Mor als 95 anys Concha Hidalgo, actriu coneguda de ‘La que se avecina’ i ‘Aída’

Imagen de la actriz Concha Hidalgo en su papel en Aída

Concha Hidalgo en ‘Aída’ | Cedida

 

Dol en el món de la televisió. Este dilluns ha mort Concha Hidalgo, actriu de dos de les sèries còmiques de més èxit dels últims temps, com són ‘Aída’ o ‘La que se avecina’.  A part, havia participat en pel·lícules com «La meitat del cel» o «Els fantasmes de Goya». Hidalgo ha mort hui als 95 anys, segons ha informat l’Acadèmia de Cinema.

 

També la seua agència d’actors Kuranda ha lamentat en el seu compte de Twitter la pèrdua de la intèrpret, una dona que «va dedicar tota la seua vida a la interpretació. El nostre condol als seus fills, familiars i amics».

 

Enterrament a la sèrie 'La que se avecina'

Enterrament a la sèrie ‘La que se avecina’ | Telecinco

 

Hauria complit 96 anys la setmana que ve

Nascuda a Logronyo el 13 de desembre de 1923, l’actriu de cinema, teatre i televisió hauria complit la setmana que ve 96 anys. Hidalgo deixa una llarga llista d’obres, des de textos clàssics, com ‘La casa de Bernarda Alba’, ‘Fuenteovejuna’ o ‘Romeu i Julieta’, al teatre a participacions en les sèries més populars de la televisió, com ‘El comissari’, ‘Águila Roja’, ‘Aída’ o ‘La que se avecina’, o pel·lícules com ‘Ocells de paper’, ‘Matador’ i ‘La meitat del cel’.

 

En la ficció protagonitzada per Carmen Machi, Concha Hidalgo interpretava Donya Emilia, una dona a la què els seus fills i néts abanadonaren després de la mort del seu marit i que es guanyava la vida fent truites en un bar, tot i que es guanyava quasi tot en les màquines del bar. A ‘Aída’, l’actriu va participar en quatre episodis, mentres que en ‘La que se avecina’ va intepretar a ‘Milagritos’, una iaia d’una residència de gent gran que tenia una trobada amb el personatge d’Amador, amb la cèlebre frase «Mira, Milagritos, ¡toma salami!»

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.