Huit mesos de presó per usar galls per a baralles clandestines en Paterna

 

El Jutjat Penal número 1 de València ha condemnat a huit mesos de presó a dos veïns de Paterna, en la comarca de l’Horta (València) per un delicte continuat de maltractament animal per descrestar, desplomar i causar un altra classe de danys i d’alteracions a galls que posteriorment eren usats en baralles.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, el jutjat els imposa també una mesura de tractament que els obliga a assistir als dos responsables a un curs de reeducació en institucions penitenciàries en matèria de protecció animal i els inhabilita durant un termini de dos anys i set mesos per a dur a terme qualsevol classe de professió o comerç que tinga relació amb els animals i per a la tinença d’estos com a pena.

 

Els fets es remunten al mes de març de 2019, quan després de rebre un avís per unes baralles de galls que s’estaven produint en este municipi, els agents de la policia van localitzar tres d’estes aus en deplorables condicions psicofísiques, amb atròfia de massa muscular i múltiples lesions com a conseqüència d’haver sigut usades en esta classe de baralles clandestines que es celebren de forma il·legal en diferents localitzacions del territori.

 

Sense tractaments veterinaris

I és que, els ara condemnats havien amputat la cresta dels ocells i la barbeta, elements importants en el seu desenvolupament, els havien afaitat les plomes de l’abdomen, el coll i les extremitats, i esmolat els espolons. Totes estes pràctiques per a preparar-los per a les baralles.

 

Un d’estos galls presentava una fractura incompleta de maxil·lar i lesions en la zona facial i en la base del pic i els altres dos havien perdut el globus ocular esquerre i presentaven dermatitis i una equimosi greu l’altre. A pesar de l’estat lamentable dels animals, els responsables dels fets no els havien facilitat cap tractament veterinari.

 

Com a conseqüència del succeït, la Fiscalia de Medi Ambient sol·licitava inicialment un any de presó, però després de l’acord de conformitat conseguit este dijous, els acusats han acceptat huit mesos i la mesura de tractament.

Últimes notícies

Ford Almussafes reprén la producció amb més calma gràcies a l’aliança amb Geely

La planta de Ford a Almussafes ha tornat hui a produir vehicles després de les vacacions d’agost, amb un ambient de més tranquil·litat per l’aliança estratègica amb Geely i la reactivació de la negociació de l’Acord per l’Electrificació 2030.

Detingut un matrimoni per furtar joies a ancians que ella cuidava a la Safor

La Guàrdia Civil ha detingut una parella a la Safor per furtar joies en cases de persones majors dependents, aprofitant la faena d’ella com a cuidadora domiciliària. El marit presumptament venia les peces en establiments de compra i venda d’or.

Un escriptor d’Alacant farà sis etapes del Camí de Santiago vestit de legionari romà

Miguel Fornera, jove escriptor d’Altea, recorrerà del 5 al 10 de setembre unes sis etapes del Camí de Santiago, uns 110 quilòmetres, vestit com un legionari romà del segle I dC i acompanyat d’un xicotet grup també caracteritzat d’època.

L’1 de setembre arriba amb núvols i oratge més fresc en la Comunitat Valenciana

El primer dia de setembre arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, poc risc de pluja febla amb fang al sud i màximes en descens o sense canvis. Dimarts farà més calor i augmenta el risc de tronades a l’interior de Castelló.

PLD Space alça 288 milions per a industrialitzar el coet Miura 5

PLD Space ha ampliat la seua ronda de finançament Sèrie C amb 108 milions addicionals, fins als 288 milions, per impulsar la industrialització del coet Miura 5 i l’inici de les operacions comercials.

Tallada l’A-3 cap a València per l’incendi d’un vehicle a Requena

L’A-3 roman tallada en sentit València a l’altura de Requena des de les 05.41 hores per l’incendi d’un vehicle, amb desviament per la N-III.

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.