Mor decapitat un home després de ser atropellat el seu vaixell per un ferri

Aquest dimarts, cap a les 23.30 hores, es va produir un accident en el port d’Eivissa, en el qual va morir un home decapitat en ser atropellada la seua embarcació per un ferri de passatgers que cobreix la línia entre Eivissa i Formentera.

 

Segons ha confirmat la Guàrdia Civil, el que cobreix el trajecte entre les dues illes, el Formentera Direct, va atropellar una embarcació particular en la qual anaven dos tripulants, tots dos de nacionalitat espanyola, ha informat Salvament Marítim.

 

Un dels dos passatgers va morir en l’acte i el segon va ser rescatat de l’aigua amb ferides per la barca auxiliar del Formentera Direct. El cos sense vida i les restes de l’embarcació sinistrada van ser traslladats al port eivissenc i llocs a la disposició de la Guàrdia Civil i el mèdic forense.

 

Aquest dimecres, el Grup d’Activitats Subaquàtiques (GEAS) de la Guàrdia Civil realitzarà en el port eivissenc labors de cerca de la resta de l’embarcació i del cap del mort.

 

Entorn de les 23.30 hores, Salvament Marítim va rebre un avís del 112 sobre una col·lisió entre embarcacions. Un particular que es trobava en la muralla de Dalt Vila a Eivissa va alertar al servei d’emergències que havia escoltat una col·lisió i que sentia crits.

Van localitzar el cos decapitat de la víctima

Quasi al mateix temps, el ferri de Baleària va avisar que havia patit una col·lisió i que estava descendint la seua embarcació per a rescatar a persones que podrien estar en l’aigua.

 

Salvament Marítim va mobilitzar l’embarcació Salvamar Acrux, al vaixell dels pràctics del port d’Eivissa, i a un iot que entrava al port en aqueix moment. Al cap de deu minuts de la col·lisió, el Formentera Direct va informar que havia rescatat a una de les persones amb ferides i que l’havia traslladada a terra.

 

40 minuts després, l’embarcació Salvamar Acrux va localitzar el cos decapitat de l’altre tripulant. Ara, les autoritats investiguen si el vaixell sinistrat va complir amb el Reglament Internacional per a previndre els abordatges (RIPA). Des de Salvament Marítim han demanat que es faça un «estricte compliment» d’aquest reglament, sobretot quan es tracta de navegació en canals estrets, com les entrades i eixides dels ports.

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.