Investiguen un nou punt en la mar de Tenerife per un brusc moviment del vaixell

 

És la primera pista després de 42 dies de cerca. Els dos objectes estan sent analitzats ara per experts de la Guàrdia Civil. S’analitzen en un laboratori de criminologia de la guàrdia civil a Madrid on tracten de buscar alguna resta d’ADN. Una tasca gens fàcil tenint en compte que porten més de 40 dies en el fons de la mar i a molta profunditat.

El treball també és intens en la mar. En eixa zona, on el vaixell oceanogràfic va trobar la botella i la funda nòrdica embullada ara els experts busquen l’àncora, el cinturó de ploms i eixos ‘petates’ que les càmeres de seguretat del port van veure com Tomás Gimeno, pare de les xiquetes desaparegudes a Tenerife, ficava en la seua llanxa la primera vegada que va eixir a navegar.

El vaixell oceanogràfic tenia previst marxar-se ahir però continuarà el seu treball almenys fins dilluns que ve. 10 dies ha tardat a rastrejar una superfície de 35 km². Fins que el robot submarí ha trobat els 2 objectes.

El descobriment de la botella de busseig i la funda nòrdica de Tomás Gimeno ha posat la investigació, potes enlaire en la mar de Tenerife.

Els agents continuen buscant intensament alguna pista que els porte a Anna i Olivia i ‘El programa de Ana Rosa’ informa des del lloc dels fets.

La mare de les xiquetes va ser la que va confirmar a la Guàrdia Civil que els dos elements trobats en el fons de la mar procedien al pare de les seues filles. Ara, els agents han introduït un nou element en la investigació: “Estan usant un magnetòmetre per si hi haguera algun objecte metàl·lic al costat d’on van trobar la botella d’oxigen i les fonga nòrdica”.

A més, Luis Rendueles informa una altra novetat en la investigació: “Els dos objectes són del pare, la funda també, la idea dels investigadors és que és l’últim del qual es desfà Tomás pel lloc en el qual es troba”.

 

 

El moviment cridaner del vaixell: “La primera vegada que veiem un moviment diferent”

 

La reportera, des de la costa de Tenerife, compte un moviment que ha cridat l’atenció a tots els presents: “S’ha precipitat un moviment del vaixell, fa una hora el vaixell feia un viratge brusc en línia recta fins a un punt concret, just enfront del dic d’aqueixa dàrsena pesquera d’on va eixir Tomás, mirant un punt molt concret, donant voltes”.

Després, la periodista continua: “Després s’ha endinsat en alta mar de nou, sempre s’ha mantingut en la mateixa àrea on es triangula el senyal telefònic de Tomás, eixa àrea de 10 milles, es treballa en el mateix punt en el qual es va trobar la botella i la funda”.

“Han estat 72 hores treballant i ara és la primera vegada que veiem un moviment diferent, pel tragueig del senyal GPS del vaixell, tractant de fer una espècie de rectangle més ampli per a pentinar la zona des del punt de la troballa fins a la dàrsena pesquera que és d’on Tomás eixiria”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluges febles en el sud de València i nord d’Alacant amb descens de màximes

Cels nuvolosos i ruixats febles, més persistents en el sud de València i nord d'Alacant. Pugen les mínimes i el vent del nord-est deixarà ratxes molt fortes.

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.