Dos morts i 12 ferits, la majoria molt greus, en un tiroteig en un supermercat

 

 

El tiroteig va ser en un supermercat de Collierville, a l’est de Memphis. Dotze ferits van ser traslladats a centres hospitalaris pròxims per les autoritats, els qui van confirmar que alguns d’ells es troben en estat crític.

 

L’home, que va entrar armat al supermercat Kroger de Collierville, una ciutat d’uns 50.000 habitants al sud-est de Tennessee va perseguir els compradors i empleats mentre fugien en pànic pels corredors del lloc; uns altres quants es van refugiar en els congeladors de la botiga.

Així ho va explicar en una roda de premsa el cap de policia de Collierville, Dona-li Lane, qui també va parlar de dos morts i dotze ferits, a més d’un tretzé que va ser afectat psicològicament per un atac d’ansietat.

Lane exposa que les investigacions que s’han avançat fins al moment confirmarien la presència d’un sol tirador, qui es va llevar la vida abans que les autoritats el detingueren. L’atacant, aparentment, estava treballant en el terrat de l’edifici.

La cadena WREG-TV va informar que el tirador era un empleat que havia sigut acomiadat el dijous, citant una font policial no identificada.

Brignetta Dickerson, una empleada de Kroger, va dir al mitjà WREG que, encara que el tiroteig va esclatar, ella va intentar instruir als seus companys al fet que la seguiren a la part posterior de la botiga i l’atacant els va seguir. 

“Va continuar disparant i disparant i disparant. Va disparar a un dels meus companys de treball al cap i després va disparar a un dels clients en l’estómac», va dir Dickerson.

La portaveu de Kroger, Teresa Dickerson, va dir que la botiga de Collierville estaria tancada fins a un altre avís.

En la roda de premsa, les autoritats van qualificar l’escena de “terrorífica”, segons ells, sent este el succés més greu ocorregut en la història d’esta localitat.

Els tirotejos massius assoten als EUA

 

En el que va d’any són diversos els tirotejos massius que han afectat diferents parts de la nació.

Segons els registres de Gun Violance Arxive, una organització que registra incidents armats als Estats Units, fins a juny de 2021 han ocorregut 147 tirotejos massius en tot el país.

Registres d’esta mateixa organització assenyalen que l’any passat, el país nord-americà va ser escenari de 610 tirotejos, la major xifra des del 2014.

No obstant això, els analistes projecten que per a 2021 es podrien registrar 511 tirotejos massius, si es continua amb el ritme que s’emporta fins al moment.

Últimes notícies

Morant recolza a Zapatero i acusa a Aznar de tindre a la mitat del seu Govern a la presó

Diana Morant defén el llegat de José Luis Rodríguez Zapatero, expressa la seua confiança en ell i contraposa la seua gestió a la de José María Aznar, a qui enlletgix que diversos dels seus ministres acabaren a la presó sense que ell fora investigat.

La comissió de les VPP citarà a Barcala i a 81 testimonis però deixa fora a Camarero i Pérez Llorca

La comissió d'investigació de Les Corts sobre les vivendes de protecció pública a Alacant cita a l'alcalde Luis Barcala i a 81 compareixents, però exclou a Susana Camarero i a Juanfran Pérez Llorca, la qual cosa enfronta als grups.

El professorat culmina la segona setmana de vaga amb protestes en el centre de València

El professorat de l'ensenyança pública no universitària de la Comunitat Valenciana tanca la seua segona setmana de vaga indefinida amb una gran manifestació a València i concentracions a Alacant i Castelló.

Catalá veu preocupant la imputació de Zapatero per delictes tan greus

María José Catalá considera preocupant que José Luis Rodríguez Zapatero siga el primer expresident imputat per delictes que qualifica de molt greus i reclama reflexió interna en el PSOE.

Sarabia apel·la a controlar tots els detalls davant el Girona per a amarrar la permanència

Eder Sarabia reclama màxima concentració davant el Girona en un dol directe per la permanència i assegura que l'Elx arriba amb confiança després del seu triomf davant el Getafe.

Marcelino s’acomiada del Vila-real després d’una etapa en la qual diu haver sigut molt feliç

Marcelino García Toral dirigirà davant l'Atlètic de Madrid el seu últim partit com a entrenador del Vila-real i afirma que marxa satisfet, agraït i sense haver tancat encara el seu pròxim destí.

Compromís reclama prudència davant la citació de Zapatero i descarta trencar el Govern de coalició

Joan Baldoví demana escoltar primer la declaració de José Luis Rodríguez Zapatero en l'Audiència Nacional i sosté que no hi ha motius per a posar en risc el Govern de coalició PSOE-Sumar.

València destinarà 58 milions al vell llit del Túria en els pròxims cinc anys

L'Ajuntament de València invertirà 58 milions d'euros en el vell llit del riu Túria en cinc anys, combinant obres de millora amb una gestió i manteniment integral del gran jardí urbà.