El nou mètode dels lladres per a conéixer si una casa es troba buida

 

Els robatoris i altres delictes han patit un notable descens a Espanya durant la pandèmia del coronavirus. En concret, el Ministeri de l'Interior va xifrar en un 19,4% la baixada de la criminalitat durant 2020 a conseqüència de les circumstàncies derivades de la crisi sanitària. No obstant això, els robatoris en domicilis continuen succeint i la Policia Nacional ha alertat d'un nou mètode que empren els lladres per a dur a terme la seua tasca.

Es tracta d'un sistema que ocupen estes persones per a conéixer si un habitatge es troba buida i que resulta molt difícil de comprovar a simple vista. Este mètode es basa en la col·locació de fils de cola entre el marc de la porta. Estos fils poden passar desapercebuts, per la qual cosa la seua detecció és més complicada que altres tècniques que són utilitzades habitualment.

Estos fils, que poden ser creats amb silicona o amb cola, permet als lladres vigilar la casa sense cap risc. I és que d'esta manera poden conéixer si l'habitatge es troba buida. Si el fil es trenca, significa que la porta ha sigut oberta i que hi ha gent a l'interior de l'habitatge. Si per contra roman intacte, poden saber que la casa està buidada.

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.