Lírico, de Violadores del Verso, de la presó a l’hospital per a fer-li proves mentals en Castelló

lírico

David Gilaberte quan formava part de ‘Violadores del Verso’  | València Diari

 

El cantant David Gilaberte, que havia format part de ‘Violadores del Verso com a vocalista i que està tancat en la presó de Castelló des de principis d’agost, ha eixit recentment de la cel·la per a fer-se proves de salut mental i determinar si pot patir algun trastorn. Segons pareix, les sospites venen determinades pel caràcter violent que l’ha fet agredir a dos persones des que està internat i a una altra a qui va deixar inconscient i que va fer que el tancaren.

 

Tal com ha avançat ‘Mediterráneo’, el conegut com a ‘Lírico’, exvocalista del grup de rap ‘Violadores del Verso’ s’havia establit feia un temps en Alcalà de Xivert. Allí va pegar a una xica de 27 anys, coneguda seua, fins a deixar-la inconscient prop de casa de Gilaberte. La xica va haver d’ingressar en l’UCI de l’Hospital General i ell va ser tancat en la presó per ordre judicial.

 

Una volta tancat, cinc dies va tardar en protagnitzar el primer incident, quan va començar a pegar al seu company de cel·la –que la presó havia posat com a pres de confiança, en cas d’un possible intent de suïcidi– mentres estaven mirant la televisió i acabava d’eixir el cas de la seua detenció. Però, després d’esta primera baralla, encara va agredir al seu segon company de cel·la. Quan els guàrdies van sentir crits, van vore que Gilaberte estava pegant-li colps al cap a l’altre intern, que va haver de ser hospitalitzat.

 

Proves mentals per a determinar què li passa

Des d’esta tercera agressió, la segona dins de la presó, ‘Lírico’ havia estat en una cel·la d’aïllament. Però ara, l’excantant de 42 anys originari de Saragossa, ha sigut tret de la presó per a que els servicis mèdics de l’hospital puguen descobrir si té alguna classe de patologia mental sense diagnosticar. De fet, en el mòdul d’infermeria de la presó se l’havia començat aplicar algun tractament ja i ara caldrà esperar per a vore si és una malaltia el que li provoca eixos estats de violència.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.