Els pares de María Adela Rodríguez, desapareguda a Huelva, li feliciten les festes malgrat «no estar amb ells»

Els pares de María Adela Rodríguez, la jove de 16 anys que va desaparéixer el passat 10 de desembre en el seu municipi de Niebla, a Huelva, li han enviat un missatge per a felicitar-li les festes de Nadal a través de les xarxes socials, ja que la menor seguix en parador desconegut.

  

  

«María Adela, estem molt tristos perquè no estàs amb nosaltres estes dates, però allà on estigues, bon Nadal», li escrivia el seu pare, Javier Rodríguez, en les xarxes socials, lamentant la seua absència en unes festes tan assenyalades en el calendari i que solen passar-se en família.

  

  

La seua mare Adeli també ha estat escrivint en les seues xarxes socials per a demanar a la seua filla que done senyals de vida. «Vull pensar que em lliges des d’ací, filla, solament vull una telefonada teua… per què no em crides? No estic enfadada, estic molt preocupada per tu, tu que sempre has compartit tants moments amb mi i tantes vegades hem rigut juntes, per què aquesta decisió tan dràstica?», es pregunta en Facebook.

 

 

Adela va desparéixer el passat 10 de desembre

María Adela va desaparéixer la matinada del passat 10 de desembre i les principals línies d’investigació apunten a una fugida voluntària al costat del seu nuvi, un jove de 22 anys de qui tampoc es coneix el seu parador.

  

  

Segons els seus pares, l’última notícia sobre ella és que va estar en un hotel a Portugal, però els investigadors no han volgut donar més informació d’un cas que es troba baix secret de sumari.

 

Els joves es van escriure carten on mostraven les seues intencions de fuga

La Guàrdia Civil va confirmar el passat dia 22 que la parella s’havia allotjat en un hotel en la localitat de Tavira, a 110 quilòmetres de Niebla i a Portugal, la mateixa nit de la seua desaparició. La troballa va reforçar aleshores la teoria dels pares d’Adela i dels cossos de seguretat, que creuen que la jove es va marxar voluntàriament de casa al costat del seu nóvio.

  

  

De fet, tal com van assegurar els seus pares, Adela havia estat escrivint cartes en les quals ja mostrava les seues intencions d’escapar-se. En eixe sentit, la Guàrdia Civil no investiga el cas com un segrest o una fugida, sinó que creuen que el nóvio «va animar» a Adela a anar-se’n amb ell, segons revela el contingut de les cartes.

  

  

El problema és que els textos no revelaven cap tipus d’informació sobre el lloc al que podrien dirigir-se en cas de complir les seues intencions. La intencionalitat dels fets també es reforça tenint en compte que Adela, en el moment de desaparéixer, s’havia emportat el seu DNI, la seua targeta sanitària i més de 12.000 euros que els seus pares tenien a casa.

Adela, la joven de 16 años desaparecida en Huelva, amenazó con fugarse con su novio

Adela, la joven de 16 anys desapareguda en Huelva | cedida

Les últimes pistes els situen en Portugal

Les últimes notícies rebudes sobre el cas, que actualment es troba baix secret de sumari per a no facilitar informació sobre les diligències als joves desapareguts, apunten a una tercera persona que podria haver-los assistit en la desaparició. «Algú els ha hagut de portar allí, perquè cap dels dos té el permís de conduir», va assegurar Javier.

  

  

Després de passar la nit en Tavira, els investigadors van descobrir que la parella va seguir el seu camí cap al sud i van arribar a la ciutat de Braga, on també es van allotjar diversos dies.

  

  

De fet, després de tres dies en la ciutat, en la qual Adela es podria haver tenyit per a passar desapercebuda, es va perdre el rastre dels dos joves. Les hipòtesis apunten al fet que, després d’un canvi d’imatge, els joves podrien haver canviat també la seua identitat.

Imagen de Adela, la joven desaparecida en Huelva

Imatge d’Adela, la jove desapareguda en Huelva | cedida

Últimes notícies

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.