Un llençol i una botella d’oxigen en el lloc on buscaven a les xiquetes de Tenerife

El robot marí ha trobat este dilluns una botella d’oxigen i un llençol en la zona on es busca a les xiquetes desaparegudes a Tenerife, segons han informat Europa Press fonts de la investigació, que precisen que tots dos objectes seran sotmesos ara a anàlisis per a tractar de confirmar si poden aportar pistes sobre el parador de les menors.

La investigació que lidera la Guàrdia Civil se centra ara a tractar de determinar si la botella d’oxigen pertany a Tomás Gimeno, que era aficionat a la pesca submarina.

La troballa, avançat per ‘Nius’, es va produir ahir dins del dispositiu de cerca de les xiquetes que van desaparéixer al costat del seu pare el passat 27 d’abril. Entre els objectes s’ha trobat també un llençol, segons confirmen les citades fonts.

Els treballs policials se centren a rastrejar les dades de registre de la botella de busseig, ja que és habitual que quede constància de la seua adquisició i revisions periòdiques. D’esta manera, es podria confirmar o descartar que pertanyia al pare de les xiquetes Anna i Olivia, d’un i sis anys.

Al dispositiu s’ha sumat el vaixell oceanogràfic de l’Institut Espanyol d’Oceanografia ‘Ángeles Alvariño’, equipat amb un sonar d’escombratge lateral i un robot submarí, encarregat de rastrejar el fons marí a la recerca de pistes.

El vaixell oceanogràfic està realitzant la inspecció marina en la zona on la llanxa de Tomás Gimeno va ser trobada a la deriva, a una milla nàutica del Puertito de Güímar. La seua missió és radiografiar el fons marí amb el sonar per a tractar d’identificar algun objecte estrany i, si és possible, pujar-lo a la superfície amb el robot submarí.

En la investigació participen també efectius de la Unitat Central Operativa de la Guàrdia Civil (UCO), sumant cada dia a més de setanta persones de mitjans aeris i marítims, a més de terrestres.

Sobre la investigació pesa el secret de sumari i ha inclòs diversos registres en la finca de Tomás Gimeno, situada en Igueste de Candelaria, les últimes ocasions comptant amb el suport d’una unitat canina desplaçada des de Madrid.

 

Últimes notícies

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.

The Prodigy tancarà el 30 aniversari del FIB 2026 amb un cartell ple de clàssics

El FIB 2026 acomiada este dissabte la seua 30a edició a Benicàssim amb The Prodigy com a cap de cartell i un programa que recupera bandes històriques del festival, junt amb referents de l’indie estatal.

El Palau i les principals estacions s’il·luminaran amb la bandera d’Espanya per la final del Mundial 2026

La Generalitat il·luminarà este cap de setmana el Palau i estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant amb la bandera d’Espanya per donar suport a la selecció en la final del Mundial 2026 davant d’Argentina als Estats Units.