Ordenen l’evacuació de diversos nuclis davant l’avanç de la lava del volcà de la Palma

Les autoritats han ordenat l’evacuació de diverses zones dels Plans de Aridane davant la previsió d’avanç de la bugada de lava del volcà que discorre més al nord-oest, i la seua proximitat a la zona límit del perímetre ja evacuat.

Pla Especial de Protecció CIvil i Atenció d’Emergències

En aplicació del Pla Especial de Protecció Civil i Atenció d’Emergències per Risc Volcànic en la Comunitat Autònoma de Canàries (Pevolca), les autoritats han decidit activar el pla en situació d’emergència, amb nivell 2.

L’evacuació afecta la zona compresa entre Camí de Cruz Chica en l’encreuament amb Camí Nicolás Brito País i d’este punt fins a l’encreuament amb l’LP-213 (les Martelas – Casa Kiko), i descendint fins a l’encreuament amb la carretera general dels Plans de Aridane a Port Naos.

<

>

Quins carrers s’inclouen?

S’inclouen els carrers Camí els Breñuscos, Camí de la Muntanya fins al número 21 (inclòs), Camí les Casetes i Camí els Barretos.

Des de les 13.00 h fins a les 19.00 h

A partir de les 13.00 hores i fins a les 19.00 hores, les persones afectades per esta ordre d’evacuació han de desallotjar els seus habitatges, amb les seues pertinences i animals domèstics, i dirigir-se al punt de reunió situat en el Camp de Lluita Camí León dels Plans de Aridane.

Aquelles persones que durant el dia de hui no puguen realitzar la recollida de pertinences se’ls permetrà en dies posteriors, de manera gradual i acompanyades, sempre que les condicions de seguretat ho permeten.

Col.laboració amb les Forces de Seguretat en l’evacuació

Es demana col·laborar amb les Forces de Seguretat en l’evacuació, mantenir la calma, transmetre-la als altres i no propagar rumors infosos, tancar totes les finestres i portes exteriors, baixar les persianes i tancar els subministraments d’aigua, gas i electricitat.

Documentació damunt

També se sol·licita portar la documentació (també la de l’habitatge) i medicaments d’ús diari, telèfon mòbil i el seu carregador, llanterna i roba per a diversos dies.

Es demana així mateix dirigir-se als punts de reunió establerts, utilitzar els telèfons només per a l’estrictament necessari i en cas de tenir animals, l’evacuació es realitzarà seguint les directrius del Protocol d’Actuació d’Animals que s’indicaran en el Punt de Reunió.

Prèviament, les autoritats havien decretat la fi del confinament per a unes 3.000 persones del Pas i Els Plans de Aridane, després d’acabar l’emissió de gasos derivats de la combustió de naus industrials en entrar en contacte amb la bugada de lava del volcà.

El confinament va ser ordenat este dilluns en aplicació del Pla Especial de Protecció Civil i Atenció d’Emergències per Risc Volcànic en la Comunitat Autònoma de Canàries (Pevolca), que va activar un nivell 2 d’emergència després de constatar que el flux de magma havia provocat la combustió en una fàbrica de ciments del polígon industrial del Carreró de la Gata, en Els Plans de Aridane.

Més superfície arrasada

L’ensulsiada que es va produir el dissabte en la vessant nord del cràter en Cumbre Vieja continua condicionant l’acumulació de material volcànic i, sobretot, la seua velocitat de desplaçament: les bugades de les últimes 24 hores –este dilluns es van estabilitzar en un terreny pla i a vegades en finques planificades en lleuger ascens– van aportar un 10% de magma, cosa que significa la quantitat més gran des que s’iniciara l’erupció, el 19 de setembre. Esta dada, facilitat en roda de premsa per Miguel Ángel Morcuende, director del Pevolca, indica que el terreny cobert per la lava va experimentar un augment del 65,3 hectàrees respecte als registres del diumenge.

 

<

>

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Cremà infantil convertix en cendra més de 380 minifallas plenes de jocs, riures i somnis

Més de 380 falles infantils de València han cremat en la Cremà, culminant un any de treball artístic i emocions per a milers de xiquets, amb la secció Especial i la falla municipal com a grans focus.

Emilio de Just curta l’última orella de la fira de Falles en una vesprada amb opcions de major triomf

Emilio de Justo va tallar l'última orella de la fira de Falles de València després d'una seriosa correguda de Núñez del Cuvillo, marcada pel vent i per bous amb opcions de major èxit.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.