Investiguen un nou punt en la mar de Tenerife per un brusc moviment del vaixell

 

És la primera pista després de 42 dies de cerca. Els dos objectes estan sent analitzats ara per experts de la Guàrdia Civil. S’analitzen en un laboratori de criminologia de la guàrdia civil a Madrid on tracten de buscar alguna resta d’ADN. Una tasca gens fàcil tenint en compte que porten més de 40 dies en el fons de la mar i a molta profunditat.

El treball també és intens en la mar. En eixa zona, on el vaixell oceanogràfic va trobar la botella i la funda nòrdica embullada ara els experts busquen l’àncora, el cinturó de ploms i eixos ‘petates’ que les càmeres de seguretat del port van veure com Tomás Gimeno, pare de les xiquetes desaparegudes a Tenerife, ficava en la seua llanxa la primera vegada que va eixir a navegar.

El vaixell oceanogràfic tenia previst marxar-se ahir però continuarà el seu treball almenys fins dilluns que ve. 10 dies ha tardat a rastrejar una superfície de 35 km². Fins que el robot submarí ha trobat els 2 objectes.

El descobriment de la botella de busseig i la funda nòrdica de Tomás Gimeno ha posat la investigació, potes enlaire en la mar de Tenerife.

Els agents continuen buscant intensament alguna pista que els porte a Anna i Olivia i ‘El programa de Ana Rosa’ informa des del lloc dels fets.

La mare de les xiquetes va ser la que va confirmar a la Guàrdia Civil que els dos elements trobats en el fons de la mar procedien al pare de les seues filles. Ara, els agents han introduït un nou element en la investigació: «Estan usant un magnetòmetre per si hi haguera algun objecte metàl·lic al costat d’on van trobar la botella d’oxigen i les fonga nòrdica».

A més, Luis Rendueles informa una altra novetat en la investigació: «Els dos objectes són del pare, la funda també, la idea dels investigadors és que és l’últim del qual es desfà Tomás pel lloc en el qual es troba».

 

 

El moviment cridaner del vaixell: «La primera vegada que veiem un moviment diferent»

 

La reportera, des de la costa de Tenerife, compte un moviment que ha cridat l’atenció a tots els presents: «S’ha precipitat un moviment del vaixell, fa una hora el vaixell feia un viratge brusc en línia recta fins a un punt concret, just enfront del dic d’aqueixa dàrsena pesquera d’on va eixir Tomás, mirant un punt molt concret, donant voltes».

Després, la periodista continua: «Després s’ha endinsat en alta mar de nou, sempre s’ha mantingut en la mateixa àrea on es triangula el senyal telefònic de Tomás, eixa àrea de 10 milles, es treballa en el mateix punt en el qual es va trobar la botella i la funda».

«Han estat 72 hores treballant i ara és la primera vegada que veiem un moviment diferent, pel tragueig del senyal GPS del vaixell, tractant de fer una espècie de rectangle més ampli per a pentinar la zona des del punt de la troballa fins a la dàrsena pesquera que és d’on Tomás eixiria».

Últimes notícies

Els primers aturs de juny en FGV es desenrotllen sense incidències i amb servicis mínims del 80%

Els primers aturs parcials de juny en FGV en Metrovalencia i TRAM dAlacant s'han desenrotllat sense incidències i complint els servicis mínims del 80% fixats per l'empresa per als dies de la PAU.

Els exàmens de selectivitat arranquen en catorze comunitats i es prolonguen fins al dijous

Més de 300.000 estudiants afronten des de hui la prova d'accés a la universitat en catorze comunitats, amb un model d'exàmens més pràctic i noves mesures per a evitar les còpies.

Una pastera amb més de vint migrants arriba a una platja de Calp en plena demà

Una pastera amb més de vint migrants, tots hòmens i en aparent bon estat de salut, va arribar a primera hora del matí a la platja de la Fossa, a Calp. La Guàrdia Civil es va fer càrrec del grup i el seu trasllat al port d'Alacant va quedar previst per a rebre assistència sociosanitària.

Vox garantix que la prioritat nacional queda blindada en els pressupostos de la Generalitat per a 2026

Vox assegura que la prioritat nacional queda arreplegada en els Pressupostos de la Generalitat per a 2026, amb condicions més estrictes d'arrelament per a accedir a vivenda i ajudes socials.

La reunió telemàtica d’Educació sobre ràtios arranca sense UGT ni CCOO

La primera reunió telemàtica entre Educació i els sindicats docents per a negociar les ràtios se celebra sense la participació d'UGT ni CCOO, que reclamen una negociació directa.

Els jurats dels Premis Jaume I alerten de l’impacte de la desinformació i reclamen una IA ètica

Els jurats dels Premis Rei Jaume I, entre ells 25 Nobel, advertixen del mal de la desinformació per a la ciència i demanen normes ètiques per a la intel·ligència artificial.

El professorat valencià encadena 17 dies de vaga amb manifestacions i acampada a València

El professorat de l'ensenyança pública no universitària de la Comunitat Valenciana acumula 17 dies lectius de vaga indefinida, amb manifestacions en les tres províncies, una acampada en el centre històric de València i noves reunions telemàtiques amb Educació.

Desarticulada a Castelló una trama que va contractar 52 mòbils d’alta gamma de manera fraudulenta

La Guàrdia Civil ha destapat a Castelló una trama que usava dades fiscals i mercantils d'empreses per a contractar 52 mòbils d'alta gamma, valorats en uns 80.000 euros, i revendre'ls en el mercat de segona mà.