Mor el duc d’Edimburg, marit d’Isabel II, als 99 anys

El duc d’Edimburg ha mort este divendres als 99 anys. El duc d’Edimburg es trobava al castell de Windsor després d’haver estat ingressat a l’hospital fa a penes un mes. Fa escassos minuts Buckingham Palace comunicava la notícia via comunicat oficial: “És amb profund pesar que Sa Majestat la Reina ha anunciat la mort del seu estimat espòs, Sa altesa Reial el Príncep Felip, Duc d’Edimburg. Sa altesa Reial va morir pacíficament este matí al Castell de Windsor”.

 

 

A punt de complir els 100 anys el juny vinent, Felipe, qui va nàixer com a príncep de Grècia i després va adoptar el cognom Mountbatten, deixa vídua a la sobirana del Regne Unit després de més de 73 anys de matrimoni, quatre fills en comú, huit nets i onze besnets, dos d’ells en camí.

Va ser el 17 de febrer quan el duc d’Edimburg va ingressar a l’hospital Edward VII, però l’1 de març el marit de la reina Isabel l’abandonava després d’haver estat allí durant quasi dos setmanes per a ser admés en l’St. Bartholomew´s Hospital. Allí no sols va seguir amb la medicació que se li administrava per a tractar la infecció de la qual Buckingham informava el principi, sinó que a més se li van fer diferents proves per a detectar una afecció cardíaca preexistent.

Este és el motiu pel qual va ser traslladat de centre, ja que l’St. Barth Hospital és un dels principals del país especialitzats en cardiologia. Cal recordar que ja en 2011 va ser tractat per a solucionar-li el bloqueig d’una artèria coronària, la qual cosa podria fer que l’equip mèdic estiga especialment preocupat pel seu cor.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Segell de Patrimoni Europeu a la Nau reconeix el llegat valencià en l’humanisme europeu

La Nau de València rep el Segell de Patrimoni Europeu com a primer enclavament de la Comunitat, un reconeixement al seu paper històric en l'humanisme i la construcció cultural d'Europa.

Empat vibrant entre Elx i Atlètic després d’una primera part plena d’alternatives

Elx i Atlètic de Madrid firmen un empat 2-2 en un dol molt obert, amb remuntada local, doblet de Nico González i mitja hora de joc colchonero en inferioritat numèrica.

Un accident de camió provoca una gran apagada a Requena i Utiel i deixa sense llum a 14.000 usuaris

Un accident de camió a la província d'Albacete ha danyat una línia de molt alta tensió de 132 kV i ha deixat sense subministrament elèctric a uns 14.000 clients de Requena i Utiel des de les 16.30 hores.

La Generalitat garantix que la jutgessa de la dana mantindrà el seu equip de funcionaris a Catarroja

La Conselleria de Justícia assegura que el jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024 conservarà el mateix nombre de funcionaris després del procés d'estabilització de la plantilla.

Xàtiva marca la temperatura màxima d’Espanya amb 32,6 graus en un nou repunt de calor

Xàtiva registra 32,6 graus i se situa com la màxima d'Espanya en una jornada d'ascensos generalitzats en la Comunitat Valenciana, amb diverses localitats per damunt dels 30 graus.

Diana Morant s’oferix per a liderar el PSPV i veu un empat tècnic entre blocs en la Comunitat

Diana Morant anuncia que es presentarà per a encapçalar la llista del PSPV a la Generalitat quan el partit òbriga el procés i sosté que existix un empat tècnic entre els blocs d'esquerra i dreta en la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana al Govern que exigisca a la UE més flexibilitat en fitosanitaris per al camp valencià

Pérez Llorca urgix al Govern a reclamar a la Unió Europea més flexibilitat en l'ús de fitosanitaris perquè el camp valencià competisca en igualtat de condicions enfront dels productes extracomunitaris.

Pérez Llorca titlla d’estèril el debat sobre la prioritat nacional i reivindica la prioritat valenciana

Pérez Llorca considera estèril el debat sobre la prioritat nacional vinculat al pacte PP-Vox a Extremadura i defén prioritzar l'arrelament i la Comunitat Valenciana. Nega que estes polítiques suposen racisme i recorda que ja s'apliquen criteris similars en ajudes i vivenda.