Huit mesos de presó per usar galls per a baralles clandestines en Paterna

 

El Jutjat Penal número 1 de València ha condemnat a huit mesos de presó a dos veïns de Paterna, en la comarca de l’Horta (València) per un delicte continuat de maltractament animal per descrestar, desplomar i causar un altra classe de danys i d’alteracions a galls que posteriorment eren usats en baralles.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, el jutjat els imposa també una mesura de tractament que els obliga a assistir als dos responsables a un curs de reeducació en institucions penitenciàries en matèria de protecció animal i els inhabilita durant un termini de dos anys i set mesos per a dur a terme qualsevol classe de professió o comerç que tinga relació amb els animals i per a la tinença d’estos com a pena.

 

Els fets es remunten al mes de març de 2019, quan després de rebre un avís per unes baralles de galls que s’estaven produint en este municipi, els agents de la policia van localitzar tres d’estes aus en deplorables condicions psicofísiques, amb atròfia de massa muscular i múltiples lesions com a conseqüència d’haver sigut usades en esta classe de baralles clandestines que es celebren de forma il·legal en diferents localitzacions del territori.

 

Sense tractaments veterinaris

I és que, els ara condemnats havien amputat la cresta dels ocells i la barbeta, elements importants en el seu desenvolupament, els havien afaitat les plomes de l’abdomen, el coll i les extremitats, i esmolat els espolons. Totes estes pràctiques per a preparar-los per a les baralles.

 

Un d’estos galls presentava una fractura incompleta de maxil·lar i lesions en la zona facial i en la base del pic i els altres dos havien perdut el globus ocular esquerre i presentaven dermatitis i una equimosi greu l’altre. A pesar de l’estat lamentable dels animals, els responsables dels fets no els havien facilitat cap tractament veterinari.

 

Com a conseqüència del succeït, la Fiscalia de Medi Ambient sol·licitava inicialment un any de presó, però després de l’acord de conformitat conseguit este dijous, els acusats han acceptat huit mesos i la mesura de tractament.

Últimes notícies

Cauen 77 detinguts en Espanya d’una macroxarxa de tràfic de migrants i drogues al Mediterrani

Una operació internacional ha desmantellat una de les majors xarxes de tràfic de migrants, drogues i armes al Mediterrani, amb 77 detinguts en Espanya i ramificacions en la Comunitat Valenciana.

Mor un home de 56 anys en l’incendi d’una vivenda a Alberic

Un home de 56 anys ha mort en l’incendi de la vivenda on vivia a Alberic. Altres cinc persones han sigut ateses per inhalació de fum i ansietat.

Avís groc per tronades, pedra i calor extrema en comarques de València i Castelló este divendres

Aemet ha activat per a este divendres l’avís groc per fortes tronades amb pedra a l’interior de Castelló i nord de València, i per temperatures de fins a 36 graus al litoral sud de València.

Xàfecs forts en l’interior de Castelló este dissabte i calor intensa

Este dissabte continuen els xàfecs amb tronades en l’interior nord de Castelló, que poden ser forts, amb temperatures encara molt altes al sud del golf de València.

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.
FILMOTECA D'ESTIU