Huit mesos de presó per usar galls per a baralles clandestines en Paterna

 

El Jutjat Penal número 1 de València ha condemnat a huit mesos de presó a dos veïns de Paterna, en la comarca de l’Horta (València) per un delicte continuat de maltractament animal per descrestar, desplomar i causar un altra classe de danys i d’alteracions a galls que posteriorment eren usats en baralles.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, el jutjat els imposa també una mesura de tractament que els obliga a assistir als dos responsables a un curs de reeducació en institucions penitenciàries en matèria de protecció animal i els inhabilita durant un termini de dos anys i set mesos per a dur a terme qualsevol classe de professió o comerç que tinga relació amb els animals i per a la tinença d’estos com a pena.

 

Els fets es remunten al mes de març de 2019, quan després de rebre un avís per unes baralles de galls que s’estaven produint en este municipi, els agents de la policia van localitzar tres d’estes aus en deplorables condicions psicofísiques, amb atròfia de massa muscular i múltiples lesions com a conseqüència d’haver sigut usades en esta classe de baralles clandestines que es celebren de forma il·legal en diferents localitzacions del territori.

 

Sense tractaments veterinaris

I és que, els ara condemnats havien amputat la cresta dels ocells i la barbeta, elements importants en el seu desenvolupament, els havien afaitat les plomes de l’abdomen, el coll i les extremitats, i esmolat els espolons. Totes estes pràctiques per a preparar-los per a les baralles.

 

Un d’estos galls presentava una fractura incompleta de maxil·lar i lesions en la zona facial i en la base del pic i els altres dos havien perdut el globus ocular esquerre i presentaven dermatitis i una equimosi greu l’altre. A pesar de l’estat lamentable dels animals, els responsables dels fets no els havien facilitat cap tractament veterinari.

 

Com a conseqüència del succeït, la Fiscalia de Medi Ambient sol·licitava inicialment un any de presó, però després de l’acord de conformitat conseguit este dijous, els acusats han acceptat huit mesos i la mesura de tractament.

Últimes notícies

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.

Deting per agredir i retenir la seua parella a València després que ella demanara ajuda

La Policia Local de València ha detingut de matinada un home acusat de maltractar i retenir la seua parella al domicili. La víctima va avisar una amiga per missatges i quatre agents han resultat ferits lleus en la intervenció.

Elias Valtonen es marca un objectiu clar amb el Valencia Basket

L’aler finés Elias Valtonen ha sigut presentat amb el Valencia Basket amb un contracte no garantit i ha deixat clar que el seu gran objectiu és quedar-se al club fins a final de temporada. El jugador afronta el repte d’aconseguir fitxa definitiva i d’estrenar-se en l’Eurolliga de la mà de l’equip taronja.

Processen 38 persones pel cas Azud, entre elles l’exnúmero dos de Rita Barberá

El Jutjat d’Instrucció 13 de València ha tancat la instrucció del cas Azud amb 38 processats, inclosos Alfonso Grau i el cunyat de Rita Barberá, José Corbín, per presumptes comissions il·lícites.