L’Audiència de Navarra manté en llibertat els membres de ‘La Manada’

Els cinc membres de ‘La Manada’ seguiran en llibertat provisional. Així mateix ho ha decidit l’Audiència de Navarra, malgrat la sentència emesa pel Tribunal Superior de Justícia de Navarra el passat mes de desembre, la qual ratificava la condemna dels joves per un delicte d’abús sexual. Cal recordar que els cinc membres del grup havien estat condemnats a nou anys de presó.

 

Dos vots contra un

L’Audiència de Navarra ha acordat, per dos vots contra un, mantenir en llibertat provisional els cinc membres de ‘La Manada’ condemnats a 9 anys de presó per un delicte continuat d’abús sexual durant els Santfermins del 2016.

 

Així, els magistrats han desestimat la petició de presó provisional sol·licitada per la fiscalia, l’acusació particular exercida per la víctima i les dos accions populars, l’Ajuntament de Pamplona i el govern de Navarra, pels cinc processats després que el desembre passat, el Tribunal Superior de Justícia de Navarra hagués confirmat la condemna imposada per l’Audiència.

 

Consideren que el risc de fuga no és massa elevat

Un dels tres jutges ha formulat un vot particular en què advoca decretar presó provisional sense fiança dels encausats, però els altres dos magistrats s’han decantat per l’opció contrària, i finalment s’ha decretat que els joves continuen en llibertat provisional.

 

L’argument que han donat els jutges en qüestió és que el risc de fuga no és suficientment elevat, ja que els membres de ‘La Manada’ han complert amb les mesures cautelars de presentar-se a dependències judicials sempre que ha estat necessari, que són tots els dilluns, dimecres i divendres.

 

El Tribunal Suprem haurà de prendre una decisió

Així les coses, ja són dos els tribunals que han ratificat la condemna imposada als joves, i que han insistit en el fet que les acusacions sobre el grup estan més que provades. Però tot apunta que, de moment, la seua situació no canviarà, i ara caldrà esperar que el Suprem prenga una decisió definitiva, però la resolució pot tardar fins a un any a arribar, que serà quan s’emetrà la sentència definitiva.

 

Recordem que les dos parts del cas van mostrar la seua determinació de recórrer la sentència a aquest òrgan judicial, si bé és veritat que els acusats busquen l’absolució mentre que l’acusació vol que tots els membres de ‘La Manada’ siguen condemnats per agressió sexual, no per abús.

 

Els fets es remunten al dia 7 de juliol de 2016, quan els cinc acusats van violar en grup a la víctima en el marc de les festes de San Fermín.  

Últimes notícies

Sis tigres rescatats a Alemanya arriben a Villena per a recuperar-se en el centre d’AAP

Una tigressa i els seus cinc cadells, criats en remolcs d’un polígon industrial a Saxònia, viatgen al centre de rescat d’AAP a Villena, on disposaran, per primera vegada, d’un recinte ampli i adaptat a les seues necessitats.

Detingut a Elx per amenaçar diverses persones amb una pistola d’aire comprimit en locals comercials

La Policia Local d’Elx ha detingut un home que ha amenaçat diverses persones amb una pistola d’aire comprimit en un bar, un camió i una autoescola, fet que ha generat una forta alarma a la zona.

Iker Losada s’acomiada del Llevant agraït i torna al Betis després de la cessió

Iker Losada ha posat fi a la seua cessió al Llevant després de la temporada 2025-26 i torna al Real Betis, agraït pel tracte del club, els companys i l’afició granota.

El TSJCV alerta dels perjudicis per la falta de reforços als jutjats valencians

El TSJCV ha advertit dels perjudicis que causarà al servici públic de justícia la decisió del Ministeri de Justícia de denegar la dotació econòmica per a 18 mesures de reforç als òrgans judicials valencians, entre elles les dels jutjats de clàusules sòl. La Sala de Govern ha demanat al CGPJ que inste el Ministeri a reconsiderar la seua decisió.

Jesús Lancis, nou rector de l’UJI, exigix una financiació suficient i estable per a les universitats públiques

El nou rector de la Universitat Jaume I, Jesús Lancis, ha defensat una financiació suficient i estable per a les universitats públiques i el desplegament íntegre de l’acord plurianual 2026-2029, i ha reivindicat la universitat com a motor de cohesió social i ascensor social.

Reconegut l’ascens històric del Rugby Turia a la màxima categoria femenina

L’Ajuntament de València ha rebut el Rugby Turia per celebrar el seu primer ascens a Divisió d’Honor femenina, un èxit que culmina sis anys de treball i consolida la ciutat en l’elit del rugbi estatal.

Detingut per furtar les joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a l’hospital

Un home de 39 anys ha sigut detingut per furtar diverses joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a urgències del Hospital de la Marina Baixa, a la Vila Joiosa. La Guàrdia Civil ha recuperat quasi totes les peces venudes en establiments de compravenda d’or.

Morata renova al capdavant de Cambra València amb un nou ple orientat a la competitivitat empresarial

José Vicente Morata ha sigut reelegit per unanimitat president de Cambra València per al període 2026-2030, amb un nou Ple de 60 representants empresarials i un Comitè Executiu renovat orientat a reforçar la competitivitat de les empreses valencianes.