Huit mesos de presó per usar galls per a baralles clandestines en Paterna

 

El Jutjat Penal número 1 de València ha condemnat a huit mesos de presó a dos veïns de Paterna, en la comarca de l’Horta (València) per un delicte continuat de maltractament animal per descrestar, desplomar i causar un altra classe de danys i d’alteracions a galls que posteriorment eren usats en baralles.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, el jutjat els imposa també una mesura de tractament que els obliga a assistir als dos responsables a un curs de reeducació en institucions penitenciàries en matèria de protecció animal i els inhabilita durant un termini de dos anys i set mesos per a dur a terme qualsevol classe de professió o comerç que tinga relació amb els animals i per a la tinença d’estos com a pena.

 

Els fets es remunten al mes de març de 2019, quan després de rebre un avís per unes baralles de galls que s’estaven produint en este municipi, els agents de la policia van localitzar tres d’estes aus en deplorables condicions psicofísiques, amb atròfia de massa muscular i múltiples lesions com a conseqüència d’haver sigut usades en esta classe de baralles clandestines que es celebren de forma il·legal en diferents localitzacions del territori.

 

Sense tractaments veterinaris

I és que, els ara condemnats havien amputat la cresta dels ocells i la barbeta, elements importants en el seu desenvolupament, els havien afaitat les plomes de l’abdomen, el coll i les extremitats, i esmolat els espolons. Totes estes pràctiques per a preparar-los per a les baralles.

 

Un d’estos galls presentava una fractura incompleta de maxil·lar i lesions en la zona facial i en la base del pic i els altres dos havien perdut el globus ocular esquerre i presentaven dermatitis i una equimosi greu l’altre. A pesar de l’estat lamentable dels animals, els responsables dels fets no els havien facilitat cap tractament veterinari.

 

Com a conseqüència del succeït, la Fiscalia de Medi Ambient sol·licitava inicialment un any de presó, però després de l’acord de conformitat conseguit este dijous, els acusats han acceptat huit mesos i la mesura de tractament.

Últimes notícies

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.

Obres d’emergència al tram urbà del riu Magre a Utiel després de la DANA

El Consell ha avalat la declaració d’emergència per reparar amb 4,7 milions el tram urbà del riu Magre al seu pas per Utiel, molt afectat per la DANA del 29 d’octubre de 2024, i millorar-ne el funcionament hidràulic.