Mor als 95 anys Concha Hidalgo, actriu coneguda de ‘La que se avecina’ i ‘Aída’

Imagen de la actriz Concha Hidalgo en su papel en Aída

Concha Hidalgo en ‘Aída’ | Cedida

 

Dol en el món de la televisió. Este dilluns ha mort Concha Hidalgo, actriu de dos de les sèries còmiques de més èxit dels últims temps, com són ‘Aída’ o ‘La que se avecina’.  A part, havia participat en pel·lícules com «La meitat del cel» o «Els fantasmes de Goya». Hidalgo ha mort hui als 95 anys, segons ha informat l’Acadèmia de Cinema.

 

També la seua agència d’actors Kuranda ha lamentat en el seu compte de Twitter la pèrdua de la intèrpret, una dona que «va dedicar tota la seua vida a la interpretació. El nostre condol als seus fills, familiars i amics».

 

Enterrament a la sèrie 'La que se avecina'

Enterrament a la sèrie ‘La que se avecina’ | Telecinco

 

Hauria complit 96 anys la setmana que ve

Nascuda a Logronyo el 13 de desembre de 1923, l’actriu de cinema, teatre i televisió hauria complit la setmana que ve 96 anys. Hidalgo deixa una llarga llista d’obres, des de textos clàssics, com ‘La casa de Bernarda Alba’, ‘Fuenteovejuna’ o ‘Romeu i Julieta’, al teatre a participacions en les sèries més populars de la televisió, com ‘El comissari’, ‘Águila Roja’, ‘Aída’ o ‘La que se avecina’, o pel·lícules com ‘Ocells de paper’, ‘Matador’ i ‘La meitat del cel’.

 

En la ficció protagonitzada per Carmen Machi, Concha Hidalgo interpretava Donya Emilia, una dona a la què els seus fills i néts abanadonaren després de la mort del seu marit i que es guanyava la vida fent truites en un bar, tot i que es guanyava quasi tot en les màquines del bar. A ‘Aída’, l’actriu va participar en quatre episodis, mentres que en ‘La que se avecina’ va intepretar a ‘Milagritos’, una iaia d’una residència de gent gran que tenia una trobada amb el personatge d’Amador, amb la cèlebre frase «Mira, Milagritos, ¡toma salami!»

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mercadona obri el seu supermercat número 72 a Portugal amb una nova botiga en Covilhã

Mercadona reforça la seua expansió a Portugal amb l'obertura del seu supermercat número 72 en Covilhã, primera botiga en el districte de Castelo Branco i generadora de 65 ocupacions indefinides.

El Consell negocia amb els sindicats un nou model de teletreball en l’Administració valenciana

La Generalitat ha presentat als sindicats una proposta per a renovar la regulació del teletreball en l'Administració valenciana, amb l'objectiu de fer-la més àgil, flexible i menys burocràtica.

La romeria de la Santa Faç serà Bé d’Interés Cultural immaterial després de la decisió del Consell

El Consell aprovarà este divendres la declaració de la romeria de la Santa Faç com a Bé d'Interés Cultural immaterial, la qual cosa reforçarà la seua protecció, reconeixement institucional i accés a ajudes públiques, en un context de tensions polítiques a Alacant per la gestió de vivendes públiques.

Catalá reclama que la policia autonòmica assumisca els mesuraments de soroll en els festivals de València

L'alcaldessa de València insistix que la sentència sobre contaminació acústica a la Ciutat de les Arts i les Ciències ha de complir-se i proposa que els mesuraments les realitze la policia autonòmica, mentres es desplacen esdeveniments a nous recintes.

Metges valencians convoquen una asseguda i manifestació a València el 29 d’abril

Els metges de la Comunitat Valenciana convoquen una setmana de vaga del 27 al 30 d'abril que inclou una asseguda i manifestació a València el dia 29 per a reclamar millores laborals i assistencials.

Pedro Martínez prioritza quedar el més amunt possible i evita fer travesses en l’Eurolliga

Pedro Martínez insistix que el València Basket ha de barallar per acabar el més amunt possible en la fase regular de l'Eurolliga i rebutja triar rival per als quarts de final.

El València Basket tanca la fase regular de l’Eurolliga a Bòsnia amb el treball fet

El València Basket afronta a Bòsnia davant el Dubai un tancament de fase regular de l'Eurolliga sense urgències classificatòries, ja amb el bitllet directe a quarts i avantatge de pista assegurats.

Catalá defén que l’agenda de Marí Olano és pública i es compromet a entregar tota la documentació

María José Catalá assegura que l'agenda del regidor José Marí Olano és pública i reitera que l'Ajuntament entregarà a la Fiscalia Anticorrupció tota la documentació sobre la recol·locació de personal investigada.