17.3 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Lírico, de Violadores del Verso, de la presó a l’hospital per a fer-li proves mentals en Castelló

lírico

David Gilaberte quan formava part de ‘Violadores del Verso’  | València Diari

 

El cantant David Gilaberte, que havia format part de ‘Violadores del Verso com a vocalista i que està tancat en la presó de Castelló des de principis d’agost, ha eixit recentment de la cel·la per a fer-se proves de salut mental i determinar si pot patir algun trastorn. Segons pareix, les sospites venen determinades pel caràcter violent que l’ha fet agredir a dos persones des que està internat i a una altra a qui va deixar inconscient i que va fer que el tancaren.

 

Tal com ha avançat ‘Mediterráneo’, el conegut com a ‘Lírico’, exvocalista del grup de rap ‘Violadores del Verso’ s’havia establit feia un temps en Alcalà de Xivert. Allí va pegar a una xica de 27 anys, coneguda seua, fins a deixar-la inconscient prop de casa de Gilaberte. La xica va haver d’ingressar en l’UCI de l’Hospital General i ell va ser tancat en la presó per ordre judicial.

 

Una volta tancat, cinc dies va tardar en protagnitzar el primer incident, quan va començar a pegar al seu company de cel·la –que la presó havia posat com a pres de confiança, en cas d’un possible intent de suïcidi– mentres estaven mirant la televisió i acabava d’eixir el cas de la seua detenció. Però, després d’esta primera baralla, encara va agredir al seu segon company de cel·la. Quan els guàrdies van sentir crits, van vore que Gilaberte estava pegant-li colps al cap a l’altre intern, que va haver de ser hospitalitzat.

 

Proves mentals per a determinar què li passa

Des d’esta tercera agressió, la segona dins de la presó, ‘Lírico’ havia estat en una cel·la d’aïllament. Però ara, l’excantant de 42 anys originari de Saragossa, ha sigut tret de la presó per a que els servicis mèdics de l’hospital puguen descobrir si té alguna classe de patologia mental sense diagnosticar. De fet, en el mòdul d’infermeria de la presó se l’havia començat aplicar algun tractament ja i ara caldrà esperar per a vore si és una malaltia el que li provoca eixos estats de violència.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.