L’Ajuntament d’Almussafes posa en marxa el seu sisé Pla d’Ocupació Local

 

 

Dimarts passat 4 de desembre es van incorporar als seus llocs de treball les dotze persones seleccionades per a formar part del nou Pla d’Ocupació Local (POL) desenvolupat per la Regidoria d’Ocupació de l’Ajuntament d’Almussafes. Es tracta del sisé programa completat des de l’inici de la present legislatura, una iniciativa amb què l’executiu local brinda una oportunitat professional a veïns i veïnes amb dificultats d’inserció laboral. Amb la finalitat de millorar les condicions de treball de les persones destinatàries de la iniciativa, així com una major estabilitat econòmica de les mateixes, des de l’executiu s’ha optat per aplicar una ampliació a la duració del contracte en esta nova convocatòria del POL. De fet, la relació laboral del nou grup d’operaris amb l’administració local passa, en esta ocasió, de quatre a sis mesos. Els distints departaments de l’administració local ja han rebut al grup de treballadors i treballadores, entre els quals es troben tres oficials de segona de la construcció, un peó d’obra, dos pintors, dos peons de neteja, altres dos de jardineria, un auxiliar administratiu i un conserge. En 2017, estos plans, creats directament per l’executiu municipal i inclosos en el Pla Estratègic de Foment de l’ocupació 2016-2020, van permetre la contractació durant quatre mesos de 60 veïns i veïnes amb dificultats per a la seua inserció laboral.

Esta iniciativa, finançada íntegrament amb fons propis del consistori municipal, va suposar una inversió total de 400.000 euros l’any passat i la intenció de l’executiu municipal és seguir en esta direcció. «La nostra aposta per l’ocupació és ferma i decidida i per això la nostra estratègia és molt clara: hem d’aprofitar tots els nostres recursos per a continuar abaixant la taxa de desocupació», explica l’alcalde, Toni González. Prova d’eixe compromís, la inversió d’un total de 2.153.081 euros destinats íntegrament a polítiques d’ocupació durant l’any. «Des de l’executiu local estem combinant la implementació de distints programes d’ocupació dirigits a diversos col·lectius poblacionals i el resultat considere que està sent molt satisfactori per a Almussafes, atés que la nostra taxa de desocupació es troba en estos moments en el 6%, el que es considera pràcticament una desocupació tècnica».

Últimes notícies

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.

Dos persones moren en un xoc entre un cotxe i un camió a la CV-11 a Castelló

Dos persones han mort este dijous en un accident de trànsit entre un turisme i un camió a la CV-11, al terme de Sant Rafael del Riu (Castelló). El conductor del camió, de 37 anys, ha resultat il·lés físicament però ha sigut atés per una crisi d’ansietat.

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.

La inscripció de Buenavida amb les Lynx és una treta administrativa i jugarà la WNBA en 2027

La inscripció d’Elena Buenavida com a jugadora actual de Minnesota Lynx respon a una treta administrativa i no implica que jugue la WNBA en 2026, ja que el pla és que s’incorpore a la franquícia en 2027 i continue mentrestant al Valencia Basket.

250.000 euros en ajuda urgent de la Generalitat per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 250.000 euros a ajuda humanitària urgent a Colòmbia després del terratrémol del 10 d’agost, amb especial atenció a la infància i a la cobertura de necessitats bàsiques. La Generalitat també ha impulsat un catàleg d’organitzacions fiables per a canalitzar les donacions de manera segura.

Alerta taronja per calor extrema en onze comarques valencianes

Sanitat ha activat per a este dijous el nivell de risc taronja per calor en municipis d’onze comarques de València i Castelló, mentres Emergències manté el risc extrem d’incendis a l’interior.