L’Audiència de Navarra manté en llibertat els membres de ‘La Manada’

Ejemplo de shortcode con estilo
Els cinc membres de ‘La Manada’ seguiran en llibertat provisional. Així mateix ho ha decidit l’Audiència de Navarra, malgrat la sentència emesa pel Tribunal Superior de Justícia de Navarra el passat mes de desembre, la qual ratificava la condemna dels joves per un delicte d’abús sexual. Cal recordar que els cinc membres del grup havien […]

Els cinc membres de ‘La Manada’ seguiran en llibertat provisional. Així mateix ho ha decidit l’Audiència de Navarra, malgrat la sentència emesa pel Tribunal Superior de Justícia de Navarra el passat mes de desembre, la qual ratificava la condemna dels joves per un delicte d’abús sexual. Cal recordar que els cinc membres del grup havien estat condemnats a nou anys de presó.

 

Dos vots contra un

L’Audiència de Navarra ha acordat, per dos vots contra un, mantenir en llibertat provisional els cinc membres de ‘La Manada’ condemnats a 9 anys de presó per un delicte continuat d’abús sexual durant els Santfermins del 2016.

 

Així, els magistrats han desestimat la petició de presó provisional sol·licitada per la fiscalia, l’acusació particular exercida per la víctima i les dos accions populars, l’Ajuntament de Pamplona i el govern de Navarra, pels cinc processats després que el desembre passat, el Tribunal Superior de Justícia de Navarra hagués confirmat la condemna imposada per l’Audiència.

 

Consideren que el risc de fuga no és massa elevat

Un dels tres jutges ha formulat un vot particular en què advoca decretar presó provisional sense fiança dels encausats, però els altres dos magistrats s’han decantat per l’opció contrària, i finalment s’ha decretat que els joves continuen en llibertat provisional.

 

L’argument que han donat els jutges en qüestió és que el risc de fuga no és suficientment elevat, ja que els membres de ‘La Manada’ han complert amb les mesures cautelars de presentar-se a dependències judicials sempre que ha estat necessari, que són tots els dilluns, dimecres i divendres.

 

El Tribunal Suprem haurà de prendre una decisió

Així les coses, ja són dos els tribunals que han ratificat la condemna imposada als joves, i que han insistit en el fet que les acusacions sobre el grup estan més que provades. Però tot apunta que, de moment, la seua situació no canviarà, i ara caldrà esperar que el Suprem prenga una decisió definitiva, però la resolució pot tardar fins a un any a arribar, que serà quan s’emetrà la sentència definitiva.

 

Recordem que les dos parts del cas van mostrar la seua determinació de recórrer la sentència a aquest òrgan judicial, si bé és veritat que els acusats busquen l’absolució mentre que l’acusació vol que tots els membres de ‘La Manada’ siguen condemnats per agressió sexual, no per abús.

 

Els fets es remunten al dia 7 de juliol de 2016, quan els cinc acusats van violar en grup a la víctima en el marc de les festes de San Fermín.  

Últimes notícies

Rescats concentrats a Pego, Els Poblets i El Verger per la dana Adam

Els bombers dAlacant han centrat els rescats per la dana Adam en Pego, Els Poblets i El Verger, amb operatius terrestres i aeris. Les autoritats demanen molta prudència perquè la situació d’emergència encara continua.

El porter valencià Álex Primo torna als entrenaments del Levante després d’una greu lesió d’espatla

El porter valencià Álex Primo s’ha reincorporat als entrenaments del Levante després d’una llarga lesió en l’espatla dreta i una operació el 14 de maig. El meta admet que el procés ha sigut dur tant físicament com mentalment, però torna amb molt bones sensacions.

Les fortes pluges paralitzen l’activitat judicial a Gandia i Dénia

El nivell roig per pluges ha obligat a tancar el Palau de Justícia de Gandia i a suspendre l’activitat judicial ordinària també a Dénia. El TSJCV permet mantindre solo els servicis essencials i insta a complir els terminis de manera telemàtica.

Gandia es recupera de la gota freda però tardarà dies a tornar a la normalitat

Gandia ha vist millorar la situació després de l’episodi de fortes pluges i ja no plou des de fa unes dues hores, però l’alcalde José Manuel Prieto adverteix que faran falta diversos dies per tornar a la plena normalitat, sobretot en la via pública i les zones de platja.

Les cinc claus que el València CF ha de polir amb Aguirre per remuntar en LALIGA

El València CF de Javier Aguirre busca eixir de la zona baixa de LALIGA millorant solidesa defensiva, continuïtat amb el baló i pegada ofensiva. El tècnic mexicà treballa cinc aspectes clau per transformar les bones sensacions en victòries.

Veïns d’Els Poblets culpen les canyes dels greus danys per la DANA

Veïns d’Els Poblets, una de les zones més afectades per la DANA al nord d’Alacant, responsabilitzen l’acumulació de canyes al riu Girona dels greus danys materials. Denuncien falta de neteja al llit i als ponts, que s’han taponat i han agreujat les inundacions.

Rescaten amb helicòpter huit adults, un xiquet, un bebé i un gos a Oliva en plena dana Adam

Un helicòpter de Salvamento Marítimo ha evacuat hui huit adults, un xiquet, un bebé i un gos a Oliva, una de les localitats més afectades per la dana Adam a la Safor. L’operació s’ha coordinat des del centre de Salvamento Marítimo de València, a petició d’Emergències de la Generalitat Valenciana.

Feijóo mostra el seu suport a Pérez Llorca i recorda les víctimes de la dana Adam

Alberto Núñez Feijóo ha recordat les víctimes mortals de la dana Adam i ha traslladat el seu suport a Juanfran Pérez Llorca, després de parlar amb ell per telèfon mentre la Comunitat Valenciana manté 145 municipis confinats.