10.3 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Mor el sergent de la legió Rafael Gallart en un salt de paracaigudes

 

L’Exèrcit espanyol, especialment l’Exèrcit de Terra, està de dol. I és que este dijous s’ha produït la defunció Rafael Gallart Martínez, un sergent de la Legió de 34 anys.

El militar espanyol, natural d’Hellín a la província d’Albacete, va perdre la vida en caure a l’aigua després d’un salt amb paracaigudes, enfront de la costa de Cartagena, a la regió de Múrcia.

El sergent Gallart era un alumne més del 65 Curs d’Operacions Especials. Este dijous estaven realitzant un salt a l’aigua al costat de la resta dels seus companys.

En principi, el salt era una part més de la formació que estaven rebent diversos membres dels diferents cossos de l’exèrcit. Per circumstàncies que es desconeixen, el militar de la Legió espanyola hauria patit un accident en caure a l’aigua.

Ha sigut el personal de seguretat encarregat de recuperar als saltadors els que l’han trobat inconscient en la mar. El soldat espanyol es trobava boca baix en eixos moments.

Després de localitzar-ho en eixa situació, se li han realitzat maniobres de reanimació. Va arribar a ser traslladat amb vida a un hospital, però finalment perdria la vida en el mateix hores després.

Ell no va ser l’únic accidentat de la jornada. El Centre de Coordinació d’Emergències 112 confirmava haver rebut l’avís de la caiguda a l’aigua de dos militars a les 12.50 hores.

Els dos paracaigudistes haurien sigut traslladats a l’hospital Santa Lucía de Cartagena. Finalment, l’altre militar no hauria necessitat assistència mèdica.

 

Més de 12 anys carrera militar i amb múltiples missions

 

La notícia de la seua defunció ha sigut confirmada per l’Exèrcit de Terra en les seues xarxes socials. En un missatge han volgut donar «el nostre suport a família i companys» i recordar que «ha donat la seua vida per Espanya».

El jove militar de 34 anys havia ingressat en l’Exèrcit espanyol l’any 2008. El juliol de 2020 havia ascendit a sergent després d’ingressar en la Acadèmia General Bàsica de Sotsoficiales.

Actualment formava part de la Legió. Concretament, estava destinat en el Terç ‘Alejandro Farnesio’ 4t de la Legió, amb base en la ciutat malaguenya de Ronda.

Al llarg de la seua carrera militar havia participat en missions a l’Afganistan, República Centre Africana i el Senegal. Per elles, havia obtingut una Creu al Mèrit Militar amb Distintiu Blanc.

 

Segon militar espanyol mort en unes maniobres en menys d’un mes

 

Desgraciadament, esta no ha sigut l’única mort que ha hagut de lamentar l’exèrcit en les últimes setmanes. El passat 14 de maig es coneixia la defunció de la també sergent Débora Grau Serra.

Esta militar del cos d’artilleria comptava amb tot just 33 anys. En el seu cas, va perdre la vida durant unes maniobres en el municipi de Santa Pola, a la província d’Alacant.

El ministeri de Defensa explicava hores després que el seu regiment estava realitzant un exercici tàctic en la localitat alacantina. La seua mort s’hauria degut a un tràgic accident.

Pel que sembla, un obús d’artilleria s’hauria enganxat a un camió tractor on aniria la militar. Això li hauria produït ferides de considerable gravetat.

La sergent Grau va ser traslladada de manera urgent a l’Hospital General d’Alacant. Malgrat això, moria unes hores després, a les 20.30, que ingressarà en este.

L’Exèrcit de Terra va voler enviar les seues condolences als éssers estimats de la militar morta a través de les seues xarxes socials. «Tot el nostre suport en estos durs moments a la seua família i companys del regiment. Ha donat la seua vida per Espanya», escrivien hores després de l’accident.

Últimes notícies

Indonèsia espera estendre la busca dels tres espanyols desapareguts després del naufragi en Komodo

Les autoritats van indicar que confien a prolongar l'operatiu de rescat més enllà del mínim legal. L'àrea es va ampliar i en la sèptima jornada s'usarà sonar.

Pablo Martínez, Morals, Ryan, Dela i Pampín finalitzen contracte amb el Llevant al juny de 2026

Cinc jugadors del Llevant acaben el seu contracte al juny de 2026 i, des de l'1 de gener, queden lliures per a negociar el seu futur. El club afronta mesos clau per a definir renovacions i opcions.

Sis jugadors de l’Elx acaben contracte al juny i des de gener podran negociar el seu futur

Sis futbolistes de l'Elx acaben contracte el 30 de juny i, des de l'1 de gener, podran negociar el seu destí. El club afronta setmanes clau per a definir renovacions i opcions de compra.

La Generalitat repartirà en Nit de cap d’any polseres detectores de submissió química i reforçarà la seguretat

La Generalitat ha activat el dispositiu especial per a Nit de cap d'any i Any Nou i repartirà polseres que detecten drogues de submissió química. Hi haurà controls en locals, reforç del 112 i coordinació amb altres cossos policials.

Del somni europeu a la frenada: el València Basket acomiada l’any entre dubtes

El València Basket femení tanca 2025 amb un balanç agredolç: va fregar la final de l'Eurolliga i va revalidar la Lliga, però va acabar amb una ratxa de derrotes i molts dubtes.

València Basket tanca 2025 en la zona alta de l’Eurolliga i amb la Supercopa

L'equip va convertir ensopegades en impuls: va arrancar l'any amb derrotes assumibles, va conquistar la Supercopa i el va tancar en la part alta de l'Eurolliga.

Decomissen a València 73.000 llandes de refrescos i 3.000 xocolatines sense etiqueta en espanyol

La Policia Local ha decomissat en un majorista del districte marítim 72.852 begudes i 2.539 xocolatines per no tindre informació alimentària en espanyol. Els productes queden immobilitzats fins que Consum ho determine.

La Generalitat declara dotze Municipis Turístics en la Comunitat Valenciana en 2025

La Generalitat ha tramitat dotze reconeixements de Municipi Turístic en 2025 en la Comunitat Valenciana. La distinció facilita finançament addicional i reflectix millores en destins.