7.2 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

El Museu Valencià de la festa obri de nou les seues portes

El Museu, després del parèntesi del coronavirus i posteriorment per les obres que impedien la lliure circulació de visitants en l’edifici, obrirà definitivament les seues portes el dissabte 10 d’abril.

Prèviament, el 9 d’abril, amb assistència restringida es presentaran les noves col·leccions d’indumentària en dues exposicions complementàries sota el títol: “SEDA. Història d’un teixit (1880-1980). Indumentària tradicional i alta costura”, una mostra comissariada per Guillem Alventosa amb la col·laboració puntual de Berca Grup de Danses i Agustín i Amaia orfebres.

A més d’estes exposicions, es reobrin les sales dedicades a la Festa de la Mare de Déu de la Salut, la Setmana de Bous, la sala Leonardo Borràs i l’espai expositiu temporal amb l’exposició “El Patrimoni Artístic Valencià”. Sis espais expositius per a visitar en un mateix centre.

 

MESURES COVID-19

 

El Museu compta amb totes les mesures que garanteixen la seguretat dels treballadors i dels visitants front a la situació COVID-19. Compleix amb tots els protocols de neteja i desinfecció i limita la quantitat de persones per espai a les sales.

 

Les mesures per a fer front a la situació COVID-19 al Museu son les següents:

 

  • Accés restringit per ordre d’arribada.
  • Mascareta obligatòria.
  • Presa de temperatura a l’accés.
  • A l’arribada, el visitant facilitarà un nombre de telèfon individual o col·lectiu, per informar sobre possibles problemes.
  • S’inhabiliten pantalles tàctils, per tal de previndre contagis.
  •  Aforament restringit:
    • Sala de la Mare de Déu: 8 persones màxim.
    • Sala indumentària Carmen Ferrés: 8 persones màxim.
    • Sala indumentària tradicional: 4 persones màxim.
    • Sala Setmana de Bous: 8 persones màxim.
    • Sala Leonardo Borràs: 4 persones màxim.
    • Exposició temporal “Patrimoni Artístic Valencià”: 8 persones màxim.
    • Sala de Patrimoni: 2 persones màxim.
    • Oficina de turisme: 1 persona màxim.
  • En total podran circular al Museu, amb les mesures establertes, un màxim de 42 persones al mateix temps.

 

HORARIS I ATENCIÓ AL PÚBLIC

 

 

Horari: de dimecres a dissabte de 11 a 14 hores i de 17,30 a 19,30h.

Dimarts, diumenges i festius: de 11 a 14 hores. Vesprades tancat.

Dilluns tancat.

 

 

SALES I NOVES EXPOSICIONS

 

Amb la reobertura del Museu es troben a l’accés del visitant les sales de la Mare de Déu de la Salut, la Sala Leonardo Borràs, la Sala de Carmen Ferrés Insa i el Museu Taurí.

Amb la finalització de les obres del Museu i l’adequació i millora dels espais museístics, s’inaugura una nova sala: la sala d’indumentària tradicional.

A més de les col·leccions permanents, el visitant podrà accedir a les noves exposicions temporals situades a les ales del claustre.

  • “Patrimoni Artístic Valencià”, Universitat de València.
  • “Námaste”, exposició fotogràfica de la Índia de Jordi Piris, prevista per al mes de maig.
  • “Algemesí des del meu balcó”, Regidoria de Turisme.

 

 

VISITES VIRTUALS

 

El Museu també es pot visitar des de casa a través de la Visita Virtual, una experiència realitzada pels tècnics RIBERANA de la Mancomunitat de la Ribera Alta.

Anima’t a recórrer les seues estàncies a través del següent enllaç: bit.ly/VRMuseuFestaVAL

 

 

ESDEVENIMENTS

 

  • “I Concurs de Paisatges d’Aigua i Horta d’Algemesí”. Entrega de premis, 5 de juny 2021, Dia Internacional del Medi Ambient.

 

 

 

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.