Detecten una partida de material vegetal infectat procedent dels Estats Units en el Port de Castelló

 

La Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica ha denunciat la detecció d’una partida de material vegetal procedent dels Estats Units infectat de Xylella en el Port de Castelló.

 

La Conselleria exigix la intensificació dels controls de les importacions de material vegetal i plantes davant l’actual normativa europea que «corre el risc de convertir els ports europeus en un colador per a l’entrada de noves plagues», ha advertit la titular del departament, Mireia Mollà.

 

L’últim cas detectat per la Conselleria és el d’una partida procedent dels Estats Units infectada de Xylella fastigosa, la malaltia que ja està present en la província d’Alacant i per a la que no hi ha tractament, que pretenia entrar en el territori valencià a través del Port de Castelló.

 

La consellera d’Agricultura, Mireia Mollà, ha destacat en un comunicat que este incident torna a posar en evidència que la normativa europea «és insuficient». «La Unió ha de ser més contundent i exigir reciprocitat en els controls als productes procedents de tercers països».

 

Mollà ha afegit que l’agricultura valenciana està vivint una «pandèmia» provocada per la «laxitud dels controls que només exigix un certificat en origen», mentres els productes agroalimentaris de la Comunitat Valenciana han de complir «estrictes exigències» per a exportar a altres països amb plenes garanties.

 

Demanen proves PCR per a estes partides

La titular d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica ha instat al Ministeri d’Agricultura i a la Comissió Europea a introduir l’obligació de fer test PCR amb l’objectiu de minimitzar el risc per a l’agricultura del material vegetal procedent d’altres països.

 

«El de la Xylella no és l’únic risc que cerca a la nostra agricultura», ha subratllat la consellera. Recentment també es va detectar en el port de València la presència del bacteri Xantomona citri en una importació de llimes. Esta és la responsable de la cancrosis, «una malaltia devastadora per a la citricultura», segons Mollá.

 

L’Administració autonòmica ha alertat, a demés, que davant les deteccions en els ports valencians els importadors estan modificant les seues rutes per a entrar per ports amb menys controls sobre les mercaderies com el de Vigo o el de Rotterdam. En el cas d’Holanda, a demés, pretenen eliminar la quarantena sobre el virus Orchid Fleck Viru, causant de la leprosi en els cítrics.

 

Per tot això, la consellera s’ha posat a la disposició del Ministeri per a col·laborar en totes aquelles reclamacions que comporten un canvi normatiu orientat a «protegir a l’agricultura, als agricultors i agricultores que viuen d’ella i, per descomptat, a totes les persones, una modificació urgent en els controls que complisquen amb els criteris de reciprocitat i acaben amb les importacions de noves amenaces», ha conclòs.

Últimes notícies

Felipe González defén eleccions generals enguany i reivindica un lideratge no mercenari

Felipe González considera que hauria d'haver-hi eleccions generals este 2026 i vincula la crisi oberta pel cas Plus ultra amb la necessitat d'un lideratge no mercenari, centrat en el benefici de la població.

Bernabé es declara sorpresa i avergonyida pel tancament de la Conselleria al professorat en vaga

Pilar Bernabé retrau a la Generalitat que mantinguera tancades les portes de la Conselleria d'Educació durant la nova jornada de vaga docent i després de setmanes de protestes pacífiques.

Pérez Llorca urgix al PSOE a convocar eleccions generals si vol parlar de moralitat

Juanfran Pérez Llorca considera molt lletja i molt trista la investigació judicial sobre José Luis Rodríguez Zapatero i reclama al PSOE que convoque eleccions generals si vol parlar de moralitat.

Hugo Duro entra en el club històric de golejadors del València després de tres Lligues seguides al capdavant

Hugo Duro tanca la temporada com a màxim golejador del València per tercera Lliga consecutiva i s'unix a una llista reduïda de llegendes que van dominar la taula anotadora del club.

El València Basket posa a prova la ressaca europea a Saragossa per a afermar-se com a segon de l’ACB

El València Basket visita a un Casademont Zaragoza en dificultats en un partit ajornat clau per a consolidar la segona plaça de la Lliga Endesa i comprovar l'efecte del seu recent Final Four de l'Eurolliga.

El capità del vaixell afonat en Komodo amb una família valenciana va comprar la seua llicència, segons la cort

Un tribunal indonesi condemna a 3,5 anys de presó al capità del vaixell turístic afonat al Parc Nacional de Komodo, després de concloure que va comprar la seua llicència sense formació i va actuar amb negligència conscient.

Pérez Llorca acusa el Govern de desemparar als regants alacantins per les retallades del Tajo-Segura

Juanfran Pérez Llorca retrau al Govern central una situació de desemparament prolongat cap als regants valencians per la reducció de cabals del transvasament Tajo-Segura i reclama un gran pacte nacional de l'aigua.

Enrique Riquelme repta a Florentino Pérez a un debat per a contrastar els seus projectes per al Reial Madrid

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, reclama un debat públic amb Florentino Pérez perquè els socis puguen comparar els seus projectes i anuncia la imminent presentació del seu pla transformador per al club.