Mor el duc d’Edimburg, marit d’Isabel II, als 99 anys

El duc d’Edimburg ha mort este divendres als 99 anys. El duc d’Edimburg es trobava al castell de Windsor després d’haver estat ingressat a l’hospital fa a penes un mes. Fa escassos minuts Buckingham Palace comunicava la notícia via comunicat oficial: «És amb profund pesar que Sa Majestat la Reina ha anunciat la mort del seu estimat espòs, Sa altesa Reial el Príncep Felip, Duc d’Edimburg. Sa altesa Reial va morir pacíficament este matí al Castell de Windsor».

 

 

A punt de complir els 100 anys el juny vinent, Felipe, qui va nàixer com a príncep de Grècia i després va adoptar el cognom Mountbatten, deixa vídua a la sobirana del Regne Unit després de més de 73 anys de matrimoni, quatre fills en comú, huit nets i onze besnets, dos d’ells en camí.

Va ser el 17 de febrer quan el duc d’Edimburg va ingressar a l’hospital Edward VII, però l’1 de març el marit de la reina Isabel l’abandonava després d’haver estat allí durant quasi dos setmanes per a ser admés en l’St. Bartholomew´s Hospital. Allí no sols va seguir amb la medicació que se li administrava per a tractar la infecció de la qual Buckingham informava el principi, sinó que a més se li van fer diferents proves per a detectar una afecció cardíaca preexistent.

Este és el motiu pel qual va ser traslladat de centre, ja que l’St. Barth Hospital és un dels principals del país especialitzats en cardiologia. Cal recordar que ja en 2011 va ser tractat per a solucionar-li el bloqueig d’una artèria coronària, la qual cosa podria fer que l’equip mèdic estiga especialment preocupat pel seu cor.

Últimes notícies

Un jove de 22 anys mata presumptament son tio amb un ganivet a Massanassa

La Guàrdia Civil ha detingut a Massanassa un jove de 22 anys, de nacionalitat colombiana, acusat de matar son tio de 43 anys amb un arma blanca després d’una discussió al carrer. El detingut es troba en dependències policials mentre continuen les investigacions.

Una nit d’infern tèrmic bateix rècords a la meteorologia valenciana

La nit de dimecres a dijous ha deixat temperatures entre 35 i 39 graus en prop de cent localitats valencianes, amb ponent molt càlid i rècords nocturns com els 37,3 graus de Nules.

Dijous amb ruixats, tronades fortes i granís a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dijous ruixats i tronades localment fortes, amb granís i ratxes molt intenses de vent, després d’un dimecres de calor rècord. Les mínimes pujaran en el litoral, mentres que les màximes baixaran en la major part del territori.

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.