El Palau de la Música dedicarà el seu primer concert de tardor a la gran Montserrat Caballé

 

Després de la mort ahir d’una de les grans veus de l’òpera i la lírica espanyola, la presidenta del Palau de la Música de València, Glòria Tello, el director del coliseu, Vicent Ros; el director titular de l’Orquestra de València (OV); Ramón Tebar, i els professors de la formació han lamentat la pèrdua de l’artista Montserrat Caballé. Segons han dit «una de les grans dives de la lírica internacional», la qual va cantar en huit ocasions en el Palau de la Música de València, tres d’elles amb l’Orquestra de València.

Després de la seua mort, el Palau dedicarà a la soprano el primer concert de l’abonament de tardor el pròxim divendres, 19 d’octubre, en el qual l’Orquestra de València dirigida per Tebar interpretarà la Simfonia número 2 ‘Ressurrecció’ de Gustav Mahler. L’elenc vocal estarà format per la soprano Arantza Ezenarro, la mezzosoprano Ana Ibarra, l’Orfeó Pamplonés i l’Orfeó Universitari de València, segons detalla el coliseu en un comunicat.

L’artista Montserrat Caballé va debutar en el Palau de la Música el 13 de febrer de 1088, en un recital en el qual va estar acompanyada pel pianista Miguel Zanetti. Dos anys després va tornar a la Sala Iturbi, també en un concert amb el mateix pianista. Per altra banda, en 1991, 1003 i 2008 va cantar amb ‘Orquestra de València i baix la direcció en els tres concerts de José María Cervera Collado. En 1998, en un recital solidari i també en el 2000 va actuar amb la seua filla Montserrat Matí i el pianista Manuel Burgueras amb repertoris belcantistes.

La seua última actuació en el Palau de València va ser el 6 de juny de 2012, amb motiu dels seus 50 anys en el món de l’Òpera. Caballé va rebre en aquell moment la Medalla Commemorativa del XXV Aniersar de l’auditori, i va oferir un programa extraordinari també amb Monsterrat Martí i el Pianista Manuel Burgueras.

La soprano va faltar ahir en la matinada d’ahir dissabte, als 85 anys, en l’hospital Sant Pau de Barcelona, on es trobava ingressada des de mitjans de setembre per un problema de vesícula, segons han informat fonts hospitalàries. El funeral se celebrarà demà dilluns en el tanatori de Les Corts, mentre que el vetlatori serà hui diumenge a partir de les dos del migdia en aquest mateix recinte funerari.

 

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.