15.5 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

Presó permanent revisable per a l’assassina del xiquet d’Elda

 

Actualització 25/11/2020 a les 18.35 hores. Dos dies després que el jurat popular declararà a Alejandra García culpable per l’assassinat del xiquet Dominique, el magistrat li ha imposat a l’acusada la màxima condemna que recull el Codi Penal: presó permanent revisable.

 

Tant la Fiscalia com les acusacions particulars exercides per la mare de la víctima i la Generalitat Valenciana mantingueren per a l’ara condemnada la petició de presó permanent revisable, l’equivalent a la cadena perpetua. En la vesprada d’este dimecres el magistrat ha notificat a totes les parts la seua decisió.

 

El jurat declara culpable a Alejandra García per la mort del fill de la seua parella en Elda

El jurat popular ha declarat culpable a Alejandra García per la mort del xiquet Dominique, fill en acolliment de la seua parella en Elda, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant). El jurat ha estat deliberant durant tot el matí sobre si la dona va ofegar intencionadament o no al menor d’edat en agost de l’any 2017.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, els fets es van produir el 30 d’agost de 2017 quan Dominique, de 8 anys i amb una discapacitat i diferents patologies va ser estrangulat amb una camiseta per Alejandra García, la parella del pare del xiquet assassinat.

 

Tal com pareix, la dona va simular un robatori en la casa i va atribuir el crim a uns encaputxats que havien entrat a robar dins del domicili amb la intenció de robar i abusar sexualment tant d’ella com de la víctima.

 

La detenció d’Alejandra García

No obstant això, després de dur a terme una investigació durant quasi un any, la Policia ha conclòs que l’autora del crim va ser Alejandra. Va ser en eixe moment quan els agents van detindre a l’ara condemnada per la mort del xiquet

 

Després de la detenció, l’acusada va reconèixer que s’havia inventat el robatori, però va justificar la mort del xiquet al fet que s’havia ofegat amb una rodanxa de pernil.

 

La fiscalia demanava per a Alejandra García pena de presó permanent revisable per un delicte d’assassinat i un altre de simulació de delicte. Segons la fiscal, la dona va aprofitar que el pare de Dominique no estava en el domicili familiar per a agarrar al menor del coll i asfixiar-lo amb la mateixa camiseta del xiquet

 

Reclamen presó permanent revisable

El jurat ha considerat provat que va ser l’acusada qui el va matar, sense que el xiquet tinguera possibilitat de defensar-se. Tant la Fiscalia com les acusacions particulars que exercixen la mare d’acolliment de Dominique i la Generalitat Valenciana reclamen per a Alejandra la presó permanent revisable.

 

Després del veredicte del jurat, serà el magistrat Pablo Díez a qui li corresponga decidir si imposa esta mesura quan resolga la sentència.
 

Una de les claus per al veredicte ha sigut l’informe de l’autòpsia que establia que la causa de la mort va ser asfíxia per estrangulament i s’ha valorat el que en la casa només estaven l’acusada i el xiquet.

Últimes notícies

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.

Catalá qualifica el franquisme com a etapa negra i demana mirar al futur

L'alcaldessa de València ha afirmat que el franquisme va tindre 'costats positius i negatius', però ha remarcat després que va ser 'una etapa negra' que cal superar. Ha defés el marc democràtic i ha demanat centrar-se en les necessitats actuals de la ciutat.

Juan Roig constreny a prioritzar el Corredor Mediterrani encara que falte el túnel passant

Juan Roig ha reiterat la seua insatisfacció amb el ritme de les obres i ha defés que el Corredor Mediterrani funcione entre Alacant, València i Barcelona encara que el túnel passant no estiga encara. Govern i empresaris han situat 2027 com a horitzó de la primera fase.

El PP ha demanat no accelerar el pacte amb Vox per a investir a Pérez Llorca

El PP ha defés que no hi ha pressa per a tancar amb Vox l'acord que permeta investir a Juanfran Pérez Llorca el 27 de novembre. Vox ha mantingut que continua negociant i que no hi haurà sorpreses, mentres l'oposició ha denunciat opacitat.