El nou mètode dels lladres per a conéixer si una casa es troba buida

 

Els robatoris i altres delictes han patit un notable descens a Espanya durant la pandèmia del coronavirus. En concret, el Ministeri de l'Interior va xifrar en un 19,4% la baixada de la criminalitat durant 2020 a conseqüència de les circumstàncies derivades de la crisi sanitària. No obstant això, els robatoris en domicilis continuen succeint i la Policia Nacional ha alertat d'un nou mètode que empren els lladres per a dur a terme la seua tasca.

Es tracta d'un sistema que ocupen estes persones per a conéixer si un habitatge es troba buida i que resulta molt difícil de comprovar a simple vista. Este mètode es basa en la col·locació de fils de cola entre el marc de la porta. Estos fils poden passar desapercebuts, per la qual cosa la seua detecció és més complicada que altres tècniques que són utilitzades habitualment.

Estos fils, que poden ser creats amb silicona o amb cola, permet als lladres vigilar la casa sense cap risc. I és que d'esta manera poden conéixer si l'habitatge es troba buida. Si el fil es trenca, significa que la porta ha sigut oberta i que hi ha gent a l'interior de l'habitatge. Si per contra roman intacte, poden saber que la casa està buidada.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, la millor de 2026 a València

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi i ha aconseguit el ninot indultat infantil.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026

La infantil 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026. La mateixa creació va aconseguir el ninot indultat infantil i el podi l'han completat Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’alça com la millor de 2026

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El conjunt ja havia aconseguit el ninot indultat infantil el dissabte

Alejandro Talavante i Juan Ortega van naufragar en un mà a mà sense lluentor a Castelló

Mitja plaça i una correguda de Domingo Hernández sense raça, amb vent molest, van deixar un dol pla. A penes va haver-hi centellejos aïllats i l'espasa va fallar.

Un bou brau de Jandilla i la naturalitat de Pablo Aguado marquen la vesprada a València

Un bravíssim bou de Jandilla, 'Artista', i la temperada naturalitat de Pablo Aguado van centrar la correguda de Falles a València. Castella no va rematar i no va haver-hi trofeus.

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.