Un jutjat de València obre una investigació pels insults racistes a Vinicius

La titular del Jutjat d’Instrucció número 10 de València ha incoat diligències prèvies per investigar els insults racistes dirigits al jugador del Real Madrid CF Vinicius Júnior diumenge passat, 21 de maig, durant el partit de la Lliga Santander que va enfrontar aquest equip amb el Valencia CF a l’estadi de Mestalla.

A la interlocutòria, que ha estat notificada aquest divendres, la magistrada ha acordat citar en qualitat d’investigats els tres espectadors que van ser detinguts aquesta mateixa setmana per la Policia Nacional en relació amb aquests incidents.

Amb anterioritat a aquesta declaració, els tres investigats hauran de comparéixer a l’òrgan judicial per ser instruïts dels drets que els assisteixen en aplicació de l’article 118 de la Llei d’enjudiciament criminal.

El jutjat ha obert el procediment després de rebre un atestat per un possible delicte d’odi elaborat per la Brigada d’Informació de la Prefectura Superior de Policia de la Comunitat Valenciana.

A aquestes diligències prèvies s’ha acumulat una denúncia pels mateixos fets interposada per la Lliga Nacional de Futbol Professional, entitat a la qual ja es té per personada en la causa com a acusació particular.

Igualment, la instructora ha acordat comunicar l’inici de la causa al ministeri fiscal i lliurar exhort als jutjats de Madrid perquè habilitan els mitjans tècnics necessaris que permetan prendre declaració per videoconferència a Vinicius Jr., en qualitat de perjudicat.

D’altra banda, en resposta a la pràctica de diligències de recerca sol·licitades en la seua denúncia per la Lliga, la interlocutòria reflecteix que les imatges gravades sobre els incidents ja han estat recollides i examinades per la Policia Nacional i figuren incorporades a l’atestat.

Tot i això, la magistrada ha resolt remetre un ofici al València CF a fi d’instar-lo a conservar aquest material audiovisual, a partir del minut 72 del partit, per si en algun moment de la instrucció hagueren de ser requerit.

Finalment, el jutjat emplaçarà el club valencianista que identifique uns vigilants de seguretat que estaven treballant el dia del partit per poder citar-los a declarar testimonis.

Últimes notícies

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.

Tancament de tots els parcs naturals valencians durant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Generalitat ha decretat el tancament de tots els parcs naturals de la Comunitat Valenciana el 12 d’agost, dia de l’eclipsi solar, per l’alt risc d’incendis i la previsió de tempestes seques. També s’imposen restriccions de pas en terrenys forestals i es recomana observar el fenomen des de punts urbans i oficials.

El control del porc senglar s’intensifica a Castelló amb 228 captures enguany

La Generalitat ha reforçat el dispositiu contra el porc senglar a la Plana, amb 31 caixes trampa i 228 captures des de principi de 2026, 76 d’elles al terme de Castelló.

Igualtat actua contra el cartell sexista d’una penya de Sagunt

El Ministeri d’Igualtat i l’Institut de les Dones han enviat dos oficis a l’Ajuntament de Sagunt i a la Federació de Penyes per la difusió d’un cartell considerat sexista d’una penya festiva. La Generalitat Valenciana també ha reclamat revisar el cas i les ajudes públiques vinculades.