A l’Oceà Índic és on han impactat les restes del coet xinés

 

Les restes del coet més gran de la Xina que ens tenia molt desconcertats per saber en quina part del món caurien, finalment van aterrar en l’Oceà Índic este diumenge, amb la major part dels seus components destruïts en reingressar a l’atmosfera terrestre, segons han confirmat els mitjans estatals xinesos.

Les coordenades donades pels mitjans estatals, citant a l’Oficina d’Enginyeria Espacial Tripulada de la Xina, situen el punt d’impacte en l’oceà, a l’oest de l’arxipèlag de Maldives.

Parts del coet Llarga Marxa 5B van tornar a entrar en l’atmosfera a les 10.24 am hora de Pequín i van aterrar en un lloc amb les coordenades a 72,47 graus de longitud este i 2,65 graus de latitud nord.

Amb la major part de la superfície de la Terra coberta per aigua, les probabilitats que l’àrea poblada en terra fos colpejada eren baixes però creaven mal estar, i la probabilitat de lesions fins i tot menor, segons els experts. Però la incertesa sobre la descomposició orbital del coet i la incapacitat de la Xina d’emetre garanties més fortes en el període previ al reingrés van alimentar l’ansietat.

El coet va ser llançat el passat 29 d’abril, i s’esperava la reentrada del mòdul CZ-5B en algun moment entre el dissabte 8 i el diumenge 9 de maig. En concret, es tracta d’un cos cilíndric de 31 metres de longitud i 5 metres de diàmetre, amb una massa del voltant de 20 tones.

 

Coet sense control

 

 

Per part seua, la Xina també va asseverar el mateix divendres que era «altament improbable» que les restes del coet causaren danys en el seu retorn a la Terra i que el més plausible era que es desintegraren durant la seua reentrada a l’atmosfera.

Alguns mitjans locals xinesos van ser fins i tot més enllà i van acusar la premsa estrangera de sensacionalisme, i portals com Sina o Guanwang van qualificar les informacions publicades referent a «exageracions que només busquen desacreditar al país asiàtic». Realment era exagerada la premsa estrangera o podia haver causat molts d’anys?

El coet va ser utilitzat la setmana passada per la Xina per a llançar a l’espai un dels mòduls de la seua futura estació espacial i va ser considerat pels experts com un dels majors trossos d’enderrocs que reentrarien en l’atmosfera, i d’aquí la seua vigilància continuada.

En este sentit, experts estatunidencs van criticar que el programa especial xinés permetés el reingrés incontrolat d’un coet tan gran, i tampoc ha estat la primera vegada que una nau xinesa queda en el punt de mira de serveis de vigilància de tot el món.

Per exemple, l’abril de 2018 el laboratori orbital Tiangong 1, que estava en desús des de 2016 i que vagava sense control per l’espai, va reentrar en l’atmosfera terrestre sobre l’oceà Pacífic sud.

En aquella ocasió, com en esta, es va informar en temps real de la reentrada als serveis de protecció civil de tota Europa.

Últimes notícies

Detinguts un pare i el seu fill per repartir cocaïna a domicili en moto a Elx

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 56 anys i el seu fill de 30 per repartir cocaïna a domicili amb un ciclomotor des d’un pis del barri de Carrús, on s’han intervingut 95 grams de droga i més de 5.600 euros en metàl·lic.

El Rototom encén motors a Benicàssim com a gran cita reggae d’Europa

El Rototom Sunsplash ha iniciat a Benicàssim una setmana de música reggae, convivència i activitats socials, culturals i de benestar, amb especial atenció al calor i a la sostenibilitat. El festival reforça espais com el Foro Social i àrees familiars perquè el públic visca unes vacacions diferents.

Diumenge amb ruixats al nord de la Comunitat Valenciana i temperatures a la baixa

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge un ambient poc nuvolós, amb ruixats i tronades a la vesprada al terç nord i temperatures màximes lleugerament més baixes.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m2 en una hora, i manté avisos grocs per precipitacions i tempestes en altres zones de la província.

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.

Bétera viu la Rodà de les Alfàbegues entre 11 tones de confeti i pólvora

Bétera ha celebrat l’ofrena a la Mare de Déu de l’Assumpció amb 16 Alfàbegues gegants batejades amb noms de dona i més de 11 tones de confeti. La festa continua de vesprada amb processó, Coet de Luxe i una espectacular Cordà de 400 metres.

Or mundial històric per a l’equip espanyol amb les valencianes Cortelles i Muñoz

El conjunt espanyol de gimnàstica rítmica ha conquistat l’or mundial en el concurs complet de Fráncfort, 35 anys després del títol d’Atenes 1991, amb les valencianes Marina Cortelles i Lucía Muñoz com a protagonistes i el bitllet als Jocs de Los Angeles 2028 assegurat.

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.