Mor Arcadi Oliveres després d’una llarga malaltia

Arcadi Oliveres ha mort als 75 anys. L’activista i economista català ha mort este dimarts, 6 d’abril, després que a finals del mes de gener d’este 2021, anunciés que patia un càncer en estat molt avançat i que els metges li donassen pocs mesos de vida. Oliveres va fer de professor d’Economia Aplicada la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i va presidir durant 13 anys Justícia i Pau. També ha sigut el president de la Fundació Universitat Internacional de la Pau.

 

«Amb la tristesa pel moment, l’alegria per allò viscut i l’agraïment per l’amor rebut, la família Oliveres Künzi us comuniquem que l’Arcadi Oliveres ha mort aquest migdia. Agraïm profundament les mostres d’afecte rebudes i que han permès celebrar la vida», ha escrit la seva família a Twitter. 

Oliveres ha publicat els llibres Un altre món, Contra la fam i la guerra, Diguem prou! Indignació i respostes a un sistema malalt, o El meu camí cap a la utopia. Segons el ‘Diari ARA’, Angle Editorial prepara: Paraules d’Arcadi. Què he après del món i com podem actuar. El que serà un llibre homenatge a la seua figura. 

 

Cal destacar que Arcadi Oliveres va ser, l’any 2013, un dels propulsors del ‘procés constituent’. Ja que va apostar per l’autodeterminació lligada a una societat diferent i igualitària. «Ens hem il·lusionat massa, ens hem precipitat perquè hem vist la independència a tocar, cosa que pels de la meua edat, ja va bé», va dir sobre la independència. 

Últimes notícies

El PSPV exigeix la dimissió de Mazón per un escrit sobre la DANA que qualifica d’insultant

El síndic del PSPV, José Muñoz, ha titlat d’insultant i indignant l’escrit que Carlos Mazón ha remés al jutjat sobre la DANA i li ha reclamat que dimitisca com a diputat, renuncie a l’aforament i entregue el registre de cridades.

Dos detinguts per estafar 76.000 euros a una dona major d’Altea amb la banca digital

La Guàrdia Civil ha detingut una dona de 22 anys i un home de 33 per estafar més de 76.000 euros a una veïna de 72 anys d’Altea, després de suplantar la seua identitat i accedir a la seua banca digital.

Roy Revivo fa història com a primer futbolista israelià de l’Elx

El lateral esquerre Roy Revivo, fitxat en l’últim dia de mercat, s’ha convertit en el primer jugador israelià que defensa la samarreta de l’Elx en 103 anys d’història.

Ingressen a presó quatre detinguts per robatoris en vivendes habitades amb la tècnica de l’‘impresioning’

Quatre hòmens d’origen georgià han ingressat en presó provisional després que la Policia Nacional haja desarticulat a València una cèl·lula d’una banda itinerant especialitzada en robatoris en vivendes habitades mitjançant la tècnica de l’‘impresioning’. Els agents els han detingut in fraganti quan es disposaven a cometre nous robatoris i han intervingut ferramentes, joies i més de 13.000 euros en efectiu.

Villena crearà una comissió per a aclarir les responsabilitats pel robatori del Tresor

El ple de Villena ha aprovat per unanimitat crear una comissió municipal per a analitzar l’origen del MUVI i les seues mesures de seguretat després del robatori exprés del Tresor de Villena. L’alcalde també ha sol·licitat un informe per a determinar qui és el responsable de la guarda i custòdia de la col·lecció.

Hereu reclama normalitzar al més prompte possible la vida a Ceuta i esquiva valorar el paper de Marroc

El ministre d'Indústria i Turisme, Jordi Hereu, ha defensat a Castelló que la prioritat ara és recuperar la normalitat social, econòmica i urbana a Ceuta, i ha evitat pronunciar-se sobre l'informe policial que apunta a una possible implicació de Marroc en l'entrada massiva de migrants.

Hereu exigix més sensibilitat de Brussel·les amb la ceràmica de Castelló

El ministre Jordi Hereu ha demanat a la Comissió Europea un ‘benchmark’ específic per a la indústria ceràmica i ha reclamat més sensibilitat amb l’impacte de les seues decisions sobre un sector clau per a Castelló.

Veïns d’Alacant criden a manifestar-se contra el model turístic el 19 de setembre

Diverses plataformes de vivenda d’Alacant han convocat per al 19 de setembre una manifestació contra el model turístic actual i per una ciutat més habitable. Critiquen la precarietat laboral i l’encariment de la vivenda que, segons afirmen, genera el monocultiu turístic.