Presó permanent revisable per a l’assassina del xiquet d’Elda

 

Actualització 25/11/2020 a les 18.35 hores. Dos dies després que el jurat popular declararà a Alejandra García culpable per l’assassinat del xiquet Dominique, el magistrat li ha imposat a l’acusada la màxima condemna que recull el Codi Penal: presó permanent revisable.

 

Tant la Fiscalia com les acusacions particulars exercides per la mare de la víctima i la Generalitat Valenciana mantingueren per a l’ara condemnada la petició de presó permanent revisable, l’equivalent a la cadena perpetua. En la vesprada d’este dimecres el magistrat ha notificat a totes les parts la seua decisió.

 

El jurat declara culpable a Alejandra García per la mort del fill de la seua parella en Elda

El jurat popular ha declarat culpable a Alejandra García per la mort del xiquet Dominique, fill en acolliment de la seua parella en Elda, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant). El jurat ha estat deliberant durant tot el matí sobre si la dona va ofegar intencionadament o no al menor d’edat en agost de l’any 2017.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, els fets es van produir el 30 d’agost de 2017 quan Dominique, de 8 anys i amb una discapacitat i diferents patologies va ser estrangulat amb una camiseta per Alejandra García, la parella del pare del xiquet assassinat.

 

Tal com pareix, la dona va simular un robatori en la casa i va atribuir el crim a uns encaputxats que havien entrat a robar dins del domicili amb la intenció de robar i abusar sexualment tant d’ella com de la víctima.

 

La detenció d’Alejandra García

No obstant això, després de dur a terme una investigació durant quasi un any, la Policia ha conclòs que l’autora del crim va ser Alejandra. Va ser en eixe moment quan els agents van detindre a l’ara condemnada per la mort del xiquet

 

Després de la detenció, l’acusada va reconèixer que s’havia inventat el robatori, però va justificar la mort del xiquet al fet que s’havia ofegat amb una rodanxa de pernil.

 

La fiscalia demanava per a Alejandra García pena de presó permanent revisable per un delicte d’assassinat i un altre de simulació de delicte. Segons la fiscal, la dona va aprofitar que el pare de Dominique no estava en el domicili familiar per a agarrar al menor del coll i asfixiar-lo amb la mateixa camiseta del xiquet

 

Reclamen presó permanent revisable

El jurat ha considerat provat que va ser l’acusada qui el va matar, sense que el xiquet tinguera possibilitat de defensar-se. Tant la Fiscalia com les acusacions particulars que exercixen la mare d’acolliment de Dominique i la Generalitat Valenciana reclamen per a Alejandra la presó permanent revisable.

 

Després del veredicte del jurat, serà el magistrat Pablo Díez a qui li corresponga decidir si imposa esta mesura quan resolga la sentència.
 

Una de les claus per al veredicte ha sigut l’informe de l’autòpsia que establia que la causa de la mort va ser asfíxia per estrangulament i s’ha valorat el que en la casa només estaven l’acusada i el xiquet.

Últimes notícies

Rescaten amb helicòpter un cavall que havia caigut a un estany a Cullera

Els bombers han alçat amb un helicòpter un cavall que havia quedat atrapat en un estany del Brosquil, a Cullera, i no podia eixir pel seu propi peu. L’animal es troba en bon estat i ja ha sigut retornat al seu amo.

Diumenge assolellat i amb temperatures en lleu ascens a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge una jornada majoritàriament assolellada, amb temperatures màximes en lleuger ascens i vent fluix que girarà a llevant a migdia.

Un incendi en una vivenda de Dénia obliga a evacuar un edifici de cinc altures

Un incendi declarat en una vivenda de l’avinguda Ramón Ortega de Dénia ha obligat a desallotjar un edifici de cinc altures. Una família ha sigut atesa per inhalació de fum, però els residents han pogut tornar després a casa.

Belén Segarra conta en un llibre com va passar de la depressió al ioga

La il·lustradora valenciana Belén Segarra presenta 'Mi libro de yoga', una obra on narra com el ioga va transformar la seua depressió en un nou camí de vida. El volum combina text i il·lustracions per a acostar esta pràctica a qualsevol persona, siga quina siga la seua edat o experiència.

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.