Mor Arcadi Oliveres després d’una llarga malaltia

Arcadi Oliveres ha mort als 75 anys. L’activista i economista català ha mort este dimarts, 6 d’abril, després que a finals del mes de gener d’este 2021, anunciés que patia un càncer en estat molt avançat i que els metges li donassen pocs mesos de vida. Oliveres va fer de professor d’Economia Aplicada la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i va presidir durant 13 anys Justícia i Pau. També ha sigut el president de la Fundació Universitat Internacional de la Pau.

 

«Amb la tristesa pel moment, l’alegria per allò viscut i l’agraïment per l’amor rebut, la família Oliveres Künzi us comuniquem que l’Arcadi Oliveres ha mort aquest migdia. Agraïm profundament les mostres d’afecte rebudes i que han permès celebrar la vida», ha escrit la seva família a Twitter. 

Oliveres ha publicat els llibres Un altre món, Contra la fam i la guerra, Diguem prou! Indignació i respostes a un sistema malalt, o El meu camí cap a la utopia. Segons el ‘Diari ARA’, Angle Editorial prepara: Paraules d’Arcadi. Què he après del món i com podem actuar. El que serà un llibre homenatge a la seua figura. 

 

Cal destacar que Arcadi Oliveres va ser, l’any 2013, un dels propulsors del ‘procés constituent’. Ja que va apostar per l’autodeterminació lligada a una societat diferent i igualitària. «Ens hem il·lusionat massa, ens hem precipitat perquè hem vist la independència a tocar, cosa que pels de la meua edat, ja va bé», va dir sobre la independència. 

Últimes notícies

Quasi 3.000 consultes en els Punts Violeta dels festivals este estiu

Els Punts Violeta impulsats per la Generalitat en festivals de música de les tres províncies han atés 2.746 consultes, sobretot d’informació i assessorament per a prevenir agressions sexuals. La secretaria autonòmica d’Igualtat destaca el paper dissuasiu i de coordinació d’estos espais segurs en grans esdeveniments.

Setze atesos per inhalació de fum en un incendi en una vivenda de Silla

Setze persones, entre elles dos menors i una major de 70 anys, han sigut ateses per inhalació de fum i ansietat després d’un incendi esta matinada en una vivenda de Silla. Dos hòmens han sigut traslladats a l’Hospital La Fe de València.

València renova 24.000 m² de voreres i elimina barreres per als vianants

València ha destinat més de 5 milions d’euros entre 2023 i 2026 a millorar l’accessibilitat per als vianants, renovant 24.000 m² de voreres i executant 247 guals adaptats.

Detingudes quatre persones d’un clan familiar per un tiroteig a Paterna

La Policia Nacional ha detingut a Paterna quatre membres d’un mateix clan familiar, tres hòmens i una dona, per un tiroteig al barri de la Coma el passat mes de març.

La Fe lidera un gran projecte europeu per a aplicar la intel·ligència artificial al càncer

L’IIS La Fe de València coordinarà científicament SCOPE-AI, un dels principals projectes europeus per a validar i aplicar la intel·ligència artificial en oncologia. El programa testarà 15 solucions d’IA en huit hospitals del continent amb un pressupost de 20,6 milions d’euros.

València blinda el Museu de la Ciutat per a rebre més de 200 obres de Sorolla

L’Ajuntament de València ha destinat quasi 292.000 euros a reforçar vigilància, càmeres i detecció d’incendis al Palau del Marqués de Campo, seu del Museu de la Ciutat, davant l’arribada de més de 200 obres de Joaquín Sorolla procedents de la Hispanic Society of America.

Alacant es prepara per a construir fins a 44.900 vivendes en 25 anys

El nou Pla General Estructural d’Alacant calcula que la ciutat podrà arribar als 470.000 habitants en 25 anys i reserva sòl per a alçar fins a 44.900 vivendes noves. El document aposta també per nous barris, equipaments sanitaris i universitaris, zones verdes i connexions de transport amb Elx.

Cauen a Alacant per una trama de gossos amb orelles i rabo amputats il·legalment

La Guàrdia Civil ha detingut 14 persones i n'investiga 6 més per una xarxa que venia gossos amb orelles i rabo amputats il·legalment i documentació falsa des d'un criador d'Alacant amb activitat internacional.