Mor decapitat un home després de ser atropellat el seu vaixell per un ferri

Aquest dimarts, cap a les 23.30 hores, es va produir un accident en el port d’Eivissa, en el qual va morir un home decapitat en ser atropellada la seua embarcació per un ferri de passatgers que cobreix la línia entre Eivissa i Formentera.

 

Segons ha confirmat la Guàrdia Civil, el que cobreix el trajecte entre les dues illes, el Formentera Direct, va atropellar una embarcació particular en la qual anaven dos tripulants, tots dos de nacionalitat espanyola, ha informat Salvament Marítim.

 

Un dels dos passatgers va morir en l’acte i el segon va ser rescatat de l’aigua amb ferides per la barca auxiliar del Formentera Direct. El cos sense vida i les restes de l’embarcació sinistrada van ser traslladats al port eivissenc i llocs a la disposició de la Guàrdia Civil i el mèdic forense.

 

Aquest dimecres, el Grup d’Activitats Subaquàtiques (GEAS) de la Guàrdia Civil realitzarà en el port eivissenc labors de cerca de la resta de l’embarcació i del cap del mort.

 

Entorn de les 23.30 hores, Salvament Marítim va rebre un avís del 112 sobre una col·lisió entre embarcacions. Un particular que es trobava en la muralla de Dalt Vila a Eivissa va alertar al servei d’emergències que havia escoltat una col·lisió i que sentia crits.

Van localitzar el cos decapitat de la víctima

Quasi al mateix temps, el ferri de Baleària va avisar que havia patit una col·lisió i que estava descendint la seua embarcació per a rescatar a persones que podrien estar en l’aigua.

 

Salvament Marítim va mobilitzar l’embarcació Salvamar Acrux, al vaixell dels pràctics del port d’Eivissa, i a un iot que entrava al port en aqueix moment. Al cap de deu minuts de la col·lisió, el Formentera Direct va informar que havia rescatat a una de les persones amb ferides i que l’havia traslladada a terra.

 

40 minuts després, l’embarcació Salvamar Acrux va localitzar el cos decapitat de l’altre tripulant. Ara, les autoritats investiguen si el vaixell sinistrat va complir amb el Reglament Internacional per a previndre els abordatges (RIPA). Des de Salvament Marítim han demanat que es faça un «estricte compliment» d’aquest reglament, sobretot quan es tracta de navegació en canals estrets, com les entrades i eixides dels ports.

Últimes notícies

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.