Mor el sergent de la legió Rafael Gallart en un salt de paracaigudes

 

L’Exèrcit espanyol, especialment l’Exèrcit de Terra, està de dol. I és que este dijous s’ha produït la defunció Rafael Gallart Martínez, un sergent de la Legió de 34 anys.

El militar espanyol, natural d’Hellín a la província d’Albacete, va perdre la vida en caure a l’aigua després d’un salt amb paracaigudes, enfront de la costa de Cartagena, a la regió de Múrcia.

El sergent Gallart era un alumne més del 65 Curs d’Operacions Especials. Este dijous estaven realitzant un salt a l’aigua al costat de la resta dels seus companys.

En principi, el salt era una part més de la formació que estaven rebent diversos membres dels diferents cossos de l’exèrcit. Per circumstàncies que es desconeixen, el militar de la Legió espanyola hauria patit un accident en caure a l’aigua.

Ha sigut el personal de seguretat encarregat de recuperar als saltadors els que l’han trobat inconscient en la mar. El soldat espanyol es trobava boca baix en eixos moments.

Després de localitzar-ho en eixa situació, se li han realitzat maniobres de reanimació. Va arribar a ser traslladat amb vida a un hospital, però finalment perdria la vida en el mateix hores després.

Ell no va ser l’únic accidentat de la jornada. El Centre de Coordinació d’Emergències 112 confirmava haver rebut l’avís de la caiguda a l’aigua de dos militars a les 12.50 hores.

Els dos paracaigudistes haurien sigut traslladats a l’hospital Santa Lucía de Cartagena. Finalment, l’altre militar no hauria necessitat assistència mèdica.

 

Més de 12 anys carrera militar i amb múltiples missions

 

La notícia de la seua defunció ha sigut confirmada per l’Exèrcit de Terra en les seues xarxes socials. En un missatge han volgut donar «el nostre suport a família i companys» i recordar que «ha donat la seua vida per Espanya».

El jove militar de 34 anys havia ingressat en l’Exèrcit espanyol l’any 2008. El juliol de 2020 havia ascendit a sergent després d’ingressar en la Acadèmia General Bàsica de Sotsoficiales.

Actualment formava part de la Legió. Concretament, estava destinat en el Terç ‘Alejandro Farnesio’ 4t de la Legió, amb base en la ciutat malaguenya de Ronda.

Al llarg de la seua carrera militar havia participat en missions a l’Afganistan, República Centre Africana i el Senegal. Per elles, havia obtingut una Creu al Mèrit Militar amb Distintiu Blanc.

 

Segon militar espanyol mort en unes maniobres en menys d’un mes

 

Desgraciadament, esta no ha sigut l’única mort que ha hagut de lamentar l’exèrcit en les últimes setmanes. El passat 14 de maig es coneixia la defunció de la també sergent Débora Grau Serra.

Esta militar del cos d’artilleria comptava amb tot just 33 anys. En el seu cas, va perdre la vida durant unes maniobres en el municipi de Santa Pola, a la província d’Alacant.

El ministeri de Defensa explicava hores després que el seu regiment estava realitzant un exercici tàctic en la localitat alacantina. La seua mort s’hauria degut a un tràgic accident.

Pel que sembla, un obús d’artilleria s’hauria enganxat a un camió tractor on aniria la militar. Això li hauria produït ferides de considerable gravetat.

La sergent Grau va ser traslladada de manera urgent a l’Hospital General d’Alacant. Malgrat això, moria unes hores després, a les 20.30, que ingressarà en este.

L’Exèrcit de Terra va voler enviar les seues condolences als éssers estimats de la militar morta a través de les seues xarxes socials. «Tot el nostre suport en estos durs moments a la seua família i companys del regiment. Ha donat la seua vida per Espanya», escrivien hores després de l’accident.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La comissió d’Alacant citarà a Barcala i a càrrecs de tots els partits per les VPP de la Platja de Sant Joan

La comissió de l'Ajuntament d'Alacant sobre les presumptes irregularitats en les VPP de la Platja de Sant Joan citarà a l'alcalde Luis Barcala i a responsables polítics de diferents etapes, enmig de retrets per la rapidesa dels terminis.

La jutgessa cita com a testimonis a tres alts càrrecs de la Conselleria per les VPP de la Platja de Sant Joan

La jutgessa que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan cita com a testimonis a tres responsables de la Conselleria i reclama aclarir qui va elaborar els informes clau del cas.

Gayà passa noves proves mèdiques després d’un fort colp en el pòmul

José Luis Gayà se sotmet a noves proves mèdiques després del fort colp en el pòmul patit davant el Sevilla, mentres el València espera conéixer la seua evolució per al pròxim partit.

La DANA reobri el debat sobre un Cecopi gestionat només per tècnics

El subdirector d'Emergències de la Generalitat Valenciana defén en el Congrés que la DANA d'octubre de 2024 ha obert el debat sobre un Cecopi amb comandament estrictament tècnic i admet fallades en la percepció de la gravetat de l'episodi.

La jutgessa cita com a testimonis a tres alts càrrecs de la Conselleria per les VPP d’Alacant

La jutgessa que investiga les possibles irregularitats en les vivendes de protecció pública de la Platja de Sant Joan cita com a testimonis a tres alts càrrecs de la Conselleria i demana identificar a més tècnics implicats en els informes.

Tretze detinguts per ús indegut de pirotècnia en les Falles de València

La Policia Nacional va detindre a tretze hòmens, molts d'ells d'Alemanya i Paises Baixos, per l'ús indegut de material pirotècnic durant les Falles 2026 a València i va tramitar 60 propostes de sanció.

El València Basket es juga davant Olympiacos assegurar el play in de l’Eurolliga

El València Basket rep a Olympiacos en el Roig Arena amb l'opció de tallar la seua mala ratxa i deixar pràcticament tancat el play in, i fins i tot continuar aspirant a la passada directa a quarts.

Igualtat advertix a la confraria de Sagunt: el Govern intervindrà si s’impedix processionar a les dones

El Ministeri d'Igualtat anuncia que actuarà després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones participen en les processons de Setmana Santa.