Un llençol i una botella d’oxigen en el lloc on buscaven a les xiquetes de Tenerife

El robot marí ha trobat este dilluns una botella d’oxigen i un llençol en la zona on es busca a les xiquetes desaparegudes a Tenerife, segons han informat Europa Press fonts de la investigació, que precisen que tots dos objectes seran sotmesos ara a anàlisis per a tractar de confirmar si poden aportar pistes sobre el parador de les menors.

La investigació que lidera la Guàrdia Civil se centra ara a tractar de determinar si la botella d’oxigen pertany a Tomás Gimeno, que era aficionat a la pesca submarina.

La troballa, avançat per ‘Nius’, es va produir ahir dins del dispositiu de cerca de les xiquetes que van desaparéixer al costat del seu pare el passat 27 d’abril. Entre els objectes s’ha trobat també un llençol, segons confirmen les citades fonts.

Els treballs policials se centren a rastrejar les dades de registre de la botella de busseig, ja que és habitual que quede constància de la seua adquisició i revisions periòdiques. D’esta manera, es podria confirmar o descartar que pertanyia al pare de les xiquetes Anna i Olivia, d’un i sis anys.

Al dispositiu s’ha sumat el vaixell oceanogràfic de l’Institut Espanyol d’Oceanografia ‘Ángeles Alvariño’, equipat amb un sonar d’escombratge lateral i un robot submarí, encarregat de rastrejar el fons marí a la recerca de pistes.

El vaixell oceanogràfic està realitzant la inspecció marina en la zona on la llanxa de Tomás Gimeno va ser trobada a la deriva, a una milla nàutica del Puertito de Güímar. La seua missió és radiografiar el fons marí amb el sonar per a tractar d’identificar algun objecte estrany i, si és possible, pujar-lo a la superfície amb el robot submarí.

En la investigació participen també efectius de la Unitat Central Operativa de la Guàrdia Civil (UCO), sumant cada dia a més de setanta persones de mitjans aeris i marítims, a més de terrestres.

Sobre la investigació pesa el secret de sumari i ha inclòs diversos registres en la finca de Tomás Gimeno, situada en Igueste de Candelaria, les últimes ocasions comptant amb el suport d’una unitat canina desplaçada des de Madrid.

 

Últimes notícies

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.