Un jutjat de València obre una investigació pels insults racistes a Vinicius

La titular del Jutjat d’Instrucció número 10 de València ha incoat diligències prèvies per investigar els insults racistes dirigits al jugador del Real Madrid CF Vinicius Júnior diumenge passat, 21 de maig, durant el partit de la Lliga Santander que va enfrontar aquest equip amb el Valencia CF a l’estadi de Mestalla.

A la interlocutòria, que ha estat notificada aquest divendres, la magistrada ha acordat citar en qualitat d’investigats els tres espectadors que van ser detinguts aquesta mateixa setmana per la Policia Nacional en relació amb aquests incidents.

Amb anterioritat a aquesta declaració, els tres investigats hauran de comparéixer a l’òrgan judicial per ser instruïts dels drets que els assisteixen en aplicació de l’article 118 de la Llei d’enjudiciament criminal.

El jutjat ha obert el procediment després de rebre un atestat per un possible delicte d’odi elaborat per la Brigada d’Informació de la Prefectura Superior de Policia de la Comunitat Valenciana.

A aquestes diligències prèvies s’ha acumulat una denúncia pels mateixos fets interposada per la Lliga Nacional de Futbol Professional, entitat a la qual ja es té per personada en la causa com a acusació particular.

Igualment, la instructora ha acordat comunicar l’inici de la causa al ministeri fiscal i lliurar exhort als jutjats de Madrid perquè habilitan els mitjans tècnics necessaris que permetan prendre declaració per videoconferència a Vinicius Jr., en qualitat de perjudicat.

D’altra banda, en resposta a la pràctica de diligències de recerca sol·licitades en la seua denúncia per la Lliga, la interlocutòria reflecteix que les imatges gravades sobre els incidents ja han estat recollides i examinades per la Policia Nacional i figuren incorporades a l’atestat.

Tot i això, la magistrada ha resolt remetre un ofici al València CF a fi d’instar-lo a conservar aquest material audiovisual, a partir del minut 72 del partit, per si en algun moment de la instrucció hagueren de ser requerit.

Finalment, el jutjat emplaçarà el club valencianista que identifique uns vigilants de seguretat que estaven treballant el dia del partit per poder citar-los a declarar testimonis.

Últimes notícies

Iniciativa-Compromís renova la seua adreça i tria a Carles Esteve com a nou portaveu

Iniciativa-Compromís celebra el seu 7é Congrés a València, tria a Carles Esteve com a nou portaveu, renova la seua adreça i llança a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València.

La Processó del Perdó reforça el lideratge femení en la Setmana Santa Marinera

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, destaca el pes majoritari de les dones en la Germanor del Santíssim Crist del Perdó com a mostra que tradició, evolució i igualtat avancen de la mà.

Pilar Bernabé celebra el retorn de Mónica Oltra i el veu com una bona notícia per a la política

Pilar Bernabé valora el retorn de Mónica Oltra a la primera línia com una bona notícia per a la política i per a articular tota l'esquerra a València.

El València Basket doblega al Casademont Zaragoza i es fica en la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'imposa per 72-82 al Casademont Zaragoza en una semifinal amb aroma a final i barallarà pel seu segon títol consecutiu de la Copa de la Reina.

Mónica Oltra anuncia el seu retorn per a competir per l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la primera línia política i confirma que es presentarà com a candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys de silenci marcats per la seua causa judicial.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón deixe el seu escó per la dana

Una marxa recorre el centre de València per a reclamar que Carlos Mazón renuncie a la seua acta de diputat per la gestió de la dana i comparega davant la jutgessa de Catarroja.

Mónica Oltra trenca el seu silenci i anuncia que es presenta a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra posa fi a quasi quatre anys de silenci polític i anuncia que serà candidata a l'Alcaldia de València per Iniciativa-Compromís després del seu processament judicial encara pendent de juí.

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la política per a optar a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia el seu retorn a la primera línia política i confirma que es presentarà a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys quasi en silenci i amb un juí oral pendent.