12.8 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Ixen a la llum diverses anècdotes de la vida a l’escola de la princesa Elionor

 

El secretisme que històricament ha envoltat la Casa Reial s’ha trencat de manera dràstica els darrers anys. D’una banda ja no existix l’hermetisme que rodejava els Borbons, i de l’altra les xarxes socials han comportat la pèrdua del circuit d’informació que tenia l’entorn del rei Joan Carles.

 

De fet, cap membre de la família se’n salva. Durant les darreres hores ha estat la princesa Elionor, la futura reina i hereva del seu pare Felip, el centre d’atenció, en descobrir-se diversos detalls interessats i secrets fins a dia de hui. Lluny queda ja aquella família que es mostrava ideal i que només vivia acompanyada de bones notícies.

 

Elionor i la policia que l’acompanyava a l’escola

España Diario explicava aquest dissabte detalls de la infanta a l’escola fins ara desconeguts. Cal tenir en compte que Elionor de Borbó Ortiz va començar als tres anys a l’escola, sense haver anat abans a cap llar d’infants.

Era tan xicoteta que no sabia discernir el seu futur i les seues diferències familiars amb els altres alumnes. La xiqueta no podia entendre per què anava sempre acompanyada de policia, tot i que en els darrers anys aquest fet ha anat a menys.

 

La discreció de Elionor, la futura reina

L’entorn de la infanta assegura que és una xiqueta discreta, que ha vist reduïda la seua espontaneïtat amb els anys. Es tracta d’un atribut que des de la reialesa es considera cabdal. Ara fa anys Elionor feia un comentari en públic sobre els plats que tenien a la Zarzuela, un fet que va molestar a la seua mare Letícia i que li va valdre el lema «el que passa a casa, es queda a casa».

 

Poques amigues d’Elionor a la Zarzuela

Un dels aspectes més negatius que ha hagut de patir la filla del rei Felip és la seua relació amb altres xiquetes de la seua edat. Mai ha estat sola i ha pogut celebrar els seus aniversaris, però sempre vigilada, sempre amb la seua mare pendent, tant del que menjava com dels seus moviments. Segons explica España Diario, només una vegada va poder escapar-se de les mirades de Letícia i menjar llepolies, amagada del seu pare, còmplice de la jugada.

 

A més a més, Elionor només podia convidar dos amigues com a màxim a casa seua i aquestes no podien comentar mai res del que veien ni del que feien.

 

Els menús d’Elionor, controlats per la seua mare

Un altre aspecte que ja va eixir fa mesos a la llum és la fixació de la reina Letícia pel que mengen els seus. La reina ha interferit tant en la cuina de la Zarzuela com en el menú de les escoles de les seues filles. Va arribar a demanar una entrevista amb els encarregats de la cuina, un fet que va molestar a l’escola i que fer més gran la llegenda d’una reina obsessionada pel físic i l’alimentació.

 

Tot i que l’entrevista no es va celebrar, misteriosament van desaparèixer els fregits, els greixos saturats i els dolços del menú de l’escola.

Últimes notícies

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.

València Basket, revelació de la primera volta de l’Eurolliga; Pedro Martínez, millor tècnic, i ‘Larry’ De Larrea, millor jove

Un sondeig de mitat de temporada entre directors generals d'Eurolliga ha triat al València Basket com a equip revelació. Pedro Martínez lidera com a millor tècnic i Sergio 'Larry' De Larrea com a millor jove, amb més reconeixements a l'equip pel seu joc i competitivitat.

El cap de Policia admet falta de coordinació en la DANA però defén que van tindre mitjans

El cap superior de Policia en la Comunitat Valenciana ha admés que la major carència en la DANA va ser la coordinació, encara que assegura que va tindre tot el necessari. Defén el desplegament, nega abandó i aporta xifres i pagaments mentres s'enfronta a crítiques del PP al Senat.

Chiva culmina la renovació del carrer San Isidro amb protecció enfront de riuades

L'Ajuntament ha finalitzat la reconstrucció del carrer San Isidro, una de les més danyades per la DANA de 2024, amb un mur d'escullera i servicis modernitzats. L'obra, inaugurada amb la ciutadania, reforça la seguretat i la integració de l'entorn del barranc.

Per primera vegada des de 2020 descendixen els tractats per depressió en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat en 2025 un descens del 1,5% en els tractaments per depressió. La taxa de suïcidis baixa un 11,8%, millor evolució des de 2002.

La jutgessa remet al IML la documentació d’un mort que podria ser víctima de la dana

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha enviat al IML nova documentació mèdica sobre un mort la filla del qual demana reconéixer com a víctima. El cas forma part d'onze morts en revisió mentres el balanç confirmat es manté en 230.