11.6 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Més de dos anys de presó per cremar diferents urbanitzacions en Dénia

 

La Secció Dècima de l’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a dos anys i mig de presó per un delicte d’incendi per imprudència greu amb perill per a la vida, per al que contempla l’atenuant de confessió, a un home que va originar un incendi que va afectar a diferents urbanitzacions i cotxes de Dénia, la Marina Alta (Alacant).

 

A demés, el condemnat haurà d’indemnitzar amb diferents quantitats de diners, fins a 19.000 euros, als afectats. Els fets van passar la vesprada del 5 de juliol de 2014 en un terreny rural situat entre uns camins de Dénia, a on el condemnat portava mesos vivint en una tenda de campanya que havia plantat després de netejar la mala herba d’una part del terreny.

 

Segons relata la sentència, l’home va encendre una foguera per a calfar menjar amb «menyspreu a les normes de cura i prudència», ja que no va tindre en compte la proximitat amb les urbanitzacions habitades, a uns 500 metres, ni les condicions climatològiques que eren de 28,7 graus de temperatura, amb ratxes de vent de 36 quilòmetres per hora i una humitat relativa del 33%.

 

Va cremar la moto de la Policia Local

El vent va propagar ràpidament el foc, que va arribar a urbanitzacions pròximes, a on va ser necessari evacuar a residents i tallar carrers. L’incendi va calcinar el cotxe d’un particular i una moto de la Policia Local de Dénia que els agents havien deixat en un carrer per a tallar la circulació fins a zones afectades pel foc.

 

A demés, les flames van causar danys en elements comuns i en cases de dos urbanitzacions i els jardins d’una casa. La resolució recull que, des d’un primer moment, el condemnat va reconéixer a la Policia Local que havia sigut el causant de l’incendi.

Últimes notícies

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.

Tanquem Cofrents alerta d’un risc creixent en prorrogar la vida de les nuclears

La plataforma ha llançat una campanya contra la pròrroga de les centrals nuclears a Espanya i exigix el seu tancament. Advertix de riscos tècnics creixents i que el model nuclear frena la modernització del sistema