Investiguen noves ubicacions de mòbils per a buscar el cadàver de Marta Calvo

 

Un any després de la desaparició de Marta Calvo, la Guàrdia Civil encara manté oberta la investigació per a tractar de localitzar el cadàver de la jove i esclarir també si un còmplice va ajudar el presumpte assassí en sèrie a desfer-se del cos. 

 

Tal com ha publicat el diari ‘Las Provincias’, el jutge instructor de la causa ha autoritzat la pràctica de noves diligències, com un informe de geolocalització de diferents telèfons mòbils, per a conseguir noves proves i comparar les ubicacions de l’autor del crim i uns altres possibles implicats.

 

A través de les antenes de telefonia, les autoritats podrien obtenir noves dades sobre les incògnites del cas després que la Guàrdia Civil investigarà unes quantes telefonades que va dur a terme Jorge Ignacio Palma, el presumpte assassí de Marta i altres dos xiques, des de la presó de Picassent.

 

Va comprar un mòbil en la presó de Picassent

Jorge Ignacio Palma va burlar presumptament els controls de les comunicacions en el centre penitenciari i va comprar un mòbil en el mercat negre de la presó i va parlar amb diferents individus que ara tracta d’identificar la Guàrdia Civil.

 

Alguns reclusos venen o lloguen telèfons per hores a canvi de drogues o tabac. Cada intern sol usar una targeta i l’extrau quan acaba la telefonada per a no deixar rastre de les seues comunicacions. La tinença de mòbils en la presó és considerada una falta greu que implica sancions i obertura d’expedients que repercutixen en la concessió de permisos.

 

Nou informe 

La Guàrdia Civil ja va elaborar un informe amb les dades de geolocalització del telèfon per a reconstruir els moviments que va fer Jorge Ignacio la nit del crim i el dia posterior.

 

No obstant això, una de les acusacions particulars va sol·licitar l’ampliació d’eixe estudi fins a les 16.00 hores de l’11 de novembre, quan el presumpte assassí es va desfer del cotxe que va utilitzar per a traslladar el cadàver de Marta Calvo

 

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.