Detinguts una mare i un fill per delictes d’estafa a nivell nacional

 

El fill de 23 anys suposadament estafava a víctimes de diversos punts del territori nacional mitjançant pàgines Web i aplicacions mòbils de compravenda de productes usats, on oferia una videoconsola.

Després de rebre l’ingrés bancari de diners mai arribava a enviar-la. Esta persona estava sent buscada per diversos jutjats a nivell nacional i requeia sobre ell un manament d’ingrés a la presó.

El passat dia 29 de maig, una víctima va denunciar en el Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Novelda un delicte d’estafa. Mitjançant una coneguda aplicació mòbil, el venedor d’una videoconsola li havia demanat que, per a realitzar la reserva, li ingressara la quantia de 135 euros en un número de compte bancària, al que el denunciant va accedir sense tornar a tindre notícies del venedor.

Arran d’això, l’Àrea d’Investigació del Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Novelda va iniciar la que van denominar Operació Lev.

Fruit de les investigacions, es va aconseguir identificar al presumpte autor, un home de 23 anys amb domicili en la localitat murciana de Cartagena, al qual li constaven altres deu denúncies similars interposades en diferents punts del territori nacional, i per les quals esta persona estava sent buscada per diversos jutjats de les províncies de Granada, València, Osca i Astúries, pesant sobre ell quatre ordres de detenció, sent una d’elles amb manament d’ingrés immediat a la presó.

Els agents a càrrec del dispositiu van tindre d’igual forma coneixement que el presumpte estafador vivia en el domicili amb la seua mare, a la qual també li pesava una ordre de detenció d’un jutjat de València.

Per tot això, el passat 16 de juny, la Guàrdia Civil va detindre a mare i fill, passant a la disposició del Jutjat de 1a Instància i Instrucció núm. 3 de Cartagena, decretant la llibertat amb càrrecs per a la mare i l’ingrés a la presó per al fill.

 

Últimes notícies

Més mitjans contra l’incendi de Tuéjar en activar-se la situació 2 del pla forestal

L’incendi forestal declarat a Tuéjar ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial de Incendis Forestals i a reforçar de manera notable els mitjans aeris i terrestres, inclosa la UME.

La calor torna a colpejar l’interior de València amb 37,6 graus a Xàtiva

Les màximes han pujat fins a 3 graus en punts de l’interior de la província de València, amb 37,6 graus a Xàtiva, segons Aemet. En la ciutat de València el termòmetre també ha pujat fins als 32,3 graus.

Mompó i Pradas tornaran al Congrés per la comissió de la DANA el 28 de setembre

El president de la Diputació de València, Vicente Mompó, i l’exconsellera Salomé Pradas compareixeran de nou el 28 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, dins d’una nova ronda de testimonis sobre la gestió de la tragèdia.

Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Tuéjar

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar ha mobilitzat deu mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres per a intentar la seua extinció.

València tanca 26 col·legis de zones inundables des de les 14 h per alerta taronja

L'Ajuntament de València suspén des de les 14 hores de dimecres les activitats en 26 centres educatius de zones inundables i afectades per la DANA i paralitza també l'esport a l'aire lliure, mercats i actes municipals.

L’oposició exigeix fer públic el dosier sobre Pérez Llorca mentre el PP el resta importància

PSPV i Compromís reclamen conéixer el suposat dosier intern del PP sobre Juanfran Pérez Llorca, mentre el PP el qualifica de xafardeig i Vox apel·la a la presumpció d’innocència.

Exonerats els consellers no executius de Banco de Valencia pel cas Grand Coral

Una vintena de consellers no executius de Banco de Valencia i Bancaja han quedat exonerats en el juí pel cas Grand Coral després que la Fiscalia Anticorrupció i l’Advocacia de l’Estat hagen retirat totes les acusacions. Els principals acusats han admés els fets i han defensat que els consellers només coneixien la informació que els traslladava el comitè de Riscos.

Alerta taronja este dimecres per fortes pluges a la província de València

Emergències ha activat per a este dimecres l’alerta taronja en tota la província de València per fortes pluges i tempestes, amb fins a 80 l/m2 en poques hores i possibilitat de granís de fins a quatre centímetres.