Ordenen l’evacuació de diversos nuclis davant l’avanç de la lava del volcà de la Palma

Les autoritats han ordenat l’evacuació de diverses zones dels Plans de Aridane davant la previsió d’avanç de la bugada de lava del volcà que discorre més al nord-oest, i la seua proximitat a la zona límit del perímetre ja evacuat.

Pla Especial de Protecció CIvil i Atenció d’Emergències

En aplicació del Pla Especial de Protecció Civil i Atenció d’Emergències per Risc Volcànic en la Comunitat Autònoma de Canàries (Pevolca), les autoritats han decidit activar el pla en situació d’emergència, amb nivell 2.

L’evacuació afecta la zona compresa entre Camí de Cruz Chica en l’encreuament amb Camí Nicolás Brito País i d’este punt fins a l’encreuament amb l’LP-213 (les Martelas – Casa Kiko), i descendint fins a l’encreuament amb la carretera general dels Plans de Aridane a Port Naos.

<

>

Quins carrers s’inclouen?

S’inclouen els carrers Camí els Breñuscos, Camí de la Muntanya fins al número 21 (inclòs), Camí les Casetes i Camí els Barretos.

Des de les 13.00 h fins a les 19.00 h

A partir de les 13.00 hores i fins a les 19.00 hores, les persones afectades per esta ordre d’evacuació han de desallotjar els seus habitatges, amb les seues pertinences i animals domèstics, i dirigir-se al punt de reunió situat en el Camp de Lluita Camí León dels Plans de Aridane.

Aquelles persones que durant el dia de hui no puguen realitzar la recollida de pertinences se’ls permetrà en dies posteriors, de manera gradual i acompanyades, sempre que les condicions de seguretat ho permeten.

Col.laboració amb les Forces de Seguretat en l’evacuació

Es demana col·laborar amb les Forces de Seguretat en l’evacuació, mantenir la calma, transmetre-la als altres i no propagar rumors infosos, tancar totes les finestres i portes exteriors, baixar les persianes i tancar els subministraments d’aigua, gas i electricitat.

Documentació damunt

També se sol·licita portar la documentació (també la de l’habitatge) i medicaments d’ús diari, telèfon mòbil i el seu carregador, llanterna i roba per a diversos dies.

Es demana així mateix dirigir-se als punts de reunió establerts, utilitzar els telèfons només per a l’estrictament necessari i en cas de tenir animals, l’evacuació es realitzarà seguint les directrius del Protocol d’Actuació d’Animals que s’indicaran en el Punt de Reunió.

Prèviament, les autoritats havien decretat la fi del confinament per a unes 3.000 persones del Pas i Els Plans de Aridane, després d’acabar l’emissió de gasos derivats de la combustió de naus industrials en entrar en contacte amb la bugada de lava del volcà.

El confinament va ser ordenat este dilluns en aplicació del Pla Especial de Protecció Civil i Atenció d’Emergències per Risc Volcànic en la Comunitat Autònoma de Canàries (Pevolca), que va activar un nivell 2 d’emergència després de constatar que el flux de magma havia provocat la combustió en una fàbrica de ciments del polígon industrial del Carreró de la Gata, en Els Plans de Aridane.

Més superfície arrasada

L’ensulsiada que es va produir el dissabte en la vessant nord del cràter en Cumbre Vieja continua condicionant l’acumulació de material volcànic i, sobretot, la seua velocitat de desplaçament: les bugades de les últimes 24 hores –este dilluns es van estabilitzar en un terreny pla i a vegades en finques planificades en lleuger ascens– van aportar un 10% de magma, cosa que significa la quantitat més gran des que s’iniciara l’erupció, el 19 de setembre. Esta dada, facilitat en roda de premsa per Miguel Ángel Morcuende, director del Pevolca, indica que el terreny cobert per la lava va experimentar un augment del 65,3 hectàrees respecte als registres del diumenge.

 

<

>

 

 

Últimes notícies

Fira València es consolida com a gran motor del turisme de negocis

Fira València ha reforçat el seu lideratge en el turisme MICE a la Comunitat Valenciana després de l’èxit de 'València Inspira Diseño', que ha reunit més de 54.000 visites professionals i ha generat una injecció econòmica estimada en més de 12 milions d’euros.

Bernabé destaca el paper de la Guàrdia Civil com a clau per a la democràcia

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha remarcat en València el paper de la Guàrdia Civil com a garantia de convivència, seguretat i funcionament democràtic, i ha posat en valor el sacrifici dels agents en la dana de 2024 i en la lluita contra la violència masclista i el crim organitzat.

Pilar Bernabé encapçalarà la llista del PSOE al Congrés per València

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha sigut designada cap de llista del PSOE al Congrés per la província de València en les eleccions generals del 29 de novembre i compatibilitzarà aquest paper amb la seua candidatura a l’alcaldia de la capital.

El Valencia Basket es prepara per a una nit especial amb el retorn de Jean Montero

Xavi Albert admet que la visita d'Olympiacos serà especial pel retorn de Jean Montero al Roig Arena, però demana centrar-se en la potent ofensiva grega i en el rebot ofensiu, clau segons el tècnic.

El Valencia Basket vol mantindre el ple de triomfs en l’Eurolliga davant l’Olympiacos de Montero

El Valencia Basket rep este dimarts l’Olympiacos al Roig Arena amb l’objectiu d’aconseguir la cinquena victòria seguida en Eurolliga i en el primer gran retorn de Jean Montero, ídol recent de l’afició taronja.

Vila-real s’agarra a La Ceràmica per estrenar-se en la Champions contra el Nàpols

Villarreal i Nàpols arriben a La Ceràmica obligats a guanyar en la segona jornada de la Champions, encara sense punts al grup. Les baixes condicionen els dos equips en un duel marcat per la necessitat i per un historial europeu equilibrat.

Canvi en l’Eldense de Messi: García Montañés assumix la presidència i Rosas manté el càrrec

L’Eldense, propietat de Leo Messi, ha anunciat el seu nou organigrama: l’advocat Pablo García Montañés és el nou president, mentres que Mario Rosas continuà com a director general i rostre executiu del club.

El PSPV alerta d’un augment del 325 % en ecografies derivades a la sanitat privada

La portaveu de Sanitat del PSPV-PSOE en Les Corts, Yaissel Sánchez, ha denunciat que el Consell ha incrementat un 325 % les ecografies derivades a centres privats entre 2022 i 2025. La diputada acusa el PP de desviar recursos de la sanitat pública a la privada mentre continuen creixent les llistes d’espera.