Mor decapitat un home després de ser atropellat el seu vaixell per un ferri

Aquest dimarts, cap a les 23.30 hores, es va produir un accident en el port d’Eivissa, en el qual va morir un home decapitat en ser atropellada la seua embarcació per un ferri de passatgers que cobreix la línia entre Eivissa i Formentera.

 

Segons ha confirmat la Guàrdia Civil, el que cobreix el trajecte entre les dues illes, el Formentera Direct, va atropellar una embarcació particular en la qual anaven dos tripulants, tots dos de nacionalitat espanyola, ha informat Salvament Marítim.

 

Un dels dos passatgers va morir en l’acte i el segon va ser rescatat de l’aigua amb ferides per la barca auxiliar del Formentera Direct. El cos sense vida i les restes de l’embarcació sinistrada van ser traslladats al port eivissenc i llocs a la disposició de la Guàrdia Civil i el mèdic forense.

 

Aquest dimecres, el Grup d’Activitats Subaquàtiques (GEAS) de la Guàrdia Civil realitzarà en el port eivissenc labors de cerca de la resta de l’embarcació i del cap del mort.

 

Entorn de les 23.30 hores, Salvament Marítim va rebre un avís del 112 sobre una col·lisió entre embarcacions. Un particular que es trobava en la muralla de Dalt Vila a Eivissa va alertar al servei d’emergències que havia escoltat una col·lisió i que sentia crits.

Van localitzar el cos decapitat de la víctima

Quasi al mateix temps, el ferri de Baleària va avisar que havia patit una col·lisió i que estava descendint la seua embarcació per a rescatar a persones que podrien estar en l’aigua.

 

Salvament Marítim va mobilitzar l’embarcació Salvamar Acrux, al vaixell dels pràctics del port d’Eivissa, i a un iot que entrava al port en aqueix moment. Al cap de deu minuts de la col·lisió, el Formentera Direct va informar que havia rescatat a una de les persones amb ferides i que l’havia traslladada a terra.

 

40 minuts després, l’embarcació Salvamar Acrux va localitzar el cos decapitat de l’altre tripulant. Ara, les autoritats investiguen si el vaixell sinistrat va complir amb el Reglament Internacional per a previndre els abordatges (RIPA). Des de Salvament Marítim han demanat que es faça un «estricte compliment» d’aquest reglament, sobretot quan es tracta de navegació en canals estrets, com les entrades i eixides dels ports.

Últimes notícies

Transport públic més barat fins a finals de 2026: el Consell allarga els descomptes

El Consell ha acordat prorrogar fins al 31 de desembre de 2026 les reduccions temporals de tarifes en el transport públic autonòmic, amb gratuïtat per als menors de 15 anys i descomptes importants per a jóvens i abonats.

La detecció d’amiant encarisix la demolició del CEIP Orba d’Alfafar en quasi 82.000 euros

La demolició del CEIP Orba d’Alfafar, afectat per la DANA, ha incrementat el seu cost en 81.770 euros per l’aparició de grans quantitats de fibrocement amb amiant durant les obres.

Rebaixa de l’IRPF i ajudes a empreses familiars en la nova llei d’Acompanyament 2026

El Consell ha aprovat la llei d’Acompanyament als pressupostos de 2026, que inclou una rebaixa de l’IRPF autonòmic i canvis fiscals per a facilitar el relleu generacional en les empreses familiars.

Brancou Badio s’acosta a eixir del València Basket rumb al Panathinaikos

Brancou Badio té molt avançat el seu traspàs del València Basket al Panathinaikos, que estaria disposat a pagar la clàusula de rescissió. El club taronja també podria perdre altres peces com Jean Montero, Sergio De Larrea, Jaime Pradilla o Kam Taylor.

Arcadi España apuja la pressió a Pérez Llorca perquè negocie la nova financiació autonòmica

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, a asseure’s a negociar el nou model de financiació autonòmica i li ha demanat que no busque excuses. El ministre ha defensat que la proposta del Govern central oferix 3.669 milions a la Comunitat Valenciana, enfront dels 1.782 milions que reclama el Consell.

El Lucentum reforça el perímetre amb l’islandés Kristinn Pálsson

El Lucentum Alicante ha incorporat l’escolta-aler islandés Kristinn Pálsson, internacional absolut, com a segon jugador confirmat per a la pròxima temporada en Primera FEB.

Arcadi Espanya reafirma la confiança en la Justícia tot i veure decisions poc comprensibles

El ministre d’Hisenda, Arcadi Espanya, defensa la seua confiança plena en la Justícia i en les forces de seguretat, però considera difícil d’entendre decisions com la retirada del passaport a Begoña Gómez i alerta del qüestionament del procés electoral.

Quasi 39.500 persones han passat per les Unitats de Conductes Addictives en 2025

Les 39 Unitats de Conductes Addictives de Sanitat han atés 39.418 persones i han fet 454.018 consultes en 2025. L’alcohol concentra el 38 % dels tractaments, seguit de la cocaïna i el cànnabis.