Nombrosos famosos s’uneixen per a defensar la llengua àrab

 

El Boja elimina unitats d’àrab en el Ejido, unitats d’anglès a Màlaga i unitats d’italià en Macael.
Íñigo González, periodista i professor de l’Escola oficial d’Idiomes de Granada, inicia una campanya per a evitar el cessament de l’àrab en la EOI d’El Ejido.

Mércedes Mila, Carme Chaparro, el periodista de Televisió Espanyola, Fernando Ramos, diversos concursants de programes de televisió, tant de Telecinco com d’Antena 3 televisió. Amor Romeira, Patricia Ledesma, Carola Alonso, Ivan Madrazo, Alonso de Gran Hermano 2., la guanyadora del bus, Sonia Oliván i el model, cantant i actor Oscar Edú. El popular presentador de Canal Sud, Eduardo Bandera, el col·laborador i presentador de Mediaset, Víctor Sandoval, la periodista valenciana, redactora de València Diari i influencer Susana Pérez i el showman i influencer Mateo Vergara no han dubtat a oferir-se voluntaris i donar suport a la campanya iniciada i impulsada pel professor de l’Escola Oficial d’idiomes, Íñigo González que al seu torn, és conegut pel gran públic per la seua participació en programes tan populars com “Gran Hermano“, “Gran Hermano VIP” o el mític “Crónicas Marcianas“.

 

[instagram]CNj-F-Hq_zq[/instagram]

 

En l’Instagram del ex Gran Hermano Íñigo Sosa ja es poden vore alguns vídeos de recolzament com per exemple el de la popular periodista Carme Chaparro.

[instagram]CNn1FR5hPWA[/instagram]

O la ex Gran Hermana Carola Alonso.

[instagram]CNmME-pKv2h[/instagram]

 

En la campanya, tot el professorat andalús d’àrab mostra el seu rebuig al cessament d’esta unitat de l’Escola Oficial d’Idiomes del Ejido. Han remés i signat una carta a la Conselleria d’Educació, mostrant la importància que té l’àrab a les aules d’Andalusia. A més, han iniciat una campanya per a fomentar l’ensenyament de l’àrab més enllà de les escoles oficials i aplicar-les en els centres de Secundària de tota la regió.

La carta explica ben bé el que sol·liciten

 

I la carta comença així: El professorat de llengua àrab de les Escoles Oficials d’Idiomes i Centres d’Ensenyament Secundari d’Andalusia, després d’haver tingut coneixement de la decisió de la Conselleria d’Educació i Esport d’eliminar el Nivell Bàsic i per tant el Departament al complet de llengua àrab a l’Escola Oficial d’Idiomes d’El Ejido (Ordre publicada en BOJA del divendres 26 de març de 2021), volem manifestar
el nostre DESACORD I REBUIG, que a continuació tractem d’argumentar, davant esta decisió. 

En una de les parts de la carta està escrit el que clarament sol·liciten

Revocar de manera urgent la decisió d’eliminar el Nivell Bàsic i per tant el Departament d’àrab de l’Escola Oficial d’Idiomes d’El Ejido. Igualment, ens posem a la disposició d’esta Conselleria per a traslladar quanta informació i saber requeresca sobre la situació d’esta llengua en els Centres d’Ensenyament Secundari i les EEOOII de la nostra Comunitat amb l’objectiu d’aprofitar millor els recursos disponibles, millorar el seu ensenyament i, si fos considerat oportú, compartir amb la mateixa actuacions que puguen revertir positivament en l’anterior…

 

Una carta que és molt extensa i que ens han facilitat a València Diari. Ara sols esperem que aconseguisquen el seu objectiu.

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sequiol guanya la millor gaiata de la Magdalena 2026 i Fanal-Ravalet triomfa en Infantil

Sequiol ha guanyat la millor gaiata de la Magdalena 2026 i Fanal-Ravalet s'ha imposat en Infantil. Crèmor ha obtingut el millor llibret en una edició molt disputada.

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Vida nocturna i experiències de benestar per a adults a València

Descobreix les experiències de benestar a València, des de la seua rica cultura gastronòmica fins a activitats d'oci relaxants.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.