9.1 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Lírico, de Violadores del Verso, de la presó a l’hospital per a fer-li proves mentals en Castelló

lírico

David Gilaberte quan formava part de ‘Violadores del Verso’  | València Diari

 

El cantant David Gilaberte, que havia format part de ‘Violadores del Verso com a vocalista i que està tancat en la presó de Castelló des de principis d’agost, ha eixit recentment de la cel·la per a fer-se proves de salut mental i determinar si pot patir algun trastorn. Segons pareix, les sospites venen determinades pel caràcter violent que l’ha fet agredir a dos persones des que està internat i a una altra a qui va deixar inconscient i que va fer que el tancaren.

 

Tal com ha avançat ‘Mediterráneo’, el conegut com a ‘Lírico’, exvocalista del grup de rap ‘Violadores del Verso’ s’havia establit feia un temps en Alcalà de Xivert. Allí va pegar a una xica de 27 anys, coneguda seua, fins a deixar-la inconscient prop de casa de Gilaberte. La xica va haver d’ingressar en l’UCI de l’Hospital General i ell va ser tancat en la presó per ordre judicial.

 

Una volta tancat, cinc dies va tardar en protagnitzar el primer incident, quan va començar a pegar al seu company de cel·la –que la presó havia posat com a pres de confiança, en cas d’un possible intent de suïcidi– mentres estaven mirant la televisió i acabava d’eixir el cas de la seua detenció. Però, després d’esta primera baralla, encara va agredir al seu segon company de cel·la. Quan els guàrdies van sentir crits, van vore que Gilaberte estava pegant-li colps al cap a l’altre intern, que va haver de ser hospitalitzat.

 

Proves mentals per a determinar què li passa

Des d’esta tercera agressió, la segona dins de la presó, ‘Lírico’ havia estat en una cel·la d’aïllament. Però ara, l’excantant de 42 anys originari de Saragossa, ha sigut tret de la presó per a que els servicis mèdics de l’hospital puguen descobrir si té alguna classe de patologia mental sense diagnosticar. De fet, en el mòdul d’infermeria de la presó se l’havia començat aplicar algun tractament ja i ara caldrà esperar per a vore si és una malaltia el que li provoca eixos estats de violència.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.