Investigat per obligar a subministrar substàncies nocives a la seua mare

 

La Guàrdia Civil de Sueca ha investigat a un home de 53 anys, de nacionalitat espanyola, per un delicte contra la salut pública (subministrar substàncies nocives o productes químics).

El passat 25 d’agost, un home va interposar una denúncia en les dependències de la Guàrdia Civil de Sueca, manifestant que el seu oncle estava obligant la seua àvia a ingerir una sèrie de productes químics diluïts en aigua sense la corresponent prescripció mèdica: clorit de sodi, dimetilsulfòxid, pastilles de cànnabis, aigua de mar i altres substàncies que no ha pogut identificar.

El denunciat també fa saber als agents que la seua àvia té 84 anys i es troba impedida. La cuidadora és qui, a través d’una xeringa, subministrava les substàncies nocives per a la salut a la persona de la tercera edat.

Minuts més tard, els agents es van desplaçar a la residència de la víctima i els va rebre la cuidadora. Esta no va negar els fets, fins i tot va relatar que no sols ingereix els medicaments via oral, també de manera cutània.

Que és el fill qui li fa arribar els medicaments, que adquireix per internet sense cap mena de recomanació mèdica, i li imparteix les instruccions per a administrar-los.

La cuidadora va portar als agents fins a la víctima. Es trobava descansant en un llit i no podia físicament respondre a les preguntes que se li van realitzar. Sense dilació, els agents van donar avís als serveis d’emergència que en arribar, el facultatiu mèdic va determinar que la víctima fora traslladada a l’Hospital de la Ribera d’Alzira.

Després de realitzar una inspecció ocular en la cuina, els agents van trobar una botella de diòxid de clor, una altra de clorit de sodi, una caixa de pastilles d’oli de cànnabis i útils per a consum i conservació (botella, got de cristall, xeringuilla, paper d’alumini, etc…)

Tres dies més tard, per estos fets, la Guàrdia Civil de Sueca va investigar al fill de la víctima, un home de 53 anys, de nacionalitat espanyola, per un delicte contra la salut pública (subministrar substàncies nocives o productes químics).

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 de Sueca.

Últimes notícies

Diversos pobles valencians ja passen dels 40 graus a migdia

Les comarques de València i Alacant han superat ja els 40 graus a migdia i tenen activat l’avís roig per màximes que podrien arribar als 44 graus.

Detingut a València per gravar i assetjar set menors, entre elles la seua fillastra

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 51 anys acusat de gravar i assetjar huit dones, set d’elles menors, inclosa la seua fillastra. Ha quedat en llibertat amb una ordre d’allunyament mentres es revisa el material intervingut.

Presó de 17 anys per agredir sexualment dues xiquetes amb qui convivia a Castelló

L’Audiència de Castelló ha condemnat a 17 anys i mig de presó un home per agredir sexualment dues germanes menors amb qui va conviure entre setembre i novembre de 2024. A més de la pena de presó, se li imposen indemnitzacions, prohibicions d’acostament i inhabilitació per a treballar amb menors.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges i tronades dijous a València i Alacant

Aemet ha activat per a este dijous l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 i tronades en l’interior d’Alacant i el sud de València, amb avisos grocs per pluja i calor en la resta de la Comunitat Valenciana.

València tanca l’accés a la Devesa i extrema les mesures davant l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha tancat l’accés a la Devesa de El Saler fins divendres, ha activat canons d’aigua i ha reforçat la vigilància per l’alerta roja per calor i l’elevat risc d’incendis forestals.

Més de 10 milions en pèrdues agràries per la pedra a Utiel-Requena i comarques veïnes

La Unió Llauradora calcula més de 10 milions d'euros en danys directes sobre 10.000 hectàrees de cultius a Utiel-Requena, la Vall d'Albaida i l'Alt Palància pels temporals entre el 10 i el 15 d'agost.

Cartells de Lawerta per a homenatjar l’últim Mestalla en cada partit del València

El València CF ha llançat la campanya ‘Mestalla ès Etern’, amb cartells del dissenyador Lawerta per a cada partit de LALIGA i Copa del Rei a l’estadi, en la que podria ser l’última temporada al Camp de Mestalla.

Els hotels valencians omplin més del 92 % en la primera mitat d’agost

Els hotels de la Comunitat Valenciana han assolit una ocupació mitjana del 92,1 % en la primera quinzena d’agost, huit dècimes més que en 2025. Benidorm i el sud d’Alacant lideren, mentres el turisme internacional continua guanyant pes.