La nova bugada de lava destrueix el que quedava en Todoque

La nova bugada produïda després de l’ensulsiada ahir dissabte de la part nord del volcà de ‘Cumbre Vieja‘, a l’illa de la Palma, ha destruït les poques edificacions que quedaven en peus al nord del barri de Todoque. Així ho ha informat aquest diumenge l’Institut Volcanológico de Canàries (Involcan), la lava està fluint en la zona a una temperatura que aconsegueix els 1.240 graus.

<

>

Dades actualitzades

Segons els últims daus del programa Copernicus de la UE, actualitzats en la vesprada d’este dissabte, lava ha cobert des que va començar l’erupció el 19 de setembre un total de 497 hectàrees, afectat o destruint fins al moment 1.281 edificacions i infraestructures, mentre que hi ha 497 hectàrees de terreny destrossat i altres 5.576 hectàrees han pogut haver sofert danys. En el que a carreteres es refereix, són 38,3 els quilòmetres de vies destruïdes i altres 3,1 quilòmetres que podrien tenir danys.

<

>

La fajana

Respecte a la fajana o delta lávico, continua la seua expansió en direcció nord-sud alimentant-se des de diversos punts i aconseguint una superfície de 32 hectàrees.

Mentrestant, la qualitat de l’aire ha sofert una millora en comparació amb els dies anteriors i s’espera que continue així durant la jornada, mentre que, sobre la sismicitat, es continuen localitzant sismes a una profunditat d’entre 11 i 15 quilòmetres amb una magnitud mitjana per sota de 3, per la qual cosa no es descarten que es continuen produint.

<

>

L’UME i les Forces Armades «no deixaran l’illa»

Precisament aquest diumenge i davant la preocupació dels habitants de la Palma, la ministra de Defensa, Margarita Robles, ha garantit que la Unitat Militar d’Emergències (UME) i la resta de les Forces Armades seguiran a l’illa «fins a l’últim minut» de l’erupció del volcà ‘Cumbre Vieja’. En declaracions els mitjans de comunicació després de participar en el Comitè de Direcció de Pla d’Emergències Volcàniques de Canàries (Pevolca), ha explicat que els efectius no deixaran l’illa mentre se’ls necessite, «passe el temps que passe».

El Govern està amb els palmers

Robles, que també ha visitat aquest diumenge les instal·lacions de l’Aquarterament ‘El Fort’ per a mantenir una trobada amb el personal de la Unitat de Suport a la Projecció (UAPRO) i que va estar en el Lloc de Comandament de la UME, va agregar que el Govern està amb els palmers. «I no els oblidem. El seu dolor és el nostre dolor perquè Espanya és una gran família i quan un sofreix, sofrim tots», va exposar.

l’UME i la resta de Forces Armades

Així mateix, la ministra ha posat l’accent principalment que l’UME i la resta de les Forces Armades es mantindran a l’illa «tot el temps que siga necessari» i amb quants mitjans siguen necessaris, tant personals com materials. «La Palma sap que pot comptar amb nosaltres -va prosseguir-. No regatejarem res i estarem amb les persones que siguen necessàries, els mitjans que siguen necessaris i amb les missions que ens encomanen».

Va observar en aquest punt que l’UME porta ja 16 anys sent present sempre en els moments més durs per als espanyols dins i fora del país amb «eficàcia, professionalitat i, sobretot, humanitat». «El que puguem aportar ho farem i s’incorporarà l’Armada per a portar material, este dilluns arribarà a l’illa», va dir per a mostrar la seua admiració per tots professionals que treballen i coordinen les operacions de seguiment del volcà.

Quant a les persones que han perdut les seues cases o propietats, va ressaltar el dur que és haver de decidir en 15 minuts què fer o què emportar-se del seu habitatge. «I mai ens podrem posar en el lloc d’aquestes persones més que amb el nostre lliurament i el nostre afecte», va apuntar. «La meua presència ací,va concloure, vol manifestar i ser component d’un compromís. Fins a l’últim minut, fins que La Palma ens necessite, passi el temps que passe, ens trobaran ací».

<

>

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.