El Palau de la Música dedicarà el seu primer concert de tardor a la gran Montserrat Caballé

 

Després de la mort ahir d’una de les grans veus de l’òpera i la lírica espanyola, la presidenta del Palau de la Música de València, Glòria Tello, el director del coliseu, Vicent Ros; el director titular de l’Orquestra de València (OV); Ramón Tebar, i els professors de la formació han lamentat la pèrdua de l’artista Montserrat Caballé. Segons han dit «una de les grans dives de la lírica internacional», la qual va cantar en huit ocasions en el Palau de la Música de València, tres d’elles amb l’Orquestra de València.

Després de la seua mort, el Palau dedicarà a la soprano el primer concert de l’abonament de tardor el pròxim divendres, 19 d’octubre, en el qual l’Orquestra de València dirigida per Tebar interpretarà la Simfonia número 2 ‘Ressurrecció’ de Gustav Mahler. L’elenc vocal estarà format per la soprano Arantza Ezenarro, la mezzosoprano Ana Ibarra, l’Orfeó Pamplonés i l’Orfeó Universitari de València, segons detalla el coliseu en un comunicat.

L’artista Montserrat Caballé va debutar en el Palau de la Música el 13 de febrer de 1088, en un recital en el qual va estar acompanyada pel pianista Miguel Zanetti. Dos anys després va tornar a la Sala Iturbi, també en un concert amb el mateix pianista. Per altra banda, en 1991, 1003 i 2008 va cantar amb ‘Orquestra de València i baix la direcció en els tres concerts de José María Cervera Collado. En 1998, en un recital solidari i també en el 2000 va actuar amb la seua filla Montserrat Matí i el pianista Manuel Burgueras amb repertoris belcantistes.

La seua última actuació en el Palau de València va ser el 6 de juny de 2012, amb motiu dels seus 50 anys en el món de l’Òpera. Caballé va rebre en aquell moment la Medalla Commemorativa del XXV Aniersar de l’auditori, i va oferir un programa extraordinari també amb Monsterrat Martí i el Pianista Manuel Burgueras.

La soprano va faltar ahir en la matinada d’ahir dissabte, als 85 anys, en l’hospital Sant Pau de Barcelona, on es trobava ingressada des de mitjans de setembre per un problema de vesícula, segons han informat fonts hospitalàries. El funeral se celebrarà demà dilluns en el tanatori de Les Corts, mentre que el vetlatori serà hui diumenge a partir de les dos del migdia en aquest mateix recinte funerari.

 

Últimes notícies

Acampada per la vivenda a la plaça de l’Ajuntament de València després d’una manifestació

Un grup de participants en la manifestació per la vivenda d’este dissabte a València ha iniciat una acampada espontània a la plaça de l’Ajuntament, recolzada pel Sindicat d’Inquilines, després d’una marxa que ha acabat amb incidents i detinguts al Palau de les Arts.

Copete torna als entrenaments amb el València set mesos després de la lesió

El central José Copete ha tornat a exercitar-se parcialment amb el València CF set mesos després d’una lesió meniscal i sota les ordres de Javier Aguirre, que prepara el seu debut a la banqueta valencianista.

Nikola Mirotic es converteix en el tercer màxim anotador de la Eurolliga

Nikola Mirotic, ala-pivot del Valencia Basket, ha avançat Vassilis Spanoulis i ja és el tercer màxim anotador històric de la Eurolliga després dels 22 punts sumats en la victòria a la pista de l'ASVEL Villeurbanne.

Una persona detinguda pels altercats després de la protesta per la vivenda a València

Una persona ha sigut detinguda a València després dels altercats registrats en acabar la manifestació pel dret a la vivenda, en què nou policies han resultat ferits.

Incidents a València en acabar la marxa per la vivenda que crida a la vaga de novembre

Milers de persones han eixit als carrers de València per reclamar el dret a una vivenda digna, denunciar l’especulació i cridar a sumar-se a una vaga general al novembre. La protesta ha acabat amb càrregues policials, agents ferits i moments de tensió davant del Palau de Les Arts.

Huit policies ferits en els aldarulls a València després d’una protesta per la vivenda

Huit agents de la Policia Nacional han resultat ferits en els aldarulls registrats davant del Palau de Les Arts, al final d’una manifestació pel dret a la vivenda a València.

Vivas rep la Medalla d’Honor de València i l’Alta Distinció de la Generalitat enmig del seu pols amb el Govern central

El president de Ceuta acumularà dos reconeixements institucionals en la jornada del 9 d'Octubre: el màxim honor de la Generalitat Valenciana i la Medalla d'Honor de l'Ajuntament de València, després de mesos enfrontat a la gestió de Sánchez durant la crisi migratòria.

El primer somni europeu del Levante Femení complix 25 anys

Este 3 d’octubre es complixen 25 anys del debut del Levante Femení en competicions europees, com a primer equip espanyol en participar-hi el 2001. Aquella estrena en la Copa de la UEFA Femenina va obrir el camí a noves presències granotes en tornejos continentals.