Ordenen l’evacuació de diversos nuclis davant l’avanç de la lava del volcà de la Palma

Les autoritats han ordenat l’evacuació de diverses zones dels Plans de Aridane davant la previsió d’avanç de la bugada de lava del volcà que discorre més al nord-oest, i la seua proximitat a la zona límit del perímetre ja evacuat.

Pla Especial de Protecció CIvil i Atenció d’Emergències

En aplicació del Pla Especial de Protecció Civil i Atenció d’Emergències per Risc Volcànic en la Comunitat Autònoma de Canàries (Pevolca), les autoritats han decidit activar el pla en situació d’emergència, amb nivell 2.

L’evacuació afecta la zona compresa entre Camí de Cruz Chica en l’encreuament amb Camí Nicolás Brito País i d’este punt fins a l’encreuament amb l’LP-213 (les Martelas – Casa Kiko), i descendint fins a l’encreuament amb la carretera general dels Plans de Aridane a Port Naos.

<

>

Quins carrers s’inclouen?

S’inclouen els carrers Camí els Breñuscos, Camí de la Muntanya fins al número 21 (inclòs), Camí les Casetes i Camí els Barretos.

Des de les 13.00 h fins a les 19.00 h

A partir de les 13.00 hores i fins a les 19.00 hores, les persones afectades per esta ordre d’evacuació han de desallotjar els seus habitatges, amb les seues pertinences i animals domèstics, i dirigir-se al punt de reunió situat en el Camp de Lluita Camí León dels Plans de Aridane.

Aquelles persones que durant el dia de hui no puguen realitzar la recollida de pertinences se’ls permetrà en dies posteriors, de manera gradual i acompanyades, sempre que les condicions de seguretat ho permeten.

Col.laboració amb les Forces de Seguretat en l’evacuació

Es demana col·laborar amb les Forces de Seguretat en l’evacuació, mantenir la calma, transmetre-la als altres i no propagar rumors infosos, tancar totes les finestres i portes exteriors, baixar les persianes i tancar els subministraments d’aigua, gas i electricitat.

Documentació damunt

També se sol·licita portar la documentació (també la de l’habitatge) i medicaments d’ús diari, telèfon mòbil i el seu carregador, llanterna i roba per a diversos dies.

Es demana així mateix dirigir-se als punts de reunió establerts, utilitzar els telèfons només per a l’estrictament necessari i en cas de tenir animals, l’evacuació es realitzarà seguint les directrius del Protocol d’Actuació d’Animals que s’indicaran en el Punt de Reunió.

Prèviament, les autoritats havien decretat la fi del confinament per a unes 3.000 persones del Pas i Els Plans de Aridane, després d’acabar l’emissió de gasos derivats de la combustió de naus industrials en entrar en contacte amb la bugada de lava del volcà.

El confinament va ser ordenat este dilluns en aplicació del Pla Especial de Protecció Civil i Atenció d’Emergències per Risc Volcànic en la Comunitat Autònoma de Canàries (Pevolca), que va activar un nivell 2 d’emergència després de constatar que el flux de magma havia provocat la combustió en una fàbrica de ciments del polígon industrial del Carreró de la Gata, en Els Plans de Aridane.

Més superfície arrasada

L’ensulsiada que es va produir el dissabte en la vessant nord del cràter en Cumbre Vieja continua condicionant l’acumulació de material volcànic i, sobretot, la seua velocitat de desplaçament: les bugades de les últimes 24 hores –este dilluns es van estabilitzar en un terreny pla i a vegades en finques planificades en lleuger ascens– van aportar un 10% de magma, cosa que significa la quantitat més gran des que s’iniciara l’erupció, el 19 de setembre. Esta dada, facilitat en roda de premsa per Miguel Ángel Morcuende, director del Pevolca, indica que el terreny cobert per la lava va experimentar un augment del 65,3 hectàrees respecte als registres del diumenge.

 

<

>

 

 

Últimes notícies

Pradas admet que les notes manuscrites eren seues i demana frenar la prova cal·ligràfica

Salomé Pradas reconeix que les notes manuscrites del Cecopi durant la gestió de la dana són seues i sol·licita a la jutgessa que suspenga la prova cal·ligràfica prevista en la causa.

Detingut un metge d’un centre de salut de Cullera per agressió sexual a dos pacients

La Guàrdia Civil ha detingut a un metge d'un centre de salut de Cullera per presumptes agressions sexuals a dos pacients, després de la denúncia inicial d'una d'elles i la posterior localització d'una altra víctima.

Carlos Baño defén la seua innocència després de la seua detenció pel suposat frau dels bons consum a Alacant

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d'Alacant, nega haver-se beneficiat econòmicament del suposat frau en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 i assegura tindre la consciència tranquil·la.

Disney tria la Comunitat Valenciana per a rodar la versió de cinema de Rapunzel

Disney rodarà en diversos escenaris de la Comunitat Valenciana la nova superproducció d'Embullats, una adaptació en imatge real del conte de Rapunzel amb part del rodatge en Ciutat de la Llum.

Disney tria la Comunitat Valenciana per a rodar la versió de cinema de Rapunzel

Disney rodarà en diversos escenaris de la Comunitat Valenciana la superproducció d'imatge real basada en Embullats, amb Ciutat de la Llum com un dels principals enclavaments.

L’ampliació de capital del Llevant col·loca 383.000 euros en accions i entra en la seua recta final

L'ampliació de capital del Llevant, oberta des del 4 de març i amb un topall de 8 milions d'euros, suma 6.372 noves accions subscrites per uns 383.000 euros i encara el seu tancament el 2 d'abril.

El president de la Cambra d’Alacant, detingut per frau, defén que mai s’ha emportat un euro

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, insistix que mai s'ha quedat diners dels bons consum investigats i assegura tindre la consciència tranquil·la malgrat la causa judicial oberta.

CaixaBank manté les seues metes a l’alça malgrat la incertesa a Orient Mitjà

CaixaBank ratifica la millora dels seus objectius per al pla 2025-2027 després d'un exercici amb beneficis rècord i creixement per damunt del que es preveu, malgrat l'impacte del conflicte a Orient Mitjà.