Els pares de María Adela Rodríguez, desapareguda a Huelva, li feliciten les festes malgrat «no estar amb ells»

Els pares de María Adela Rodríguez, la jove de 16 anys que va desaparéixer el passat 10 de desembre en el seu municipi de Niebla, a Huelva, li han enviat un missatge per a felicitar-li les festes de Nadal a través de les xarxes socials, ja que la menor seguix en parador desconegut.

  

  

«María Adela, estem molt tristos perquè no estàs amb nosaltres estes dates, però allà on estigues, bon Nadal», li escrivia el seu pare, Javier Rodríguez, en les xarxes socials, lamentant la seua absència en unes festes tan assenyalades en el calendari i que solen passar-se en família.

  

  

La seua mare Adeli també ha estat escrivint en les seues xarxes socials per a demanar a la seua filla que done senyals de vida. «Vull pensar que em lliges des d’ací, filla, solament vull una telefonada teua… per què no em crides? No estic enfadada, estic molt preocupada per tu, tu que sempre has compartit tants moments amb mi i tantes vegades hem rigut juntes, per què aquesta decisió tan dràstica?», es pregunta en Facebook.

 

 

Adela va desparéixer el passat 10 de desembre

María Adela va desaparéixer la matinada del passat 10 de desembre i les principals línies d’investigació apunten a una fugida voluntària al costat del seu nuvi, un jove de 22 anys de qui tampoc es coneix el seu parador.

  

  

Segons els seus pares, l’última notícia sobre ella és que va estar en un hotel a Portugal, però els investigadors no han volgut donar més informació d’un cas que es troba baix secret de sumari.

 

Els joves es van escriure carten on mostraven les seues intencions de fuga

La Guàrdia Civil va confirmar el passat dia 22 que la parella s’havia allotjat en un hotel en la localitat de Tavira, a 110 quilòmetres de Niebla i a Portugal, la mateixa nit de la seua desaparició. La troballa va reforçar aleshores la teoria dels pares d’Adela i dels cossos de seguretat, que creuen que la jove es va marxar voluntàriament de casa al costat del seu nóvio.

  

  

De fet, tal com van assegurar els seus pares, Adela havia estat escrivint cartes en les quals ja mostrava les seues intencions d’escapar-se. En eixe sentit, la Guàrdia Civil no investiga el cas com un segrest o una fugida, sinó que creuen que el nóvio «va animar» a Adela a anar-se’n amb ell, segons revela el contingut de les cartes.

  

  

El problema és que els textos no revelaven cap tipus d’informació sobre el lloc al que podrien dirigir-se en cas de complir les seues intencions. La intencionalitat dels fets també es reforça tenint en compte que Adela, en el moment de desaparéixer, s’havia emportat el seu DNI, la seua targeta sanitària i més de 12.000 euros que els seus pares tenien a casa.

Adela, la joven de 16 años desaparecida en Huelva, amenazó con fugarse con su novio

Adela, la joven de 16 anys desapareguda en Huelva | cedida

Les últimes pistes els situen en Portugal

Les últimes notícies rebudes sobre el cas, que actualment es troba baix secret de sumari per a no facilitar informació sobre les diligències als joves desapareguts, apunten a una tercera persona que podria haver-los assistit en la desaparició. «Algú els ha hagut de portar allí, perquè cap dels dos té el permís de conduir», va assegurar Javier.

  

  

Després de passar la nit en Tavira, els investigadors van descobrir que la parella va seguir el seu camí cap al sud i van arribar a la ciutat de Braga, on també es van allotjar diversos dies.

  

  

De fet, després de tres dies en la ciutat, en la qual Adela es podria haver tenyit per a passar desapercebuda, es va perdre el rastre dels dos joves. Les hipòtesis apunten al fet que, després d’un canvi d’imatge, els joves podrien haver canviat també la seua identitat.

Imagen de Adela, la joven desaparecida en Huelva

Imatge d’Adela, la jove desapareguda en Huelva | cedida

Últimes notícies

L’explosió de Sergio De Larrea: triat al draft NBA i campió de l’ACB en només 20 hores

El base vallisoletà Sergio De Larrea, de 20 anys, ha sigut triat en la primera ronda del draft de l’NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB amb el València Basket amb només 20 hores de diferència.

La nit més llarga de Sergio de Larrea: campió de Lliga Endesa després del seu somni NBA

Sergio de Larrea ha conquistat la Lliga Endesa amb el Valencia Basket hores després de ser elegit en el lloc 25 del draft de la NBA, i ha admés que ha arribat al quart partit contra el Barça pràcticament sense dormir.

Pascual assumix la superioritat del València Basket en la final de la Lliga Endesa

Xavi Pascual admet que el València Basket ha sigut superior en la final de la Lliga Endesa després del clar triomf taronja al Palau Blaugrana (84-108) i reivindica la competitivitat del seu equip malgrat les limitacions.

Explosió d’alegria taronja al Palau Blaugrana per la segona Lliga del València Basket

El València Basket ha conquistat la seua segona Lliga Endesa després de guanyar el Barça (84-108) al quart partit de la final, en una nit històrica al Palau Blaugrana marcada per la festa de l’afició taronja.

Porta gran per a El Cid i Manuel Escribano en una completa correguda de Victorino Martín a Alacant

El Cid i Manuel Escribano han eixit per la porta gran de la Plaça d'Alacant amb una exigent i completa correguda de Victorino Martín, en una vesprada en què José María Manzanares ha signat una actuació sòlida davant els seus paisans.

Exhibició històrica del Valencia Basket: passa per damunt del Barça i conquista la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha derrotat amb autoritat el Barça al quart partit de la final (84-108) i s’ha proclamat campió de la Lliga Endesa per segona vegada, culminant la millor temporada de la seua història.

Jean Montero, l’MVP que ha revolucionat el València Basket de Pedro Martínez

El dominicà Jean Montero ha sigut escollit MVP de la final de la Lliga Endesa conquistada pel València Basket davant el Barça, després de consolidar-se com a referent ofensiu i defensiu en el projecte de Pedro Martínez. El base, vinculat al club fins a 2028 però amb mitja Europa al darrere, ha trobat en València el salt definitiu a una carrera sense sostre aparent.

El Valencia Basket celebra la segona Lliga Endesa just abans dels 40 anys del club

El Valencia Basket s'ha proclamat campió de la Lliga Endesa este 24 de juny, el seu segon títol ACB que arriba a les portes del 40 aniversari del club i també el segon en quatre temporades amb Pedro Martínez en la banqueta.