Mor el sergent de la legió Rafael Gallart en un salt de paracaigudes

 

L’Exèrcit espanyol, especialment l’Exèrcit de Terra, està de dol. I és que este dijous s’ha produït la defunció Rafael Gallart Martínez, un sergent de la Legió de 34 anys.

El militar espanyol, natural d’Hellín a la província d’Albacete, va perdre la vida en caure a l’aigua després d’un salt amb paracaigudes, enfront de la costa de Cartagena, a la regió de Múrcia.

El sergent Gallart era un alumne més del 65 Curs d’Operacions Especials. Este dijous estaven realitzant un salt a l’aigua al costat de la resta dels seus companys.

En principi, el salt era una part més de la formació que estaven rebent diversos membres dels diferents cossos de l’exèrcit. Per circumstàncies que es desconeixen, el militar de la Legió espanyola hauria patit un accident en caure a l’aigua.

Ha sigut el personal de seguretat encarregat de recuperar als saltadors els que l’han trobat inconscient en la mar. El soldat espanyol es trobava boca baix en eixos moments.

Després de localitzar-ho en eixa situació, se li han realitzat maniobres de reanimació. Va arribar a ser traslladat amb vida a un hospital, però finalment perdria la vida en el mateix hores després.

Ell no va ser l’únic accidentat de la jornada. El Centre de Coordinació d’Emergències 112 confirmava haver rebut l’avís de la caiguda a l’aigua de dos militars a les 12.50 hores.

Els dos paracaigudistes haurien sigut traslladats a l’hospital Santa Lucía de Cartagena. Finalment, l’altre militar no hauria necessitat assistència mèdica.

 

Més de 12 anys carrera militar i amb múltiples missions

 

La notícia de la seua defunció ha sigut confirmada per l’Exèrcit de Terra en les seues xarxes socials. En un missatge han volgut donar «el nostre suport a família i companys» i recordar que «ha donat la seua vida per Espanya».

El jove militar de 34 anys havia ingressat en l’Exèrcit espanyol l’any 2008. El juliol de 2020 havia ascendit a sergent després d’ingressar en la Acadèmia General Bàsica de Sotsoficiales.

Actualment formava part de la Legió. Concretament, estava destinat en el Terç ‘Alejandro Farnesio’ 4t de la Legió, amb base en la ciutat malaguenya de Ronda.

Al llarg de la seua carrera militar havia participat en missions a l’Afganistan, República Centre Africana i el Senegal. Per elles, havia obtingut una Creu al Mèrit Militar amb Distintiu Blanc.

 

Segon militar espanyol mort en unes maniobres en menys d’un mes

 

Desgraciadament, esta no ha sigut l’única mort que ha hagut de lamentar l’exèrcit en les últimes setmanes. El passat 14 de maig es coneixia la defunció de la també sergent Débora Grau Serra.

Esta militar del cos d’artilleria comptava amb tot just 33 anys. En el seu cas, va perdre la vida durant unes maniobres en el municipi de Santa Pola, a la província d’Alacant.

El ministeri de Defensa explicava hores després que el seu regiment estava realitzant un exercici tàctic en la localitat alacantina. La seua mort s’hauria degut a un tràgic accident.

Pel que sembla, un obús d’artilleria s’hauria enganxat a un camió tractor on aniria la militar. Això li hauria produït ferides de considerable gravetat.

La sergent Grau va ser traslladada de manera urgent a l’Hospital General d’Alacant. Malgrat això, moria unes hores després, a les 20.30, que ingressarà en este.

L’Exèrcit de Terra va voler enviar les seues condolences als éssers estimats de la militar morta a través de les seues xarxes socials. «Tot el nostre suport en estos durs moments a la seua família i companys del regiment. Ha donat la seua vida per Espanya», escrivien hores després de l’accident.

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.