Moren cinc persones per ingerir gel hidroalcohòlic

Cinc persones han sigut trobades mortes en Taourirt (nord-est del Marroc) després d’haver ingerit gel hidroalcohòlic, que van comprar amb la presumpta intenció d’embriagar-se, segons informa este dijous el diari Asabah.

Els gendarmes de Taourirt van trobar primer un cadàver prop d’una carretera, i les investigacions obertes van portar a trobar a altres quatre persones mortes, relacionades amb el primer mort i que patien totes elles alcoholisme.

Els agents van practicar diverses detencions entre els responsables de la venda del gel, que tenien disposades diverses botelles que pensaven vendre com a beguda alcohòlica.

La venda de gel hidroalcohòlic està únicament limitada per a usos sanitaris, al Marroc com en la resta del món, però el seu preu assequible en relació a les begudes alcohòliques, fortament taxades al país, pot explicar el seu ús amb propòsits «recreatius».

Des de l’inici de la pandèmia del coronavirus i la generalització de l’ús de desinfectants sanitaris, s’han registrat casos similars de mort per intoxicació amb gel hidroalcohòlic, des de Rússia als Estats Units.

Últimes notícies

Catalá reclama que Bernabé complisca la seua faena com a delegada fins a l’últim dia

L’alcaldessa de València, María José Catalá, evita valorar la candidatura de Pilar Bernabé a l’alcaldia però li exigix que, mentres siga delegada del Govern, prioritze la seguretat i no es bolque només en la campanya electoral. Catalá insistix que la seua obligació és coordinar Policia Nacional i Guàrdia Civil i millorar la seguretat a la ciutat.

Educació garantix la llibertat de càtedra i nega una persecució al professorat

La consellera d’Educació, Mari Carmen Ortí, assegura que la Inspecció educativa no perseguirà el professorat i que la llibertat de càtedra està garantida per a tot el col·lectiu docent.

Més de 100 xefs trien València per a repensar la gastronomia espanyola

Més d’un centenar de cuiners de tot l’Estat s’han reunit a València en l’Assemblea Autonòmica d’Euro-Toques per a debatre sobre producte local, tradició i futur de la cuina espanyola.

El Valencia CF iguala el seu pitjor inici de lliga en deu temporades

El Valencia de Carlos Corberán només ha sumat un punt en les quatre primeres jornades de LALIGA EA Sports 2026-27 i iguala així el seu pitjor inici de les últimes deu campanyes, registrat en la temporada 2024-25 amb Rubén Baraja.

Aemet activa avís taronja al sud de València per màximes de 40 graus este dimarts

Aemet ha activat este dimarts l’avís taronja per calor extrema al litoral i interior sud de la província de València, amb màximes de fins a 40 graus, i preveu també pluges intenses i tempestes dimecres al nord d’Alacant i sud valencià.

UGT denuncia manca de bombers mínims als parcs de València davant Treball

UGT Serveis Públics PV ha denunciat davant la Inspecció de Treball el Consorci Provincial de Bombers de València per incomplir, segons el sindicat, les dotacions mínimes de plantilla acordades per al període 2026-2029, en un context de risc elevat per calor extrema i possibles pluges torrencials.

Rècord històric de passatgers a l’aeroport de Castelló i nova ruta amb Eivissa en 2027

L’aeroport de Castelló ha batut el seu rècord mensual amb 52.337 passatgers en agost i preveu reforçar en 2027 la connexió amb Balears amb més vols a Palma i una nova ruta directa amb Eivissa.

Pilar Bernabé presenta el seu projecte per a ser alcaldessa dels 87 barris de València en 2027

Pilar Bernabé ha registrat la seua candidatura a les primàries del PSPV per a encapçalar la llista a l’alcaldia de València en 2027, amb un projecte centrat en habitatge, renaturalització i atenció als 87 barris de la ciutat.