Presó permanent revisable per a l’assassina del xiquet d’Elda

 

Actualització 25/11/2020 a les 18.35 hores. Dos dies després que el jurat popular declararà a Alejandra García culpable per l’assassinat del xiquet Dominique, el magistrat li ha imposat a l’acusada la màxima condemna que recull el Codi Penal: presó permanent revisable.

 

Tant la Fiscalia com les acusacions particulars exercides per la mare de la víctima i la Generalitat Valenciana mantingueren per a l’ara condemnada la petició de presó permanent revisable, l’equivalent a la cadena perpetua. En la vesprada d’este dimecres el magistrat ha notificat a totes les parts la seua decisió.

 

El jurat declara culpable a Alejandra García per la mort del fill de la seua parella en Elda

El jurat popular ha declarat culpable a Alejandra García per la mort del xiquet Dominique, fill en acolliment de la seua parella en Elda, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant). El jurat ha estat deliberant durant tot el matí sobre si la dona va ofegar intencionadament o no al menor d’edat en agost de l’any 2017.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, els fets es van produir el 30 d’agost de 2017 quan Dominique, de 8 anys i amb una discapacitat i diferents patologies va ser estrangulat amb una camiseta per Alejandra García, la parella del pare del xiquet assassinat.

 

Tal com pareix, la dona va simular un robatori en la casa i va atribuir el crim a uns encaputxats que havien entrat a robar dins del domicili amb la intenció de robar i abusar sexualment tant d’ella com de la víctima.

 

La detenció d’Alejandra García

No obstant això, després de dur a terme una investigació durant quasi un any, la Policia ha conclòs que l’autora del crim va ser Alejandra. Va ser en eixe moment quan els agents van detindre a l’ara condemnada per la mort del xiquet

 

Després de la detenció, l’acusada va reconèixer que s’havia inventat el robatori, però va justificar la mort del xiquet al fet que s’havia ofegat amb una rodanxa de pernil.

 

La fiscalia demanava per a Alejandra García pena de presó permanent revisable per un delicte d’assassinat i un altre de simulació de delicte. Segons la fiscal, la dona va aprofitar que el pare de Dominique no estava en el domicili familiar per a agarrar al menor del coll i asfixiar-lo amb la mateixa camiseta del xiquet

 

Reclamen presó permanent revisable

El jurat ha considerat provat que va ser l’acusada qui el va matar, sense que el xiquet tinguera possibilitat de defensar-se. Tant la Fiscalia com les acusacions particulars que exercixen la mare d’acolliment de Dominique i la Generalitat Valenciana reclamen per a Alejandra la presó permanent revisable.

 

Després del veredicte del jurat, serà el magistrat Pablo Díez a qui li corresponga decidir si imposa esta mesura quan resolga la sentència.
 

Una de les claus per al veredicte ha sigut l’informe de l’autòpsia que establia que la causa de la mort va ser asfíxia per estrangulament i s’ha valorat el que en la casa només estaven l’acusada i el xiquet.

Últimes notícies

José Muñoz, CEO de Hyundai, defén que les startups i les grans empreses afronten els mateixos desafiaments

José Muñoz, conseller delegat de Hyundai Motor Company, sosté en la graduació executive d'EDEM que els líders de startups i de grans multinacionals s'enfronten a reptes similars i que la formació i l'actitud són claus per a afrontar-los.

La denunciant de Rafa Mir manté en el juí que va patir dos agressions sexuals en la mateixa nit

La dona que va denunciar a Rafa Mir ha ratificat davant l'Audiència de València que el futbolista la va agredir sexualment dos vegades a la seua casa, mentres la defensa insistix que tot va ser consentit.

Mor una dona en cadira de rodes atrapada en el muntacàrregues del seu xalet a Xàbia

Una dona alemanya de 76 anys que es desplaçava en cadira de rodes mor a Xàbia en quedar atrapada en el muntacàrregues que donava accés al seu xalet després de tornar de menjar en un restaurant.

Educació garantix la constitució dels tribunals de la PAU malgrat l’anunci de vaga

Educació assegura que els 55 tribunals de la PAU en la Comunitat Valenciana s'estan constituint amb normalitat i que la vaga del professorat no afectarà els exàmens ni a la seua correcció.

La Fiscalia obri una investigació a la Confraria de Sagunt per vetar a les dones en la processó

La Fiscalia ha obert diligències contra la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt per impedir que les dones participen en la processó, després d'una denúncia del Ministeri d'Igualtat. El Govern també tramita la retirada del títol de festa d'interés turístic nacional a la Setmana Santa saguntina.

El Consell aprovarà el divendres la nova regulació de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana

El Consell té previst aprovar este divendres el decret llei que regularà el servici de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana, després de mesos de protestes i xoc entre els dos sectors.

Dos agents denuncien falta de vigilància en barrancs de la CHJ a les vesprades

Dos agents mediambientals de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer expliquen davant el jutjat que els barrancs queden sense vigilància a les vesprades i detallen com van viure l'augment de cabal durant la dana.

Educació enviarà el dilluns la seua nova proposta per a intentar frenar la vaga indefinida del professorat

Educació remetrà el dilluns un nou document als sindicats docents per a tractar de desconvocar la vaga indefinida i negociar el detall de les reivindicacions en taules sectorials temàtiques.