Mor el duc d’Edimburg, marit d’Isabel II, als 99 anys

El duc d’Edimburg ha mort este divendres als 99 anys. El duc d’Edimburg es trobava al castell de Windsor després d’haver estat ingressat a l’hospital fa a penes un mes. Fa escassos minuts Buckingham Palace comunicava la notícia via comunicat oficial: «És amb profund pesar que Sa Majestat la Reina ha anunciat la mort del seu estimat espòs, Sa altesa Reial el Príncep Felip, Duc d’Edimburg. Sa altesa Reial va morir pacíficament este matí al Castell de Windsor».

 

 

A punt de complir els 100 anys el juny vinent, Felipe, qui va nàixer com a príncep de Grècia i després va adoptar el cognom Mountbatten, deixa vídua a la sobirana del Regne Unit després de més de 73 anys de matrimoni, quatre fills en comú, huit nets i onze besnets, dos d’ells en camí.

Va ser el 17 de febrer quan el duc d’Edimburg va ingressar a l’hospital Edward VII, però l’1 de març el marit de la reina Isabel l’abandonava després d’haver estat allí durant quasi dos setmanes per a ser admés en l’St. Bartholomew´s Hospital. Allí no sols va seguir amb la medicació que se li administrava per a tractar la infecció de la qual Buckingham informava el principi, sinó que a més se li van fer diferents proves per a detectar una afecció cardíaca preexistent.

Este és el motiu pel qual va ser traslladat de centre, ja que l’St. Barth Hospital és un dels principals del país especialitzats en cardiologia. Cal recordar que ja en 2011 va ser tractat per a solucionar-li el bloqueig d’una artèria coronària, la qual cosa podria fer que l’equip mèdic estiga especialment preocupat pel seu cor.

Últimes notícies

A presó un jove per robatoris violents a dones majors a Sueca

La Guàrdia Civil ha detingut a Sueca un jove de 28 anys, ja en presó provisional, per diversos robatoris violents de joies a dones d’edat avançada. Un altre home, de 44 anys, ha sigut arrestat per receptació i estafa en relació amb la venda de les peces sostretes.

Alerta groga per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València i el litoral sud

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor a l’interior de la província de València i el seu litoral sud, on s’esperen fins a 38 graus abans de dos dies encara més calorosos.

Oratge calorós a València i possibles ruixats a l’interior nord esta vesprada

El dimarts estarà marcat per cels poc ennuvolats, calor significativa a l’interior i litoral de València i alguns ruixats al nord interior. Dimecres la calor s’intensificarà i podria arribar als 41 o 42 graus en punts de València i Alacant.

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.