El Museu Valencià de la festa obri de nou les seues portes

El Museu, després del parèntesi del coronavirus i posteriorment per les obres que impedien la lliure circulació de visitants en l’edifici, obrirà definitivament les seues portes el dissabte 10 d’abril.

Prèviament, el 9 d’abril, amb assistència restringida es presentaran les noves col·leccions d’indumentària en dues exposicions complementàries sota el títol: “SEDA. Història d’un teixit (1880-1980). Indumentària tradicional i alta costura”, una mostra comissariada per Guillem Alventosa amb la col·laboració puntual de Berca Grup de Danses i Agustín i Amaia orfebres.

A més d’estes exposicions, es reobrin les sales dedicades a la Festa de la Mare de Déu de la Salut, la Setmana de Bous, la sala Leonardo Borràs i l’espai expositiu temporal amb l’exposició “El Patrimoni Artístic Valencià”. Sis espais expositius per a visitar en un mateix centre.

 

MESURES COVID-19

 

El Museu compta amb totes les mesures que garanteixen la seguretat dels treballadors i dels visitants front a la situació COVID-19. Compleix amb tots els protocols de neteja i desinfecció i limita la quantitat de persones per espai a les sales.

 

Les mesures per a fer front a la situació COVID-19 al Museu son les següents:

 

  • Accés restringit per ordre d’arribada.
  • Mascareta obligatòria.
  • Presa de temperatura a l’accés.
  • A l’arribada, el visitant facilitarà un nombre de telèfon individual o col·lectiu, per informar sobre possibles problemes.
  • S’inhabiliten pantalles tàctils, per tal de previndre contagis.
  •  Aforament restringit:
    • Sala de la Mare de Déu: 8 persones màxim.
    • Sala indumentària Carmen Ferrés: 8 persones màxim.
    • Sala indumentària tradicional: 4 persones màxim.
    • Sala Setmana de Bous: 8 persones màxim.
    • Sala Leonardo Borràs: 4 persones màxim.
    • Exposició temporal “Patrimoni Artístic Valencià”: 8 persones màxim.
    • Sala de Patrimoni: 2 persones màxim.
    • Oficina de turisme: 1 persona màxim.
  • En total podran circular al Museu, amb les mesures establertes, un màxim de 42 persones al mateix temps.

 

HORARIS I ATENCIÓ AL PÚBLIC

 

 

Horari: de dimecres a dissabte de 11 a 14 hores i de 17,30 a 19,30h.

Dimarts, diumenges i festius: de 11 a 14 hores. Vesprades tancat.

Dilluns tancat.

 

 

SALES I NOVES EXPOSICIONS

 

Amb la reobertura del Museu es troben a l’accés del visitant les sales de la Mare de Déu de la Salut, la Sala Leonardo Borràs, la Sala de Carmen Ferrés Insa i el Museu Taurí.

Amb la finalització de les obres del Museu i l’adequació i millora dels espais museístics, s’inaugura una nova sala: la sala d’indumentària tradicional.

A més de les col·leccions permanents, el visitant podrà accedir a les noves exposicions temporals situades a les ales del claustre.

  • “Patrimoni Artístic Valencià”, Universitat de València.
  • “Námaste”, exposició fotogràfica de la Índia de Jordi Piris, prevista per al mes de maig.
  • “Algemesí des del meu balcó”, Regidoria de Turisme.

 

 

VISITES VIRTUALS

 

El Museu també es pot visitar des de casa a través de la Visita Virtual, una experiència realitzada pels tècnics RIBERANA de la Mancomunitat de la Ribera Alta.

Anima’t a recórrer les seues estàncies a través del següent enllaç: bit.ly/VRMuseuFestaVAL

 

 

ESDEVENIMENTS

 

  • “I Concurs de Paisatges d’Aigua i Horta d’Algemesí”. Entrega de premis, 5 de juny 2021, Dia Internacional del Medi Ambient.

 

 

 

Últimes notícies

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.