivia i Anna hagueren perdut la vida de totes les maneres.

Del que no hi ha dubte és que, exposen els investigadors, a l’hora en la qual es va produir eixa comunicació que, no va quedar en els registres, les xiquetes ja havien mort. Segons les hipòtesis dels especialistes, les va drogar abans de tirar-la a la mar.

El seu objectiu era que la seua exparella visquera turmentada la resta dels seus dies. Així ho explica la víctima: «volia que patira buscant-les sense descans».

L’agent José María Benito ha fet unes declaracions en ‘El programa de Ana Rosa’ que han deixat sense alé als espectadors. «Em consta que els investigadors han explicat a la mare tots els detalls del que ha succeït», comença dient.

«És una mare assenyada que no insistirà més que se seguisca, se seguisca i se seguisca. Està totalment convençuda, perquè així li ho han dit, que no hi ha res a fer», conclou.

Posteriorment ha explicat que la troballa d’Olivia «ha sigut un treball de recerca magnífic, però ha sigut un colp de sort».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.