El Palau de la Música dedicarà el seu primer concert de tardor a la gran Montserrat Caballé

 

Després de la mort ahir d’una de les grans veus de l’òpera i la lírica espanyola, la presidenta del Palau de la Música de València, Glòria Tello, el director del coliseu, Vicent Ros; el director titular de l’Orquestra de València (OV); Ramón Tebar, i els professors de la formació han lamentat la pèrdua de l’artista Montserrat Caballé. Segons han dit «una de les grans dives de la lírica internacional», la qual va cantar en huit ocasions en el Palau de la Música de València, tres d’elles amb l’Orquestra de València.

Després de la seua mort, el Palau dedicarà a la soprano el primer concert de l’abonament de tardor el pròxim divendres, 19 d’octubre, en el qual l’Orquestra de València dirigida per Tebar interpretarà la Simfonia número 2 ‘Ressurrecció’ de Gustav Mahler. L’elenc vocal estarà format per la soprano Arantza Ezenarro, la mezzosoprano Ana Ibarra, l’Orfeó Pamplonés i l’Orfeó Universitari de València, segons detalla el coliseu en un comunicat.

L’artista Montserrat Caballé va debutar en el Palau de la Música el 13 de febrer de 1088, en un recital en el qual va estar acompanyada pel pianista Miguel Zanetti. Dos anys després va tornar a la Sala Iturbi, també en un concert amb el mateix pianista. Per altra banda, en 1991, 1003 i 2008 va cantar amb ‘Orquestra de València i baix la direcció en els tres concerts de José María Cervera Collado. En 1998, en un recital solidari i també en el 2000 va actuar amb la seua filla Montserrat Matí i el pianista Manuel Burgueras amb repertoris belcantistes.

La seua última actuació en el Palau de València va ser el 6 de juny de 2012, amb motiu dels seus 50 anys en el món de l’Òpera. Caballé va rebre en aquell moment la Medalla Commemorativa del XXV Aniersar de l’auditori, i va oferir un programa extraordinari també amb Monsterrat Martí i el Pianista Manuel Burgueras.

La soprano va faltar ahir en la matinada d’ahir dissabte, als 85 anys, en l’hospital Sant Pau de Barcelona, on es trobava ingressada des de mitjans de setembre per un problema de vesícula, segons han informat fonts hospitalàries. El funeral se celebrarà demà dilluns en el tanatori de Les Corts, mentre que el vetlatori serà hui diumenge a partir de les dos del migdia en aquest mateix recinte funerari.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Presó provisional per a dos jóvens per intentar robar la bossa a una anciana i ferir-la de gravetat

Dos jóvens de 21 i 31 anys han ingressat a la presó provisional acusats d'intentar robar la bossa a una anciana de 86 anys a Torrevieja i causar-li greus lesions en tirar-la al sòl.

Detinguts a Calp cinc hòmens per una sèrie de robatoris de rellotges de luxe a Madrid, Port Banús i Benidorm

La Policia Nacional ha arrestat a Calp a cinc hòmens per tres robatoris amb violència i un furt de rellotges d'alta gamma a Madrid, Port Banús i Benidorm, inclòs un valorat en 500.000 euros.

Un 35% dels espanyols mai ha eixit del municipi on va nàixer

L'INE revela que quasi el 35% dels espanyols sempre ha viscut en el seu municipi de naixement, mentres que la mobilitat interna i l'arribada de població estrangera dibuixen un mapa demogràfic divers.

El València Basket arranca a Lugo la defensa del seu tron de lliga

El València Basket visita la pista del Ensino Lugo en l'anada dels quarts de final de la Lliga Femenina Endesa, després d'una mala ratxa en la fase regular però amb la plantilla al complet i el repte de referendar els seus tres títols seguits.

La vaga mèdica en la Comunitat Valenciana deixa sense atendre més de 223.000 pacients

La vaga intermitent de metges en la Comunitat Valenciana ha provocat que més de 223.000 pacients no hagen sigut atesos des de desembre, amb milers de consultes, proves i cirurgies ajornades.

Aldama implica a Sánchez i al PSOE en les seues reunions amb Koldo en el Suprem

Víctor de Aldama declara en el Suprem que Pedro Sánchez li va agrair la seua labor en 2019 i que Koldo García li va plantejar suposades ajudes a constructores per a finançar al PSOE.

Marcelino pot firmar la millor temporada de la seua carrera en Primera amb el Vila-real

Marcelino García Toral pot tancar la millor temporada de la seua carrera en Primera si el Vila-real suma almenys 9 punts en les cinc jornades que queden de Lliga. El tècnic ja ha batut diversos dels seus registres anteriors amb el club castellonenc.

El Llevant s’aferra al golaveraje per a continuar creient en la permanència

El Llevant, penúltim a dos punts de la salvació, té el golaveraje particular bestiar amb quatre dels seus sis rivals directes en la lluita per evitar el descens.