Més de dos anys de presó per cremar diferents urbanitzacions en Dénia

 

La Secció Dècima de l’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a dos anys i mig de presó per un delicte d’incendi per imprudència greu amb perill per a la vida, per al que contempla l’atenuant de confessió, a un home que va originar un incendi que va afectar a diferents urbanitzacions i cotxes de Dénia, la Marina Alta (Alacant).

 

A demés, el condemnat haurà d’indemnitzar amb diferents quantitats de diners, fins a 19.000 euros, als afectats. Els fets van passar la vesprada del 5 de juliol de 2014 en un terreny rural situat entre uns camins de Dénia, a on el condemnat portava mesos vivint en una tenda de campanya que havia plantat després de netejar la mala herba d’una part del terreny.

 

Segons relata la sentència, l’home va encendre una foguera per a calfar menjar amb «menyspreu a les normes de cura i prudència», ja que no va tindre en compte la proximitat amb les urbanitzacions habitades, a uns 500 metres, ni les condicions climatològiques que eren de 28,7 graus de temperatura, amb ratxes de vent de 36 quilòmetres per hora i una humitat relativa del 33%.

 

Va cremar la moto de la Policia Local

El vent va propagar ràpidament el foc, que va arribar a urbanitzacions pròximes, a on va ser necessari evacuar a residents i tallar carrers. L’incendi va calcinar el cotxe d’un particular i una moto de la Policia Local de Dénia que els agents havien deixat en un carrer per a tallar la circulació fins a zones afectades pel foc.

 

A demés, les flames van causar danys en elements comuns i en cases de dos urbanitzacions i els jardins d’una casa. La resolució recull que, des d’un primer moment, el condemnat va reconéixer a la Policia Local que havia sigut el causant de l’incendi.

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.