15.3 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

Mor decapitat un home després de ser atropellat el seu vaixell per un ferri

Aquest dimarts, cap a les 23.30 hores, es va produir un accident en el port d’Eivissa, en el qual va morir un home decapitat en ser atropellada la seua embarcació per un ferri de passatgers que cobreix la línia entre Eivissa i Formentera.

 

Segons ha confirmat la Guàrdia Civil, el que cobreix el trajecte entre les dues illes, el Formentera Direct, va atropellar una embarcació particular en la qual anaven dos tripulants, tots dos de nacionalitat espanyola, ha informat Salvament Marítim.

 

Un dels dos passatgers va morir en l’acte i el segon va ser rescatat de l’aigua amb ferides per la barca auxiliar del Formentera Direct. El cos sense vida i les restes de l’embarcació sinistrada van ser traslladats al port eivissenc i llocs a la disposició de la Guàrdia Civil i el mèdic forense.

 

Aquest dimecres, el Grup d’Activitats Subaquàtiques (GEAS) de la Guàrdia Civil realitzarà en el port eivissenc labors de cerca de la resta de l’embarcació i del cap del mort.

 

Entorn de les 23.30 hores, Salvament Marítim va rebre un avís del 112 sobre una col·lisió entre embarcacions. Un particular que es trobava en la muralla de Dalt Vila a Eivissa va alertar al servei d’emergències que havia escoltat una col·lisió i que sentia crits.

Van localitzar el cos decapitat de la víctima

Quasi al mateix temps, el ferri de Baleària va avisar que havia patit una col·lisió i que estava descendint la seua embarcació per a rescatar a persones que podrien estar en l’aigua.

 

Salvament Marítim va mobilitzar l’embarcació Salvamar Acrux, al vaixell dels pràctics del port d’Eivissa, i a un iot que entrava al port en aqueix moment. Al cap de deu minuts de la col·lisió, el Formentera Direct va informar que havia rescatat a una de les persones amb ferides i que l’havia traslladada a terra.

 

40 minuts després, l’embarcació Salvamar Acrux va localitzar el cos decapitat de l’altre tripulant. Ara, les autoritats investiguen si el vaixell sinistrat va complir amb el Reglament Internacional per a previndre els abordatges (RIPA). Des de Salvament Marítim han demanat que es faça un “estricte compliment” d’aquest reglament, sobretot quan es tracta de navegació en canals estrets, com les entrades i eixides dels ports.

Últimes notícies

Guia Repsol premia a quatre restaurants pel seu lideratge en sostenibilitat

Guia Repsol ha distingit amb el Sol Sostenible a Ricard Camarena, Els Moles, Ansils i Tram pel seu treball respectuós amb el medi ambient. La distinció busca crear referents en cada categoria de la guia.

Banda de València, volteig de campanes i pirotècnia celebraran els 600 anys del Micalet

La plaça de la Reina acollirà el diumenge 8 de febrer un concert de la Banda Simfònica Municipal amb 'L'Obertura 1812', volteig del Micalet i pirotècnia. La cita commemora la finalització de la torre en 1426 i s'emmarca a València Music City.

Compromís impulsa una campanya per a defendre que la vivenda és un dret, no un negoci

Compromís ha llançat una campanya en la Comunitat Valenciana per a situar la vivenda com a dret i no com a negoci, amb accions al carrer i un paquet de mesures. La coalició reclama valentia política i proposa limitar lloguers, ampliar el parc públic i regular els pisos turístics.

El PP reclama en Les Corts agilitzar el pagament de les ajudes per la DANA

El PP ha registrat en Les Corts una iniciativa perquè el Govern agilitze els pagaments de les ajudes per la DANA del 29 d'octubre de 2024. La formació sosté que només s'ha abonat el 8% i exigix desbloquejar els fons europeus.

Diana Morant acusa a Martínez Mus de mentir sobre la Rodalia valenciana

Diana Morant ha acusat a Vicente Martínez Mus d'usar la hipèrbole i la mentida en criticar el Pla de Rodalia. Ha defés 1.700 milions d'inversió i una execució superior al 80%.

La Generalitat denuncia que el Pla de Rodalia va tancar 2025 amb només un 38% d’obres executades

El Consell xifra en un 38% l'execució del Pla de Rodalia 2017-2025 i reclama culminar les obres, definir un nou pla i reforçar servicis pel 'col·lapse' de la C3.

La Generalitat detecta falta de dades en expedients d’adjudicataris de VPP a Alacant

La Generalitat ha trobat documentació incompleta en part dels 140 expedients d'adjudicataris de VPP a la Platja de Sant Joan. Revisarà cas per cas i estudia mesures per a evitar irregularitats i possibles especulacions.

Pérez Llorca destaca a Berlín el lideratge del sector agroalimentari valencià després del rècord d’exportacions

La Comunitat Valenciana ha batut en 2025 el seu rècord exportador agroalimentari amb 10.197 milions. Des de Fruit Logistica, Pérez Llorca ha defés ajudes i regles justes.