El mòbil de Tomás Gimeno clau en la investigació de les xiquetes desaparegudes

 

La cerca de les xicotetes Anna i Olivia continua i té en suspens a tota Espanya, que pateix pensant com es trobaren i desitjant que estiguen sanes i estàlvies. Segueix sense haver-hi rastre de les menors, desaparegudes fa cinc setmanes juntament amb el seu pare, Tomás Gimeno, després de les intenses cerques per part de les autoritats, que ara se centren en els últims moviments del seu mòbil per a tractar d’esclarir els fets.

Així, els investigadors han rastrejat el mòbil de Tomás Gimeno per a analitzar els seus últims moviments, entre ells l’última crida amb la seua exmuller, la matinada de la desaparició. El senyal del seu telèfon es va perdre de manera brusca, la qual cosa fa sospitar que podria haver caigut a la mar i no haver sigut apagat deliberadament per ell mateix.

Estan utilitzant la mateixa tècnica d’estudi que es va fer amb el mòbil de la jove Diana Quer abans de recuperar-ho de la ria. Aqueix estudi de la pèrdua de cobertura sobtada del terminal és vital i pot ser clau per a donar amb el parador de les xicotetes.

Mentre segueixen els rastrejos enfront del ‘puertito de Güimar’ a la recerca d’alguna pista que ajude a donar amb les xiquetes, els investigadors han traçat un pla que el vaixell està complint.

L’àrea de cerca, delimitada pel geoposicionament del mòbil

 

De moment, la cerca se centra en una àrea d’unes deu milles quadrades, enfront del litoral de Santa Cruz de Tenerife, que el vaixell de l’Institut Espanyol d’Oceanografia ve rastrejant des de diumenge passat.
La zona, acordada per Guàrdia Civil i personal del vaixell, és la delimitada pel geoposicionament del mòbil del pare de les xiquetes, Tomás Antonio G.C., qui es va fer a la mar en dos ocasions en la nit del 27 d’abril, quan se li va perdre el rastre.

Últimes notícies

Dijous amb màximes molt altes al prelitoral de València i ruixats al nord

La Comunitat Valenciana viurà este dijous un dia calorós, amb màximes molt altes al prelitoral de València i possibles ruixats forts amb tempesta a l’interior del terç nord.

El professorat en vaga mou l’acampada de la plaça de la Mare de Déu per a facilitar el Corpus

L’acampada indefinida de professors a la plaça de la Mare de Déu de València es reubica uns metres per a facilitar els preparatius i actes del Corpus, però anuncia que diumenge tornarà a ocupar l’espai alliberat.

El professorat valencià encadena 19 dies lectius de vaga sense avançar en la negociació

La vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic valencià arriba als 19 dies lectius amb noves manifestacions a València i Alacant, acampada a la plaça de la Verge i sense que Educació haja représ la negociació amb tots els sindicats.

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.