Mor el sergent de la legió Rafael Gallart en un salt de paracaigudes

 

L’Exèrcit espanyol, especialment l’Exèrcit de Terra, està de dol. I és que este dijous s’ha produït la defunció Rafael Gallart Martínez, un sergent de la Legió de 34 anys.

El militar espanyol, natural d’Hellín a la província d’Albacete, va perdre la vida en caure a l’aigua després d’un salt amb paracaigudes, enfront de la costa de Cartagena, a la regió de Múrcia.

El sergent Gallart era un alumne més del 65 Curs d’Operacions Especials. Este dijous estaven realitzant un salt a l’aigua al costat de la resta dels seus companys.

En principi, el salt era una part més de la formació que estaven rebent diversos membres dels diferents cossos de l’exèrcit. Per circumstàncies que es desconeixen, el militar de la Legió espanyola hauria patit un accident en caure a l’aigua.

Ha sigut el personal de seguretat encarregat de recuperar als saltadors els que l’han trobat inconscient en la mar. El soldat espanyol es trobava boca baix en eixos moments.

Després de localitzar-ho en eixa situació, se li han realitzat maniobres de reanimació. Va arribar a ser traslladat amb vida a un hospital, però finalment perdria la vida en el mateix hores després.

Ell no va ser l’únic accidentat de la jornada. El Centre de Coordinació d’Emergències 112 confirmava haver rebut l’avís de la caiguda a l’aigua de dos militars a les 12.50 hores.

Els dos paracaigudistes haurien sigut traslladats a l’hospital Santa Lucía de Cartagena. Finalment, l’altre militar no hauria necessitat assistència mèdica.

 

Més de 12 anys carrera militar i amb múltiples missions

 

La notícia de la seua defunció ha sigut confirmada per l’Exèrcit de Terra en les seues xarxes socials. En un missatge han volgut donar «el nostre suport a família i companys» i recordar que «ha donat la seua vida per Espanya».

El jove militar de 34 anys havia ingressat en l’Exèrcit espanyol l’any 2008. El juliol de 2020 havia ascendit a sergent després d’ingressar en la Acadèmia General Bàsica de Sotsoficiales.

Actualment formava part de la Legió. Concretament, estava destinat en el Terç ‘Alejandro Farnesio’ 4t de la Legió, amb base en la ciutat malaguenya de Ronda.

Al llarg de la seua carrera militar havia participat en missions a l’Afganistan, República Centre Africana i el Senegal. Per elles, havia obtingut una Creu al Mèrit Militar amb Distintiu Blanc.

 

Segon militar espanyol mort en unes maniobres en menys d’un mes

 

Desgraciadament, esta no ha sigut l’única mort que ha hagut de lamentar l’exèrcit en les últimes setmanes. El passat 14 de maig es coneixia la defunció de la també sergent Débora Grau Serra.

Esta militar del cos d’artilleria comptava amb tot just 33 anys. En el seu cas, va perdre la vida durant unes maniobres en el municipi de Santa Pola, a la província d’Alacant.

El ministeri de Defensa explicava hores després que el seu regiment estava realitzant un exercici tàctic en la localitat alacantina. La seua mort s’hauria degut a un tràgic accident.

Pel que sembla, un obús d’artilleria s’hauria enganxat a un camió tractor on aniria la militar. Això li hauria produït ferides de considerable gravetat.

La sergent Grau va ser traslladada de manera urgent a l’Hospital General d’Alacant. Malgrat això, moria unes hores després, a les 20.30, que ingressarà en este.

L’Exèrcit de Terra va voler enviar les seues condolences als éssers estimats de la militar morta a través de les seues xarxes socials. «Tot el nostre suport en estos durs moments a la seua família i companys del regiment. Ha donat la seua vida per Espanya», escrivien hores després de l’accident.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Advertixen de l’impacte del pentinat faller en el cabell: inflamació i fins i tot alopècia

Un especialista advertix que la tensió sostinguda del pentinat faller, al costat de forquetes i laques, inflama el cuir cabellut i pot causar alopècia per tracció si no es prenen precaucions.

La Comunitat Valenciana crea 1.535 empreses al gener, un 20,1% més

La Comunitat Valenciana va registrar 1.535 noves societats al gener, un 20,1% més que un any abans. A Espanya es van crear 11.623, el millor gener des de 2008.

Manuel Vicent complix 90 anys a Màlaga i celebra amb humor i cinema

Manuel Vicent ha complit 90 anys i ho ha celebrat en el Festival de Màlaga amb la presentació del documental 'Demà seré feliç'. Entre humor, memòria i amor pel cinema, l'escriptor va compartir reflexions sobre l'edat, la professió i la mirada aliena.

Pluges persistents al matí en el sud de València i nord d’Alacant, amb millora a la vesprada

La Comunitat Valenciana afronta un dimecres amb cels molt nuvolosos en el sud i pluges localment persistents en el sud de València i nord d'Alacant, que tendiran a remetre a la vesprada. Les màximes pujaran a l'interior i el vent del nord-est en el litoral amainarà.

Sequiol guanya la millor gaiata de la Magdalena 2026 i Fanal-Ravalet triomfa en Infantil

Sequiol ha guanyat la millor gaiata de la Magdalena 2026 i Fanal-Ravalet s'ha imposat en Infantil. Crèmor ha obtingut el millor llibret en una edició molt disputada.

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.