Els pares de María Adela Rodríguez, desapareguda a Huelva, li feliciten les festes malgrat «no estar amb ells»

Els pares de María Adela Rodríguez, la jove de 16 anys que va desaparéixer el passat 10 de desembre en el seu municipi de Niebla, a Huelva, li han enviat un missatge per a felicitar-li les festes de Nadal a través de les xarxes socials, ja que la menor seguix en parador desconegut.

  

  

«María Adela, estem molt tristos perquè no estàs amb nosaltres estes dates, però allà on estigues, bon Nadal», li escrivia el seu pare, Javier Rodríguez, en les xarxes socials, lamentant la seua absència en unes festes tan assenyalades en el calendari i que solen passar-se en família.

  

  

La seua mare Adeli també ha estat escrivint en les seues xarxes socials per a demanar a la seua filla que done senyals de vida. «Vull pensar que em lliges des d’ací, filla, solament vull una telefonada teua… per què no em crides? No estic enfadada, estic molt preocupada per tu, tu que sempre has compartit tants moments amb mi i tantes vegades hem rigut juntes, per què aquesta decisió tan dràstica?», es pregunta en Facebook.

 

 

Adela va desparéixer el passat 10 de desembre

María Adela va desaparéixer la matinada del passat 10 de desembre i les principals línies d’investigació apunten a una fugida voluntària al costat del seu nuvi, un jove de 22 anys de qui tampoc es coneix el seu parador.

  

  

Segons els seus pares, l’última notícia sobre ella és que va estar en un hotel a Portugal, però els investigadors no han volgut donar més informació d’un cas que es troba baix secret de sumari.

 

Els joves es van escriure carten on mostraven les seues intencions de fuga

La Guàrdia Civil va confirmar el passat dia 22 que la parella s’havia allotjat en un hotel en la localitat de Tavira, a 110 quilòmetres de Niebla i a Portugal, la mateixa nit de la seua desaparició. La troballa va reforçar aleshores la teoria dels pares d’Adela i dels cossos de seguretat, que creuen que la jove es va marxar voluntàriament de casa al costat del seu nóvio.

  

  

De fet, tal com van assegurar els seus pares, Adela havia estat escrivint cartes en les quals ja mostrava les seues intencions d’escapar-se. En eixe sentit, la Guàrdia Civil no investiga el cas com un segrest o una fugida, sinó que creuen que el nóvio «va animar» a Adela a anar-se’n amb ell, segons revela el contingut de les cartes.

  

  

El problema és que els textos no revelaven cap tipus d’informació sobre el lloc al que podrien dirigir-se en cas de complir les seues intencions. La intencionalitat dels fets també es reforça tenint en compte que Adela, en el moment de desaparéixer, s’havia emportat el seu DNI, la seua targeta sanitària i més de 12.000 euros que els seus pares tenien a casa.

Adela, la joven de 16 años desaparecida en Huelva, amenazó con fugarse con su novio

Adela, la joven de 16 anys desapareguda en Huelva | cedida

Les últimes pistes els situen en Portugal

Les últimes notícies rebudes sobre el cas, que actualment es troba baix secret de sumari per a no facilitar informació sobre les diligències als joves desapareguts, apunten a una tercera persona que podria haver-los assistit en la desaparició. «Algú els ha hagut de portar allí, perquè cap dels dos té el permís de conduir», va assegurar Javier.

  

  

Després de passar la nit en Tavira, els investigadors van descobrir que la parella va seguir el seu camí cap al sud i van arribar a la ciutat de Braga, on també es van allotjar diversos dies.

  

  

De fet, després de tres dies en la ciutat, en la qual Adela es podria haver tenyit per a passar desapercebuda, es va perdre el rastre dels dos joves. Les hipòtesis apunten al fet que, després d’un canvi d’imatge, els joves podrien haver canviat també la seua identitat.

Imagen de Adela, la joven desaparecida en Huelva

Imatge d’Adela, la jove desapareguda en Huelva | cedida

Últimes notícies

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.

Reobrin la CV-500 i la CV-401 i València inicia la neteja de la Devesa després de l’incendi

Les carreteres CV-500 i CV-401 han reobert amb normalitat després de l’incendi intencionat d’El Saler, ja controlat, i l’Ajuntament de València ha posat en marxa els treballs de neteja de la Devesa.

Elx licita la rehabilitació integral de les Clarisas per 10,1 milions d’euros

L’Ajuntament d’Elx ha tret a licitació per 10,1 milions la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, conegut com les Clarisas, amb un termini d’execució de 36 mesos i nous usos culturals i ciutadans.

Setembre d’alta exigència per al Levante amb Barcelona, Athletic i Villarreal

El Levante afronta en setembre quatre partits de LaLiga EA Sports en quinze dies, amb duels destacats davant Barcelona, Athletic Club i Villarreal.

El Villarreal perd pólvora: marca la mitat de gols que fa un any

El Villarreal ha reduït a la mitat la seua efectivitat golejadora en les tres primeres jornades respecte a la passada temporada, amb només quatre gols en 19 remats a porta.

Setembre clau per al Valencia amb Barcelona, Sevilla, Alavés i Real Sociedad

El Valencia encararà un mes de setembre molt dur a LaLiga, amb quatre partits davant rivals de la part alta, després d’haver iniciat la Lliga en zona de descens.

L’or mundial de Marina Cortelles i Lucía Muñoz ompli d’orgull l’esport valencià

Marina Cortelles i Lucía Muñoz, integrants de la selecció espanyola de gimnàstica rítmica, han sigut rebudes per Juanfran Pérez Llorca després d’aconseguir un or mundial a Frankfurt. El president ha remarcat que el seu èxit és un orgull per a la Comunitat Valenciana i un referent per a milers de jóvens esportistes.