El Museu Valencià de la festa obri de nou les seues portes

El Museu, després del parèntesi del coronavirus i posteriorment per les obres que impedien la lliure circulació de visitants en l’edifici, obrirà definitivament les seues portes el dissabte 10 d’abril.

Prèviament, el 9 d’abril, amb assistència restringida es presentaran les noves col·leccions d’indumentària en dues exposicions complementàries sota el títol: “SEDA. Història d’un teixit (1880-1980). Indumentària tradicional i alta costura”, una mostra comissariada per Guillem Alventosa amb la col·laboració puntual de Berca Grup de Danses i Agustín i Amaia orfebres.

A més d’estes exposicions, es reobrin les sales dedicades a la Festa de la Mare de Déu de la Salut, la Setmana de Bous, la sala Leonardo Borràs i l’espai expositiu temporal amb l’exposició “El Patrimoni Artístic Valencià”. Sis espais expositius per a visitar en un mateix centre.

 

MESURES COVID-19

 

El Museu compta amb totes les mesures que garanteixen la seguretat dels treballadors i dels visitants front a la situació COVID-19. Compleix amb tots els protocols de neteja i desinfecció i limita la quantitat de persones per espai a les sales.

 

Les mesures per a fer front a la situació COVID-19 al Museu son les següents:

 

  • Accés restringit per ordre d’arribada.
  • Mascareta obligatòria.
  • Presa de temperatura a l’accés.
  • A l’arribada, el visitant facilitarà un nombre de telèfon individual o col·lectiu, per informar sobre possibles problemes.
  • S’inhabiliten pantalles tàctils, per tal de previndre contagis.
  •  Aforament restringit:
    • Sala de la Mare de Déu: 8 persones màxim.
    • Sala indumentària Carmen Ferrés: 8 persones màxim.
    • Sala indumentària tradicional: 4 persones màxim.
    • Sala Setmana de Bous: 8 persones màxim.
    • Sala Leonardo Borràs: 4 persones màxim.
    • Exposició temporal “Patrimoni Artístic Valencià”: 8 persones màxim.
    • Sala de Patrimoni: 2 persones màxim.
    • Oficina de turisme: 1 persona màxim.
  • En total podran circular al Museu, amb les mesures establertes, un màxim de 42 persones al mateix temps.

 

HORARIS I ATENCIÓ AL PÚBLIC

 

 

Horari: de dimecres a dissabte de 11 a 14 hores i de 17,30 a 19,30h.

Dimarts, diumenges i festius: de 11 a 14 hores. Vesprades tancat.

Dilluns tancat.

 

 

SALES I NOVES EXPOSICIONS

 

Amb la reobertura del Museu es troben a l’accés del visitant les sales de la Mare de Déu de la Salut, la Sala Leonardo Borràs, la Sala de Carmen Ferrés Insa i el Museu Taurí.

Amb la finalització de les obres del Museu i l’adequació i millora dels espais museístics, s’inaugura una nova sala: la sala d’indumentària tradicional.

A més de les col·leccions permanents, el visitant podrà accedir a les noves exposicions temporals situades a les ales del claustre.

  • “Patrimoni Artístic Valencià”, Universitat de València.
  • “Námaste”, exposició fotogràfica de la Índia de Jordi Piris, prevista per al mes de maig.
  • “Algemesí des del meu balcó”, Regidoria de Turisme.

 

 

VISITES VIRTUALS

 

El Museu també es pot visitar des de casa a través de la Visita Virtual, una experiència realitzada pels tècnics RIBERANA de la Mancomunitat de la Ribera Alta.

Anima’t a recórrer les seues estàncies a través del següent enllaç: bit.ly/VRMuseuFestaVAL

 

 

ESDEVENIMENTS

 

  • “I Concurs de Paisatges d’Aigua i Horta d’Algemesí”. Entrega de premis, 5 de juny 2021, Dia Internacional del Medi Ambient.

 

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

S’ha desplomat la rematada de la falla Camí Nou d’Alzira, la més alta de la ciutat

La rematada superior de 19 metres del monument 'Avani' s'ha ensorrat cap a les 16.00 hores després de dos dies de ratxes de vent, danyant diversos ninots. No hi ha ferits.

La mascletá trenca cristalls de l’oficina de turisme de l’Ajuntament de València

La setzena mascletá de les Falles, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, ha trencat diversos cristalls de l'oficina de turisme de l'Ajuntament. El tret, amb 230 quilos durant set minuts i mig, ha estremit l'abarrotada plaça de l'Ajuntament.

0-1: els pals i el meta James van tancar el passe a semifinals al Vila-real juvenil

El Vila-real juvenil va caure 0-1 davant el PSG en quarts de la Lliga de Campions Juvenil després de dominar i sumar tres pals. James va firmar parades clau i va detindre un penal.

Sindicats i Sanitat seguixen rutes paral·leles en la segona setmana de la vaga de metges

Els metges mantenen un seguiment similar i el Ministeri activa mesures pactades amb el Fòrum de la Professió Mèdica, la qual cosa aprofundix el xoc amb el comité de vaga.

La mare de Marta Calvo promet no parar fins a estendre la presó permanent revisable a l’ocultació d’un cadàver

Marisol Burón ha lamentat que el Congrés vaja a rebutjar la proposta per a castigar amb presó permanent revisable als assassins que oculten el cos i ha promés seguir fins a canviar el Codi Penal.

El Congrés rebutjarà ampliar la presó permanent revisable a assassins que oculten el cadàver

El PP va proposar estendre esta pena als qui facen desaparéixer el cos o no informen del parador i endurir-la per a reincidents; la majoria ja ha anunciat el seu rebuig. Vox i UPN van donar suport a la mesura; familiars de víctimes, com la mare de Marta Calvo, van reclamar canvis.

Milers de flors comencen a dibuixar el mantell de la Verge en una Ofrena fallera solejada

El primer dia de l'Ofrena de les Falles arranca amb milers de clavells que ja perfilen el mantell de la Verge dels Desemparats. Més de 72.200 rams i prop de 130.000 participants protagonitzen l'acte més emotiu de les festes.

Les mascletaes i els castells de Paiporta tornen al barranc de Poio després de la dana

Paiporta recupera les mascletaes i els castells en el barranc de Poio després de la dana de 2024. La CHJ avala la volta i el programa inclou la Nit del Foc i l'última mascletà.