Mor el duc d’Edimburg, marit d’Isabel II, als 99 anys

El duc d’Edimburg ha mort este divendres als 99 anys. El duc d’Edimburg es trobava al castell de Windsor després d’haver estat ingressat a l’hospital fa a penes un mes. Fa escassos minuts Buckingham Palace comunicava la notícia via comunicat oficial: “És amb profund pesar que Sa Majestat la Reina ha anunciat la mort del seu estimat espòs, Sa altesa Reial el Príncep Felip, Duc d’Edimburg. Sa altesa Reial va morir pacíficament este matí al Castell de Windsor”.

 

 

A punt de complir els 100 anys el juny vinent, Felipe, qui va nàixer com a príncep de Grècia i després va adoptar el cognom Mountbatten, deixa vídua a la sobirana del Regne Unit després de més de 73 anys de matrimoni, quatre fills en comú, huit nets i onze besnets, dos d’ells en camí.

Va ser el 17 de febrer quan el duc d’Edimburg va ingressar a l’hospital Edward VII, però l’1 de març el marit de la reina Isabel l’abandonava després d’haver estat allí durant quasi dos setmanes per a ser admés en l’St. Bartholomew´s Hospital. Allí no sols va seguir amb la medicació que se li administrava per a tractar la infecció de la qual Buckingham informava el principi, sinó que a més se li van fer diferents proves per a detectar una afecció cardíaca preexistent.

Este és el motiu pel qual va ser traslladat de centre, ja que l’St. Barth Hospital és un dels principals del país especialitzats en cardiologia. Cal recordar que ja en 2011 va ser tractat per a solucionar-li el bloqueig d’una artèria coronària, la qual cosa podria fer que l’equip mèdic estiga especialment preocupat pel seu cor.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.