15.7 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Huit mesos de presó per usar galls per a baralles clandestines en Paterna

 

El Jutjat Penal número 1 de València ha condemnat a huit mesos de presó a dos veïns de Paterna, en la comarca de l’Horta (València) per un delicte continuat de maltractament animal per descrestar, desplomar i causar un altra classe de danys i d’alteracions a galls que posteriorment eren usats en baralles.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, el jutjat els imposa també una mesura de tractament que els obliga a assistir als dos responsables a un curs de reeducació en institucions penitenciàries en matèria de protecció animal i els inhabilita durant un termini de dos anys i set mesos per a dur a terme qualsevol classe de professió o comerç que tinga relació amb els animals i per a la tinença d’estos com a pena.

 

Els fets es remunten al mes de març de 2019, quan després de rebre un avís per unes baralles de galls que s’estaven produint en este municipi, els agents de la policia van localitzar tres d’estes aus en deplorables condicions psicofísiques, amb atròfia de massa muscular i múltiples lesions com a conseqüència d’haver sigut usades en esta classe de baralles clandestines que es celebren de forma il·legal en diferents localitzacions del territori.

 

Sense tractaments veterinaris

I és que, els ara condemnats havien amputat la cresta dels ocells i la barbeta, elements importants en el seu desenvolupament, els havien afaitat les plomes de l’abdomen, el coll i les extremitats, i esmolat els espolons. Totes estes pràctiques per a preparar-los per a les baralles.

 

Un d’estos galls presentava una fractura incompleta de maxil·lar i lesions en la zona facial i en la base del pic i els altres dos havien perdut el globus ocular esquerre i presentaven dermatitis i una equimosi greu l’altre. A pesar de l’estat lamentable dels animals, els responsables dels fets no els havien facilitat cap tractament veterinari.

 

Com a conseqüència del succeït, la Fiscalia de Medi Ambient sol·licitava inicialment un any de presó, però després de l’acord de conformitat conseguit este dijous, els acusats han acceptat huit mesos i la mesura de tractament.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Domingo amb cels buidats i pujada general de les temperatures

El diumenge arriba amb estabilitat per altes pressions, sense pluges i amb un ascens general de les temperatures. Hi haurà calitja a Canàries i boires matinals en diverses zones.

Un home ha resultat ferit en caure al fossat d’una tomba mentres reparava una làpida a Torrevieja

Un home ha caigut uns tres metres al fossat d'una tomba quan reparava una làpida en el cementeri de Torrevieja. Va ser rescatat amb escala i matalàs de buit i traslladat a l'hospital

Castro advertix: no és el millor moment per a mesurar-se al Barça

El tècnic del Llevant va alertar que el Barça arriba més concentrat després d'una derrota. Va detallar un pla per a minimitzar pèrdues, defendre junts i atacar els espais.

Corberán veu a la plantilla en un moment de forma i ambició molt positius

El tècnic del València va afirmar que l'equip arriba amb bona forma i ambició abans de visitar al Vila-real. Va insistir en la necessitat de sumar malgrat la rivalitat regional.

Pedri, al rescat d’un Barcelona tocat davant un Llevant que somia amb fer història

Pedri està recuperat i el Barcelona busca redreçar el rumb davant un Llevant penúltim que mai ha puntuat al Camp Nou. El dol, el diumenge a les 16.15 hores.

Dos morts en un xoc entre dos cotxes i una motocicleta a Los Montesinos

Dos persones han mort este dissabte en la CV-945, a l'altura del quilòmetre 5,8 de Los Montesinos, després d'un abast entre dos turismes i una motocicleta. Un home de 63 anys ha resultat ferit per policontusiones i ha sigut traslladat a l'Hospital Vega Baixa.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Tres hòmens han sigut detinguts i han ingressat a la presó per enviar càpsules seques de cascall a diverses províncies i als Estats Units. La Guàrdia Civil ha intervingut 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete després d'interceptar paquets en l'aeroport d'Alacant-Elx.

Dos anys de l’incendi de Campanar: la reconstrucció de l’edifici avança cap a la seua recta final

En el segon aniversari, el bloc de Campanar seguix en rehabilitació integral després del desenrunament i amb millores previstes en seguretat i eficiència. La comunitat commemora a les víctimes i confia a tornar a la fi d'any.