Investiguen un nou punt en la mar de Tenerife per un brusc moviment del vaixell

 

És la primera pista després de 42 dies de cerca. Els dos objectes estan sent analitzats ara per experts de la Guàrdia Civil. S’analitzen en un laboratori de criminologia de la guàrdia civil a Madrid on tracten de buscar alguna resta d’ADN. Una tasca gens fàcil tenint en compte que porten més de 40 dies en el fons de la mar i a molta profunditat.

El treball també és intens en la mar. En eixa zona, on el vaixell oceanogràfic va trobar la botella i la funda nòrdica embullada ara els experts busquen l’àncora, el cinturó de ploms i eixos ‘petates’ que les càmeres de seguretat del port van veure com Tomás Gimeno, pare de les xiquetes desaparegudes a Tenerife, ficava en la seua llanxa la primera vegada que va eixir a navegar.

El vaixell oceanogràfic tenia previst marxar-se ahir però continuarà el seu treball almenys fins dilluns que ve. 10 dies ha tardat a rastrejar una superfície de 35 km². Fins que el robot submarí ha trobat els 2 objectes.

El descobriment de la botella de busseig i la funda nòrdica de Tomás Gimeno ha posat la investigació, potes enlaire en la mar de Tenerife.

Els agents continuen buscant intensament alguna pista que els porte a Anna i Olivia i ‘El programa de Ana Rosa’ informa des del lloc dels fets.

La mare de les xiquetes va ser la que va confirmar a la Guàrdia Civil que els dos elements trobats en el fons de la mar procedien al pare de les seues filles. Ara, els agents han introduït un nou element en la investigació: “Estan usant un magnetòmetre per si hi haguera algun objecte metàl·lic al costat d’on van trobar la botella d’oxigen i les fonga nòrdica”.

A més, Luis Rendueles informa una altra novetat en la investigació: “Els dos objectes són del pare, la funda també, la idea dels investigadors és que és l’últim del qual es desfà Tomás pel lloc en el qual es troba”.

 

 

El moviment cridaner del vaixell: “La primera vegada que veiem un moviment diferent”

 

La reportera, des de la costa de Tenerife, compte un moviment que ha cridat l’atenció a tots els presents: “S’ha precipitat un moviment del vaixell, fa una hora el vaixell feia un viratge brusc en línia recta fins a un punt concret, just enfront del dic d’aqueixa dàrsena pesquera d’on va eixir Tomás, mirant un punt molt concret, donant voltes”.

Després, la periodista continua: “Després s’ha endinsat en alta mar de nou, sempre s’ha mantingut en la mateixa àrea on es triangula el senyal telefònic de Tomás, eixa àrea de 10 milles, es treballa en el mateix punt en el qual es va trobar la botella i la funda”.

“Han estat 72 hores treballant i ara és la primera vegada que veiem un moviment diferent, pel tragueig del senyal GPS del vaixell, tractant de fer una espècie de rectangle més ampli per a pentinar la zona des del punt de la troballa fins a la dàrsena pesquera que és d’on Tomás eixiria”.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.