11 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Investiguen un nou punt en la mar de Tenerife per un brusc moviment del vaixell

 

És la primera pista després de 42 dies de cerca. Els dos objectes estan sent analitzats ara per experts de la Guàrdia Civil. S’analitzen en un laboratori de criminologia de la guàrdia civil a Madrid on tracten de buscar alguna resta d’ADN. Una tasca gens fàcil tenint en compte que porten més de 40 dies en el fons de la mar i a molta profunditat.

El treball també és intens en la mar. En eixa zona, on el vaixell oceanogràfic va trobar la botella i la funda nòrdica embullada ara els experts busquen l’àncora, el cinturó de ploms i eixos ‘petates’ que les càmeres de seguretat del port van veure com Tomás Gimeno, pare de les xiquetes desaparegudes a Tenerife, ficava en la seua llanxa la primera vegada que va eixir a navegar.

El vaixell oceanogràfic tenia previst marxar-se ahir però continuarà el seu treball almenys fins dilluns que ve. 10 dies ha tardat a rastrejar una superfície de 35 km². Fins que el robot submarí ha trobat els 2 objectes.

El descobriment de la botella de busseig i la funda nòrdica de Tomás Gimeno ha posat la investigació, potes enlaire en la mar de Tenerife.

Els agents continuen buscant intensament alguna pista que els porte a Anna i Olivia i ‘El programa de Ana Rosa’ informa des del lloc dels fets.

La mare de les xiquetes va ser la que va confirmar a la Guàrdia Civil que els dos elements trobats en el fons de la mar procedien al pare de les seues filles. Ara, els agents han introduït un nou element en la investigació: “Estan usant un magnetòmetre per si hi haguera algun objecte metàl·lic al costat d’on van trobar la botella d’oxigen i les fonga nòrdica”.

A més, Luis Rendueles informa una altra novetat en la investigació: “Els dos objectes són del pare, la funda també, la idea dels investigadors és que és l’últim del qual es desfà Tomás pel lloc en el qual es troba”.

 

 

El moviment cridaner del vaixell: “La primera vegada que veiem un moviment diferent”

 

La reportera, des de la costa de Tenerife, compte un moviment que ha cridat l’atenció a tots els presents: “S’ha precipitat un moviment del vaixell, fa una hora el vaixell feia un viratge brusc en línia recta fins a un punt concret, just enfront del dic d’aqueixa dàrsena pesquera d’on va eixir Tomás, mirant un punt molt concret, donant voltes”.

Després, la periodista continua: “Després s’ha endinsat en alta mar de nou, sempre s’ha mantingut en la mateixa àrea on es triangula el senyal telefònic de Tomás, eixa àrea de 10 milles, es treballa en el mateix punt en el qual es va trobar la botella i la funda”.

“Han estat 72 hores treballant i ara és la primera vegada que veiem un moviment diferent, pel tragueig del senyal GPS del vaixell, tractant de fer una espècie de rectangle més ampli per a pentinar la zona des del punt de la troballa fins a la dàrsena pesquera que és d’on Tomás eixiria”.

Últimes notícies

El Reial Madrid remunta al València Basket (94-79) i reforça el seu lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va voltejar un 17 a baix i es va imposar 94-79 al València Basket per a afermar-se líder de la Lliga Endesa. Hezonja, Llull i Krämer van guiar la reacció.

El Reial Madrid remunta al València (94-79) i consolida el lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va derrotar 94-79 al València després de neutralitzar un inici irresistible des del triple. Hezonja va liderar la reacció i l'equip viatjarà a la Copa com a cap de sèrie.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits del València Basket

L'entrenador dirigix el seu partit 231 davant el Reial Madrid i empata amb Miki Vukovic en el ránking de trobades del club. Ja lidera en victòries amb 171.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits al València Basket

L'entrenador del València Basket aconseguix els 231 partits oficials dirigits i empata amb Miki Vukovic en el primer lloc de l'històric del club. Ja lidera en victòries amb 171 i és el primer a sumar més d'un títol amb l'equip masculí.

Hugo Duro agraïx els aplaudiments després dels xiulets en el seu retorn al Coliseum

El davanter del València va ser rebut amb xiulets i també amb aplaudiments en la seua tornada al Coliseum. Després del partit, va agrair el suport i va desitjar sort al Getafe.

València trenca huit mesos sense guanyar fora amb un 0-1 a Getafe

El València es va imposar 0-1 al Getafe i va firmar el seu primer triomf a domicili de la temporada. El resultat curta onze partits sense guanyar fora i la sequera en el Coliseum des de 2018.

Tárrega va patir un gir en el genoll i Corberán demana un central per al València

César Tárrega es va retirar a la mitja hora després d'un gir en el genoll davant el Getafe. Corberán va explicar l'antecedent d'edema ossi i va reclamar fitxar un central davant les baixes.

Corberán enaltix a Gayà com a exemple de sentiment valencianista

València va guanyar 0-1 al Getafe amb un gol decisiu de Gayà, la seua primera victòria a domicili del curs. Corberán va destacar el lideratge del capità i la necessitat de sumar.