El Palau de la Música dedicarà el seu primer concert de tardor a la gran Montserrat Caballé

 

Després de la mort ahir d’una de les grans veus de l’òpera i la lírica espanyola, la presidenta del Palau de la Música de València, Glòria Tello, el director del coliseu, Vicent Ros; el director titular de l’Orquestra de València (OV); Ramón Tebar, i els professors de la formació han lamentat la pèrdua de l’artista Montserrat Caballé. Segons han dit «una de les grans dives de la lírica internacional», la qual va cantar en huit ocasions en el Palau de la Música de València, tres d’elles amb l’Orquestra de València.

Després de la seua mort, el Palau dedicarà a la soprano el primer concert de l’abonament de tardor el pròxim divendres, 19 d’octubre, en el qual l’Orquestra de València dirigida per Tebar interpretarà la Simfonia número 2 ‘Ressurrecció’ de Gustav Mahler. L’elenc vocal estarà format per la soprano Arantza Ezenarro, la mezzosoprano Ana Ibarra, l’Orfeó Pamplonés i l’Orfeó Universitari de València, segons detalla el coliseu en un comunicat.

L’artista Montserrat Caballé va debutar en el Palau de la Música el 13 de febrer de 1088, en un recital en el qual va estar acompanyada pel pianista Miguel Zanetti. Dos anys després va tornar a la Sala Iturbi, també en un concert amb el mateix pianista. Per altra banda, en 1991, 1003 i 2008 va cantar amb ‘Orquestra de València i baix la direcció en els tres concerts de José María Cervera Collado. En 1998, en un recital solidari i també en el 2000 va actuar amb la seua filla Montserrat Matí i el pianista Manuel Burgueras amb repertoris belcantistes.

La seua última actuació en el Palau de València va ser el 6 de juny de 2012, amb motiu dels seus 50 anys en el món de l’Òpera. Caballé va rebre en aquell moment la Medalla Commemorativa del XXV Aniersar de l’auditori, i va oferir un programa extraordinari també amb Monsterrat Martí i el Pianista Manuel Burgueras.

La soprano va faltar ahir en la matinada d’ahir dissabte, als 85 anys, en l’hospital Sant Pau de Barcelona, on es trobava ingressada des de mitjans de setembre per un problema de vesícula, segons han informat fonts hospitalàries. El funeral se celebrarà demà dilluns en el tanatori de Les Corts, mentre que el vetlatori serà hui diumenge a partir de les dos del migdia en aquest mateix recinte funerari.

 

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.