12.2 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

El Museu Valencià de la festa obri de nou les seues portes

El Museu, després del parèntesi del coronavirus i posteriorment per les obres que impedien la lliure circulació de visitants en l’edifici, obrirà definitivament les seues portes el dissabte 10 d’abril.

Prèviament, el 9 d’abril, amb assistència restringida es presentaran les noves col·leccions d’indumentària en dues exposicions complementàries sota el títol: “SEDA. Història d’un teixit (1880-1980). Indumentària tradicional i alta costura”, una mostra comissariada per Guillem Alventosa amb la col·laboració puntual de Berca Grup de Danses i Agustín i Amaia orfebres.

A més d’estes exposicions, es reobrin les sales dedicades a la Festa de la Mare de Déu de la Salut, la Setmana de Bous, la sala Leonardo Borràs i l’espai expositiu temporal amb l’exposició “El Patrimoni Artístic Valencià”. Sis espais expositius per a visitar en un mateix centre.

 

MESURES COVID-19

 

El Museu compta amb totes les mesures que garanteixen la seguretat dels treballadors i dels visitants front a la situació COVID-19. Compleix amb tots els protocols de neteja i desinfecció i limita la quantitat de persones per espai a les sales.

 

Les mesures per a fer front a la situació COVID-19 al Museu son les següents:

 

  • Accés restringit per ordre d’arribada.
  • Mascareta obligatòria.
  • Presa de temperatura a l’accés.
  • A l’arribada, el visitant facilitarà un nombre de telèfon individual o col·lectiu, per informar sobre possibles problemes.
  • S’inhabiliten pantalles tàctils, per tal de previndre contagis.
  •  Aforament restringit:
    • Sala de la Mare de Déu: 8 persones màxim.
    • Sala indumentària Carmen Ferrés: 8 persones màxim.
    • Sala indumentària tradicional: 4 persones màxim.
    • Sala Setmana de Bous: 8 persones màxim.
    • Sala Leonardo Borràs: 4 persones màxim.
    • Exposició temporal “Patrimoni Artístic Valencià”: 8 persones màxim.
    • Sala de Patrimoni: 2 persones màxim.
    • Oficina de turisme: 1 persona màxim.
  • En total podran circular al Museu, amb les mesures establertes, un màxim de 42 persones al mateix temps.

 

HORARIS I ATENCIÓ AL PÚBLIC

 

 

Horari: de dimecres a dissabte de 11 a 14 hores i de 17,30 a 19,30h.

Dimarts, diumenges i festius: de 11 a 14 hores. Vesprades tancat.

Dilluns tancat.

 

 

SALES I NOVES EXPOSICIONS

 

Amb la reobertura del Museu es troben a l’accés del visitant les sales de la Mare de Déu de la Salut, la Sala Leonardo Borràs, la Sala de Carmen Ferrés Insa i el Museu Taurí.

Amb la finalització de les obres del Museu i l’adequació i millora dels espais museístics, s’inaugura una nova sala: la sala d’indumentària tradicional.

A més de les col·leccions permanents, el visitant podrà accedir a les noves exposicions temporals situades a les ales del claustre.

  • “Patrimoni Artístic Valencià”, Universitat de València.
  • “Námaste”, exposició fotogràfica de la Índia de Jordi Piris, prevista per al mes de maig.
  • “Algemesí des del meu balcó”, Regidoria de Turisme.

 

 

VISITES VIRTUALS

 

El Museu també es pot visitar des de casa a través de la Visita Virtual, una experiència realitzada pels tècnics RIBERANA de la Mancomunitat de la Ribera Alta.

Anima’t a recórrer les seues estàncies a través del següent enllaç: bit.ly/VRMuseuFestaVAL

 

 

ESDEVENIMENTS

 

  • “I Concurs de Paisatges d’Aigua i Horta d’Algemesí”. Entrega de premis, 5 de juny 2021, Dia Internacional del Medi Ambient.

 

 

 

Últimes notícies

València atorgarà la Medalla d’Or a la Real Germanor de Sant Antoni Abad

L'Ajuntament concedirà la seua màxima distinció a la Real Germanor de Sant Antoni Abad. El lliurament serà el 9 d'Octubre, després de rebre el títol de 'Real' i a les portes del seu 75 aniversari.

Mor un jove de 19 anys en ennuegar-se amb un grilló de mandarina a Alacant

Un jove de 19 anys ha mort a la Platja de Sant Joan després d'ennuegar-se amb un grilló de mandarina mentres estava amb amics. Els equips d'emergència no han aconseguit reanimar-ho i s'ha ordenat l'autòpsia.

Corberán crida a rebel·lar-se en Lliga davant el Getafe

El tècnic del València apel·la a caràcter i determinació per a competir en el Coliseum després de menys de 72 hores de descans. Assenyala pilota parada, transicions i defensa com a claus.

Final per la supervivència: Getafe i València es juguen aire en el Coliseum

Getafe i València disputen un dol directe per la permanència. Els azulones arriben en mala ratxa i amb tres reforços, mentres els che busquen el seu primer triomf fora.

Alliberat un octogenari explotat per una xarxa de Bizkaia per a estafes per internet

La Guàrdia Civil ha alliberat un home de més de 80 anys utilitzat per una xarxa assentada en Bizkaia per a estafes en línia. Hi ha 19 detinguts, 121 víctimes identificades i 57 comptes bloquejats.

Montero critica als barons del PP per parlar sense propostes sobre finançament autonòmic

La vicepresidenta primera ha retret al PP que convoque un cim per a debatre sense plantejar alternatives i ha defés una proposta de 21.000 milions.

La família del naufragi a Indonèsia s’acomiada entre dolor i pau i demana justícia

L'única supervivent adulta del naufragi a Indonèsia ha agraït el suport en el funeral a València i ha reclamat una justícia sense odi ni rancor. La família demana a la societat que no s'oblide i recorda que seguix desaparegut un xiquet.

El PSPV impulsa mocions en tots els ajuntaments per a recolzar el nou model de finançament

El PSPV-PSOE presentarà mocions en tots els ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a recolzar el nou sistema de finançament autonòmic. La proposta preveu 21.000 milions extra i 3.669 per a la Comunitat en 2027, amb impacte directe en servicis públics