A l’Oceà Índic és on han impactat les restes del coet xinés

 

Les restes del coet més gran de la Xina que ens tenia molt desconcertats per saber en quina part del món caurien, finalment van aterrar en l’Oceà Índic este diumenge, amb la major part dels seus components destruïts en reingressar a l’atmosfera terrestre, segons han confirmat els mitjans estatals xinesos.

Les coordenades donades pels mitjans estatals, citant a l’Oficina d’Enginyeria Espacial Tripulada de la Xina, situen el punt d’impacte en l’oceà, a l’oest de l’arxipèlag de Maldives.

Parts del coet Llarga Marxa 5B van tornar a entrar en l’atmosfera a les 10.24 am hora de Pequín i van aterrar en un lloc amb les coordenades a 72,47 graus de longitud este i 2,65 graus de latitud nord.

Amb la major part de la superfície de la Terra coberta per aigua, les probabilitats que l’àrea poblada en terra fos colpejada eren baixes però creaven mal estar, i la probabilitat de lesions fins i tot menor, segons els experts. Però la incertesa sobre la descomposició orbital del coet i la incapacitat de la Xina d’emetre garanties més fortes en el període previ al reingrés van alimentar l’ansietat.

El coet va ser llançat el passat 29 d’abril, i s’esperava la reentrada del mòdul CZ-5B en algun moment entre el dissabte 8 i el diumenge 9 de maig. En concret, es tracta d’un cos cilíndric de 31 metres de longitud i 5 metres de diàmetre, amb una massa del voltant de 20 tones.

 

Coet sense control

 

 

Per part seua, la Xina també va asseverar el mateix divendres que era «altament improbable» que les restes del coet causaren danys en el seu retorn a la Terra i que el més plausible era que es desintegraren durant la seua reentrada a l’atmosfera.

Alguns mitjans locals xinesos van ser fins i tot més enllà i van acusar la premsa estrangera de sensacionalisme, i portals com Sina o Guanwang van qualificar les informacions publicades referent a «exageracions que només busquen desacreditar al país asiàtic». Realment era exagerada la premsa estrangera o podia haver causat molts d’anys?

El coet va ser utilitzat la setmana passada per la Xina per a llançar a l’espai un dels mòduls de la seua futura estació espacial i va ser considerat pels experts com un dels majors trossos d’enderrocs que reentrarien en l’atmosfera, i d’aquí la seua vigilància continuada.

En este sentit, experts estatunidencs van criticar que el programa especial xinés permetés el reingrés incontrolat d’un coet tan gran, i tampoc ha estat la primera vegada que una nau xinesa queda en el punt de mira de serveis de vigilància de tot el món.

Per exemple, l’abril de 2018 el laboratori orbital Tiangong 1, que estava en desús des de 2016 i que vagava sense control per l’espai, va reentrar en l’atmosfera terrestre sobre l’oceà Pacífic sud.

En aquella ocasió, com en esta, es va informar en temps real de la reentrada als serveis de protecció civil de tota Europa.

Últimes notícies

La nit de celebració pel Mundial deixa dos morts, dotze detinguts i més de huitanta ferits a Espanya

La victòria d’Espanya en la final del Mundial de futbol ha deixat un balanç tràgic: dos morts, més de huitanta ferits i almenys dotze detinguts en diferents punts del país, amb incidents destacats a Madrid, Barcelona i diverses localitats.

El dia que Ferran Torres va pensar a deixar el futbol: la lluita oculta darrere del Mundial

Ferran Torres ha explicat que fa pocs anys va arribar a plantejar-se deixar el futbol per la pressió i les crítiques, i que el treball amb un psicòleg ha sigut clau per a recuperar la il·lusió.

Dos detinguts per llançar adoquins a la Policia Local durant les celebracions del Mundial a València

Dos jóvens han sigut detinguts a València per llançar adoquins contra agents de la Policia Local durant les celebracions pel Mundial, en una nit que en general ha sigut tranquil·la a la ciutat.

Els hotels de la Comunitat Valenciana freguen el 87 % d’ocupació en l’inici de juliol

Els hotels de la Comunitat Valenciana associats a Hosbec han assolit un 86,8 % d’ocupació en la primera quinzena de juliol, per damunt de 2025. València lidera amb un 90,8 %, amb Gandia i la ciutat de València entre els destins amb millors resultats.

Les màximes freguen els 37 °C a Orihuela la vigília de l’ona de calor

Les temperatures han superat este dilluns els 35 graus en nombrosos municipis de la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,8 °C a Orihuela, en la jornada prèvia a l’ona de calor.

La espera per a operar pacients amb risc vital cau de 61 a 17 dies a la Comunitat

Sanitat ha reduït a 17 dies la demora mitjana per a operar pacients amb risc vital (prioritat 1), molt per davall del límit clínic de 30 dies, i ha retallat a la mitat el nombre d’afectats en esta categoria.

Detinguts 17 joves per assaltar dones majors i robar-los les joies a la Marina Baixa

La Guàrdia Civil ha detingut 17 persones, d’entre 17 i 31 anys, acusades de 18 robatoris amb violència i 3 furts a dones majors a Altea, l’Alfàs del Pi i altres municipis de la Marina Baixa. La banda presumptament les seguia fins al portal de casa per arrancar-los les joies, sovint amb lesions.

Mor un home de 76 anys després d’una parada cardiorespiratòria a la platja de Ponent-Los Náufragos de Torrevella

Un home de 76 anys ha mort a primera hora del matí a la platja de Ponent-Los Náufragos de Torrevella després de patir una parada cardiorespiratòria, malgrat els intents de reanimació del personal sanitari.