Investiguen noves ubicacions de mòbils per a buscar el cadàver de Marta Calvo

 

Un any després de la desaparició de Marta Calvo, la Guàrdia Civil encara manté oberta la investigació per a tractar de localitzar el cadàver de la jove i esclarir també si un còmplice va ajudar el presumpte assassí en sèrie a desfer-se del cos. 

 

Tal com ha publicat el diari ‘Las Provincias’, el jutge instructor de la causa ha autoritzat la pràctica de noves diligències, com un informe de geolocalització de diferents telèfons mòbils, per a conseguir noves proves i comparar les ubicacions de l’autor del crim i uns altres possibles implicats.

 

A través de les antenes de telefonia, les autoritats podrien obtenir noves dades sobre les incògnites del cas després que la Guàrdia Civil investigarà unes quantes telefonades que va dur a terme Jorge Ignacio Palma, el presumpte assassí de Marta i altres dos xiques, des de la presó de Picassent.

 

Va comprar un mòbil en la presó de Picassent

Jorge Ignacio Palma va burlar presumptament els controls de les comunicacions en el centre penitenciari i va comprar un mòbil en el mercat negre de la presó i va parlar amb diferents individus que ara tracta d’identificar la Guàrdia Civil.

 

Alguns reclusos venen o lloguen telèfons per hores a canvi de drogues o tabac. Cada intern sol usar una targeta i l’extrau quan acaba la telefonada per a no deixar rastre de les seues comunicacions. La tinença de mòbils en la presó és considerada una falta greu que implica sancions i obertura d’expedients que repercutixen en la concessió de permisos.

 

Nou informe 

La Guàrdia Civil ja va elaborar un informe amb les dades de geolocalització del telèfon per a reconstruir els moviments que va fer Jorge Ignacio la nit del crim i el dia posterior.

 

No obstant això, una de les acusacions particulars va sol·licitar l’ampliació d’eixe estudi fins a les 16.00 hores de l’11 de novembre, quan el presumpte assassí es va desfer del cotxe que va utilitzar per a traslladar el cadàver de Marta Calvo

 

Últimes notícies

Reclamen més seguretat de la Guàrdia Civil al jutjat de la DANA de Catarroja

La Presidència del Tribunal d'Instància de Catarroja ha demanat a la Guàrdia Civil més mesures de seguretat al jutjat que investiga la gestió de la DANA, després d'una concentració de protesta que va obligar a suspendre una testifical.

València Basket i Barça enceten una final d’alta tensió al Roig Arena

El Roig Arena acollirà dijous el primer partit de la final de la Lliga Endesa, una sèrie al millor de cinc entre un València Basket sòlid i un Barça camaleònic que afronta l’últim ball de Xavi Pascual.

Els expedients dels hospitals de campanya de Puig en la pandèmia acabaran en la Fiscalia

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Les Corts que remetran a la Fiscalia els expedients dels hospitals de campanya de la covid contractats pel Consell de Ximo Puig i que els incorporaran a una causa oberta a Madrid.

Pérez Llorca exige que els alts càrrecs de l’Estat facen públics els seus missatges sobre la dana

El president Juanfran Pérez Llorca ha instat el PSPV a demanar als responsables de CHJ i Aemet que facen públics els missatges que van intercanviar el 29 d’octubre de 2024 durant la dana que va causar 230 morts a la província de València. L’oposició li ha reclamat dimissions, eleccions anticipades i ha acusat el Consell de gestió nefasta de l’emergència.

Reforcen la seguretat de Susana Camarero per un home que acudix a tots els seus actes

La Policia Autonòmica ha reforçat la contravigilància al voltant de la vicepresidenta primera del Consell, Susana Camarero, per la presència reiterada d’un home amb nombrosos antecedents que acudix a tots els seus actes públics i s’espera davant la Conselleria.

Vox exigirà prioritat nacional i més retalls a agents socials en els pressupostos del 2026

Vox ha anunciat que presentarà esmenes als pressupostos de la Generalitat del 2026 per a introduir la prioritat nacional en ajudes públiques i vivenda i per a rebaixar un 20 % addicional les subvencions a patronal i sindicats, fins al 50 % en dos anys. El partit vincula l’aprovació dels comptes a l’aplicació d’estes mesures i reivindica que el pacte amb el PP inclou també la defensa del producte nacional.

El Vila-real CF demana començar la Lliga jugant fora per les obres a l’estadi de la Ceràmica

El Vila-real CF ha sol·licitat a LaLiga disputar com a visitant les tres primeres jornades del pròxim campionat per poder completar les obres de remodelació de l’estadi de la Ceràmica.

El desig d’un refugiat palestí a Alacant: reagrupar la seua família per a viure en pau

El refugiat palestí Karam Alzweidi, establit a Alacant, vol portar la seua família des de Gaza, especialment la mare, perquè puguen viure a Espanya amb dignitat, llibertat i pau, malgrat els obstacles burocràtics i la destrucció del consolat espanyol.