Detecten una partida de material vegetal infectat procedent dels Estats Units en el Port de Castelló

 

La Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica ha denunciat la detecció d’una partida de material vegetal procedent dels Estats Units infectat de Xylella en el Port de Castelló.

 

La Conselleria exigix la intensificació dels controls de les importacions de material vegetal i plantes davant l’actual normativa europea que «corre el risc de convertir els ports europeus en un colador per a l’entrada de noves plagues», ha advertit la titular del departament, Mireia Mollà.

 

L’últim cas detectat per la Conselleria és el d’una partida procedent dels Estats Units infectada de Xylella fastigosa, la malaltia que ja està present en la província d’Alacant i per a la que no hi ha tractament, que pretenia entrar en el territori valencià a través del Port de Castelló.

 

La consellera d’Agricultura, Mireia Mollà, ha destacat en un comunicat que este incident torna a posar en evidència que la normativa europea «és insuficient». «La Unió ha de ser més contundent i exigir reciprocitat en els controls als productes procedents de tercers països».

 

Mollà ha afegit que l’agricultura valenciana està vivint una «pandèmia» provocada per la «laxitud dels controls que només exigix un certificat en origen», mentres els productes agroalimentaris de la Comunitat Valenciana han de complir «estrictes exigències» per a exportar a altres països amb plenes garanties.

 

Demanen proves PCR per a estes partides

La titular d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica ha instat al Ministeri d’Agricultura i a la Comissió Europea a introduir l’obligació de fer test PCR amb l’objectiu de minimitzar el risc per a l’agricultura del material vegetal procedent d’altres països.

 

«El de la Xylella no és l’únic risc que cerca a la nostra agricultura», ha subratllat la consellera. Recentment també es va detectar en el port de València la presència del bacteri Xantomona citri en una importació de llimes. Esta és la responsable de la cancrosis, «una malaltia devastadora per a la citricultura», segons Mollá.

 

L’Administració autonòmica ha alertat, a demés, que davant les deteccions en els ports valencians els importadors estan modificant les seues rutes per a entrar per ports amb menys controls sobre les mercaderies com el de Vigo o el de Rotterdam. En el cas d’Holanda, a demés, pretenen eliminar la quarantena sobre el virus Orchid Fleck Viru, causant de la leprosi en els cítrics.

 

Per tot això, la consellera s’ha posat a la disposició del Ministeri per a col·laborar en totes aquelles reclamacions que comporten un canvi normatiu orientat a «protegir a l’agricultura, als agricultors i agricultores que viuen d’ella i, per descomptat, a totes les persones, una modificació urgent en els controls que complisquen amb els criteris de reciprocitat i acaben amb les importacions de noves amenaces», ha conclòs.

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.