Condemnat a pagar 3.000 euros a la seua exdona per ocultar-li la seua homosexualitat

 

La titular del Jutjat de Primera Instància número 9 de València ha accedit a la petició feta per una dona per a que se li concedisca la nul·litat matrimonial al·legant que el seu home li va ocultar abans de la boda que era homosexual. La sentència imposa a l’exhome una indemnització de 3.000 euros.

 

D’esta manera, la jutgessa estima parcialment la demanda interposada per una dona contra la seua exparella, del que porta divorciada deu anys, després de què dos amics comuns li asseguraren que coneixien la suposada homosexualitat de l’home des de la infància i que havia mantingut una relació amb un home en la joventut.

 

La demandant va iniciar un procediment civil per a demanar la nul·litat matrimonial i, a demés, una indemnització de 10.000 euros. En les seues al·legacions assegurava que, «d’haver tingut coneixement de la condició d’homosexual no hauria prestat el seu consentiment» i expressava el seu convenciment de què ell li va ocultar la seua condició sexual «deliberadament».

 

La exdona li va donar suport

Segons consta en la sentència, en 2016 l’home va comunicar a la seua exdona, «amb qui mantenia una bona relació, la seua condició d’homosexual» i ella «li va donar suport, segons manifesta, en la creença que tal orientació sexual havia aflorat amb posterioritat al matrimoni».

 

En el present cas, raona la jutgessa, la dona sosté que «d’haver sigut sabedora de la condició sexual, que li va ser ocultada, no hauria contret matrimoni». El demandant, per part seua, va negar «haver tingut abans de casar-se relacions homosexuals plenes, més enllà de quan era adolescent, i va al·legar que abans de contraure matrimoni havia tingut contactes heterosexuals amb altres dones».

 

«No obstant això sobre este punt no hi ha prova directa, sinó testimonis de referència, podent haver fàcilment acreditat tals contactes portant com a testimonis als seus amics». Per contra, la jutgessa assenyala la «veracitat, contundència i coherència» del testimoniatge d’un testimoni que prova que abans de casar-se el demandat van tindre «una relació sentimental mantinguda en el temps».

 

 

«No és un fet sense importància»

I afig: «És una obvietat que per a la majoria de persones no és un fet sense importància l’orientació sexual de les seues parelles, devent en tot cas provar-se el contrari, que resulta irrellevant».

 

En un altre moment de la sentència manifesta: «I encara que no podem aventurar quines són les raons per les que ell no va expressar a la que seria la seua dona la seua orientació sexual ni donem per bo que usara el matrimoni com a ‘pantalla’ per a oferir socialment una determinada imatge, ha quedat al nostre juí acreditat que va haver ocultació a la que anava a ser la seua esposa de la relació i la pràctica homosexual prèvies al matrimoni».

 

Sobre la indemnització, estima que la demandant «no ha acreditat que com a conseqüència d’haver sol·licitat el divorci patira un rebuig social, ni molt menys un perjudici laboral». Agrega que «partint de què el desengany personal no és indemnitzable econòmicament, la compensació ha de temperar-se i reduir-se a la quantitat de 1.000 euros per cadascun dels tres anys que va durar el matrimoni».

 

Després de la celebració del juí, l’home demandat, el jurista valencià Javier Vilalta, va lamentar en declaracions als mitjans que es donen encara en Espanya estes situacions que «penalitzen i criminalitzen» orientacions sexuals.

Últimes notícies

La cremà de 180 fogueres tanca unes festes d’Alacant amb quasi dos milions de visitants

La cremà dels més de 180 monuments foguerers ha posat punt final unes Fogueres d’Alacant 2026 marcades per quasi dos milions de visitants i per una nit de Sant Joan multitudinària i sense incidències greus.

La festa del títol del València Basket pot acabar amb comiat de Montero, De Larrea i Key

El València Basket ha tancat una temporada històrica amb la Lliga Endesa, però la celebració pot suposar l’adéu de Jean Montero, Sergio De Larrea o Braxton Key, pretendits pels grans clubs europeus i per la NBA.

L’afició taronja viu ‘el naixement d’una estrella’ amb Jean Montero campió de Lliga

El Valencia Basket ha aconseguit la seua segona Lliga ACB i el base dominicà Jean Montero ha sigut elegit millor jugador de la final, en una temporada que Pedro Martínez descriu com ‘el naixement d’una estrella’. L’entrenador també ha ressaltat el treball col·lectiu i la constància del grup durant dos temporades.

L’explosió de Sergio De Larrea: triat al draft NBA i campió de l’ACB en només 20 hores

El base vallisoletà Sergio De Larrea, de 20 anys, ha sigut triat en la primera ronda del draft de l’NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB amb el València Basket amb només 20 hores de diferència.

La nit més llarga de Sergio de Larrea: campió de Lliga Endesa després del seu somni NBA

Sergio de Larrea ha conquistat la Lliga Endesa amb el Valencia Basket hores després de ser elegit en el lloc 25 del draft de la NBA, i ha admés que ha arribat al quart partit contra el Barça pràcticament sense dormir.

Pascual assumix la superioritat del València Basket en la final de la Lliga Endesa

Xavi Pascual admet que el València Basket ha sigut superior en la final de la Lliga Endesa després del clar triomf taronja al Palau Blaugrana (84-108) i reivindica la competitivitat del seu equip malgrat les limitacions.

Explosió d’alegria taronja al Palau Blaugrana per la segona Lliga del València Basket

El València Basket ha conquistat la seua segona Lliga Endesa després de guanyar el Barça (84-108) al quart partit de la final, en una nit històrica al Palau Blaugrana marcada per la festa de l’afició taronja.

Porta gran per a El Cid i Manuel Escribano en una completa correguda de Victorino Martín a Alacant

El Cid i Manuel Escribano han eixit per la porta gran de la Plaça d'Alacant amb una exigent i completa correguda de Victorino Martín, en una vesprada en què José María Manzanares ha signat una actuació sòlida davant els seus paisans.