8.8 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

El jurat popular declara culpables d’assassinat a la ‘vídua negra’ d’Alacant i al seu cuidador

 

El jurat popular ha declarat culpables a Conchi, coneguda com la ‘vídua negra’ d’Alacant, i a l’amic que actuava com a cuidador, per l’assassinat del marit d’ella, amb el que Conchi s’havia casat 15 dies abans, després de fingir una discapacitat física i moure’s en cadira de rodes.

 

El crim es va produir el 20 d’agost de 2018, en una zona d’aparcament de la platja de l’Albufereta d’Alacant. Conchi s’havia casat feia dos setmanes amb la víctima, al que va conéixer a través del seu cuidador, en una processó de la Verge de la Salut, encara que mai van arribar a compartir casa.

 

El jurat popular de l’Audiència Provincial d’Alacant ha pres la decisió per unanimitat, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

 

Li van clavar un tornavís

La Fiscalia demanava per als dos 30 i 28 anys de presó pel delicte d’assassinat amb els agreujants d’aprofitament de les circumstàncies de lloc i temps, als que se suma el de parentiu en el cas de la dona.

 

Conchi i el seu marit es van citar el dia del succés, el 20 d’agost, en l’aparcament de la platja per a anar a sopar a un bar al que havien anat en dos ocasions anteriors. Segons el relat del ministeri públic, els dos responsables es van abalançar sobre la víctima, el van tirar a terra i li van clavar repetidament tornavisos fins a causar-li la mort.

 

Durant la seua declaració davant el jurat, Conchi ha negat els fets i ha assegurat que havia trobat al seu marit en terra i este havia incriminat en els fets a un fill seu. «El vaig vore en terra i va dir alguna cosa com ‘el meu fill me la va clavar en el cor’», va relatar.

 

 

Apunta a una tercera persona

Segons el seu relat, es va desplaçar a la platja amb el seu cuidador, perquè era el seu xofer, i en arribar a l’aparcament, este la va preparar per a traure-la del cotxe i se’n va anar al maleter a agarrar la seua cadira de rodes. Després d’això va sentir al seu marit cridar i demanar ajuda, va eixir del cotxe com va poder i es va arrastrar fins allí: «Com vaig poder, em vaig impulsar. Anava com una gata».

 

En la seua declaració va apuntar a una tercera persona que va pujar a un cotxe, però va explicar que no li va reconéixer la cara. «Somnie molt amb esta persona per a intentar descobrir qui era, però no ho sé», va afegir.

 

Una agent de Policia que va acudir al lloc dels fets ha incriminat a la parella en l’agressió. Segons Conchi, l’agent li deia que havien matat a la víctima per a agarrar els seus diners i l’assegurança de vida, encara que ella li ho va negar. «Jo deia que no era cert, que jo sàpiga el meu marit no tenia assegurança de vida ni béns de res», va explicar.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Relleva, la primera incubadora d’agricultors cooperativistes

Anecoop impulsa Relleva, un programa pioner que professionalitza a jóvens agricultors en cooperatives valencianes amb plans de negoci, mentoria i comunitat. Tres històries mostren que del camp es pot viure amb gestió i visió empresarial.

L’edat més comuna a Espanya és 49 anys i es repetix en la Comunitat Valenciana

L'INE situa en 49 anys l'edat més repetida a Espanya i en 12 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana. En àrees despoblades la moda escala fins a 61 anys.

Dissabte solejat i poc vent en la Comunitat Valenciana

El cel estarà buidat este dissabte, amb algun interval de núvols baixos en el sud d'Alacant a primeres hores i vent fluix amb brises a la vesprada. Les màximes pujaran a l'interior nord de Castelló, baixaran lleugerament en el litoral i es mantindran en la resta.

Pascual va revelar que van decidir al matí que Punter jugara i va negar una estratègia

El tècnic del Barcelona va explicar que la participació de Kevin Punter es va tancar el mateix matí de l'encreuament de quarts davant UCAM Murcia i va rebutjar que fora una maniobra. Va defendre que van seguir el pla mèdic i va valorar un dol igualat resolt en l'últim quart.

Situat Alonso: Ens exigim el màxim, els quasi no valen de res

El tècnic del UCAM Murcia es va mostrar orgullós del nivell oferit davant el Barcelona, però va recalcar que el quasi no prou i que l'equip ha d'aprendre a tancar els finals.

Laprovittola avisa: per a guanyar al UCAM cal fer dobles i triples esforços

El base del Barcelona va subratllar l'exigència per a doblegar al UCAM Murcia en els quarts de final de la Copa del Rei a València i va destacar l'aportació de tot l'equip.

91-85: Kevin Punter reapareix i guia al Barcelona a semifinals davant un UCAM Murcia que va fregar la sorpresa

Kevin Punter va reaparéixer amb 20 punts en 20 minutos i va canviar un partit que el UCAM Murcia tenia encarrilat. El Barcelona va guanyar 91-85 i es mesurarà al Baskonia.

L’Athletic pren impuls amb un 2-1 a l’Elx i un doblet de Guruzeta

L'Athletic ha vençut 2-1 a l'Elx en San Mamés amb dos gols de Guruzeta, el segon de penal en el 89 després de revisió del VAR. És la tercera victòria seguida de l'equip bilbaí i l'Elx seguix sense guanyar en 2026.