Mor als 95 anys Concha Hidalgo, actriu coneguda de ‘La que se avecina’ i ‘Aída’

Imagen de la actriz Concha Hidalgo en su papel en Aída

Concha Hidalgo en ‘Aída’ | Cedida

 

Dol en el món de la televisió. Este dilluns ha mort Concha Hidalgo, actriu de dos de les sèries còmiques de més èxit dels últims temps, com són ‘Aída’ o ‘La que se avecina’.  A part, havia participat en pel·lícules com «La meitat del cel» o «Els fantasmes de Goya». Hidalgo ha mort hui als 95 anys, segons ha informat l’Acadèmia de Cinema.

 

També la seua agència d’actors Kuranda ha lamentat en el seu compte de Twitter la pèrdua de la intèrpret, una dona que «va dedicar tota la seua vida a la interpretació. El nostre condol als seus fills, familiars i amics».

 

Enterrament a la sèrie 'La que se avecina'

Enterrament a la sèrie ‘La que se avecina’ | Telecinco

 

Hauria complit 96 anys la setmana que ve

Nascuda a Logronyo el 13 de desembre de 1923, l’actriu de cinema, teatre i televisió hauria complit la setmana que ve 96 anys. Hidalgo deixa una llarga llista d’obres, des de textos clàssics, com ‘La casa de Bernarda Alba’, ‘Fuenteovejuna’ o ‘Romeu i Julieta’, al teatre a participacions en les sèries més populars de la televisió, com ‘El comissari’, ‘Águila Roja’, ‘Aída’ o ‘La que se avecina’, o pel·lícules com ‘Ocells de paper’, ‘Matador’ i ‘La meitat del cel’.

 

En la ficció protagonitzada per Carmen Machi, Concha Hidalgo interpretava Donya Emilia, una dona a la què els seus fills i néts abanadonaren després de la mort del seu marit i que es guanyava la vida fent truites en un bar, tot i que es guanyava quasi tot en les màquines del bar. A ‘Aída’, l’actriu va participar en quatre episodis, mentres que en ‘La que se avecina’ va intepretar a ‘Milagritos’, una iaia d’una residència de gent gran que tenia una trobada amb el personatge d’Amador, amb la cèlebre frase «Mira, Milagritos, ¡toma salami!»

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU