Mor Arcadi Oliveres després d’una llarga malaltia

Ejemplo de shortcode con estilo
Arcadi Oliveres ha mort als 75 anys. L’activista i economista català ha mort este dimarts, 6 d’abril, després que a finals del mes de gener d’este 2021, anunciés que patia un càncer en estat molt avançat i que els metges li donassen pocs mesos de vida. Oliveres va fer de professor d’Economia Aplicada la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i […]

Arcadi Oliveres ha mort als 75 anys. L’activista i economista català ha mort este dimarts, 6 d’abril, després que a finals del mes de gener d’este 2021, anunciés que patia un càncer en estat molt avançat i que els metges li donassen pocs mesos de vida. Oliveres va fer de professor d’Economia Aplicada la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i va presidir durant 13 anys Justícia i Pau. També ha sigut el president de la Fundació Universitat Internacional de la Pau.

 

«Amb la tristesa pel moment, l’alegria per allò viscut i l’agraïment per l’amor rebut, la família Oliveres Künzi us comuniquem que l’Arcadi Oliveres ha mort aquest migdia. Agraïm profundament les mostres d’afecte rebudes i que han permès celebrar la vida», ha escrit la seva família a Twitter. 

Oliveres ha publicat els llibres Un altre món, Contra la fam i la guerra, Diguem prou! Indignació i respostes a un sistema malalt, o El meu camí cap a la utopia. Segons el ‘Diari ARA’, Angle Editorial prepara: Paraules d’Arcadi. Què he après del món i com podem actuar. El que serà un llibre homenatge a la seua figura. 

 

Cal destacar que Arcadi Oliveres va ser, l’any 2013, un dels propulsors del ‘procés constituent’. Ja que va apostar per l’autodeterminació lligada a una societat diferent i igualitària. «Ens hem il·lusionat massa, ens hem precipitat perquè hem vist la independència a tocar, cosa que pels de la meua edat, ja va bé», va dir sobre la independència. 

Últimes notícies

La dana deixa 10.000 euros per empresa i fins a 15.000 per vehicle

El Consell ha aprovat 20 milions d’euros per a empreses afectades i vehicles sinistrats per la dana Adam. Les sol·licituds es podran presentar del 2 de novembre de 2026 a l’1 de febrer de 2027.

Pradas defensa que no hi haja imputats en la causa de la dana

Salomé Pradas considera que ningú hauria d’estar investigat penalment per la gestió de la dana del 29 d’octubre de 2024. Les fonts pròximes a l’exconsellera reclamen que s’examine també la vigilància del barranc del Poio.

Rayo-Elche serà d’alt risc després dels incidents de Vallecas

El partit d’este dissabte a Vallecas tindrà un dispositiu de seguretat reforçat, després de la suspensió de l’anterior encontre del Rayo. Martín Anselmi ha demanat a LaLiga una mesura exemplar si es repetixen els incidents.

Detenen 27 persones per explotar sexualment dones en pisos ocupats

La Guàrdia Civil ha detingut 27 persones per obligar dones captades amb enganys a prostituir-se. La banda també ocupava vivendes i traficava amb drogues.

Catalá encapçalarà la candidatura del PP per València el 29-N

María José Catalá ha acceptat encapçalar la candidatura del PP al Congrés per València en les generals del 29 de novembre. Mantindrà l’alcaldia de la ciutat.

El Valencia incorpora 100 millones tras vender el 42% a Pitchwise

Peter Lim ha venut el 42% del Valencia a Pitchwise Holdings, que aportarà 100 milions d’euros de capital immediat. El club manté Lim com a accionista majoritari.

La Comunitat Valenciana suma 6.576 víctimes de violència de gènere

La Comunitat Valenciana ha registrat 6.576 víctimes i 7.284 denúncies per violència de gènere entre abril i juny de 2026. València ha comptabilitzat 3.152 denúncies i 2.799 víctimes.

Hércules B-Vall de Uxó, el partit més destacat de la jornada en Tercera

Hércules B i Vall de Uxó, quart i tercer classificats, protagonitzen el duel principal de la huitena jornada del grup VI. La jornada arriba després dels ajornaments per les alertes meteorològiques.