10.8 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Un jutjat de València obre una investigació pels insults racistes a Vinicius

La titular del Jutjat d’Instrucció número 10 de València ha incoat diligències prèvies per investigar els insults racistes dirigits al jugador del Real Madrid CF Vinicius Júnior diumenge passat, 21 de maig, durant el partit de la Lliga Santander que va enfrontar aquest equip amb el Valencia CF a l’estadi de Mestalla.

A la interlocutòria, que ha estat notificada aquest divendres, la magistrada ha acordat citar en qualitat d’investigats els tres espectadors que van ser detinguts aquesta mateixa setmana per la Policia Nacional en relació amb aquests incidents.

Amb anterioritat a aquesta declaració, els tres investigats hauran de comparéixer a l’òrgan judicial per ser instruïts dels drets que els assisteixen en aplicació de l’article 118 de la Llei d’enjudiciament criminal.

El jutjat ha obert el procediment després de rebre un atestat per un possible delicte d’odi elaborat per la Brigada d’Informació de la Prefectura Superior de Policia de la Comunitat Valenciana.

A aquestes diligències prèvies s’ha acumulat una denúncia pels mateixos fets interposada per la Lliga Nacional de Futbol Professional, entitat a la qual ja es té per personada en la causa com a acusació particular.

Igualment, la instructora ha acordat comunicar l’inici de la causa al ministeri fiscal i lliurar exhort als jutjats de Madrid perquè habilitan els mitjans tècnics necessaris que permetan prendre declaració per videoconferència a Vinicius Jr., en qualitat de perjudicat.

D’altra banda, en resposta a la pràctica de diligències de recerca sol·licitades en la seua denúncia per la Lliga, la interlocutòria reflecteix que les imatges gravades sobre els incidents ja han estat recollides i examinades per la Policia Nacional i figuren incorporades a l’atestat.

Tot i això, la magistrada ha resolt remetre un ofici al València CF a fi d’instar-lo a conservar aquest material audiovisual, a partir del minut 72 del partit, per si en algun moment de la instrucció hagueren de ser requerit.

Finalment, el jutjat emplaçarà el club valencianista que identifique uns vigilants de seguretat que estaven treballant el dia del partit per poder citar-los a declarar testimonis.

Últimes notícies

La Generalitat intensifica la negociació per a obrir vols de llarga distància als Estats Units i explora la Xina i el Japó

La Generalitat ha accelerat les converses amb aerolínies per a aconseguir vols directes de llarga distància des de la Comunitat Valenciana, amb prioritat als Estats Units i amb vista a la Xina i el Japó. També ha defés una segona pista a Alacant-Elx i l'ampliació de Manises per a sostindre el creixement.

Alliberat un noruec segrestat per la banda sueca Dalen a Alacant: quatre detinguts

La Policia Nacional ha alliberat a Alacant a un ciutadà noruec i ha detingut a quatre sospitosos. La banda sueca Dalen va exigir 800.000 corones i va enviar vídeos amb colps

L’ex secretari de Presidència nega que informara a Mazón sobre un confinament per la DANA

L'ex secretari de Presidència ha negat que informara a Carlos Mazón sobre la consulta de Salomé Pradas per a confinar la província durant la DANA. L'Advocacia va veure encaix legal, però no va haver-hi sol·licitud formal d'informe.

El PP demana en Les Corts declarar zona catastròfica els municipis danyats per la borrasca Harry

El PP ha presentat en Les Corts una proposició no de llei perquè el Govern declare zona catastròfica als municipis afectats per la borrasca Harry. La iniciativa inclou ajudes, obres de protecció i la paralització de partions de costes.

Detingut un home per tràfic de drogues en un local d’oci nocturn de Vinaròs

Un operatiu conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local en la matinada del 19 de gener va acabar amb la detenció d'un home de 42 anys en un bar de copes. Li van intervindre 14,5 grams de cocaïna, diners fraccionats i deu bitllets falsos de 50 euros.

Més de 30.000 visitants han passat per l’expositor de la Comunitat Valenciana en la jornada inaugural de FITUR

Més de 30.000 professionals i institucionals han passat per l'expositor de la Comunitat Valenciana en la jornada inaugural de FITUR. L'estratègia ha combinat agenda, tecnologia i gastronomia per a guanyar visibilitat i negoci.

La Generalitat intensifica les negociacions per a obrir vols directes als Estats Units i mira a la Xina i el Japó

La Generalitat ha intensificat contactes amb aerolínies per a obrir vols directes de llarga distància des de la Comunitat Valenciana als Estats Units i avançar a Àsia. A més, urgix més capacitat en els aeroports amb una segona pista a Alacant-Elx i l'ampliació de Manises

Adif manté nou punts amb limitacions de velocitat en la línia Madrid-València

Adif manté quatre trams a 160 km/h i cinc a 200 km/h en la línia Madrid-València. A Madrid-Barcelona només queden sis punts a 230 km/h després de les revisions.