12.8 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Un mort, un desaparegut i 19 ferits en una forta explosió química en Barcelona

Explosió en una indústrica química de Barcelona el 10 de març de 2020

Protecció Civil situa el pla PLASEQCAT en fase d’emergència | Twitter | @ggonmar

 

Els servicis d’emergència busquen a una persona desapareguda arran de l’explosió química d’este dimarts en el districte de Sant Martí de Barcelona, concretament en les instal·lacions de Proquibasa. El sinistre ha provocat la mort d’una persona i 19 ferits, tots de caràcter lleu. Els Bombers, després de preguntar a la plantilla, han arribat a la conclusió que falta un company per identificar. Segons pareix, un dipòsit vertical ha explotat en unes proves de pressió que l’equipament no ha suportat.

 

Un mort en una forta explosió química

Una persona ha mort esta vesprada de dimarts en una forta explosió en una indústria de productes químics en el polígon Montsolís de la Verneda de Barcelona. L’edifici està situat en el número 50 de la Via Trajana, en el districte de Sant Martí, a on han acudit 18 dotacions dels Bombers de Barcelona per a treballar en les faenes d’extinció.

 

S’ha desallotjat la zona i 18  unitats del SEM han atés a 19 persones ferides, totes de caràcter lleu. Tretze han sigut traslladades a centres sanitaris amb contusions en les extremitats inferiors i alguna dificultat respiratòria. Pel que fa a la víctima mortal, els Bombers han confirmat que és una persona que estava en una nau pròxima i que ha rebut l’impacte d’un tros de runa de l’explosió.

 

 

L’onada expansiva ha afectat a tot l’entorn, inclosa la nau i les del voltant. La deflagració ha causat que isquera volant molt de material. Un dels trossos, ha explicat el cap de Bombers, ha anat a parar a una nau pròxim, «ha entrat i ha tocat una persona». El SEM no ha pogut fer res per salvar-li la vida.

  

No està «controlat»

Dins de la nau afectada, encara no es pot treballar amb seguretat, a demés de què el sinistre està aturat «però no controlat». La faena dels Bombers, una volta rescatades totes les persones amb l’excepció de la que se seguix buscant, és segellar el vessament per a què no isquen gasos inflamables «que convertisquen l’incendi en descontrolat». A banda, s’estan intentant estabilitzar diferents zones per a poder treballar dins amb seguretat. Segons Bombers, el servici durarà «hores i dies» per a donar estabilitat i seguretat a tota la zona.

 

Pel que fa a les afectacions a l’atmosfera, el responsable dels Bombers de Barcelona ha afirmat que han sigut «lleus». De moment, es desconeix quin producte pot haver causat la deflagració, atés que, segons diuen, la firma treballa amb numerosos elements.

 

Activada l’alerta d’emergència PLASEQCAT

Protecció Civil ha situat en estat d’emergència el pla PLASEQCAT i està en contacte amb els Bombers i amb l’empresa per a confirmar la classe de productes afectats en l’explosió, que ha causat grans desperfectes en els voltants.

 

Fins al lloc s’han desplaçat 18 dotacions de Bombers de Barcelona, 25 patrulles de Guàrdia Urbana i 18 unitats del Sistema d’Emergències Mèdiques. L’ajuntament ha activat el Servici d’Urgències i Emergències Socials municipals per a donar atenció psicològica a les persones afectades i als familiars de la víctima.

 

A causa de l’explosió s’ha activat en fase d’emergència el Pla d’Actuació Municipal per a Accidents Greus en Empreses amb Risc Químic, tot i que finalment no ha calgut confinar al veïnat de la zona.

 

 

 

 

 

Parets tremolant i vidres trencats

Alguns testimonis asseguren que han tremolat les parets dels edificis del polígon, a prou distància, i s’han trencat vidres de vehicles que circulaven o estaven aparcats per la zona. L’explosió ha provocat un «enorme núvol de pols» perceptible a quilòmetres de distància i han volat parts del sostre de l’edifici en qüestió, cables, pedres i blocs de formigó, afectant fins i tot l’interior d’algun restaurant pròxim.

 

 

 

 

Últimes notícies

Aemet preveu en la Comunitat Valenciana el nadal més fred des de 2010

Aemet preveu que Nadal de 2025 en la Comunitat Valenciana siga la més freda des de 2010 per l'entrada d'aire fred, amb clar contrast respecte a anys recents.

Nou mil menús nadalencs de xefs Michelin per a persones vulnerables a Alacant

Més de 9.000 menús solidaris seran elaborats en les cuines d'Alacant Gastronòmica Solidària per a persones vulnerables i es repartiran en les principals dates nadalenques.

Ruth Merino relleva a Pablo Broseta com a secretària autonòmica davant la UE i les CCAA

Ruth Merino serà la nova secretària autonòmica de Representació davant la Unió Europea i les Comunitats Autònomes en substitució de Pablo Broseta. El Consell confirma el relleu després del ple.

Valderrama anuncia un pla d’infraestructures de seguretat i emergències de 40 milions i un protocol automàtic

El conseller ha situat este pla com a eix de la seua gestió l'any i mig restant. Inclou la modernització de bases, millores en el centre de coordinació i un protocol de resposta.

Marcelino admet que és difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça malgrat la ratxa del Vila-real

El tècnic del Vila-real va defendre que el seu equip pot estar prop dels grans, però va subratllar que barallar-los la Lliga és molt complicat. En la prèvia del dol davant el líder, va posar el focus en les àrees i en la gestió emocional dels partits.

Intervingudes 48 tones de gasos fluorats a una xarxa que els comerciava il·legalment

Policia i Vigilància Duanera han desarticulat una xarxa que comercialitzava il·legalment gasos fluorats en tres províncies, amb 5 detinguts i 48.000 quilos intervinguts. L'operació Summer ha realitzat 11 inspeccions en 9 empreses i ha confiscat 4.700 envasos valorats en tres milions d'euros.

L’excap de gabinet de Pradas afirma que la exconsellera no va retardar l’És-Alert durant la DANA

L'excap de gabinet de Salomé Pradas ha declarat que la exconsellera no va retardar l'És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Situa el debat des de les 19.00 i l'enviament a les 20.11, després de deliberacions en el Cecopi

La Guàrdia Civil desbloqueja més de 6 milions després d’una estafa digital a una empresa amb seu a València

La Guàrdia Civil ha desbloquejat més de sis milions d'euros retinguts després d'una estafa de màrqueting digital que va generar càrrecs pròxims a huit milions en una empresa amb seu a València. La investigació seguix oberta després d'acreditar l'ús fraudulent de permisos i reforçar la seguretat dels servidors.