17.8 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Detinguts una mare i un fill per delictes d’estafa a nivell nacional

 

El fill de 23 anys suposadament estafava a víctimes de diversos punts del territori nacional mitjançant pàgines Web i aplicacions mòbils de compravenda de productes usats, on oferia una videoconsola.

Després de rebre l’ingrés bancari de diners mai arribava a enviar-la. Esta persona estava sent buscada per diversos jutjats a nivell nacional i requeia sobre ell un manament d’ingrés a la presó.

El passat dia 29 de maig, una víctima va denunciar en el Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Novelda un delicte d’estafa. Mitjançant una coneguda aplicació mòbil, el venedor d’una videoconsola li havia demanat que, per a realitzar la reserva, li ingressara la quantia de 135 euros en un número de compte bancària, al que el denunciant va accedir sense tornar a tindre notícies del venedor.

Arran d’això, l’Àrea d’Investigació del Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Novelda va iniciar la que van denominar Operació Lev.

Fruit de les investigacions, es va aconseguir identificar al presumpte autor, un home de 23 anys amb domicili en la localitat murciana de Cartagena, al qual li constaven altres deu denúncies similars interposades en diferents punts del territori nacional, i per les quals esta persona estava sent buscada per diversos jutjats de les províncies de Granada, València, Osca i Astúries, pesant sobre ell quatre ordres de detenció, sent una d’elles amb manament d’ingrés immediat a la presó.

Els agents a càrrec del dispositiu van tindre d’igual forma coneixement que el presumpte estafador vivia en el domicili amb la seua mare, a la qual també li pesava una ordre de detenció d’un jutjat de València.

Per tot això, el passat 16 de juny, la Guàrdia Civil va detindre a mare i fill, passant a la disposició del Jutjat de 1a Instància i Instrucció núm. 3 de Cartagena, decretant la llibertat amb càrrecs per a la mare i l’ingrés a la presó per al fill.

 

Últimes notícies

Vivenda revisarà un a un els expedients dels adjudicataris dels Naus a Alacant

Vivenda revisarà 'tots i cada un dels expedients' de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan per a verificar dades i descartar manipulació. La revisió arriba després de la polèmica per adjudicataris amb vincles municipals i es recolzarà en un informe detallat del visat.

Detingut un jove després d’irrompre amb altres dos en una vivenda de València mentres el seu habitant dormia

La Policia Nacional ha detingut a València a un jove de 24 anys per un robatori amb força a casa habitada i lesions comés al costat d'altres dos mentres l'habitant dormia. L'arrestat ha ingressat a la presó i la investigació continua oberta.

Més de 150 intervencions pel vent a Alacant

Policia Local i Speis han atés més de 150 avisos per ratxes que han arribat a 82 km/h, sense ferits. El Cecopal manté mesures i reforça emergències fins a les 19.00.

Morant demana blindar les ajudes a la dependència i més recursos per als ajuntaments

La líder del PSPV-PSOE ha plantejat blindar les ajudes a la dependència en la Comunitat i reforçar els servicis socials municipals. També ha reclamat actuar en vivenda amb topalls al lloguer.

Morant defén que el Govern ha triplicat la inversió ferroviària i prioritza la Rodalia valenciana

Morant ha assegurat que l'Executiu ha passat de 'els mil i escaig milions' en 2018 a 'més de 5.000 milions', amb 1.700 milions per a Rodalia en la Comunitat. Ha advertit de molèsties per obres i ha demanat reflexió davant els efectes del temporal a les platges.

Ratxes de més de 100 km/h assoten l’interior de Castelló i aconseguixen 122 km/h en Fredes

El vent del nord-oest està deixant ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana, amb 122 km/h en Fredes. Aemet activa avís taronja per vent fins al migdia i temporal en la costa.

Vent molt fort a l’interior nord i descens de temperatures este dissabte en la Comunitat Valenciana

Dissabte amb cel poc nuvolós, descens de màximes a l'interior de Castelló i ratxes molt fortes de l'oest a l'interior nord. El diumenge arribarà amb més núvols, pluges febles a l'interior i pujada de la cota de neu.

Un catedràtic de la UPV repetix en el top 100 europeu de dissenyadors de jocs de taula amb un puzle

Gabriel Songel torna a figurar entre els 100 millors dissenyadors europeus de jocs de taula gràcies a un puzle modular de 12 peces. El reconeixement li ha permés participar en la Game Inventors Convention de la Fira del Joguet de Nuremberg 2026.