El Palau de la Música dedicarà el seu primer concert de tardor a la gran Montserrat Caballé

 

Després de la mort ahir d’una de les grans veus de l’òpera i la lírica espanyola, la presidenta del Palau de la Música de València, Glòria Tello, el director del coliseu, Vicent Ros; el director titular de l’Orquestra de València (OV); Ramón Tebar, i els professors de la formació han lamentat la pèrdua de l’artista Montserrat Caballé. Segons han dit «una de les grans dives de la lírica internacional», la qual va cantar en huit ocasions en el Palau de la Música de València, tres d’elles amb l’Orquestra de València.

Després de la seua mort, el Palau dedicarà a la soprano el primer concert de l’abonament de tardor el pròxim divendres, 19 d’octubre, en el qual l’Orquestra de València dirigida per Tebar interpretarà la Simfonia número 2 ‘Ressurrecció’ de Gustav Mahler. L’elenc vocal estarà format per la soprano Arantza Ezenarro, la mezzosoprano Ana Ibarra, l’Orfeó Pamplonés i l’Orfeó Universitari de València, segons detalla el coliseu en un comunicat.

L’artista Montserrat Caballé va debutar en el Palau de la Música el 13 de febrer de 1088, en un recital en el qual va estar acompanyada pel pianista Miguel Zanetti. Dos anys després va tornar a la Sala Iturbi, també en un concert amb el mateix pianista. Per altra banda, en 1991, 1003 i 2008 va cantar amb ‘Orquestra de València i baix la direcció en els tres concerts de José María Cervera Collado. En 1998, en un recital solidari i també en el 2000 va actuar amb la seua filla Montserrat Matí i el pianista Manuel Burgueras amb repertoris belcantistes.

La seua última actuació en el Palau de València va ser el 6 de juny de 2012, amb motiu dels seus 50 anys en el món de l’Òpera. Caballé va rebre en aquell moment la Medalla Commemorativa del XXV Aniersar de l’auditori, i va oferir un programa extraordinari també amb Monsterrat Martí i el Pianista Manuel Burgueras.

La soprano va faltar ahir en la matinada d’ahir dissabte, als 85 anys, en l’hospital Sant Pau de Barcelona, on es trobava ingressada des de mitjans de setembre per un problema de vesícula, segons han informat fonts hospitalàries. El funeral se celebrarà demà dilluns en el tanatori de Les Corts, mentre que el vetlatori serà hui diumenge a partir de les dos del migdia en aquest mateix recinte funerari.

 

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.