Els pares de María Adela Rodríguez, desapareguda a Huelva, li feliciten les festes malgrat «no estar amb ells»

Els pares de María Adela Rodríguez, la jove de 16 anys que va desaparéixer el passat 10 de desembre en el seu municipi de Niebla, a Huelva, li han enviat un missatge per a felicitar-li les festes de Nadal a través de les xarxes socials, ja que la menor seguix en parador desconegut.

  

  

«María Adela, estem molt tristos perquè no estàs amb nosaltres estes dates, però allà on estigues, bon Nadal», li escrivia el seu pare, Javier Rodríguez, en les xarxes socials, lamentant la seua absència en unes festes tan assenyalades en el calendari i que solen passar-se en família.

  

  

La seua mare Adeli també ha estat escrivint en les seues xarxes socials per a demanar a la seua filla que done senyals de vida. «Vull pensar que em lliges des d’ací, filla, solament vull una telefonada teua… per què no em crides? No estic enfadada, estic molt preocupada per tu, tu que sempre has compartit tants moments amb mi i tantes vegades hem rigut juntes, per què aquesta decisió tan dràstica?», es pregunta en Facebook.

 

 

Adela va desparéixer el passat 10 de desembre

María Adela va desaparéixer la matinada del passat 10 de desembre i les principals línies d’investigació apunten a una fugida voluntària al costat del seu nuvi, un jove de 22 anys de qui tampoc es coneix el seu parador.

  

  

Segons els seus pares, l’última notícia sobre ella és que va estar en un hotel a Portugal, però els investigadors no han volgut donar més informació d’un cas que es troba baix secret de sumari.

 

Els joves es van escriure carten on mostraven les seues intencions de fuga

La Guàrdia Civil va confirmar el passat dia 22 que la parella s’havia allotjat en un hotel en la localitat de Tavira, a 110 quilòmetres de Niebla i a Portugal, la mateixa nit de la seua desaparició. La troballa va reforçar aleshores la teoria dels pares d’Adela i dels cossos de seguretat, que creuen que la jove es va marxar voluntàriament de casa al costat del seu nóvio.

  

  

De fet, tal com van assegurar els seus pares, Adela havia estat escrivint cartes en les quals ja mostrava les seues intencions d’escapar-se. En eixe sentit, la Guàrdia Civil no investiga el cas com un segrest o una fugida, sinó que creuen que el nóvio «va animar» a Adela a anar-se’n amb ell, segons revela el contingut de les cartes.

  

  

El problema és que els textos no revelaven cap tipus d’informació sobre el lloc al que podrien dirigir-se en cas de complir les seues intencions. La intencionalitat dels fets també es reforça tenint en compte que Adela, en el moment de desaparéixer, s’havia emportat el seu DNI, la seua targeta sanitària i més de 12.000 euros que els seus pares tenien a casa.

Adela, la joven de 16 años desaparecida en Huelva, amenazó con fugarse con su novio

Adela, la joven de 16 anys desapareguda en Huelva | cedida

Les últimes pistes els situen en Portugal

Les últimes notícies rebudes sobre el cas, que actualment es troba baix secret de sumari per a no facilitar informació sobre les diligències als joves desapareguts, apunten a una tercera persona que podria haver-los assistit en la desaparició. «Algú els ha hagut de portar allí, perquè cap dels dos té el permís de conduir», va assegurar Javier.

  

  

Després de passar la nit en Tavira, els investigadors van descobrir que la parella va seguir el seu camí cap al sud i van arribar a la ciutat de Braga, on també es van allotjar diversos dies.

  

  

De fet, després de tres dies en la ciutat, en la qual Adela es podria haver tenyit per a passar desapercebuda, es va perdre el rastre dels dos joves. Les hipòtesis apunten al fet que, després d’un canvi d’imatge, els joves podrien haver canviat també la seua identitat.

Imagen de Adela, la joven desaparecida en Huelva

Imatge d’Adela, la jove desapareguda en Huelva | cedida
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.