Detinguts una mare i un fill per delictes d’estafa a nivell nacional

 

El fill de 23 anys suposadament estafava a víctimes de diversos punts del territori nacional mitjançant pàgines Web i aplicacions mòbils de compravenda de productes usats, on oferia una videoconsola.

Després de rebre l’ingrés bancari de diners mai arribava a enviar-la. Esta persona estava sent buscada per diversos jutjats a nivell nacional i requeia sobre ell un manament d’ingrés a la presó.

El passat dia 29 de maig, una víctima va denunciar en el Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Novelda un delicte d’estafa. Mitjançant una coneguda aplicació mòbil, el venedor d’una videoconsola li havia demanat que, per a realitzar la reserva, li ingressara la quantia de 135 euros en un número de compte bancària, al que el denunciant va accedir sense tornar a tindre notícies del venedor.

Arran d’això, l’Àrea d’Investigació del Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Novelda va iniciar la que van denominar Operació Lev.

Fruit de les investigacions, es va aconseguir identificar al presumpte autor, un home de 23 anys amb domicili en la localitat murciana de Cartagena, al qual li constaven altres deu denúncies similars interposades en diferents punts del territori nacional, i per les quals esta persona estava sent buscada per diversos jutjats de les províncies de Granada, València, Osca i Astúries, pesant sobre ell quatre ordres de detenció, sent una d’elles amb manament d’ingrés immediat a la presó.

Els agents a càrrec del dispositiu van tindre d’igual forma coneixement que el presumpte estafador vivia en el domicili amb la seua mare, a la qual també li pesava una ordre de detenció d’un jutjat de València.

Per tot això, el passat 16 de juny, la Guàrdia Civil va detindre a mare i fill, passant a la disposició del Jutjat de 1a Instància i Instrucció núm. 3 de Cartagena, decretant la llibertat amb càrrecs per a la mare i l’ingrés a la presó per al fill.

 

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.