Més de dos anys de presó per cremar diferents urbanitzacions en Dénia

 

La Secció Dècima de l’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a dos anys i mig de presó per un delicte d’incendi per imprudència greu amb perill per a la vida, per al que contempla l’atenuant de confessió, a un home que va originar un incendi que va afectar a diferents urbanitzacions i cotxes de Dénia, la Marina Alta (Alacant).

 

A demés, el condemnat haurà d’indemnitzar amb diferents quantitats de diners, fins a 19.000 euros, als afectats. Els fets van passar la vesprada del 5 de juliol de 2014 en un terreny rural situat entre uns camins de Dénia, a on el condemnat portava mesos vivint en una tenda de campanya que havia plantat després de netejar la mala herba d’una part del terreny.

 

Segons relata la sentència, l’home va encendre una foguera per a calfar menjar amb «menyspreu a les normes de cura i prudència», ja que no va tindre en compte la proximitat amb les urbanitzacions habitades, a uns 500 metres, ni les condicions climatològiques que eren de 28,7 graus de temperatura, amb ratxes de vent de 36 quilòmetres per hora i una humitat relativa del 33%.

 

Va cremar la moto de la Policia Local

El vent va propagar ràpidament el foc, que va arribar a urbanitzacions pròximes, a on va ser necessari evacuar a residents i tallar carrers. L’incendi va calcinar el cotxe d’un particular i una moto de la Policia Local de Dénia que els agents havien deixat en un carrer per a tallar la circulació fins a zones afectades pel foc.

 

A demés, les flames van causar danys en elements comuns i en cases de dos urbanitzacions i els jardins d’una casa. La resolució recull que, des d’un primer moment, el condemnat va reconéixer a la Policia Local que havia sigut el causant de l’incendi.

Últimes notícies

La pluja permet estabilitzar l’incendi forestal de Tuéjar després de cremar 835 hectàrees

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar s’ha donat per estabilitzat gràcies a les fortes pluges de la vesprada, després de calcinar 835 hectàrees i amb evacuats que podran tornar a casa prompte.

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.