16.5 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

El Museu Valencià de la festa obri de nou les seues portes

El Museu, després del parèntesi del coronavirus i posteriorment per les obres que impedien la lliure circulació de visitants en l’edifici, obrirà definitivament les seues portes el dissabte 10 d’abril.

Prèviament, el 9 d’abril, amb assistència restringida es presentaran les noves col·leccions d’indumentària en dues exposicions complementàries sota el títol: “SEDA. Història d’un teixit (1880-1980). Indumentària tradicional i alta costura”, una mostra comissariada per Guillem Alventosa amb la col·laboració puntual de Berca Grup de Danses i Agustín i Amaia orfebres.

A més d’estes exposicions, es reobrin les sales dedicades a la Festa de la Mare de Déu de la Salut, la Setmana de Bous, la sala Leonardo Borràs i l’espai expositiu temporal amb l’exposició “El Patrimoni Artístic Valencià”. Sis espais expositius per a visitar en un mateix centre.

 

MESURES COVID-19

 

El Museu compta amb totes les mesures que garanteixen la seguretat dels treballadors i dels visitants front a la situació COVID-19. Compleix amb tots els protocols de neteja i desinfecció i limita la quantitat de persones per espai a les sales.

 

Les mesures per a fer front a la situació COVID-19 al Museu son les següents:

 

  • Accés restringit per ordre d’arribada.
  • Mascareta obligatòria.
  • Presa de temperatura a l’accés.
  • A l’arribada, el visitant facilitarà un nombre de telèfon individual o col·lectiu, per informar sobre possibles problemes.
  • S’inhabiliten pantalles tàctils, per tal de previndre contagis.
  •  Aforament restringit:
    • Sala de la Mare de Déu: 8 persones màxim.
    • Sala indumentària Carmen Ferrés: 8 persones màxim.
    • Sala indumentària tradicional: 4 persones màxim.
    • Sala Setmana de Bous: 8 persones màxim.
    • Sala Leonardo Borràs: 4 persones màxim.
    • Exposició temporal “Patrimoni Artístic Valencià”: 8 persones màxim.
    • Sala de Patrimoni: 2 persones màxim.
    • Oficina de turisme: 1 persona màxim.
  • En total podran circular al Museu, amb les mesures establertes, un màxim de 42 persones al mateix temps.

 

HORARIS I ATENCIÓ AL PÚBLIC

 

 

Horari: de dimecres a dissabte de 11 a 14 hores i de 17,30 a 19,30h.

Dimarts, diumenges i festius: de 11 a 14 hores. Vesprades tancat.

Dilluns tancat.

 

 

SALES I NOVES EXPOSICIONS

 

Amb la reobertura del Museu es troben a l’accés del visitant les sales de la Mare de Déu de la Salut, la Sala Leonardo Borràs, la Sala de Carmen Ferrés Insa i el Museu Taurí.

Amb la finalització de les obres del Museu i l’adequació i millora dels espais museístics, s’inaugura una nova sala: la sala d’indumentària tradicional.

A més de les col·leccions permanents, el visitant podrà accedir a les noves exposicions temporals situades a les ales del claustre.

  • “Patrimoni Artístic Valencià”, Universitat de València.
  • “Námaste”, exposició fotogràfica de la Índia de Jordi Piris, prevista per al mes de maig.
  • “Algemesí des del meu balcó”, Regidoria de Turisme.

 

 

VISITES VIRTUALS

 

El Museu també es pot visitar des de casa a través de la Visita Virtual, una experiència realitzada pels tècnics RIBERANA de la Mancomunitat de la Ribera Alta.

Anima’t a recórrer les seues estàncies a través del següent enllaç: bit.ly/VRMuseuFestaVAL

 

 

ESDEVENIMENTS

 

  • “I Concurs de Paisatges d’Aigua i Horta d’Algemesí”. Entrega de premis, 5 de juny 2021, Dia Internacional del Medi Ambient.

 

 

 

Últimes notícies

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.

Bernabé sosté que Feijóo ha de marxar-se després de mentir en la seua declaració per la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de mentir en la seua declaració com a testimoni per la DANA de València i ha reclamat la seua eixida. També ha anunciat que acudirà a la comissió del Senat per a explicar la seua actuació.

L’Elx tanca una primera volta notable i encarrila la permanència

acabat d'ascendir i amb la plantilla en construcció, l'Elx ha tancat una primera volta notable: 23 punts i sis de marge sobre el descens impulsats per un joc ambiciós.

El València tanca la seua segona pitjor primera tornada amb 17 punts

El València ha tancat la primera volta amb 17 punts després d'empatar 1-1 davant l'Elx, el seu segon pitjor registre en una Lliga de 20 equips. Torna al descens, sense victòries fora i amb creixent malestar en la graderia.

El Vila-real ha firmat la millor primera tornada de la seua història amb un partit per disputar

Amb 41 punts en 18 jornades i el dol davant el Llevant encara per jugar, el Vila-real supera els seus registres de 2010-11 i 2015-16. Només ha caigut davant Madrid, Atlètic i Barça.

El València CF tanca la seua segona pitjor primera tornada en una Lliga de 20 equips

El València CF ha acabat la primera volta amb 17 punts després del 1-1 davant l'Elx a Mestalla i tanca la seua segona pitjor primera part en una Lliga de 20 equips. Només ha sumat tres victòries i torna a caure a llocs de descens.

L’aeroport de Castelló tanca 2025 amb rècord de 318.309 passatgers i 14 rutes

L'aeroport de Castelló ha tancat 2025 amb 318.309 viatgers, un 16% més que en 2024, i la seua major oferta fins ara: 14 rutes regulars. També ha marcat rècord de moviments amb 12.401 operacions, mentres avança la seua activitat industrial i aeroespacial.