Mor el sergent de la legió Rafael Gallart en un salt de paracaigudes

 

L’Exèrcit espanyol, especialment l’Exèrcit de Terra, està de dol. I és que este dijous s’ha produït la defunció Rafael Gallart Martínez, un sergent de la Legió de 34 anys.

El militar espanyol, natural d’Hellín a la província d’Albacete, va perdre la vida en caure a l’aigua després d’un salt amb paracaigudes, enfront de la costa de Cartagena, a la regió de Múrcia.

El sergent Gallart era un alumne més del 65 Curs d’Operacions Especials. Este dijous estaven realitzant un salt a l’aigua al costat de la resta dels seus companys.

En principi, el salt era una part més de la formació que estaven rebent diversos membres dels diferents cossos de l’exèrcit. Per circumstàncies que es desconeixen, el militar de la Legió espanyola hauria patit un accident en caure a l’aigua.

Ha sigut el personal de seguretat encarregat de recuperar als saltadors els que l’han trobat inconscient en la mar. El soldat espanyol es trobava boca baix en eixos moments.

Després de localitzar-ho en eixa situació, se li han realitzat maniobres de reanimació. Va arribar a ser traslladat amb vida a un hospital, però finalment perdria la vida en el mateix hores després.

Ell no va ser l’únic accidentat de la jornada. El Centre de Coordinació d’Emergències 112 confirmava haver rebut l’avís de la caiguda a l’aigua de dos militars a les 12.50 hores.

Els dos paracaigudistes haurien sigut traslladats a l’hospital Santa Lucía de Cartagena. Finalment, l’altre militar no hauria necessitat assistència mèdica.

 

Més de 12 anys carrera militar i amb múltiples missions

 

La notícia de la seua defunció ha sigut confirmada per l’Exèrcit de Terra en les seues xarxes socials. En un missatge han volgut donar «el nostre suport a família i companys» i recordar que «ha donat la seua vida per Espanya».

El jove militar de 34 anys havia ingressat en l’Exèrcit espanyol l’any 2008. El juliol de 2020 havia ascendit a sergent després d’ingressar en la Acadèmia General Bàsica de Sotsoficiales.

Actualment formava part de la Legió. Concretament, estava destinat en el Terç ‘Alejandro Farnesio’ 4t de la Legió, amb base en la ciutat malaguenya de Ronda.

Al llarg de la seua carrera militar havia participat en missions a l’Afganistan, República Centre Africana i el Senegal. Per elles, havia obtingut una Creu al Mèrit Militar amb Distintiu Blanc.

 

Segon militar espanyol mort en unes maniobres en menys d’un mes

 

Desgraciadament, esta no ha sigut l’única mort que ha hagut de lamentar l’exèrcit en les últimes setmanes. El passat 14 de maig es coneixia la defunció de la també sergent Débora Grau Serra.

Esta militar del cos d’artilleria comptava amb tot just 33 anys. En el seu cas, va perdre la vida durant unes maniobres en el municipi de Santa Pola, a la província d’Alacant.

El ministeri de Defensa explicava hores després que el seu regiment estava realitzant un exercici tàctic en la localitat alacantina. La seua mort s’hauria degut a un tràgic accident.

Pel que sembla, un obús d’artilleria s’hauria enganxat a un camió tractor on aniria la militar. Això li hauria produït ferides de considerable gravetat.

La sergent Grau va ser traslladada de manera urgent a l’Hospital General d’Alacant. Malgrat això, moria unes hores després, a les 20.30, que ingressarà en este.

L’Exèrcit de Terra va voler enviar les seues condolences als éssers estimats de la militar morta a través de les seues xarxes socials. «Tot el nostre suport en estos durs moments a la seua família i companys del regiment. Ha donat la seua vida per Espanya», escrivien hores després de l’accident.

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.