Presó permanent revisable per a l’assassina del xiquet d’Elda

 

Actualització 25/11/2020 a les 18.35 hores. Dos dies després que el jurat popular declararà a Alejandra García culpable per l’assassinat del xiquet Dominique, el magistrat li ha imposat a l’acusada la màxima condemna que recull el Codi Penal: presó permanent revisable.

 

Tant la Fiscalia com les acusacions particulars exercides per la mare de la víctima i la Generalitat Valenciana mantingueren per a l’ara condemnada la petició de presó permanent revisable, l’equivalent a la cadena perpetua. En la vesprada d’este dimecres el magistrat ha notificat a totes les parts la seua decisió.

 

El jurat declara culpable a Alejandra García per la mort del fill de la seua parella en Elda

El jurat popular ha declarat culpable a Alejandra García per la mort del xiquet Dominique, fill en acolliment de la seua parella en Elda, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant). El jurat ha estat deliberant durant tot el matí sobre si la dona va ofegar intencionadament o no al menor d’edat en agost de l’any 2017.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, els fets es van produir el 30 d’agost de 2017 quan Dominique, de 8 anys i amb una discapacitat i diferents patologies va ser estrangulat amb una camiseta per Alejandra García, la parella del pare del xiquet assassinat.

 

Tal com pareix, la dona va simular un robatori en la casa i va atribuir el crim a uns encaputxats que havien entrat a robar dins del domicili amb la intenció de robar i abusar sexualment tant d’ella com de la víctima.

 

La detenció d’Alejandra García

No obstant això, després de dur a terme una investigació durant quasi un any, la Policia ha conclòs que l’autora del crim va ser Alejandra. Va ser en eixe moment quan els agents van detindre a l’ara condemnada per la mort del xiquet

 

Després de la detenció, l’acusada va reconèixer que s’havia inventat el robatori, però va justificar la mort del xiquet al fet que s’havia ofegat amb una rodanxa de pernil.

 

La fiscalia demanava per a Alejandra García pena de presó permanent revisable per un delicte d’assassinat i un altre de simulació de delicte. Segons la fiscal, la dona va aprofitar que el pare de Dominique no estava en el domicili familiar per a agarrar al menor del coll i asfixiar-lo amb la mateixa camiseta del xiquet

 

Reclamen presó permanent revisable

El jurat ha considerat provat que va ser l’acusada qui el va matar, sense que el xiquet tinguera possibilitat de defensar-se. Tant la Fiscalia com les acusacions particulars que exercixen la mare d’acolliment de Dominique i la Generalitat Valenciana reclamen per a Alejandra la presó permanent revisable.

 

Després del veredicte del jurat, serà el magistrat Pablo Díez a qui li corresponga decidir si imposa esta mesura quan resolga la sentència.
 

Una de les claus per al veredicte ha sigut l’informe de l’autòpsia que establia que la causa de la mort va ser asfíxia per estrangulament i s’ha valorat el que en la casa només estaven l’acusada i el xiquet.

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.