17.1 C
València
Dimecres, 10 desembre, 2025

Jutgen a un home per ocultar més de 7 anys la mort de la seua exdona i no pagar diversos deutes

L’Audiència de València comença a jutjar aquest dimarts a un home per haver ocultat la mort de la seua exdona i evitar així fer front a diferents embargaments.

En aquesta causa també està processat el fill per actuar de connivència amb el seu pare i permetre aquest frau. La Fiscalia demana quatre anys de presó per a cadascun d’ells i que paguen 7.500 euros d’indemnització.

Pare i fill van mantenir l’engany més de set anys. La parella s’havia divorciat en el 2009 i, tres anys després, un jutjat li va imposar el pagament d’una pensió alimentària. Per al que es va ordenar l’embargament de 650 euros mensuals del seu sou de funcionari.

Quan la dona va morir, ell ho va ocultar, de manera que li continuaven retenint els diners, que anaven a un compte de la dona, on ell també figurava com a titular.

D’aquesta manera, l’home recuperava els diners, ja que ell també tenia accés al compte bancari. L’home va fer tot aquest procés sense advertir ningú i mantenia la seua condició d’embargat.

L’acusat havia de fer front a deutes de més de 220.000 euros, que tenia amb dues entitats bancàries, a les quals va deixar de pagar les mensualitats dels préstecs. Tampoc va retornar els més de 7.500 euros que devia a un particular, que és qui ha portat el cas al jutjat.

En el 2019, quan ja havia liquidat la pensió d’aliments, segons la Fiscalia, el processament es va posar d’acord amb el fill perquè li tornara a demandar amb el pretext de demanar-li unes pensions, a pesar que sempre havien viscut junts.

Un jutjat li va tornar a embargar 1.200 euros, que després gaudien pare i fill i així l’home continuava sense fer front als altres deutes que tenia.

Últimes notícies

El PSPV demana el nom del funcionari que suposadament va esborrar missatges del mòbil de Conca

El PSPV-PSOE ha anunciat que sol·licitarà identificar al funcionari que va fer el canvi de mòbil de José Manuel Cuenca, després del qual es van perdre mesos de missatges. Reclama també l'acte administratiu i el llistat de crides per a aclarir decisions durant la DANA.

Lorenzo Silva, Premi Alacant Noir 2025 per la seua trajectòria en la ficció policial

Lorenzo Silva rebrà el Premi Alacant Noir 2025 en reconeixement a la seua trajectòria en la ficció policial. El lliurament està previst el 18 de desembre a casa Mediterrani.

Ha mort un conductor de 24 anys després de ser atropellat en eixir del seu cotxe en l’AP-7 a Dénia

Un jove de 24 anys ha mort en ser atropellat després de baixar-se del seu cotxe en l'AP-7 a l'altura de Dénia. El succés, en el km 602 sentit València, ha provocat retencions.

Terra Nullius inaugura Fragments amb una mirada crítica a les infraestructures energètiques

Terra Nullius, d'Andreu Esteban, obri la quinta edició de Fragments amb una anàlisi visual sobre com el desplegament energètic reconfigura el paisatge valencià. La mostra s'inaugura l'11 de desembre i podrà visitar-se fins al 8 de febrer a la Sala de la Muralla del Col·legi Major Rector Peset.

Vox rebutja ‘execucions en la plaça pública’ davant l’exigència d’expulsar a Mazón del PP

Vox ha defés no 'executar en la plaça pública' enfront de la petició de l'oposició que el PP demane l'acta o expulse a Carlos Mazón. PSPV i Compromís han redoblat la pressió per la seua gestió de la dana.

Sant Silvestre de València: 18.000 dorsals i dorsal solidari a 2 euros

La 40a edició se celebrarà el 30 de desembre a les 20.00 amb un recorregut de 5 km i modalitats competitiva, popular i festiva. El dorsal solidari duplica el seu preu per a fer costat a ASLEUVAL.

Presó provisional per al detingut pel presumpte homicidi de Natividad a Catarroja

Un jutjat ha ordenat presó provisional comunicada i sense fiança per a l'home detingut com a presumpte autor de l'homicidi de la seua parella a Catarroja, després de la defunció de la víctima. La investigació continua oberta i a l'espera de confirmació com a violència de gènere.

Núvols a la vesprada i lleuger descens de les màximes este dimecres en la Comunitat Valenciana

Núvols en augment a la vesprada i lleuger descens de les màximes en general, amb boires i boires a l'interior de València i Alacant al final del dia. El dijous arribarà amb més nuvolositat, boires i un descens tèrmic, sense descartar pluges febles en el litoral sud de València.