Presó permanent revisable per a l’assassina del xiquet d’Elda

 

Actualització 25/11/2020 a les 18.35 hores. Dos dies després que el jurat popular declararà a Alejandra García culpable per l’assassinat del xiquet Dominique, el magistrat li ha imposat a l’acusada la màxima condemna que recull el Codi Penal: presó permanent revisable.

 

Tant la Fiscalia com les acusacions particulars exercides per la mare de la víctima i la Generalitat Valenciana mantingueren per a l’ara condemnada la petició de presó permanent revisable, l’equivalent a la cadena perpetua. En la vesprada d’este dimecres el magistrat ha notificat a totes les parts la seua decisió.

 

El jurat declara culpable a Alejandra García per la mort del fill de la seua parella en Elda

El jurat popular ha declarat culpable a Alejandra García per la mort del xiquet Dominique, fill en acolliment de la seua parella en Elda, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant). El jurat ha estat deliberant durant tot el matí sobre si la dona va ofegar intencionadament o no al menor d’edat en agost de l’any 2017.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, els fets es van produir el 30 d’agost de 2017 quan Dominique, de 8 anys i amb una discapacitat i diferents patologies va ser estrangulat amb una camiseta per Alejandra García, la parella del pare del xiquet assassinat.

 

Tal com pareix, la dona va simular un robatori en la casa i va atribuir el crim a uns encaputxats que havien entrat a robar dins del domicili amb la intenció de robar i abusar sexualment tant d’ella com de la víctima.

 

La detenció d’Alejandra García

No obstant això, després de dur a terme una investigació durant quasi un any, la Policia ha conclòs que l’autora del crim va ser Alejandra. Va ser en eixe moment quan els agents van detindre a l’ara condemnada per la mort del xiquet

 

Després de la detenció, l’acusada va reconèixer que s’havia inventat el robatori, però va justificar la mort del xiquet al fet que s’havia ofegat amb una rodanxa de pernil.

 

La fiscalia demanava per a Alejandra García pena de presó permanent revisable per un delicte d’assassinat i un altre de simulació de delicte. Segons la fiscal, la dona va aprofitar que el pare de Dominique no estava en el domicili familiar per a agarrar al menor del coll i asfixiar-lo amb la mateixa camiseta del xiquet

 

Reclamen presó permanent revisable

El jurat ha considerat provat que va ser l’acusada qui el va matar, sense que el xiquet tinguera possibilitat de defensar-se. Tant la Fiscalia com les acusacions particulars que exercixen la mare d’acolliment de Dominique i la Generalitat Valenciana reclamen per a Alejandra la presó permanent revisable.

 

Després del veredicte del jurat, serà el magistrat Pablo Díez a qui li corresponga decidir si imposa esta mesura quan resolga la sentència.
 

Una de les claus per al veredicte ha sigut l’informe de l’autòpsia que establia que la causa de la mort va ser asfíxia per estrangulament i s’ha valorat el que en la casa només estaven l’acusada i el xiquet.

Últimes notícies

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.

Brugué plantarà cara al Barça: el Levante rep el líder sense por ni complexos

El capità del Levante, Roger Brugué, ha assegurat que l’equip rebrà el Barça, líder invicte, sense por ni complexos després d’encadenar sis triomfs seguits a casa. El davanter destaca la unió del vestidor i l’actuació clau del porter Mathew Ryan en l’últim empat a Màlaga.

Nit asfixiant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, mentre gran part del litoral valencià ha encadenat una altra nit tòrrida amb temperatures nocturnes superiors als 25 graus.

Villarreal busca la revanxa europea al camp del Borussia Dortmund

El Villarreal debuta en la nova Champions al camp del Borussia Dortmund, on va caure 4-0 fa un any, encara sense haver guanyat en Lliga amb Íñigo Pérez.

Giorgeta i Pérez Galdós tornen al trànsit complet abans de la ‘vuelta al cole’

Les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós recuperen entre dilluns i dimarts dos carrils per sentit abans de l’inici del curs escolar, mentres la reurbanització entra en la fase final.