18.6 C
València
Dilluns, 17 novembre, 2025

Els pares de María Adela Rodríguez, desapareguda a Huelva, li feliciten les festes malgrat «no estar amb ells»

Els pares de María Adela Rodríguez, la jove de 16 anys que va desaparéixer el passat 10 de desembre en el seu municipi de Niebla, a Huelva, li han enviat un missatge per a felicitar-li les festes de Nadal a través de les xarxes socials, ja que la menor seguix en parador desconegut.

  

  

«María Adela, estem molt tristos perquè no estàs amb nosaltres estes dates, però allà on estigues, bon Nadal», li escrivia el seu pare, Javier Rodríguez, en les xarxes socials, lamentant la seua absència en unes festes tan assenyalades en el calendari i que solen passar-se en família.

  

  

La seua mare Adeli també ha estat escrivint en les seues xarxes socials per a demanar a la seua filla que done senyals de vida. «Vull pensar que em lliges des d’ací, filla, solament vull una telefonada teua… per què no em crides? No estic enfadada, estic molt preocupada per tu, tu que sempre has compartit tants moments amb mi i tantes vegades hem rigut juntes, per què aquesta decisió tan dràstica?», es pregunta en Facebook.

 

 

Adela va desparéixer el passat 10 de desembre

María Adela va desaparéixer la matinada del passat 10 de desembre i les principals línies d’investigació apunten a una fugida voluntària al costat del seu nuvi, un jove de 22 anys de qui tampoc es coneix el seu parador.

  

  

Segons els seus pares, l’última notícia sobre ella és que va estar en un hotel a Portugal, però els investigadors no han volgut donar més informació d’un cas que es troba baix secret de sumari.

 

Els joves es van escriure carten on mostraven les seues intencions de fuga

La Guàrdia Civil va confirmar el passat dia 22 que la parella s’havia allotjat en un hotel en la localitat de Tavira, a 110 quilòmetres de Niebla i a Portugal, la mateixa nit de la seua desaparició. La troballa va reforçar aleshores la teoria dels pares d’Adela i dels cossos de seguretat, que creuen que la jove es va marxar voluntàriament de casa al costat del seu nóvio.

  

  

De fet, tal com van assegurar els seus pares, Adela havia estat escrivint cartes en les quals ja mostrava les seues intencions d’escapar-se. En eixe sentit, la Guàrdia Civil no investiga el cas com un segrest o una fugida, sinó que creuen que el nóvio «va animar» a Adela a anar-se’n amb ell, segons revela el contingut de les cartes.

  

  

El problema és que els textos no revelaven cap tipus d’informació sobre el lloc al que podrien dirigir-se en cas de complir les seues intencions. La intencionalitat dels fets també es reforça tenint en compte que Adela, en el moment de desaparéixer, s’havia emportat el seu DNI, la seua targeta sanitària i més de 12.000 euros que els seus pares tenien a casa.

Adela, la joven de 16 años desaparecida en Huelva, amenazó con fugarse con su novio

Adela, la joven de 16 anys desapareguda en Huelva | cedida

Les últimes pistes els situen en Portugal

Les últimes notícies rebudes sobre el cas, que actualment es troba baix secret de sumari per a no facilitar informació sobre les diligències als joves desapareguts, apunten a una tercera persona que podria haver-los assistit en la desaparició. «Algú els ha hagut de portar allí, perquè cap dels dos té el permís de conduir», va assegurar Javier.

  

  

Després de passar la nit en Tavira, els investigadors van descobrir que la parella va seguir el seu camí cap al sud i van arribar a la ciutat de Braga, on també es van allotjar diversos dies.

  

  

De fet, després de tres dies en la ciutat, en la qual Adela es podria haver tenyit per a passar desapercebuda, es va perdre el rastre dels dos joves. Les hipòtesis apunten al fet que, després d’un canvi d’imatge, els joves podrien haver canviat també la seua identitat.

Imagen de Adela, la joven desaparecida en Huelva

Imatge d’Adela, la jove desapareguda en Huelva | cedida

Últimes notícies

Mazón atribuïx les 229 morts de la dana a la falta d’informació i sosté que no havia d’acudir al Cecopi

El president en funcions ha sostingut en la comissió del Congrés que el problema va ser la informació, no les decisions. Assegura que va acudir al Cecopi malgrat no estar obligat.

Familiars de les víctimes de la DANA protesten davant el Congrés contra Mazón

Un centenar de familiars i amics de víctimes de la DANA s'ha concentrat davant el Congrés per a denunciar la gestió de Carlos Mazón durant el temporal. La protesta ha coincidit amb la seua compareixença per a donar explicacions.

Mazón atribuïx a la falta d’informació les morts per la DANA i justifica les crides no ateses

Mazón ha defés davant la comissió que investiga la DANA que les 229 morts es van deure a la falta d'informació. Ha explicat per què no va atendre algunes crides de la exconsellera i ha sostingut que no havia d'anar al Cecopi, encara que finalment va acudir.

Rufián i Belarra acusen a Mazón per la gestió de la DANA i exigixen responsabilitats

La compareixença de Carlos Mazón davant la comissió de la DANA ha estat marcada per dures acusacions de Rufián i Belarra, que li han responsabilitzat de la tragèdia amb 229 morts. El president valencià en funcions ha defés que no comptava amb informació suficient ni la competència per a activar alertes.

Rècord de 157.731 milions en lliuraments a compte per a les comunitats en 2026

Les comunitats rebran en 2026 un màxim històric de 157.731 milions en lliuraments a compte, un 7% més. Hisenda ha fixat a més un dèficit del 0,1% del PIB per a 2026-2028.

Hisenda ha oferit a les comunitats autònomes un dèficit del 0,1% del PIB per a 2026-2028

Hisenda ha oferit a les comunitats un objectiu de dèficit del 0,1% del PIB per a 2026-2028 en el CPFF. La mesura afig 5.485 milions de marge i la seua aprovació és previsible.

Les comunitats rebran un rècord de 157.731 milions en lliuraments a compte en 2026

Hisenda ha confirmat que en 2026 les comunitats rebran 157.731 milions en lliuraments a compte, un 7% més que enguany. El CPFF fixa a més un dèficit del 0,1% del PIB per a 2026-2028.

Merino acudix al CPFF amb poques esperances d’avanços en el finançament autonòmic

La consellera d'Hisenda en funcions ha acudit al CPFF amb 'poques esperances' de progrés en la reforma del sistema. Exigix un fons d'anivellament i abordarà el FLA extraordinari.