El mòbil de Tomás Gimeno clau en la investigació de les xiquetes desaparegudes

 

La cerca de les xicotetes Anna i Olivia continua i té en suspens a tota Espanya, que pateix pensant com es trobaren i desitjant que estiguen sanes i estàlvies. Segueix sense haver-hi rastre de les menors, desaparegudes fa cinc setmanes juntament amb el seu pare, Tomás Gimeno, després de les intenses cerques per part de les autoritats, que ara se centren en els últims moviments del seu mòbil per a tractar d’esclarir els fets.

Així, els investigadors han rastrejat el mòbil de Tomás Gimeno per a analitzar els seus últims moviments, entre ells l’última crida amb la seua exmuller, la matinada de la desaparició. El senyal del seu telèfon es va perdre de manera brusca, la qual cosa fa sospitar que podria haver caigut a la mar i no haver sigut apagat deliberadament per ell mateix.

Estan utilitzant la mateixa tècnica d’estudi que es va fer amb el mòbil de la jove Diana Quer abans de recuperar-ho de la ria. Aqueix estudi de la pèrdua de cobertura sobtada del terminal és vital i pot ser clau per a donar amb el parador de les xicotetes.

Mentre segueixen els rastrejos enfront del ‘puertito de Güimar’ a la recerca d’alguna pista que ajude a donar amb les xiquetes, els investigadors han traçat un pla que el vaixell està complint.

L’àrea de cerca, delimitada pel geoposicionament del mòbil

 

De moment, la cerca se centra en una àrea d’unes deu milles quadrades, enfront del litoral de Santa Cruz de Tenerife, que el vaixell de l’Institut Espanyol d’Oceanografia ve rastrejant des de diumenge passat.
La zona, acordada per Guàrdia Civil i personal del vaixell, és la delimitada pel geoposicionament del mòbil del pare de les xiquetes, Tomás Antonio G.C., qui es va fer a la mar en dos ocasions en la nit del 27 d’abril, quan se li va perdre el rastre.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.