17 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Investiguen noves ubicacions de mòbils per a buscar el cadàver de Marta Calvo

 

Un any després de la desaparició de Marta Calvo, la Guàrdia Civil encara manté oberta la investigació per a tractar de localitzar el cadàver de la jove i esclarir també si un còmplice va ajudar el presumpte assassí en sèrie a desfer-se del cos. 

 

Tal com ha publicat el diari ‘Las Provincias’, el jutge instructor de la causa ha autoritzat la pràctica de noves diligències, com un informe de geolocalització de diferents telèfons mòbils, per a conseguir noves proves i comparar les ubicacions de l’autor del crim i uns altres possibles implicats.

 

A través de les antenes de telefonia, les autoritats podrien obtenir noves dades sobre les incògnites del cas després que la Guàrdia Civil investigarà unes quantes telefonades que va dur a terme Jorge Ignacio Palma, el presumpte assassí de Marta i altres dos xiques, des de la presó de Picassent.

 

Va comprar un mòbil en la presó de Picassent

Jorge Ignacio Palma va burlar presumptament els controls de les comunicacions en el centre penitenciari i va comprar un mòbil en el mercat negre de la presó i va parlar amb diferents individus que ara tracta d’identificar la Guàrdia Civil.

 

Alguns reclusos venen o lloguen telèfons per hores a canvi de drogues o tabac. Cada intern sol usar una targeta i l’extrau quan acaba la telefonada per a no deixar rastre de les seues comunicacions. La tinença de mòbils en la presó és considerada una falta greu que implica sancions i obertura d’expedients que repercutixen en la concessió de permisos.

 

Nou informe 

La Guàrdia Civil ja va elaborar un informe amb les dades de geolocalització del telèfon per a reconstruir els moviments que va fer Jorge Ignacio la nit del crim i el dia posterior.

 

No obstant això, una de les acusacions particulars va sol·licitar l’ampliació d’eixe estudi fins a les 16.00 hores de l’11 de novembre, quan el presumpte assassí es va desfer del cotxe que va utilitzar per a traslladar el cadàver de Marta Calvo

 

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.