21 C
València
Dimarts, 21 octubre, 2025

Mor als 95 anys Concha Hidalgo, actriu coneguda de ‘La que se avecina’ i ‘Aída’

Imagen de la actriz Concha Hidalgo en su papel en Aída

Concha Hidalgo en ‘Aída’ | Cedida

 

Dol en el món de la televisió. Este dilluns ha mort Concha Hidalgo, actriu de dos de les sèries còmiques de més èxit dels últims temps, com són ‘Aída’ o ‘La que se avecina’.  A part, havia participat en pel·lícules com «La meitat del cel» o «Els fantasmes de Goya». Hidalgo ha mort hui als 95 anys, segons ha informat l’Acadèmia de Cinema.

 

També la seua agència d’actors Kuranda ha lamentat en el seu compte de Twitter la pèrdua de la intèrpret, una dona que «va dedicar tota la seua vida a la interpretació. El nostre condol als seus fills, familiars i amics».

 

Enterrament a la sèrie 'La que se avecina'

Enterrament a la sèrie ‘La que se avecina’ | Telecinco

 

Hauria complit 96 anys la setmana que ve

Nascuda a Logronyo el 13 de desembre de 1923, l’actriu de cinema, teatre i televisió hauria complit la setmana que ve 96 anys. Hidalgo deixa una llarga llista d’obres, des de textos clàssics, com ‘La casa de Bernarda Alba’, ‘Fuenteovejuna’ o ‘Romeu i Julieta’, al teatre a participacions en les sèries més populars de la televisió, com ‘El comissari’, ‘Águila Roja’, ‘Aída’ o ‘La que se avecina’, o pel·lícules com ‘Ocells de paper’, ‘Matador’ i ‘La meitat del cel’.

 

En la ficció protagonitzada per Carmen Machi, Concha Hidalgo interpretava Donya Emilia, una dona a la què els seus fills i néts abanadonaren després de la mort del seu marit i que es guanyava la vida fent truites en un bar, tot i que es guanyava quasi tot en les màquines del bar. A ‘Aída’, l’actriu va participar en quatre episodis, mentres que en ‘La que se avecina’ va intepretar a ‘Milagritos’, una iaia d’una residència de gent gran que tenia una trobada amb el personatge d’Amador, amb la cèlebre frase «Mira, Milagritos, ¡toma salami!»

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Dates semblants i un patró comú: les quatre grans danes de València

En set dècades, quatre episodis de gota freda van colpejar la província de València quasi sempre a la fi d'octubre i amb un patró similar. 1987 manté el rècord diari i 2024 va batre marques d'intensitat horària, en sis i en dotze hores.

Detingut a Elx un home de 38 anys amb una pistola carregada en un cotxe de lloguer

La Policia Local va interceptar en Carrús un cotxe de lloguer amb matrícula estrangera i va trobar una pistola amb un projectil en la recambra. El conductor, de 38 anys i nacionalitat lituana, va ser arrestat i lloc a disposició judicial mentres s'investiga l'origen de l'arma.

Bonaire passa de símbol de la tragèdia a motor de la recuperació econòmica

Un any després de la dana, el centre d'Aldaia opera a ple rendiment, supera xifres prèvies i prepara una ampliació de 10.000 m² després de modernitzar infraestructures i protocols.

Folgado recorda la riuada a Torrent i urgix actuar en els barrancs de la Horteta i del Pedrís

A punt de complir-se un any de la riuada del 29 d'octubre de 2024, l'alcaldessa de Torrent rememora la imatge d'ones en el barranc de la Horteta. Reclama obres en la Horteta i el Pedrís i sistemes d'avís per a previndre nous episodis.

Un any després de la dana: la casa reconstruïda de Paiporta continua freda i sense records

Un any després de la riuada del 29 d'octubre, la família de Mari Carmen ha alçat la seua vivenda, però la falta de records i la por mantenen la ferida oberta.

Un familiar d’una desapareguda per la DANA confia a recuperar les restes i iniciar el dol

A un any de les inundacions, l'oncle d'Elizabeth Gil manté l'esperança de trobar les seues restes i reclama que es depuren responsabilitats. La família seguix sense poder acomiadar-se d'ella.

Detingut un home de 49 anys per agredir a la seua parella a Cullera

La Guàrdia Civil arresta a un home de 49 anys per una agressió a la seua parella a Cullera. La dona, de 48 anys, roman hospitalitzada i no hi havia denúncies prèvies.

Detingut un home de 49 anys per agredir a la seua parella a Cullera (València)

Un home de 49 anys ha sigut detingut per agredir a la seua parella a Cullera. La dona, de 48, està hospitalitzada i no constaven denúncies prèvies ni registre en VioGén.