Ordenen l’evacuació de diversos nuclis davant l’avanç de la lava del volcà de la Palma

Les autoritats han ordenat l’evacuació de diverses zones dels Plans de Aridane davant la previsió d’avanç de la bugada de lava del volcà que discorre més al nord-oest, i la seua proximitat a la zona límit del perímetre ja evacuat.

Pla Especial de Protecció CIvil i Atenció d’Emergències

En aplicació del Pla Especial de Protecció Civil i Atenció d’Emergències per Risc Volcànic en la Comunitat Autònoma de Canàries (Pevolca), les autoritats han decidit activar el pla en situació d’emergència, amb nivell 2.

L’evacuació afecta la zona compresa entre Camí de Cruz Chica en l’encreuament amb Camí Nicolás Brito País i d’este punt fins a l’encreuament amb l’LP-213 (les Martelas – Casa Kiko), i descendint fins a l’encreuament amb la carretera general dels Plans de Aridane a Port Naos.

<

>

Quins carrers s’inclouen?

S’inclouen els carrers Camí els Breñuscos, Camí de la Muntanya fins al número 21 (inclòs), Camí les Casetes i Camí els Barretos.

Des de les 13.00 h fins a les 19.00 h

A partir de les 13.00 hores i fins a les 19.00 hores, les persones afectades per esta ordre d’evacuació han de desallotjar els seus habitatges, amb les seues pertinences i animals domèstics, i dirigir-se al punt de reunió situat en el Camp de Lluita Camí León dels Plans de Aridane.

Aquelles persones que durant el dia de hui no puguen realitzar la recollida de pertinences se’ls permetrà en dies posteriors, de manera gradual i acompanyades, sempre que les condicions de seguretat ho permeten.

Col.laboració amb les Forces de Seguretat en l’evacuació

Es demana col·laborar amb les Forces de Seguretat en l’evacuació, mantenir la calma, transmetre-la als altres i no propagar rumors infosos, tancar totes les finestres i portes exteriors, baixar les persianes i tancar els subministraments d’aigua, gas i electricitat.

Documentació damunt

També se sol·licita portar la documentació (també la de l’habitatge) i medicaments d’ús diari, telèfon mòbil i el seu carregador, llanterna i roba per a diversos dies.

Es demana així mateix dirigir-se als punts de reunió establerts, utilitzar els telèfons només per a l’estrictament necessari i en cas de tenir animals, l’evacuació es realitzarà seguint les directrius del Protocol d’Actuació d’Animals que s’indicaran en el Punt de Reunió.

Prèviament, les autoritats havien decretat la fi del confinament per a unes 3.000 persones del Pas i Els Plans de Aridane, després d’acabar l’emissió de gasos derivats de la combustió de naus industrials en entrar en contacte amb la bugada de lava del volcà.

El confinament va ser ordenat este dilluns en aplicació del Pla Especial de Protecció Civil i Atenció d’Emergències per Risc Volcànic en la Comunitat Autònoma de Canàries (Pevolca), que va activar un nivell 2 d’emergència després de constatar que el flux de magma havia provocat la combustió en una fàbrica de ciments del polígon industrial del Carreró de la Gata, en Els Plans de Aridane.

Més superfície arrasada

L’ensulsiada que es va produir el dissabte en la vessant nord del cràter en Cumbre Vieja continua condicionant l’acumulació de material volcànic i, sobretot, la seua velocitat de desplaçament: les bugades de les últimes 24 hores –este dilluns es van estabilitzar en un terreny pla i a vegades en finques planificades en lleuger ascens– van aportar un 10% de magma, cosa que significa la quantitat més gran des que s’iniciara l’erupció, el 19 de setembre. Esta dada, facilitat en roda de premsa per Miguel Ángel Morcuende, director del Pevolca, indica que el terreny cobert per la lava va experimentar un augment del 65,3 hectàrees respecte als registres del diumenge.

 

<

>

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Celta de Vigo remunta al València a Mestalla amb un 2-3 agònic

El Celta de Vigo va voltejar el gol inicial de Guido Rodríguez amb una gran segona part i es va emportar un 2-3 de Mestalla malgrat el sofriment final en l'afegit.

Mor als 78 anys el poeta i escriptor valencià Josep Piera

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i referent de les lletres en valencià, ha mort als 78 anys.

Guido Rodríguez estrena el seu compte i avança al València al descans davant el Celta

Guido Rodríguez va marcar en el minut 12 el seu primer gol amb el València i deixa a l'equip per davant del Celta al descans, malgrat la major possessió visitant.

Motxilles, documentació i carteres lideren els objectes perduts en el TRAM d’Alacant en 2025

El TRAM d'Alacant va registrar en 2025 un total de 2.439 objectes perduts, amb motxilles, documentació i carteres com a articles més oblidats pels usuaris.

Un jove detingut i dos ferits greus en una baralla de matinada en una discoteca de Gandia

Un jove de 20 anys ha sigut detingut després d'una violenta baralla en una discoteca de la platja de Gandia que s'ha saldat amb dos ferits, un d'ells operat d'urgència per ferides en el coll.

Girona busca allunyar-se del descens davant un Vila-real que frega la Champions

Girona i Vila-real es mesuren en Montilivi amb objectius molt distints: els locals volen fugir del descens i somiar amb Europa, i els visitants afermar la plaça de Champions.

Retencions en l’A-3 cap a Madrid i boira densa en la V-21 compliquen el retorn de Setmana Santa

Les primeres retencions importants es registren en l'A-3 en sentit Madrid, amb cues que aconseguixen els dotze quilòmetres, mentres un banc de boira en la V-21 ha dificultat la visibilitat durant diverses hores.

Localitzen en internet un manuscrit del segle XVII desaparegut de l’Arxiu de la Seda de València

La Policia de la Generalitat ha localitzat en internet un manuscrit del segle XVII del Gremi de Velluters, desaparegut de l'Arxiu del Col·legi de l'Art Major de la Seda de València a inicis del segle XX i lloc a la venda per 71.900 euros.