Mor Arcadi Oliveres després d’una llarga malaltia

Ejemplo de shortcode con estilo
Arcadi Oliveres ha mort als 75 anys. L’activista i economista català ha mort este dimarts, 6 d’abril, després que a finals del mes de gener d’este 2021, anunciés que patia un càncer en estat molt avançat i que els metges li donassen pocs mesos de vida. Oliveres va fer de professor d’Economia Aplicada la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i […]

Arcadi Oliveres ha mort als 75 anys. L’activista i economista català ha mort este dimarts, 6 d’abril, després que a finals del mes de gener d’este 2021, anunciés que patia un càncer en estat molt avançat i que els metges li donassen pocs mesos de vida. Oliveres va fer de professor d’Economia Aplicada la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i va presidir durant 13 anys Justícia i Pau. També ha sigut el president de la Fundació Universitat Internacional de la Pau.

 

«Amb la tristesa pel moment, l’alegria per allò viscut i l’agraïment per l’amor rebut, la família Oliveres Künzi us comuniquem que l’Arcadi Oliveres ha mort aquest migdia. Agraïm profundament les mostres d’afecte rebudes i que han permès celebrar la vida», ha escrit la seva família a Twitter. 

Oliveres ha publicat els llibres Un altre món, Contra la fam i la guerra, Diguem prou! Indignació i respostes a un sistema malalt, o El meu camí cap a la utopia. Segons el ‘Diari ARA’, Angle Editorial prepara: Paraules d’Arcadi. Què he après del món i com podem actuar. El que serà un llibre homenatge a la seua figura. 

 

Cal destacar que Arcadi Oliveres va ser, l’any 2013, un dels propulsors del ‘procés constituent’. Ja que va apostar per l’autodeterminació lligada a una societat diferent i igualitària. «Ens hem il·lusionat massa, ens hem precipitat perquè hem vist la independència a tocar, cosa que pels de la meua edat, ja va bé», va dir sobre la independència. 

Últimes notícies

Noves ajudes psicosocials per a les víctimes de la DANA del 29 d’octubre

La Generalitat ha ampliat els programes d’atenció psicosocial a mitjà i llarg termini per a víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024, amb especial focus en xiquets, jóvens i col·lectius vulnerables. Les noves mesures inclouen tallers, formació i reforç de les xarxes comunitàries.

Les empreses de la Comunitat rebran 57,2 milions per costos d’emissions de CO2

El Ministeri d’Indústria i Turisme ha aprovat ajudes per 600 milions per a compensar costos elèctrics per emissions de CO2, dels quals 57,2 milions aniran a 67 instal·lacions de 48 empreses de la Comunitat Valenciana.

L’ocupació estrangera bate rècord en la Comunitat Valenciana amb 443.000 afiliats

La Comunitat Valenciana ha assolit 443.158 afiliats estrangers a la Seguretat Social de mitjana en setembre, un 21,75 % més que fa un any, impulsats pel procés extraordinari de regularització.

València exhibirà més de 200 obres de Sorolla des de 2027 amb un acord fins a 15 anys

La Generalitat ha formalitzat amb la Hispanic Society Museum & Library el contracte d’arrendament que permetrà exhibir a València més de 200 obres de Joaquín Sorolla a partir de febrer de 2027, amb una vigència màxima de 15 anys i un cost anual d’1,15 milions d’euros.

L’IPC puja fins al 4,8 % en la Comunitat Valenciana al setembre i se situa lleugerament per davall de la mitjana estatal

La inflació anual ha arribat al 4,8 % al setembre en la Comunitat Valenciana, una dècima menys que la mitjana estatal, impulsada sobretot per transport i vivenda.

El Valencia Basket busca alçar el vol en l’Euroliga davant el Maccabi al Roig Arena

El Valencia Basket rep este dijous el Maccabi Tel Aviv al Roig Arena en la sisena jornada de l’Euroliga, només dos dies després de deixar escapar 28 punts d’avantatge contra Olympiacos i encaixar la primera derrota europea del curs.

Comesaña celebra la victòria del Vila-real i reivindica que es mereixien guanyar en Champions

El migcampista del Vila-real Santi Comesaña afirma que l’equip es mereixia tornar a guanyar en Champions després del 3-1 contra el Nàpols, trencant una ratxa de huit partits sense triomfs en la competició.

Fer Niño afronta un Villarreal-Elx especial per al seu passat groguet

Fer Niño, màxim golejador de l’Elx amb cinc gols, assegura que deu gran part de la seua carrera al Villarreal i qualifica d’especial el duel de dissabte a La Cerámica, on es va formar com a futbolista professional.