11.2 C
València
Dijous, 4 desembre, 2025

Un llençol i una botella d’oxigen en el lloc on buscaven a les xiquetes de Tenerife

El robot marí ha trobat este dilluns una botella d’oxigen i un llençol en la zona on es busca a les xiquetes desaparegudes a Tenerife, segons han informat Europa Press fonts de la investigació, que precisen que tots dos objectes seran sotmesos ara a anàlisis per a tractar de confirmar si poden aportar pistes sobre el parador de les menors.

La investigació que lidera la Guàrdia Civil se centra ara a tractar de determinar si la botella d’oxigen pertany a Tomás Gimeno, que era aficionat a la pesca submarina.

La troballa, avançat per ‘Nius’, es va produir ahir dins del dispositiu de cerca de les xiquetes que van desaparéixer al costat del seu pare el passat 27 d’abril. Entre els objectes s’ha trobat també un llençol, segons confirmen les citades fonts.

Els treballs policials se centren a rastrejar les dades de registre de la botella de busseig, ja que és habitual que quede constància de la seua adquisició i revisions periòdiques. D’esta manera, es podria confirmar o descartar que pertanyia al pare de les xiquetes Anna i Olivia, d’un i sis anys.

Al dispositiu s’ha sumat el vaixell oceanogràfic de l’Institut Espanyol d’Oceanografia ‘Ángeles Alvariño’, equipat amb un sonar d’escombratge lateral i un robot submarí, encarregat de rastrejar el fons marí a la recerca de pistes.

El vaixell oceanogràfic està realitzant la inspecció marina en la zona on la llanxa de Tomás Gimeno va ser trobada a la deriva, a una milla nàutica del Puertito de Güímar. La seua missió és radiografiar el fons marí amb el sonar per a tractar d’identificar algun objecte estrany i, si és possible, pujar-lo a la superfície amb el robot submarí.

En la investigació participen també efectius de la Unitat Central Operativa de la Guàrdia Civil (UCO), sumant cada dia a més de setanta persones de mitjans aeris i marítims, a més de terrestres.

Sobre la investigació pesa el secret de sumari i ha inclòs diversos registres en la finca de Tomás Gimeno, situada en Igueste de Candelaria, les últimes ocasions comptant amb el suport d’una unitat canina desplaçada des de Madrid.

 

Últimes notícies

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.