Dos morts i 12 ferits, la majoria molt greus, en un tiroteig en un supermercat

 

 

El tiroteig va ser en un supermercat de Collierville, a l’est de Memphis. Dotze ferits van ser traslladats a centres hospitalaris pròxims per les autoritats, els qui van confirmar que alguns d’ells es troben en estat crític.

 

L’home, que va entrar armat al supermercat Kroger de Collierville, una ciutat d’uns 50.000 habitants al sud-est de Tennessee va perseguir els compradors i empleats mentre fugien en pànic pels corredors del lloc; uns altres quants es van refugiar en els congeladors de la botiga.

Així ho va explicar en una roda de premsa el cap de policia de Collierville, Dona-li Lane, qui també va parlar de dos morts i dotze ferits, a més d’un tretzé que va ser afectat psicològicament per un atac d’ansietat.

Lane exposa que les investigacions que s’han avançat fins al moment confirmarien la presència d’un sol tirador, qui es va llevar la vida abans que les autoritats el detingueren. L’atacant, aparentment, estava treballant en el terrat de l’edifici.

La cadena WREG-TV va informar que el tirador era un empleat que havia sigut acomiadat el dijous, citant una font policial no identificada.

Brignetta Dickerson, una empleada de Kroger, va dir al mitjà WREG que, encara que el tiroteig va esclatar, ella va intentar instruir als seus companys al fet que la seguiren a la part posterior de la botiga i l’atacant els va seguir. 

“Va continuar disparant i disparant i disparant. Va disparar a un dels meus companys de treball al cap i després va disparar a un dels clients en l’estómac», va dir Dickerson.

La portaveu de Kroger, Teresa Dickerson, va dir que la botiga de Collierville estaria tancada fins a un altre avís.

En la roda de premsa, les autoritats van qualificar l’escena de “terrorífica”, segons ells, sent este el succés més greu ocorregut en la història d’esta localitat.

Els tirotejos massius assoten als EUA

 

En el que va d’any són diversos els tirotejos massius que han afectat diferents parts de la nació.

Segons els registres de Gun Violance Arxive, una organització que registra incidents armats als Estats Units, fins a juny de 2021 han ocorregut 147 tirotejos massius en tot el país.

Registres d’esta mateixa organització assenyalen que l’any passat, el país nord-americà va ser escenari de 610 tirotejos, la major xifra des del 2014.

No obstant això, els analistes projecten que per a 2021 es podrien registrar 511 tirotejos massius, si es continua amb el ritme que s’emporta fins al moment.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.