Més de dos anys de presó per cremar diferents urbanitzacions en Dénia

 

La Secció Dècima de l’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a dos anys i mig de presó per un delicte d’incendi per imprudència greu amb perill per a la vida, per al que contempla l’atenuant de confessió, a un home que va originar un incendi que va afectar a diferents urbanitzacions i cotxes de Dénia, la Marina Alta (Alacant).

 

A demés, el condemnat haurà d’indemnitzar amb diferents quantitats de diners, fins a 19.000 euros, als afectats. Els fets van passar la vesprada del 5 de juliol de 2014 en un terreny rural situat entre uns camins de Dénia, a on el condemnat portava mesos vivint en una tenda de campanya que havia plantat després de netejar la mala herba d’una part del terreny.

 

Segons relata la sentència, l’home va encendre una foguera per a calfar menjar amb «menyspreu a les normes de cura i prudència», ja que no va tindre en compte la proximitat amb les urbanitzacions habitades, a uns 500 metres, ni les condicions climatològiques que eren de 28,7 graus de temperatura, amb ratxes de vent de 36 quilòmetres per hora i una humitat relativa del 33%.

 

Va cremar la moto de la Policia Local

El vent va propagar ràpidament el foc, que va arribar a urbanitzacions pròximes, a on va ser necessari evacuar a residents i tallar carrers. L’incendi va calcinar el cotxe d’un particular i una moto de la Policia Local de Dénia que els agents havien deixat en un carrer per a tallar la circulació fins a zones afectades pel foc.

 

A demés, les flames van causar danys en elements comuns i en cases de dos urbanitzacions i els jardins d’una casa. La resolució recull que, des d’un primer moment, el condemnat va reconéixer a la Policia Local que havia sigut el causant de l’incendi.

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.