Condemnat a pagar 3.000 euros a la seua exdona per ocultar-li la seua homosexualitat

Ejemplo de shortcode con estilo
  La titular del Jutjat de Primera Instància número 9 de València ha accedit a la petició feta per una dona per a que se li concedisca la nul·litat matrimonial al·legant que el seu home li va ocultar abans de la boda que era homosexual. La sentència imposa a l’exhome una indemnització de 3.000 euros.   D’esta […]

 

La titular del Jutjat de Primera Instància número 9 de València ha accedit a la petició feta per una dona per a que se li concedisca la nul·litat matrimonial al·legant que el seu home li va ocultar abans de la boda que era homosexual. La sentència imposa a l’exhome una indemnització de 3.000 euros.

 

D’esta manera, la jutgessa estima parcialment la demanda interposada per una dona contra la seua exparella, del que porta divorciada deu anys, després de què dos amics comuns li asseguraren que coneixien la suposada homosexualitat de l’home des de la infància i que havia mantingut una relació amb un home en la joventut.

 

La demandant va iniciar un procediment civil per a demanar la nul·litat matrimonial i, a demés, una indemnització de 10.000 euros. En les seues al·legacions assegurava que, «d’haver tingut coneixement de la condició d’homosexual no hauria prestat el seu consentiment» i expressava el seu convenciment de què ell li va ocultar la seua condició sexual «deliberadament».

 

La exdona li va donar suport

Segons consta en la sentència, en 2016 l’home va comunicar a la seua exdona, «amb qui mantenia una bona relació, la seua condició d’homosexual» i ella «li va donar suport, segons manifesta, en la creença que tal orientació sexual havia aflorat amb posterioritat al matrimoni».

 

En el present cas, raona la jutgessa, la dona sosté que «d’haver sigut sabedora de la condició sexual, que li va ser ocultada, no hauria contret matrimoni». El demandant, per part seua, va negar «haver tingut abans de casar-se relacions homosexuals plenes, més enllà de quan era adolescent, i va al·legar que abans de contraure matrimoni havia tingut contactes heterosexuals amb altres dones».

 

«No obstant això sobre este punt no hi ha prova directa, sinó testimonis de referència, podent haver fàcilment acreditat tals contactes portant com a testimonis als seus amics». Per contra, la jutgessa assenyala la «veracitat, contundència i coherència» del testimoniatge d’un testimoni que prova que abans de casar-se el demandat van tindre «una relació sentimental mantinguda en el temps».

 

 

«No és un fet sense importància»

I afig: «És una obvietat que per a la majoria de persones no és un fet sense importància l’orientació sexual de les seues parelles, devent en tot cas provar-se el contrari, que resulta irrellevant».

 

En un altre moment de la sentència manifesta: «I encara que no podem aventurar quines són les raons per les que ell no va expressar a la que seria la seua dona la seua orientació sexual ni donem per bo que usara el matrimoni com a ‘pantalla’ per a oferir socialment una determinada imatge, ha quedat al nostre juí acreditat que va haver ocultació a la que anava a ser la seua esposa de la relació i la pràctica homosexual prèvies al matrimoni».

 

Sobre la indemnització, estima que la demandant «no ha acreditat que com a conseqüència d’haver sol·licitat el divorci patira un rebuig social, ni molt menys un perjudici laboral». Agrega que «partint de què el desengany personal no és indemnitzable econòmicament, la compensació ha de temperar-se i reduir-se a la quantitat de 1.000 euros per cadascun dels tres anys que va durar el matrimoni».

 

Després de la celebració del juí, l’home demandat, el jurista valencià Javier Vilalta, va lamentar en declaracions als mitjans que es donen encara en Espanya estes situacions que «penalitzen i criminalitzen» orientacions sexuals.

Últimes notícies

Castro reivindica el triomf del Llevant davant l’Athletic: “Mereixem la victòria”

Luís Castro ha celebrat la victòria 3-1 del Llevant contra l’Athletic en el Ciutat de València, en el partit aplaçat per la pluja, i ha destacat el rendiment ofensiu i defensiu del seu equip. L’entrenador ha elogiat la progressió del vestidor i actuacions com les d’Etta Eyong, Thiago Fernández i el doble golejador Roger Brugué.

Brugué i Etta Eyong tomben l’Athletic i impulsen el Llevant

El Llevant ha guanyat 3-1 a l’Athletic Club en el duel ajornat per la pluja gràcies al doblet de Roger Brugué i a un gol final d’Etta Eyong. Els granota pugen a l’onzena plaça amb 10 punts, mentre els bascos es queden amb 9.

Camps i Oltra detallen el dany patit pel fals bulo del Bar España

Francisco Camps i Mónica Oltra han explicat en el juí pel Bar España com el fals bulo de pederàstia ha afectat la seua imatge personal i política. També ha declarat per videoconferència Carlos Fabra, que ha qualificat el cas d’“absolut disbarat”.

Així funcionarà el Bono Comerç d’Alacant 2026: ajudes de fins a 400 euros per persona

Alacant llança una nova edició del Bono Comerç per a 2026, amb quasi quatre milions d’euros per a impulsar el consum local i alleujar la butxaca de les famílies.

Oliva reprén les classes aquest dijous excepte a l’IES Gabriel Ciscar per els danys de la dana Adam

Oliva reprendrà aquest dijous l’activitat lectiva en tots els centres educatius excepte a l’IES Gabriel Ciscar, greument afectat per les inundacions de la dana Adam. Els municipis veïns de Piles i Miramar ja han reactivat les classes i continuen les tasques de neteja i recuperació.

Les associacions veïnals alerten que l’operació de Mestalla és la major recalificació especulativa a València

La Federació d'Associacions Veïnals de València qualifica l’operació urbanística de Mestalla com la major recalificació especulativa en dues dècades i denuncia que afavorix grans capitals en plena emergència habitacional.

Més de 2.100 incidències per la dana Adam des de dissabte a la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat 2.153 incidents relacionats amb la dana Adam des de dissabte, la majoria al sud de València i al nord d’Alacant. Oliva és el municipi més afectat, amb 900 incidències registrades.

Llanos Massó serà número dos de Vox al Congrés per Castelló el 29N

Vox ha situat la presidenta de Les Corts Valencianes, Llanos Massó, com a número dos al Congrés per Castelló el 29 de novembre, mentre Ignacio Gil Lázaro encapçalarà la candidatura per València.