Investiguen a un xic per llogar un camp de taronges per a cultivar marihuana en la comarca de la Safor

 

Agents de la Guàrdia Civil han investigat a una persona que presumptament va llogar un camp de tarongers en les localitats de Castellonet de la Conquesta i Almiserà, en la comarca de la Safor (València), i va cultivar en estos terrenys una plantació de marihuana.

 

L’Equip ROCA de la Guàrdia Civil de Gandia, en la mateixa comarca, va detectar el 27 de setembre una plantació de marihuana a l’aire lliure, dissimulada entre els tarongers. Es trobava situada en dos parcel·les annexes que formen part de la mateixa explotació agrícola, una d’elles en el terme municipal de Castellonet de la Conquesta i l’altra en el terme municipal de Almiserà.

 

Pel que pareix, un home havia arrendat estes parcel·les de manera legal amb l’excusa d’explotar els tarongers i es va valdre d’estos arbres per a ocultar una plantació de marihuana.

 

Les plantes sumen 80 quilos de droga

Després de detectar la plantació, l’Equip Roca va fer gestions i va descobrir que un jove resident en la localitat d’Oliva, en la mateixa comarca, havia arrendat els camps.

 

Els guàrdies civils van comprovar que algunes de les plantes de marihuana medien més de 2’5 metres. Després del seu triturat i envasat per a posar-les a la disposició dels servicis de Sanitat, van donar un pes de 80 quilos.

 

Per estos fets s’ha procedit a la investigació d’un xic de 35 anys per un delicte contra la salut pública. Les diligències han passat a disposició dels Jutjats de Gandia.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Roig advoca per un IVA zero en aliments i afirma que Mercadona no ha pujat preus

Juan Roig ha defés aplicar un IVA zero als aliments per a esmorteir l'impacte de la guerra de l'Iran i ha recalcat que els preus depenen de les matèries primeres. Ha assegurat que, ara com ara, no s'han traslladat pujades i que entre gener i març s'han abaratit 300 productes.

73 agressions a metges en 2025 en la Comunitat Valenciana, 48 a la província de València

Els col·legis de metges van comptabilitzar 73 atacs a facultatius en la Comunitat en 2025, 48 a la província de València. La majoria va afectar metgesses i es va concentrar en Atenció Primària.

La pluja impedix disparar tot el material en la mascletà d’este dimarts

La pluja intermitent ha danyat el sistema elèctric i ha obligat a un tret manual parcial en la dècima mascletà del cicle faller. Part del material es retirarà i el perímetre es manté fins a completar l'operació.

Muñoz (PSPV) insistix: no està tancada la situació judicial de Mazón

José Muñoz ha afirmat que encara no s'ha escrit l'últim capítol sobre Carlos Mazón i el seu paper el 29 d'octubre durant la DANA. Ha demanat que es mantinga la investigació i que Mazón entregue l'acta.

Vox demana no avançar esdeveniments sobre Mazón i respecte als jutges

Vox ha sostingut que la postura de la Fiscalia de no imputar a Carlos Mazón per la gestió de la DANA i que la jutgessa seguisca amb la instrucció prova que no s'han d'anticipar conclusions. El síndic José María Llanos ha reclamat respecte als tribunals i a la presumpció d'innocència.

Les pluges deixen quasi 72 l/m² en quatre hores a Castalla i concentren les incidències a Alacant

Les precipitacions han deixat 71,8 l/m² en quatre hores a Castalla i han motivat deu actuacions dels bombers a la província d'Alacant, sense incidències a València.

Mercadona ha guanyat 1.729 milions en 2025, un 24,9% més, i accelera el seu pla d’inversió

Mercadona ha guanyat 1.729 milions d'euros en 2025, un 24,9% més, amb vendes de 41.900 milions i una quota del 28,5% a Espanya. La companyia impulsa la botiga 9, obri nous bucs i preveu 43.200 milions en vendes en 2026.

Troben un cadàver sense cames en una planta de reciclatge de Paterna sense indicis de criminalitat

Un cadàver amb les cames amputades ha sigut trobat en una planta de reciclatge de Paterna. Les primeres perquisicions han descartat criminalitat i apunten a una mort accidental o natural.