Mor Arcadi Oliveres després d’una llarga malaltia

Arcadi Oliveres ha mort als 75 anys. L’activista i economista català ha mort este dimarts, 6 d’abril, després que a finals del mes de gener d’este 2021, anunciés que patia un càncer en estat molt avançat i que els metges li donassen pocs mesos de vida. Oliveres va fer de professor d’Economia Aplicada la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i va presidir durant 13 anys Justícia i Pau. També ha sigut el president de la Fundació Universitat Internacional de la Pau.

 

«Amb la tristesa pel moment, l’alegria per allò viscut i l’agraïment per l’amor rebut, la família Oliveres Künzi us comuniquem que l’Arcadi Oliveres ha mort aquest migdia. Agraïm profundament les mostres d’afecte rebudes i que han permès celebrar la vida», ha escrit la seva família a Twitter. 

Oliveres ha publicat els llibres Un altre món, Contra la fam i la guerra, Diguem prou! Indignació i respostes a un sistema malalt, o El meu camí cap a la utopia. Segons el ‘Diari ARA’, Angle Editorial prepara: Paraules d’Arcadi. Què he après del món i com podem actuar. El que serà un llibre homenatge a la seua figura. 

 

Cal destacar que Arcadi Oliveres va ser, l’any 2013, un dels propulsors del ‘procés constituent’. Ja que va apostar per l’autodeterminació lligada a una societat diferent i igualitària. «Ens hem il·lusionat massa, ens hem precipitat perquè hem vist la independència a tocar, cosa que pels de la meua edat, ja va bé», va dir sobre la independència. 

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.