Moren cinc persones per ingerir gel hidroalcohòlic

Cinc persones han sigut trobades mortes en Taourirt (nord-est del Marroc) després d’haver ingerit gel hidroalcohòlic, que van comprar amb la presumpta intenció d’embriagar-se, segons informa este dijous el diari Asabah.

Els gendarmes de Taourirt van trobar primer un cadàver prop d’una carretera, i les investigacions obertes van portar a trobar a altres quatre persones mortes, relacionades amb el primer mort i que patien totes elles alcoholisme.

Els agents van practicar diverses detencions entre els responsables de la venda del gel, que tenien disposades diverses botelles que pensaven vendre com a beguda alcohòlica.

La venda de gel hidroalcohòlic està únicament limitada per a usos sanitaris, al Marroc com en la resta del món, però el seu preu assequible en relació a les begudes alcohòliques, fortament taxades al país, pot explicar el seu ús amb propòsits «recreatius».

Des de l’inici de la pandèmia del coronavirus i la generalització de l’ús de desinfectants sanitaris, s’han registrat casos similars de mort per intoxicació amb gel hidroalcohòlic, des de Rússia als Estats Units.

Últimes notícies

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.
FILMOTECA D'ESTIU