19.4 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Mata al seu bebé per a no pagar la manutenció

Un jove de 19 anys va matar al seu fill d’un any en llançar-lo per un barranc després de colpejar a la seua parella per a llevar-li al xiquet aparentment per a no pagar l’assistència familiar, va informar este dimecres la Fiscalia boliviana.

El succés va ocórrer en el municipi de Colquiri, en el departament de La Paz, quan l’home “va agafar al bebé i el va tirar per un barranc causant-li un trauma cranioencefàlic” que li va ocasionar la mort, va explicar als mitjans la fiscal Verónica Jara.

Segons Jara, la mare del menor, de 20 anys, va declarar que es trobava “pasturant a les seues ovelletes i estava amb el bebé ensenyant-li a caminar” quan va aparéixer el subjecte.

“La mare no deixava que el xiquet fora amb el pare perquè aparentment tindrien problemes d’índole d‘assistència familiar“, però l’home la va colpejar “per a poder llevar-li al menor”, va indicar.

L’home va ser detingut, però va aconseguir fugir quan el portaven la localitat de Quime on havia de declarar davant un fiscal, al final van aconseguir atrapar.

Bolívia ha registrat 15 infanticidis en el que va d’any, a més de 56 feminicidis, ha informat el secretari general de la Fiscalia General de l’Estat, Edwin Quispe.

Últimes notícies

L’esquerra porta al ple la reprovació de Barcala per les vivendes públiques

PSPV-PSOE, Compromís i EU-Podem han registrat una declaració institucional per a reprovar a Luis Barcala per la polèmica adjudicació de VPP. El debat se celebrarà el 26 de febrer.

Gener deixa en la Comunitat Valenciana un mes càlid i humit, amb pluges un 22% per damunt de la mitjana

Gener de 2026 ha sigut càlid i humit en la Comunitat Valenciana: 8,6 °C de mitjana, 0,5 °C sobre la referència, i 53,3 l/m², un 22% més de pluja. Dos temporals van concentrar els majors acumulats i va haver-hi menys hores de sol.

El Jutjat d’Instància 5 assumix la denúncia de Mans Netes per les vivendes públiques d’Alacant

El Tribunal d'Instància número 5 d'Alacant ha rebut per repartiment la denúncia de Mans Netes per presumptes anomalies en les vivendes de protecció pública de la Platja de Sant Joan. L'òrgan serà competent per a investigar i acumular altres quatre denúncies ja en Fiscalia, en un cas que ha provocat dimissions.

Detingut un home pel robatori de desenes de bicicletes i patinets a Torrevieja i el seu entorn

Un home de 45 anys ha sigut detingut pel suposat robatori de desenes de bicicletes i patinets d'alta gamma a Torrevieja i localitats pròximes. En la seua vivenda es van trobar 35 bicicletes, 18 patinets i diversos carregadors; ha quedat en llibertat a l'espera de citació i s'ha demanat col·laboració per a identificar-los.

Tres ferits per fum en un incendi en un pis de Vila-real

Tres persones van ser ateses per inhalació de fum després de l'incendi en l'última planta d'un edifici de Vila-real. El foc es va extingir a mitjanit.

Detingut a Elda per amenaçar i colpejar a un home amb una arma de foc després d’una discussió

Un home de 58 anys ha sigut detingut a Elda després d'amenaçar a un altre amb una pistola de salva i colpejar-li al cap. La Policia va intervindre més armes i munició.

La incidència de grip puja un 75% en la Comunitat Valenciana en l’última setmana

La taxa de grip ascendix a 35,2 casos per 100.000 habitants enfront de 19,8 la setmana prèvia. VRS i el total d'infeccions respiratòries baixen; covid se situa en zero.

La borrasca Nils deixa ratxes de 104 km/h i una nit de 23 graus en la Comunitat Valenciana

El temporal ha disparat el vent i les temperatures: 104 km/h a Atzeneta del Maestrat i fins a 23 graus en diverses localitats, amb rècords nocturns provisionals.